Medium: wat zijn jullie ervaringen hiermee?

17-07-2014 09:21 40 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen,



Ik zit met verschillende dingen:

- ik heb twijfels over m'n relatie

- ik heb vanwege dingen uit het verleden moeite om open en aardig naar mijn moeder te zijn

- ik zit tussen twee banen in



Ik zou graag naar een medium willen gaan, ook om een eventuele boodschap van mijn onlangs overleden vader te vernemen. Maar ik heb nog wel twijfels.



Mijn vragen aan jullie:

- wie heeft ervaringen met een medium en hoe zijn jullie ervaringen?

- denken jullie dat het 'geoorloofd' is om van boven advies te vragen of moeten we het als iedereen anders zelf uit zien te puzzelen?



Graag hoor ik van jullie, alvast dank, met groeten, Jetske.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb niets met mediums, ik geloof er niet in. De meesten doen aan cold reading en vertellen je alleen maar wat je zelf wil horen. Waarom je geld weggooien in vredesnaam?
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor
Laatst kreeg in ongevraagd advies van een medium waar ik gewoon een praatje mee zat te maken. Ze vertelde me dat ik het erg benauwd had op de borst, niets is minder waar, nergens last van.

Ik zit met een dijk van een probleem waar echt een neonreclame over boven mijn hoofd hangt, maar die zag ze niet.



Gebruik je geld om eens lekker ergens in je eentje te gaan brunchen of zo en dan eens voor jezelf op een rijtje te zetten wat je wilt en het beste kan doen. Het gemiddelde medium kost 50 euro, dat is een leuk bedrag om aan jezelf uit te geven.



Ik wens je wijsheid.
Een medium vertelt je alleen maar wat je wil horen. Ze nemen misbruik van de wens die veel mensen hebben, namelijk weer de persoon te kunnen spreken die er niet meer is. Het idee is troostend, maar is in feite niet meer dan een leugen waar je voor moet betalen. Je kunt je problemen beter aanpakken in het nu en met gezond verstand.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het een stuk logischer vinden om naar een psycholoog te gaan om eens een paar dingen voor jezelf op een rijtje te krijgen...
Alle reacties Link kopieren
Ga naar een psycholoog.
Ik heb wél een goede ervaring met een medium, heb inderdaad "gesproken" met mijn overleden vader en dat deed me heel erg goed.

Het zal me bepaald worst wezen of men er wel of niet in geloofd, het heeft mij geholpen en dat was mijn doel.



Verwacht geen concrete antwoorden op je vragen over relatie en banen, er is geen medium die jou zal vertellen of je je relatie uit moet maken of voor baan zus of zo zal moeten gaan, dat zou ook raar zijn, dit zijn dingen die je zelf uit mag zoeken.

Vwb de relatie met je moeder zal je handvatten krijgen en dat kan fijn zijn.

Succes.
Een medium vertelde mijn schoonmoeder dat ik op de uitgerekende datum zou bevallen van een meisje. Schoonmoeder dolgelukkig want ze wilde ook een kleindochter. Het werd 39 weken een zoon, en mijn man kon zijn ouders niet eens bereiken toen de baby geboren was omdat zij ervan overtuigd waren dat kind pas een week later zou komen.
Denk je eens in wat je vader je zou zeggen. Jij weet diep vanbinnen vast wel wat hij zou adviseren, daar heb je iemand die jullie beiden niet kent niet voor nodig.



Probeer op jezelf te vertrouwen in plaats van iemand te zoeken die jouw beslissingen voor jou maakt.
Alle reacties Link kopieren
quote:olivia1 schreef op donderdag 17 juli 2014 10:57 Een medium vertelde mijn schoonmoeder dat ik op de uitgerekende datum zou bevallen van een meisje. Schoonmoeder dolgelukkig want ze wilde ook een kleindochter. Het werd 39 weken een zoon, en mijn man kon zijn ouders niet eens bereiken toen de baby geboren was omdat zij ervan overtuigd waren dat kind pas een week later zou komen. Wow!!!! Wat erg!!
Het recht om gehoord te worden sluit niet automatisch het recht in om serieus genomen te worden
Als je relatie nog net zo is als je in je topic van ongeveer een jaar geleden schreef, weet je het antwoord echt wel.
Alle reacties Link kopieren
Misschien een keer een dagje naar een paranormaalbeurs? daar zijn heel veel verschillende ´Mediums, en kan je zelf kiezen waarbij je het veiligst/lekkerst voelt.



Ik denk niet dat het veel zin heeft om met je overleden vader te willen communiceren.

Als hij je iets wilt laten weten doet die dit wel op een andere manier (geloof/denk ik dan weer)

Maar goed, als je sceptisch in staat zou ik inderdaad misschien eerder naar een psycholoog gaan.



ik wel aantal goede ervaring met ´paranormaal´ begifte mensen, maar ook heb ik de grootste onzin gehoord (zo zou ik nu getrouwd zijn en me moeder overlijden voor dat ik 25 zou worden.... geen van beide ook meer eenigszins in de buurt van de waarheid )
The best way to get along with people is to expect them not to like you
Alle reacties Link kopieren
Misschien cru, maar als je van je vader houdt/hebt gehouden, ga je hem nu niet (in zijn laatste rust) lastigvallen met jouw problemen, dan gun je hem zijn rust. Diep in je hart weet je echt wel wat je vader gezegd zou hebben als hij nog geleefd zou hebben.



En je andere problemen kunnen niet door een medium worden opgelost. Daar is maar één oplossing voor en dat is: er zelf aan werken.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
quote:ikeaverslaafde schreef op 17 juli 2014 @ 10:59:

Denk je eens in wat je vader je zou zeggen. Jij weet diep vanbinnen vast wel wat hij zou adviseren, daar heb je iemand die jullie beiden niet kent niet voor nodig.



Probeer op jezelf te vertrouwen in plaats van iemand te zoeken die jouw beslissingen voor jou maakt.



Ik denk dat dit ook het begin van alle spirituele dingen is. Je weet het eigenlijk wel, maar durft het je zelf niet toe te geven.

Eigenlijk wil je verhuizen of/en een andere baan, maar je denkt niet weg te kunnen wegens je oude moeder/vader of wat dan ook.

Je kunt dan altijd wel een manier vinden om de kaarten te laten zeggen dat er verandering in het vooruitzicht is, je boeltje pakken en vertrekken.
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Wat het gemiddelde medium jou verteld kun je zelf ook bedenken, TO. Je weet zelf het beste wat je vader je zou vertellen toch?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb maat S geen ervaring met medium..
Alle reacties Link kopieren
Ik heb hele goede ervaringen met verschillende mediums. Een goed medium kan je i.d.d. goede adviezen geven en kost zeker geen ¤ 50. Ik ken een goed medium in Amsterdam die ¤ 20 vraagt voor een consult.



Kijk of er bij jou in de buurt spirituele avonden worden georganiseerd, zo'n avond kost circa ¤ 7,50, je hebt dan een hele gezellige avond met andere mensen, en hopelijk ook mooi advies. Ook kun je via zo'n paranormale vereniging achter namen van betrouwbare mediums komen voor een privé consult. Je hebt ook van die telefoonlijnen, die je anoniem vanuit je huiskamer kunt bellen en je kunt het dan zo duur maken als je zelf wilt. Als je besluit om te gaan/ bellen, dan zou ik de voor jouw belangrijke vraag(en) op papier zetten. En als je voor jezelf bijv. bepaald dat je 10 min. aan de telefoon gaat zitten, kun je van te voren uitrekenen wat dat je zal kosten.



Het bezoeken van een medium wordt vaak belachelijk gemaakt door mensen die niet geloven dat er meer tussen hemel en aarde is, en door mensen die geen ervaring met een (goed) medium hebben, tuurlijk heb je ook charlatans, maar mijn ervaringen zijn positief, gewoon doen dus.
quote:pejeka schreef op 17 juli 2014 @ 11:05:

Misschien cru, maar als je van je vader houdt/hebt gehouden, ga je hem nu niet (in zijn laatste rust) lastigvallen met jouw problemen, dan gun je hem zijn rust.

Het klinkt nu net alsof vaderlief uit zijn diepe slaap wordt gewekt met de joehoe wakker worden, je dochter heeft een probleem!



Ik denk dat het zo niet helemaal werkt.
Alle reacties Link kopieren
Eerlijk gezegd, ik heb wel ervaring. Het was wel bij iemand die ook kennis had van chakra's energie en dergelijk. Door daar dingen mee te doen in combi met ontspanning oefeningen en meditatie ben ik wel mede uit bepaalde dingen gekomen. Het was niet de oplossing maar heeft mij wel behoorlijk op weg geholpen toen ik in de knoop zat. Sprititualiteit is in die zin voor mij ook niet vreemd omdat meerdere mensen in mijn familie dingen zien.



Ik ben zelf wel septisch. Ik geloof slechts beperkt in het feit dat een medium contact heeft met overleden die ik heb gekend. Veel is gebaseerd op toeval en reacties die jij zelf laat zien. Daarnaast denk ik dat het leven op aarde complex genoeg is en dat je uit eindelijk het zelf in het hier en nu moet oplossen.



Ik zou daarom voorzichtig zijn in je keuzes mbt een medium en eerder een vorm van spiritualiteit zoeken die in het hier en nu bij je past. Denk aan begeleide meditatie, yoga, mindfulness, ..etc.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Hans Dijkerman uit Amersfoort kan ik je aanbevelen (http://www.angellight-healing.nl).



Het is een nuchtere man met een beroep in de bouw, niet zo'n doorsnee zweverig type. Ik kwam hem tegen op mijn werk, vertelt dat hij medium is en dat hij een boodschap voor me heeft. Ik zeg nog lollig: ik heb al boodschappen gedaan haha.

Hij vertelt me dat mijn vader een stipje in zijn hoofd heeft en dat hij daar voor moet oppassen... Mijn vader had de dag er voor een herseninfarct gehad. Dat kon hij onmogelijk weten. Ik had het niet met mijn collega's gedeeld noch met iemand anders. We raakten aan de praat en vertelde me meer. Ik ben nog een paar keer bij hem