De PrikBitches

05-01-2014 14:30 3005 berichten
Alle reacties Link kopieren
Welkom op het topic van de Prikbitches. Één van de langstlopende topics op het vivaforum (inmiddels deel 15).



De Prikbitches zijn een groep meiden en vrouwen die schrijven over hun ervaringen in de medische molen.



Voel je welkom om mee te lezen, mee te schrijven, of je ervaring te delen. Je kunt hier je vragen stellen over de medische molen, er zijn voldoende 'prikbitches' die je een antwoord kunnen geven.



En ben of wordt je 'prikbitch'.. voel je welkom om mee te schrijven!



Laatste tabel-update 25-01-'16

Superstoere prikbitches

* Evw1984 (28 jr): Zoon begin 2011, clomid vanaf november 2011, eerste IUI november 2012, spontaan zwanger maart 2013 mk, 1e IVF miskraam met 6 weken. 1x cryo mislukt. 2e IVF januari 2014

* Dartel86: sinds 2011 bezig, partner verminderd vruchtbaar, aangewezen op ICSI. 1e poging eind 2012. Geen bevruchtingen, 2e poging begin 2013 vroege miskraam. 3e poging miskraam, nu allerlaatste poging

* Dolfijntje: Mei 2006 begonnen, endometriose, 6 x IUI, 1e IVF mislukt, 2e keer ICSI zwanger en bevallen met 22 weken van dochter* Daarna 6 ICSI's met 7 TP gehad. Laag AMH.

* Kidon (38 jr): Moeder van zoontje 5 jaar door 1e keer IUI. Zaad man erg verslechterd daarom nu ICSI. 1e Poging eind okt 2012.

* Emma08 (31 jr): Eerste ICSI poging zwanger van een tweeling, maar eindigde in een vroege miskraam. Tweede poging begin 2014 is mislukt geen bevruchte eicellen. Start derde poging juni 2014

* Rietje (30 jr): aan het proberen sinds 1 jan. 2011. In jan 2013 start met de 1e keer IUI.

* MissOR (32 jr): miskraam okt 2011 na spontane zwangerschap. 1 toegankelijke eileider, laag AMH, lage zaadcounts. 3 IVF pogingen gedaan, veel eitjes, weinig bevruchtingen. Nu pauze om hydrosalpinx met Essure te blokkeren, daarna cryo's met 4 dag 3 embryo's en 1 dag 6 embryo.

* Puck-eefje (42 jr): 13 IUI, 2x ICSI (beide mislukt), 2x mk van IUI. Volgende maand laatste poging ICSI

* Julia177: sinds eind 2009 bezig. Man verminderd vruchtbaar. 6x IUI, 2x. IVF, waarvan de laatste poging na 9 wk geeindigd in missed abortion. In februari (hopelijk) een cryo-terugplaatsing.

* Someone86 (28 jr): januari 2015 eerste ICSI, partner verminderd vruchtbaar na teelbalkanker.

* Druivensap (29 jr): mei 2014 gestopt met de pil, endometriose, zaad man niet fantastisch, door pijn endometriose sinds half juni 2015 terug aan de pil, waarschijnlijk najaar 2015 1e IVF

* theepoes: 2012: start kinderwens. 2013: Zwanger na 3x IUI. Zoon in 2014 geboren. 2015: zwanger na 2x IUI. Miskraam. 2016, opnieuw IUI.

* flipje2 (27 jr): sep 2014 gestopt met de pil, sep 2015 naar huisarts: man ernstig verminderd vruchtbaar, IUI of IVF niet mogelijk. Jan 2016 start ICSI1.

* Femke104 (34 jr): juni 2011 gestopt met de pil. April 2012 mmm, tot nu toe geen oorzaak gevonden. Na 3 IUI behandelingen aangewezen op IVF/ICSI ivm wisselende zaadkwaliteit. Dochter uit 1e ICSI poging. Januari start ICSI 2 voor een broertje/zusje



Zwangere prikbitches

* Ciccietta (35 jr): Aangewezen op ICSI. Eerste poging eind 2011 geslaagd (2 cryo's over). Bevallen van een dochter augustus 2012. Spontaan zwanger van 'n tweede kindje!

* Noe-noe (33 jr): bezig met IUI 7. Partner verminderd vruchtbaar. Miskraam na IUI 6. Zwanger!

* Kuuk (35 jr): door slechte zaadkwaliteit aangewezen op icsi. Na lange zoektocht en een aantal afwijzingen ivm hartziekte na anderhalf jaar groen licht om te beginnen. Start nov. 2012. 4x ICSI, zwanger na tp 11.

* Mirk86 (27 jr): Kinderwens Sinds maart 2013. In oktober eileiders verwijderd, daarom nu IVF. Mei 2014, zwanger van 1e IVF-ICSI

* Dolfijntje: Mei 2006 begonnen, endometriose, 6 x IUI, 1e IVF mislukt, 2e keer ICSI zwanger en bevallen met 22 weken van dochter* Daarna 8 ICSI's met 7 TP gehad. Laag AMH. Zwanger na 1x ecd.

* Pioenrooske: dochter uit 2e ICSI poging; aug 2015 spontaan zwanger van 2de kindje



Prikbitches die bevallen zijn

* Krissie: zoon

* Draaimolen: zoontje

* Marielle: dochter

* Sammy300: adoptiezoon

* Sweety: dmv IUI een dochter

* Yamuna: dmv IUI 2x een dochter

* Nicks: zoon

* Doggie75: 4x IUI. Spontaan zwanger: zoon

* Fre: 1e IVF een zoon en dochter

* Debgirl1984: PCO, een dochter

* Nicky22: dchter

* Rebels: twee dochters

* Maria 52 (Pierel): Zoon, en na 3 maal IUI en hsg spontaan een dochter

* Tornapart: dmv een cryo na IVF een zoon

* Peggysue2: dmv IVF een tweeling, zoon en dochter

* Zitah: IUI, een zoon

* Sophy: na 3 keer ICSI in eigen cyclus een dochter

* Bengal: na start fertiliteitstraject spontaan een dochter.

* Allis: IUI nr.2 een miskraam, daarna een dochter

* Watson: 2 x IUI, daarna via ICSI een dochter

* Lynn80: 8x IUI, daarna IVF een dochter

* Fleur: 3 x IVF/ICSI,geen succes, daarna spontaan zwanger

* Naski: 40 jaar. Laatste ronde IUI zwanger

* Aaatje: 3e IVF in eigen cyclus een dochter

* Mousie: 5 poging ICSI eigen cycluseen zoon, daarna spontaan een tweede kindje

* Carpe Diem: ICSI een dochter, na een cryo-tp een tweede kindje

* Jusa: na 6x IUI en 1x IVF een dochter, IVF 2 eent tweeling, zoon en dochter

* Kaetje: 33 jaar. 8 keer IUI met hormonen. Zoon na ICSI, tweede zoon spontan

* Floortje: Clomid, 4x IUI, spontaan zwanger, meisje

* Blogbabe: na 4e IUI dochter

* Taartje: 1e poging IVF miskraam, tweede IVF zoon

* Abc: 1e ICSI overstimulatie, tweede cryo dochter

* Sherto: 1e ICSI zoon

* Ramiaatje: zwanger door IUI

* Karan: door NL arts naar Gent ivm een TESE operatie, maar die vonden ze daar niet nodig. Zoon na 1e ICSI, tweede cryo-tp

* Giraffje : zwanger van 3e IUI zwanger

* Muisz: na vijf IVF-pogingen met 9 terugplaatsingen een zoon en dochter

* Ciccietta: 1e ICSI dochter

* Maris: 1e IVF kindje

* ks04: 3 IUI pogingen, spontaan zwanger voor start IVF

* Haiti: 1e ICSI zoon, tweede ICSI dochter

* Ginger: na 4x IUI spontaan zwanger

* Ikke_1984: dmv IUI zoon

* Pop77: 4x IUI, 1x IVF, 1e ICSI zoon en dochter

* Dotjemol: 3e ICSI kindje

* Jennecke: 8 x iui 2 x miskraam. 1e IVF een kindje

* EDC1975: 6 x IUI mislukt, 2e IVF een dochter

* Sawasdee: Vriendlief heeft een TESE operatie ondergaan. Dochter uit de 1e ICSI.

* Choco: 6 x IUI, 1x ICSI (0 bevruchtingen). Manlief slecht zaad en bij mij denken ze aan endometriose (nog geen kijkoperatie gehad). Na een secondopinion tweede ICSI en zwanger!

* Linde77: Na 5 mislukte IUI's en IVF een zoon!

* Yezka: Na heel veel behandelingen in december '15 bevallen van een zoon!



En dit zijn de allerstoerste prikbitches: Uitbehandeld, samen verder. Noodgedwongen zijn zij de allerstoerste meisjes:

* Merel29: Gestopt met de pil in april 2004. Na 6 keer iui, 2 keer ivf (waarvan 1 zonder bevruchting), 2 keer icsi en 2 keer een cryo terugplaatsing uitbehandeld. September 2010 een vroege miskraam na de laatste cryo terugplaatsing.

* MagiC: 39 jaar, actief sinds 2008, 5 x IUI, mei 2011 start met IVF. Zwanger na eerste poging, miskraam met 9 weken. IVF 2 geen bevruchtingen. IVF 3 geen resultaat. FSH test; start overgang positief. Augustus 2012 start IVF 4, laatste 'erop of eronder' poging is helaas niet gelukt.

* (Deze rij is veel en veel langer dan alleen Magic en Merel. Een voor de allerstoerste meisjes.)



Mochten er meiden zijn die graag aan de tabel toegevoegd willen worden, stuur dan even een privé bericht naar PrikBitch!



Oude topics: Het begin, deel 2, deel 3, deel 4, deel 6, deel 7, deel 8, deel 9, deel 10, deel 11, deel 12, deel 13, deel 14.
Alle reacties Link kopieren
Ik weet nog niet of we nog een poging doen. We hebben volgende week dinsdag een evaluatie. Daar laten we het vanaf hangen.



Ik heb vandaag wel met Rijnstate gebeld, en we kunnen eind augustus ons intake gesprek voor een anonieme donor. Ik had me daarvoor al twee jaar geleden aangemeld, maar toen wist ik niet wat er medisch nog allemaal eventueel mogelijk is.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb geprobeerd zoveel mogelijk bij te lezen en ik ben echt geschrokken van,het vele nare nieuws :(

wat naar!!!



@mr-mia wat rot dat de eerste poging mislukt is!!!

@celpa wat moet dit erg zijn...pff één dagje huilen mag zeg je? Ik zou hier dagen zo niet weken van janken! Echt heel veel,sterkte gewenst!!!!!!

@emma wat een shitzooi! Heb nog wel een paar keer aan je gedacht.... Sterkte is niet genoeg om te zeggen. Schijtzooi! Hopelijk kan je genoeg steun vinden. Sterkte bij de,evaluatie!!

@floflo ook even een dikke



door alle shitberichten hier durf ik bijna mezelf niet meer te vertonen hier.... Met mij gaat alles goed. Nu 13 wk zwanger en vandaag de 3e,goede echo gehad. Nu voor de combinatietest, de nekplooi is helemaal goed! . Het voelt nog steeds onwerkelijk. En iedere keer als ik een echo heb denk ik aan iedereen die ik dit geweldige moment zou gunnen. Ik blijf hoe dan ook voor jullie duimen en hopen!!!!
Alle reacties Link kopieren
Hoi Bitches, hier ben ik weer eens. Helemaal bijgelezen en aantekeningen gemaakt. Veel slecht nieuws, maar ik begin maar even met reageren op het goeie nieuws.



Pioenrooske!!! Gefeliciteerd met de geboorte van je dochter! Ik hoop dat alles goed met jullie gaat en dat je al begint te wennen aan je moederschap.



MissTinkerbell, nog steeds op je roze wolk? Nog 5 nachtjes slapen voor de echo, toch? Ik denk aan je hoor!



Taartje, wat een spannende toestand! Hoe gaat het nu met je? Nog echo's gehad?



Mirk, wat fijn dat je weer een goeie echo hebt gehad en dat alles er goed uitziet!



Mwaris, wat fijn dat je hier je ervaringen wil delen. Hoe meer kennis we kunnen uitwisselen hoe beter. Het is me allang duidelijk dat je ook zelf zoveel mogelijk moet weten over je mogelijkheden, omdat je anders gewoon niet de optimale behandeling krijgt. En wat onwijs fijn voor je dat er nu toch zoveel follikels groeien. Ik duim voor een goeie oogst en mooie bevruchtingen.



Boannan, klote hè, als het allemaal weer trager gaat dan je van te voren had gedacht. Maar fijn dat jullie in augustus kunnen starten bij het MCK met IVF.



Miss-Mia, Emma, Celpa en FloFlo..... geen bevruchtingen... En ik was echt even een beetje jaloers, Celpa toen ik las dat je 15 eicellen had... Ik vind het echt onvoorstelbaar dat iedereen hier die in de afgelopen weken een punctie heeft gehad, geen embryo's heeft. Hoe is dat nou mogelijk?? Ik leef iig erg met jullie mee en hoop dat er een volgende poging zal zijn waarbij het wel goed gaat.



Iniminimuisje, ook voor jou een knuffel. Iedereen hoopt toch dat als je eenmaal gestart bent in de MMM, je ook snel zwanger zal zijn. Dus ook om een derde mislukte IUI mag je gewoon heel hard huilen hoor!



Ik zit zelf ondertussen op dag 19 van mijn cyclus en had vandaag eindelijk een positieve LH test. Komende maandagochtend word ik gebeld of mijn cryo goed ontdooit is en er die middag een terugplaatsing zal zijn. Ik duim me helemaal gek, maar hou er wel vet rekening mee dat ik maandagmiddag niets speciaals te doen heb.



Ik heb me ook nog wat ingelezen in Pipelle (bedankt Madre en Kuuk voor de links en de info!), maar toch besloten dat deze cyclus niet te doen. Ik dacht dat ik ook weinig tijd had om die Pipelle te regelen (normaal heb ik mijn ovulatie veel eerder in mijn cyclus), het is een pijnlijke procedure en ook nog een grote kans dat het voor niets zou zijn, want ik heb maar 1 cryo. Dus ik heb ervoor gekozen om mijn lichaam maar gewoon de tijd en de rust te geven om te herstellen van de punctie. Ik heb al zoveel pijnlijke ingrepen aan mijn cervix en baarmoeder gehad (lisexcisies, colposcopien, hysteroscopieen met en zonder verwijderen van Ashermann, puncties....). Ik zou wel willen dat ik eens iets liefs voor mijn baarmoeder zou kunnen doen. Maar een fijne algenpakking of massage voor je baarmoeder bestaat nog niet, geloof ik. En over sex zullen we het maar niet hebben...
Alle reacties Link kopieren
Yezka, wat fijn om van je te horen. Wat een geduld heb je weer nodig! Dag 19, maar fijn dat je eindelijk een positieve LH test hebt.

Moet je in een ronde waarin ze een cryo willen terugplaatsen ook hormonen prikken om toch die eisprong te timen?



Ik duim keihard met je mee! Sterkte maandag en heel veel geluk erbij!
verdwaald op het nieuwe forum
Alle reacties Link kopieren
Jeetje Emma, bij jou ook al slecht nieuws!!? Ongelooflijk rot zeg!! Ik ben benieuwd wat ze bij de evaluatie zeggen en wat jullie besluit daarna is. Hele dikke voor nu!!



Femke, hier idd aan de laatste loodjes begonnen! Nog zo'n zes weken te gaan. Of 3, of 8... Ik laat het maar rustig over me heen komen! Hoe is het met jou?



Yezka, fijn om je hier weer te lezen! Een fijne behandeling voor je baarmoeder, ja, dat zou een uitkomst zijn! :-) ipv al die vervelende onderzoeken en dingen met te weinig resultaat...

Ik duim heel hard met je mee voor een terugplaatsing maandag!!



Mirk, wat fijn dat je echo goed was! Nu ben je voorbij die 'magische grens' en kun je het misschien wat meer gaan geloven!



Lieve prikbitches, dikke voor iedereen! En geniet van het mooie weer vandaag!
He dames,



Ik kom ook weer even langs om te zien hoe het met jullie gaat. Ik heb yezka haar bericht even gebruik om alle namen met verhalen te koppelen want ik heb na mijn zwangerschap mijn geheugen nog niet terug.



Pioenrooske!!! Gefeliciteerd met de geboorte van je dochter! Ik hoop dat je er al helemaal aan gewend ben. Ik heb nog steeds momenten dat ik verbaast naar hem zit te kijken dat hij er nu is ondanks dat meneer nu 6 maanden is.



MissTinkerbell, bij je echo. Ik hoop dat deze goed is.



Mirk, wat fijn dat je je voorbij die 12 weken ben nu op naar de 20. Hoe gaat het met je schildklier?



Mwaris, goed dat je jouw ervaring komt delen. Al wil ik er wel een kant tekening bij maken dat het erg ligt aan het zkh en arts die je heb in hoeverre je bent snel bent uitbehandeld. Daarnaast gebruiken ze in DD hele hoge doseringen om toch resultaat te boeken en ik weet ook niet altijd of dat goed voor je is.

Volgens mij heeft eva het wel eens gezegd in DD en Gent staat de kinderwens voor op en de gezondheid van de vrouw daar achter en in nederland juist anders om. Ik denk dat iedereen voor zichzelf een keuze moet maken hoe je wil je gaan en daar hoor ook een kritische kant bij.

Ik hoop dat jij snel zwanger bent.



Boannan het is niet anders hoe vervelend ook. De hele mm hangt nu eenmaal samen met wachten. WE gaan trouwens waarschijnlijk te gelijk beginnen.



Miss-Mia, Emma, Celpa en FloFlo geen bevruchtingen wat erg. Dat is en was mijn grootste vrees altijd. Ik weet dat bij mij vorige keer het ook maar net geluk is en het blijft een eng iets.

Emma je heb de verzekering PNO die ook nog poging 4 vergoed en je heb er nog een die poging 4 en 5 vergoed als je de duurste aanvullende verzekering neem weet alleen niet welke. Kun je waarschijnlijk wel terug vinden op zwangerschapspagina.



Yezka ik hoop echt zo dat jou cryo de gene wordt.



Sawadee hoe is het met jullie plannen om weer te beginnen? Al een afspraak gemaakt.



Dolfijn ik hoop dat je hier nog af en toe lees want ik heb het afgelopen jaar heel veel aan je gedacht. Als ik het goed heb zo je deze zomer nog een poging doen met andere medicatie. Ik hoop zo dat jullie nog een 2de kindje krijgen die wel wat langer bij jullie blijft.



evw hoe is het moet jullie al de 20 weken echo gehad?



Hier een gesprek gehad met de fertiliteit arts en wat blijkt ze hebben helemaal geen zomerstop. We mochten dus al aankomende cyclus beginnen of wel over 1,5 week alleen mijn vriend is dan de 2de week weg voor zijn werk. Nu heb ik vorige keer op dag 16 de punctie gehad en zo hij het net halen, maar wij en het zkh vonden het geen goed plan. We mogen nu volgende week vrijdag de medicatie ophalen en hebben nog een kort gesprek met de verpleegkundige en dan mogen we halverwege augustus weer beginnen met spuiten. Erg spannend ik mag meer gaan spuiten en ben benieuwd wat dat opleverd.
Alle reacties Link kopieren
Hey ladies,



Een nieuwe Prikbitch meldt zich op dit forum!

Mijn naam is Wagamama en ik ben 32 jaar.



Sinds een jaar of drie proberen mijn partner en ik zwanger te raken, helaas nog zonder succes. In januari 2013 zijn we de mmm ingegaan. Mijn partner blijkt slecht zaad te hebben, de kans dat we op een natuurlijke manier zwanger worden is nihil...



Vervolgens gestart met IUI. De eerste ronde zonder Clomid werd geen succes. De volgende poging werd afgebroken omdat er geen eisprong plaatsvond, toen overgestapt op IUI in een gestimuleerde cyclus (mét Clomid dus). En wat denk je: raak! Een paar weken konden we ons geluk niet op. Maar helaas was tijdens de eerste echo (na 7,5 week) geen vruchtje te zien. Ik bleek een buitenbaarmoederlijke zwangerschap te hebben, het vruchtje had zich genesteld in mijn eileider. Met spoed opgenomen in het ziekenhuis waar een laparoscopie volgde waarbij mijn linker eileider is verwijderd.



Na een aantal maanden van herstel begin juni de derde iui gehad, wederom zonder succes. Nu op het wachtbankje na alweer de vierde iui poging (op zondag 6 juli). En jemig.... wat is het wachten weer slopend!



Is er nog iemand die net een iui poging heeft gehad en op het wachtbankje zit? Samen aftellen is altijd fijner dan alleen...



Alle prikbitches, succes!



Liefs, Wagamama
Kuuk ik hoop dat je dit bericht nog leest. Ik heb je hulp nodig of mijn vriendin eigenlijk. Zij wil graag van jouw exceprtiese gebruik maken. Nu zei jij dat je je kuuk mail niet meer leest dus daar kan ik geen mail heen sturen en ik kan je ook niet via het Viva forum een bericht sturen. Kun je mij misschien een bericht sturen.

Ze wil graag mee weten of bloedtesten en wat je allemaal kan meten wat fout is. Ze heeft namelijk 2 IVF behandeling en gehad met 2 totaal andere uitkomsten uit het lab. Nu ze met poging 3 wil gaan beginnen wil ze eerst wat extra laten meten
Alle reacties Link kopieren
yezka, wat spannend! zal heel heel hard meeduimen!!



Leoni, wat fijn/spannend dat jullie al weer kunnen gaan beginnen!!

mijn schildklier is even wat gaan schommelen nadat ik de Thyrax had opgehoogd. Waarde was goed, daarna te laag, dus weer wat gezakt met medicatie. Was wel even spannend vond ik maar ben nu weer relaxed eronder en vol vertrouwen Henneman is ook een top-arts wat dat betreft! Hij gaf me veel vertrouwen toen ik het nodig had (en nog steeds). En het wordt gewoon goed gemonitord. Dus dat zit wel goed!
Yezka: ik zal heel hard voor je duimen maandag!
Alle reacties Link kopieren
Dankjewel allemaal, voor jullie aanmoedigende woorden.

En FloFlo, hier lekker ff geen hormonen. De terugplaatsing wordt gepland in een natuurlijke cyclus.



Theepoes, fijn om te horen dat alles goed met jullie gaat! Je bent er bijna...



En Leoni, je gaat alweer bijna beginnen voor de volgende... Ongelofelijk... Heel veel succes!



Welkom Wagamama! Jij hebt het ook al goed voor je kiezen gehad. Ik hoop voor je dat het nu snel raak is van een plakkert!



En Madre: Gewoon, omdat het kan en ik je zo'n lieve schat vind.
Alle reacties Link kopieren
Welkom Wagamama! Ik zal voor je duimen.



Yezka ik denk aan je! Nauurlijke cyclus klinkt goed. Lekker even geen hormonen.
Alle reacties Link kopieren
Oh en Leonie bedankt voor de tips met verzekering enzo. Ik was er eigenlijk al vanuit gegaan dat we een eventuele volgende poging zelf zouden moeten betalen!
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,



Wat vervelend dat zoveel van jullie slecht nieuws hebben gehad. Ik leef met jullie mee.



Voor mij heel gek om te lezen dat je al zover bent Mirk, omdat we destijds tegelijk moesten testen enzo, maar ja, zo gaat dat nou eenmaal.. Ik gun het je van harte!



Ik zit inmiddels op wd 10 van de 2e (en laatste) terugplaatsing van icsi poging 1, en het goede nieuws is: ik ben nog niet doorgedraaid! Het sterke negatieve gevoel van vorige keer heb ik niet, dat is fijn. Maar zegt natuurlijk niks...



Nog een paar daagjes duimen!
Alle reacties Link kopieren
Ik duim mee hoor Missmup!
Alle reacties Link kopieren
floflo, celpa en emma08: wat een klotenieuws!



Hier is de punctie goed gedaan. Van de 9 follikels zijn er 9 eicellen aangeprikt en er zijn er uiteindelijk 8 om mee te werken!

Ongelooflijk. Dit hadden wij echt nooit verwacht: bij alle 4 gecancelde pogingen in V.oorburg groeiden er steeds maar 1 of 2 follikels. Na 5 dagen spuiten werd de poging dan afgebroken.

Ook deze ronde stond het er na 6 dagen spuiten belabberd voor: 1 grote cyste en 2 kleine follikels. Pas na 10 dagen spuiten was er enige activiteit, en na 14 dagen spuiten was het aantal follikels opeens verdubbeld! In totaal heb ik dus 15 dagen gespoten. Ik ben zo blij dat we naar L.eiderdorp zijn gegaan!



Verder voelde ik rechts niets van het aanprikken. Links deed het wel zeer, die was moeilijk aan te prikken (eierstok gaat altijd aan de wandel, bij de echo's is hij ook moeilijk te vinden), er moest flink geduwd worden. Maar het was met 5 minuutjes klaar en een kwartier later wilde ik eigenlijk wel weer naar huis! Ik was totaal niet duizelig van het Rapifen-infuusje en was zo weer op de been.



Nu natuurlijk afwachten of er bevruchtingen gaan zijn. Dinsdag worden we daarover gebeld. Maar nu ben ik al heel blij dat we überhaupt meer dan 1 eicel hebben...
Alle reacties Link kopieren
Goedeavond dames,

Ik zou ook graag met jullie mee willen schrijven. Na meerdere miskramen zijn er diverse testen en onderzoek gedaan bij mij en mijn man, en na een tijdje kregen we de uitslag van een van die testen. Het was niet goed, mijn man heeft een chromosoomafwijking waardoor we een hele grote kans op miskramen hebben. Het zou op de natuurlijke manier kunnen, maar wie weet hoeveel miskramen en bijbehorende ellende we dan verder zijn. Dus we gaan nu het IVF + PGD traject in, in Groningen. IVF is hier (helaas) wel bekend maar de term PGD heb ik niet eerder voorbij zien komen. Simpel gezegd, wanneer er bevruchting plaats vind, kan dmv punctie worden gekeken of het embryo goed is of niet. Alleen goede embryos worden vanzelfsprekend terug geplaatst. Binnenkort mogen we bij de IVF gyneacoloog komen, en naar verwachting kunnen we in januari de eerste terugplaatsing verwachting (mits goede embryo).

Het lijkt me erg fijn met andere mensen te pratn die in een zelfde soort schuitje zitten, want ik merk dat ik om me heen weinig begrepen wordt.



Hopelijk tot snel.

Liefs.
Alle reacties Link kopieren
Yezka weet je al of je cryo goed ontdooit is? Ik duim voor je!



Leoni die verbazing over onze kleine is hier ook nog regelmatig.

Wat goed dat er bij jullie geen zomerstop is, nu konden jullie meer zelf kiezen over wanneer weer te starten.



Welkom nieuwe prikbitches en veel succes in het traject.



Missmup ik duim heel hard dat je niet doordraaien een teken is dat de cryo blijft plakken. Succes met laatste wachtdagen.



Mwaris wat een mooie score nu eindelijk! Hopelijk krijg je morgen goed bericht.



Mellie PGD is wel eens hier voorbij gekomen maar volgens mij momenteel niemand daar actief mee bezig. Maar uiteindelijk is het traject van spuiten, punctie etc het zelfde. Alleen bij jullie is het nieuws over bevruchtingen denk wel nog een stuk spannender omdat het niet alleen om de bevruchtingen gaat maar ook om de goede chromosomenmix. Succes!



Ik geniet meeste momenten van de dag me helemaal suf. Het is af en toe wel zwaar maar we zeggen regelmatig tegen elkaar dat het lab de goede eicel en zaadcel gecombineerd heeft

Laatst stond ik over de box gebogen en zei tegen mijn dochter iets over dat ze mijn dochter is en ik dus haar moeder. Ineens kwam er weer een stukje besef en gelijk liepen de tranen me over de wangen.

Ik weet niet of ik ooit het traject weer in wil maar ben zo blij dat we het gedaan hebben. Mijn duimen zullen altijd voor iedereen in dit topic blijven draaien!
Alle reacties Link kopieren
Yezka, ik denk aan je!



Mellie, wat naar, zoveel miskramen gehad.

Is er een reden dat je pas in januari de eerste terugplaatsing verwacht? Is het voortraject zo lang? Ik loop ook in Gr. (UMC), misschien komen we elkaar nog eens onbewust tegen. Of zit je in het andere z'huis?

Heel veel succes gewenst met alles.



Mwaris! Wow wat een goed nieuws! Werd ook echt tijd hier ;)

Bij mij is links ook altijd heel moeilijk. Wanneer weet je of je tp hebt? Ik duim voor je, hopelijk veel mooie bevruchtingen!



Wanneer is jouw testdag, missmup? Zo spannend! Vooral de laatste paar dagen. Fijn dat je nu beter reageert. Kom op!



Mirk, fijn dat je hier ons op de hoogte houdt! Nu lekker vakantie he? Of jij nog niet?



Wagamama, welkom hier. Hou je het nog een beetje vol op het wachtbankje?



Leoni, ik hoop dat het snel raak bij je is! Ik vond het gemakkelijker om voor de tweede de mmm in te stappen. Omdat ik wist wat er gebeuren ging en ik niet eerst weer met IUI ging starten maar gelijk ICSI.
verdwaald op het nieuwe forum
Alle reacties Link kopieren
Pioenrooske, bijna tegelijk

Dat heb ik nu af en toe nog steeds met m'n dochter (2.5 jr) soms komt het besef nog zo hard binnen, samen met emoties.

Haha....mooi in balans met de peuterpuberteit.
verdwaald op het nieuwe forum
Alle reacties Link kopieren
Ik kom later vandaag weer even sociaal doen, nu kom ik alleen maar even juichen!



IK, YEZKA, HEB EEN GOED ONTDOOIDE EMBRYO!!



Ongelofelijk! Ik moest gewoon ff janken toen die dame me belde. Derde IVF, voor het eerst een cryo en hij/zij is gewoon goed ontdooit!! Vanmiddag terugplaatsing!
Alle reacties Link kopieren
Lieve prikbitches



Ik lees al lang met jullie mee, en sinds anderhalf jaar mag ik mezelf ook een Prikbitch noemen. Zonder dat jullie het weten, heb ik veel steun aan jullie gehad en van jullie geleerd. En nu,na weer een mislukte poging, mijn 1e bericht. Omdat ik het even niet meer weet, en geen idee heb van mijn opties. Omdat ik soms gewoon mijn gevoelens en twijfels wil delen.



Mijn lange verhaal in het kort: sinds november 2012 bezig, sinds april 2013 in MMM. Geen cyclus van mijzelf. Zonder hormonale stimulering zou ik ws geen cyclus hebben. Vanaf april geprutst met Clomid en Puregon (sloegen beiden niet voldoende aan), en sinds oktober aan Menopur waar ik in het algemeen wel goed op reageer. Inmiddels 7e of 8e ronde Menopur en weer niet succesvol. En er is geen verklaring voor. Zaadkwaliteit is super.

Het zkh stelt uit zichzelf ook geen aanvullende onderzoeken voor, en ik heb zelf ook geen idee van wat de onderzoeksmogelijkheden zouden kunnen zijn naar redenen waarom het niet lukt. Op internet verdwaal ik vaak in een doolhof van termen. Hebben jullie misschien ervaringen of ideeen mbt onderzoeken of ingrepen?



En Yezka: wat fijn!!! Gefeliciteerd met goede ontdooiing. Ik duim mee!
Alle reacties Link kopieren
Yeah Yezka!!! Wat supergoed!

Heeeeeeeeel veel succes vanmiddag! Laat je ons even weten of het allemaal goed gegaan is?



Dankjewel Emma08, nog 7 daagjes doorduimen a.u.b. ;)



Missmup, je loopt drie dagen voor op mij, ik duim ook voor jou! Op welke dag ga jij testen als je menstruatie uit blijft? Ik denk dat ik niet langer kan wachten dan tot dag 15…



Mellie 1980, Jeetje wat een heftig verhaal zeg. Een beetje begrip kan soms enorm helpen inderdaad. Ik wens je ontzettend veel succes de komende tijd!



Tnx Floflo, ja het gaat best wel oké deze ronde. Ik probeer afleiding te zoeken en mezelf niet gek te maken met wat ik allemaal wel of niet denk te voelen… Dat klinkt iedereen hier vast heel bekend in de oren!



Feb, ik kan je helaas niet helpen met je vraag... Bij ons is de zaadkwaliteit het probleem. Maar er zijn vast en zeker meiden hier die er wel ervaring mee hebben en je erover kunnen adviseren. Ik wens je in elk geval heel veel sterkte!
Alle reacties Link kopieren
Wat fijn Yezka! Veel succes met de terugplaatsing.



Mijn testdag is donderdag, maar ik heb woensdagmiddag een afspraak in het ziekenhuis omdat ik het allemaal even niet meer wist en mezelf de schuld ging geven van het niet lukken van de eerste poging en het afvallen niet meer lukte etc, dus wil het graag vantevoren weten. Ik hoop dus nog tot woensdag te kunnen wachten. Arts zei dat het door de progynova en utrogestan zeer onwaarschijnlijk is dat ik ongesteld wordt, dus daar reken ik ook niet op.



Feb, ik zou toch aankaarten bij het ziekenhuis dat je graag verder onderzoek wilt, maar verder kan ik je niet helpen. Wij zijn vanwege de slechte zaadkwaliteit van mijn man meteen met icsi begonnen.



Iedereen bedankt voor het meeduimen!
Alle reacties Link kopieren
Jullie woorden en knuffels doen mij goed! Merk dat ik er nog niet ben, in theorie snap ik het verhaal van de arts maar ik begrijp er niks van. Eind juli hebben wij een afspraak met de gyn over het vervolgtraject, hij hoopt dan alle uitslagen binnen te hebben. Tot die tijd zal ik waarschijnlijk iets minder meeschrijven, ook vanwege vakantie.quote:boannan schreef op 09 juli 2014 @ 15:46:

@Celpa: is dit wat altijd al het probleem waarom het niet lukt? En is ICSI dan het enige wat ze kunnen doen?



Het lijkt erop dat ICSI nu voor ons de enige mogelijkheid is. Ik ben een apart geval Boannan, mijn eierstokken liggen hoog en vast (waardoor eitjes waarschijnlijk niet opgevangen kunnen worden door mijn eileiders) en er is een vermoeden dat de schaal van mijn eitjes te hard is voor de zaadcellen van mijn man (geen bevruchting via IVF). Daarbij is de zaadkwaliteit van mijn man ook niet optimaal. Zucht!



@Yezka; Wat fijn! Je blijdschap spat van mijn beeldscherm! En aangezien het tijd wordt voor goed nieuws in dit topic richt ik mijn pijlen op jou! Succes vanmiddag! Gaat je vader weer mee?



@emma08; Hoe gaat het met jou? Zenuwachtig voor morgen? Alle vragen opgeschreven?



@leoni; Spannend weer dat je weer mag starten met het traject. Succes!



@wagamama82; Welkom (helaas)! Ook al een hoop meegemaakt zeg! Vraagje: Als het zaad van je man zo slecht is, waarom is IUI dan nog een mogelijkheid (ondanks dat het wel een keer is gelukt)? Omdat je aangeeft dat je kans om op een natuurlijke manier zwanger te raken nihil is. IUI (en zeker in een natuurlijke cyclus) lijkt namelijk erg op de natuurlijke manier. Ik duim voor een geslaagde 4e poging!



@missmup; Houd het 'nog niet doorgedraaid'-gevoel vast! Spannend!



@mwaris; Goed nieuws! Hopen op goede bevruchtingen!



@mellie1980; Ook welkom (helaas)! Ik heb wel van PGD gehoord, maar kan je hier verder geen informatie over geven. Net als wat Pioenrooske zegt: Het traject is grootendeels hetzelfde. Ik ben ook nog niet iemand tegengekomen die in een vergelijkbare situatie zit als ik, maar schrijven hier helpt mij wel door de steun en algemene kennis.



@pioenrooske; Ontroerend verhaal, kan me helemaal voorstellen dat het besef afentoe nog behoorlijk binnenkomt. Zo'n traject is slopend en niet zomaar vergeten als het is gelukt.



@feb; Ook welkom (helaas)! Welke onderzoeken hebben jullie al gehad? En moet een cyclus/eisprong eerst opgewekt worden voordat vervolgstappen besproken worden? Waarom nog geen IUI? Zoals je leest kan ik je ook niet helpen, maar schrijf gerust mee.



aan iedereen!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven