Demonstratie Den Haag 12 Juli pro Palestina

14-07-2014 17:20 1712 berichten
Alle reacties Link kopieren
Afgelopen zaterdag de demonstratie in Den Haag tegen het geweld van Israel tegen de Palestijnen.



Wie heeft er wat van mee gekregen?



Speech die rond gaat op facebook.



https://www.youtube.com/watch?v=FsVmgLkrCcw
Feiten zijn dat er in Parijs daadwerkelijk Synagogen zijn aangevallen, dat er in Brussel mensen zijn doodgeschoten omdat ze in een joods musea zaten. Het is gewoon een kwestie van tijd voordat dit in Nederland ook gaat gebeuren, we moeten onze ogen niet sluiten want dat is in de tweede wereldoorlog ook gebeurd met alle gevolgen van dien..
quote:manusvanalles schreef op 15 juli 2014 @ 14:34:

Voordat de demonstratie van start ging waren de hakenkruizen al weg. Er is dus niet gelopen met hakenkruizen.



De demonstratie is vreedzaam verlopen, volgens de politie.



De feiten zijn de feiten, niks aan te doen.



Hier ben ik het mee eens.

Ik vond de demonstratie onterecht, de hakenkruizen zeker, maar we hoeven er ook niet meer van te maken dat er te zien was.



Maar vreedzaam is niet altijd onschuldig..
quote:tekenis schreef op 15 juli 2014 @ 14:36:

[...]





Dat is zo een verschrikkelijke dooddoener wat de hele westerse wereld onmiddelijk laat stoppen met kritisch denken uit angst te zijn wie jij probeert te schetsen. Hoogst manipulatief. Je hoeft alleen maar te kijken naar feiten.



De feiten zijn dat een handjevol palestijnen een vergelijking trok tussen de manier waarop Israël hen behandelt, en de manier waarop de nazi's de joden hebben behandeld.

Ook vanuit eigen gelederen werd dat niet op prijs gesteld, de borden zijn meteen verwijderd, en de demonstratie is vreedzaam verlopen.

Vervolgens hebben een aantal propagandazoekers de leugen verspreid dat de hitlergroet is gebracht, en dat er met hakenkruizen is gedemonstreerd om de palestijnen in een kwaad daglicht te stellen.



Dat zijn de feiten. Waar jij blijkbaar niet mee om kunt gaan.
quote:Wageningen1985 schreef op 15 juli 2014 @ 14:38:

Feiten zijn dat er in Parijs daadwerkelijk Synagogen zijn aangevallen, dat er in Brussel mensen zijn doodgeschoten omdat ze in een joods musea zaten. Het is gewoon een kwestie van tijd voordat dit in Nederland ook gaat gebeuren, we moeten onze ogen niet sluiten want dat is in de tweede wereldoorlog ook gebeurd met alle gevolgen van dien..



Nu kom je zelf met een WOII-vergelijking op de proppen?

Suggereren dat moslims aansturen op een fascistische overname van Nederland is nét zulke oerdomme demagogie als zeggen Israël = Nazi-Duitsland.
quote:Crique schreef op 15 juli 2014 @ 14:40:

[...]





De feiten zijn dat een handjevol palestijnen een vergelijking trok tussen de manier waarop Israël hen behandelt, en de manier waarop de nazi's de joden hebben behandeld.

Ook vanuit eigen gelederen werd dat niet op prijs gesteld, de borden zijn meteen verwijderd, en de demonstratie is vreedzaam verlopen.

Vervolgens hebben een aantal propagandazoekers de leugen verspreid dat de hitlergroet is gebracht, en dat er met hakenkruizen is gedemonstreerd om de palestijnen in een kwaad daglicht te stellen.



Dat zijn de feiten. Waar jij blijkbaar niet mee om kunt gaan.



Uhm, quote mij waar ik dat betwist. Sterker nog, ik beaam.



Zo een demonstratie kan ook gegeven worden in Israel. Vrijheid van meningsuiting. Zo ook in ons land, hoewel we nu ook wel moeten oppassen voor moslims die dat niet leuk vinden.



Ga eens zo een demonstratie houden in ieder willekeurig moslim land, voor de joodse rechten. Wat gebeurd er dan?
Toch was het ook de woordvoerder zelf die 4 en 5 mei er bij haalde als valse façade als we niets deden.



"De Tweede Wereldoorlog had voor iedereen een les moeten zijn! Opdat we het nooit vergeten zeiden ze toch? Tazz. 4 & 5 mei is niks meer dan een façade! Niks meer dan een façade. Zolang de Palestijnen niet vrij zijn is 4 & 5 mei een leugen."
Vrijheid van meningsuiting Paekzwart. Ik ben blij dat het hier kan.



Ik hecht waarde aan 4 & 5 mei, ongeacht wat die woordvoerder zegt. En ik zou terug willen zeggen.. neem je land en maak het vredig en vruchtbaar en sluit vrede met je buren, Israel.
Als zij het stuk land pakken wat Israel al heel lang aanbiedt, dan kunnen ze voor het eerst in hun geschiedenis ECHT een land hebben, een volk worden, een rechtsysteem opzetten, een economie opzetten. Iets wat ze nooit hebben gehad, want het land wat zij claimen was een regio, net als de Sahara een regio is.
Alle reacties Link kopieren
Goh vrijheid van meningsuiting mag tenzij je niet de mening deelt van de meerderheid, dan wordt je opgepakt.



http://www.iinclude.com/y ... wont-believe-happens-next



Ongelooflijk hoe de Israëliërs deze Amerikaanse joodse jongen aanpakken, omdat hij vindt dat bezet land moet worden teruggegeven, wie had het over vrijheid van meningsuiting in het democratische Israël?
Alle reacties Link kopieren
Na zijn vrijlating



https://www.youtube.com/watch?v=jo8INDkZDnM#t=175



Hij werd gewoon vastgezet door de Israëlische politie en barbaars behandeld, vanwege zijn mening dat hij het niet eens is met de bezetting.
quote:Hanaa schreef op 15 juli 2014 @ 15:29:

Goh vrijheid van meningsuiting mag tenzij je niet de mening deelt van de meerderheid, dan wordt je opgepakt.



http://www.iinclude.com/y ... wont-believe-happens-next



Ongelooflijk hoe de Israëliërs deze Amerikaanse joodse jongen aanpakken, omdat hij vindt dat bezet land moet worden teruggegeven, wie had het over vrijheid van meningsuiting in het democratische Israël?



Ah, dat moet ik zijn



Je maakt een denkfout. Namelijk dat mensen die nu voor Israel zijn, geheel kritiekloos zijn op datzelfde land. Wat er gebeurd is met die jongen en net als die Palestijnse jongen die verbrand is, is verschrikkelijk. Dat wordt ook zo be en veroordeeld door iedereen hier, en zeker ook in de internationale gemeenschap en in Israel zelf.



Wat fijn voor je dat je iets hebt weten te vinden om kracht bij te zetten wat alles voor je rechtvaardigd, maar heb je ook antwoorden op de rest? Want je lijkt alleen maar te kunnen komen met 'kijk, een vliegtuig' als afleiding op alle raketten die Israel binnenvliegen.
.
Alle reacties Link kopieren
quote:nessemeisje schreef op maandag 14 juli 2014 17:39 Wat ik ervan weet is dat men 'veelvuldig' de Hitlergroet bracht en dat de spandoeken/borden met hakenkruizen weggedaan moesten worden alvorens ze uberhaupt mochten gaan lopen.

Leuke mensen.



Hier word ik dus echt heel kriegel van.

Ik was er zelf bij, en er was welgeteld 1 vlag met een hakenkruis (dat soort mensen hebben je er altijd tussen zitten). Nadat de politie heeft verzocht dat deze weg moest is dit ook meteen gebeurd.

Dat mensen hun hand omhoog staken is geen hitlergroet maar een vredesgroet. Het uitsteken van handen ging gepaard met het vredesteken.

Viva Palestina werd er geroepen.



Ik word zo moe van die eenzijdige berichtgeving als Telegraaf en NOS. Dat is bedoeld om mensen zoals jullie dom te houden.. Kijk eens wat verder dan je neus lang is.
Alle reacties Link kopieren
quote:Hanaa schreef op maandag 14 juli 2014 17:52 <blockquote><div>quote:</div><div class="message-quote-div"><b><a href="nessemeisje in "Demonstratie Den Haag 12 Juli pro Palestina"" class="messagelink">nessemeisje schreef op 14 juli 2014 @ 17:50</a>:</b>

Ah, daar komt de linkjesbrij van onze eigen poderjihadist weer.</div></blockquote>



Ach ga toch weg joh!

Je hoeft echt niet links of rechts te zijn om de wreedheden van Israël te veroordelen, je hoeft daar slechts een mens voor te zijn Precies!!!!
Amber en Hanaa, veroordelen jullie dan ook Hamas?
Hier hoor je geen moslim/ Palestijnenknuffelaar over:



http://www.nu.nl/buitenland/3828665/bok ... anden.html



Maar o wee als Israël zich verdedigd tegen raketten.

Nee zelfreflectie kennen ze niet...
Alle reacties Link kopieren
quote:amber__ schreef op 15 juli 2014 @ 15:43:

[...]

Hier word ik dus echt heel kriegel van.

Ik was er zelf bij, en er was welgeteld 1 vlag met een hakenkruis (dat soort mensen hebben je er altijd tussen zitten). Nadat de politie heeft verzocht dat deze weg moest is dit ook meteen gebeurd.

Ik zie er zo al twee. En dat mensen zich geroepen voelen omdat te doen, zegt mij genoeg. Meer dan genoeg.

Alle reacties Link kopieren
Zoveel leed en dat voor een stukje grond, ik heb vandaag bestanden gekeken die mijn zoon had gestuurd en schrok me rot.

Gewoon in een woonwijk in gaza viel een raket waar kleine kinderen liepen, ik heb snap niet hoe mensen dit elkaar aan kunnen doen.Ik ben het eens met Hanaa en amber.
Deze ellende gaat hier gigantisch uit de klauwen lopen. Waar is de tijd dat de moslims nog mohammedanen genoemd werden en woonden in warme landen waar ze de Islam aanhangen. Dat heb ik al kind geleerd op school. De mannen gehuld in lange witte jurken en daar was veel olie in die landen. Wat is toch de reden dat het westen overstroomd wordt met moslims, de een nog hysterischer dan de ander. En eisen stellen als een malle gewoon. Moet je die knul horen gillen tijdens die demonstratie. En de mensen worden allemaal opgezweept. Goh, dat gaan wij ook doen in Egypte en nog 50 andere landen waar de Christenen als oud vuil behandeld worden en als 2e rangs burgers worden weggezet, als ze het al overleven. Maar daar hoor ik jullie niet over. Jullie moslims moeten hier de ogen uit de kop schamen over zoveel ontevredenheid hier in het westen. Ga dan aub, terug daar naar het land waar de islam zo heerlijk de boel onderdrukt. Jullie zijn niet tevreden in eigen land, jullie ontvluchten die ellende daar en proberen en masse de hele bende hier weer op te richten. Dat pikken de Nederlanders vroeg of laat echt niet meer. Ik kan niet anders zeggen dat ik echt een ongelooflijke hekel krijg aan alles wat maar riekt naar islam. Alleen maar ellende , bloed , dood en verderf. Kijk je naar het journaal, zie je ergens weer een paar liter bloed liggen en menselijke resten omdat een of andere idioot zonodig naar die 70 maagden wil. En o, wat waren de moslims boos over de film Fitna. Het is de pure waarheid, en dat mag ook wel eens een keer gezegd worden. Wel,moslims onder ons, dat hebben jullie eigen broeders op hun geweten. Wat een vredelievend volk. Gadverdamme.
Alle reacties Link kopieren
quote:nessemeisje schreef op 15 juli 2014 @ 17:19:

[...]



Ik zie er zo al twee. En dat mensen zich geroepen voelen omdat te doen, zegt mij genoeg. Meer dan genoeg.

[afbeelding]En links op die foto zie ik een tekstuele variant, maar wel met de zelfde strekking: "Stop doing what Hitler did to you!" Die Engelstalige kreet slaat helemaal nergens op, en verwerpelijk als die Davidster = Hakenkruis-vlag.
World of Warcraft: Legion
..
anoniem_185284 wijzigde dit bericht op 15-07-2014 18:45
Reden: te herkenbaar
% gewijzigd
quote:jo-elise schreef op 15 juli 2014 @ 18:08:

Deze ellende gaat hier gigantisch uit de klauwen lopen. Waar is de tijd dat de moslims nog mohammedanen genoemd werden en woonden in warme landen waar ze de Islam aanhangen. Dat heb ik al kind geleerd op school. De mannen gehuld in lange witte jurken en daar was veel olie in die landen. Wat is toch de reden dat het westen overstroomd wordt met moslims, de een nog hysterischer dan de ander. En eisen stellen als een malle gewoon. Moet je die knul horen gillen tijdens die demonstratie. En de mensen worden allemaal opgezweept. Goh, dat gaan wij ook doen in Egypte en nog 50 andere landen waar de Christenen als oud vuil behandeld worden en als 2e rangs burgers worden weggezet, als ze het al overleven. Maar daar hoor ik jullie niet over. Jullie moslims moeten hier de ogen uit de kop schamen over zoveel ontevredenheid hier in het westen. Ga dan aub, terug daar naar het land waar de islam zo heerlijk de boel onderdrukt. Jullie zijn niet tevreden in eigen land, jullie ontvluchten die ellende daar en proberen en masse de hele bende hier weer op te richten. Dat pikken de Nederlanders vroeg of laat echt niet meer. Ik kan niet anders zeggen dat ik echt een ongelooflijke hekel krijg aan alles wat maar riekt naar islam. Alleen maar ellende , bloed , dood en verderf. Kijk je naar het journaal, zie je ergens weer een paar liter bloed liggen en menselijke resten omdat een of andere idioot zonodig naar die 70 maagden wil. En o, wat waren de moslims boos over de film Fitna. Het is de pure waarheid, en dat mag ook wel eens een keer gezegd worden. Wel,moslims onder ons, dat hebben jullie eigen broeders op hun geweten. Wat een vredelievend volk. Gadverdamme.Toen we Indië nog hadden, en een dubbeltje nog een dubbeltje was.
Alle reacties Link kopieren
quote:granadino schreef op 15 juli 2014 @ 18:06:

Zoveel leed en dat voor een stukje grond, ik heb vandaag bestanden gekeken die mijn zoon had gestuurd en schrok me rot.

Gewoon in een woonwijk in gaza viel een raket waar kleine kinderen liepen, ik heb snap niet hoe mensen dit elkaar aan kunnen doen.Ik ben het eens met Hanaa en amber.Waar denk je dat die raketten vanaf Gaza voor bedoeld zijn? Om bloemen te planten?
quote:amber__ schreef op 15 juli 2014 @ 15:43:

[...]



Ik word zo moe van die eenzijdige berichtgeving als Telegraaf en NOS. Dat is bedoeld om mensen zoals jullie dom te houden.. Kijk eens wat verder dan je neus lang is.Elsevier vandaag

NOS geeft toe: censuur hakenkruizen bij anti-Israëlprotest

door Servaas van der Laan 15 jul 2014



De NOS heeft er voor gekozen om de hakenkruizen op borden van demonstranten bij het anti-Israëlprotest zaterdag in Den Haag niet in beeld te brengen. De omroep wilde de berichtgeving niet door een 'incident' laten domineren.



Afgelopen zaterdag trokken duizenden actievoerders naar Den Haag om te protesteren tegen Israël. Naast spandoeken met de tekst 'stop doing what Hitler did to you' waren er ook borden waarop de Israëlische vlag werd gelijkgesteld aan de beruchte swastika.



Bezorgd

Veel Nederlanders zijn bezorgd over deze uitingen van antisemitisme, maar de NOS besloot in een reportage over de demonstratie om de hakenkruizen buiten beschouwing te laten.



Toen een bezorgde kijker de NOS vroeg waarom ze de hakenkruizen niet lieten zien, kwam de omroep met de volgende reactie (via GeenStijl):



'We hebben er voor gekozen in een kort onderwerp aandacht aan de demonstratie te besteden. De hakenkruizen hebben we niet laten zien, omdat het in onze ogen een incident was en we ons verslag van de demonstratie niet wilden laten domineren door een bord dat kort door een enkeling werd gedragen.'



Zo doet de staatsomroep NOS dat. Eenzijdige berichtgeving maar dan andersom.
quote:jo-elise schreef op 15 juli 2014 @ 18:08:

Deze ellende gaat hier gigantisch uit de klauwen lopen. Waar is de tijd dat de moslims nog mohammedanen genoemd werden en woonden in warme landen waar ze de Islam aanhangen. Dat heb ik al kind geleerd op school. De mannen gehuld in lange witte jurken en daar was veel olie in die landen. Wat is toch de reden dat het westen overstroomd wordt met moslims, de een nog hysterischer dan de ander.





Dit is de reden dat Europa overstroomd is door moslims. Het verdrag van Straatsburg heet die enorme historische vergissing.



Oil for Immigration



PAMELA HEMELRIJK - 01 OKTOBER 2009



Op gevaar af dat u uw buik inmiddels boordevol heeft van gezeik over de multiculturele samenleving, wil ik u toch iets vertellen wat u nog niet weet. Namelijk dat de massale moslim-immigratie naar West-Europa niet zomaar uit de lucht is komen vallen. Zij is een rechtstreeks gevolg van een Europese richtlijn, die in 1975 geruisloos is bekokstoofd.



Aanleiding was de oliecrisis van 1973. Uit angst dat de oliekraan voorgoed dicht zou gaan, is toen op Europees niveau besloten om een “Euro-Arabische Dialoog” op gang te brengen met de OPEC-landen. Deze EAD kreeg een permanent hoofdkwartier in Parijs, en organiseerde overal ter wereld congressen, waar afgevaardigden van de toenmalige EEG zich beijverden om de Arabische olieboeren te vriend te houden.



In juni 1975 rolde daar een convenant uit, waarvan wij nu met z’n allen nog steeds de zure vruchten plukken: 200 zaakgelastigden namen in Straatsburg, met algemene stemmen, een resolutie aan. Uit naam van de hele toenmalige Europese gemeenschap. Het was een tijd van moordende consensus: in heel West-Europa waren toen sociaal-democraten aan de macht, en van oppositie was nauwelijks sprake. De geestelijke vader van de tekst, de Belg Tijl De Declercq, mocht dan een christen-democraat zijn, hij was ook zo links als een deur, en een warm voorstander van totalitarisme. Hij ijverde bijvoorbeeld ook driftig voor innige vriendschapsbanden met de Sovjet-Unie. Het is deze Resolutie van Straatsburg (onthoud die naam!) waarvoor Pim en Theo met hun leven hebben geboet, zou je kunnen zeggen.



In het document belooft de EEG om voortaan de Arabische immigratie actief te bevorderen, en de nieuwkomers ruim baan te geven om hun cultuur naar Europa te exporteren. De tekst benadrukt “de grote verrijking, die het Arabisch cultuurgoed ons te bieden heeft, vooral op het gebied van normen en waarden”, en draagt de lidstaten op om aan de verspreiding “de hoogste prioriteit” te geven. De pers moet worden ingeschakeld “om een gunstig klimaat te scheppen voor de immigranten”, en de academische wereld moet worden gemotiveerd “om de nadruk te leggen op de positieve bijdrage van de Arabische cultuur aan de ontwikkeling van Europa”. Geld moet worden uitgetrokken om de oprichting van moskeeën, Islamscholen, centra voor Arabische cultuur en wetenschappelijke instituten ter bestudering van de Islam te stimuleren. Het staat allemaal zwart op wit. Sinds 1975. Dankzij ons onvolprezen Europarlement.



Verrek, nou begrijp ik ineens waarom Wouter Bos van mening is dat er “meer moskeeën bijgebouwd moeten worden”! Geen wonder dat Samir A. steeds wordt vrijgelaten: als er iemand bezig is de Arabische way of life te exporteren is hij het wel, geef toe, en wij hebben zwart op wit beloofd daaraan de hoogste prioriteit te geven! Het verklaart ook waarom zelfs Beberkindertjes hier – voor het eerst van hun leven – Arabische les kregen, bij wijze van “onderwijs in eigen taal”. Andere smaken hadden we namelijk niet.



Het verklaart ook waarom er hier te lande al tien jaar een literatuurprijs bestaat, waarvoor uitsluitend auteurs met een Marokkaanse of Arabische achtergrond in aanmerking komen. De “El-Hizra-prijs” heet dat ding, en hij wordt gefinancierd door het Rijk. Als je hem wint wordt je manuscript op staatskosten uitgegeven, en je krijgt een geldbedrag. Alles is welkom, ook song- en rapteksten, mits het maar door Marokkanen of Arabieren is vervaardigd. Zelfs als je Nederlands niet machtig bent is dat geen bezwaar: dan lever je je proza gewoon in het Arabisch of Tamazight in. Sinds 1992 zijn er zo 70 auteurs bekroond. Het is dit “steuntje in de rug”, zoals de El Hizra website het uitdrukt, waaraan schrijvers als Abdelkader Benali, Khalid Boudou en Mohammed Benzakour hun carrière danken. Met name Benzakour bleek al spoedig een kat in een zak te zijn: medio 2001 werd hij er bij de Volkskrant als columnist uitgegooid wegens plagiaat. Maar sindsdien heeft hij er zowaar alweer twee nieuwe prijzen bijgekregen: de Zilveren Zebra 2001 - “wegens zijn opvallende, in enkele jaren opgebouwde oeuvre” (zeer opvallend, zegt u dat wel) - en de Journalisten Vredesprijs 2005. Plagiaat of niet, de verbreiding van het Arabisch cultuurgoed krijgt hier inderdaad de hoogste prioriteit, dat is een ding wat zeker is. Nederland is nou eenmaal altijd het braafste jongetje van de klas geweest als het op Europese richtlijnen aankwam.



Jarenlang heb ik me afgevraagd hoe het mogelijk was dat onze autoriteiten, zonder uitzondering, allemaal letterlijk dezelfde zoetsappige cliché’s bezigden als het over moslim-immigratie ging. Niet alleen hier, maar in heel West-Europa! Nooit eerder, zelfs niet toen half Suriname naar de Bijlmer verkaste, had ik er eentje horen lullen over “onderwijs met behoud van eigen taal en cultuur”, of “verrijking van de samenleving”. En nu deden ze het ineens allemáál! Ze leken wel gehypnotiseerd!



Maar nu begrijp ik het: ze voeren al 30 jaar gehoorzaam de Resolutie van Straatsburg uit! Het is Europees beleid! Oil voor Immigration, als het ware! Voor zover ik nog niet Islamofoob was, ben ik het nu. Eurofoob was ik al lang, en terecht, dat blijkt maar weer. Heer ontferm u over ons, en over de zelfmoordmaniakken in ons Europarlement.



(Voor wie geïnteresseerd is in bronnen: lees “Eurabia, The Euro-Arab Axis” van de schrijfster Bat Ye’or (Uitg. Associated University Presses, Cranbury, New Jersey, ISBN 0-8386-4077). Het is zo goed gedocumenteerd met registers en voetnoten dat het voor de leek bijna onleesbaar is. Verder heeft Oriana Fallaci erover geschreven (in “De Kracht van de Rede”, als ik me niet vergis), en wie op Google “Tijl Declercq” intikt, kan ook zijn hart ophalen.)



Pamela Hemelrijk

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven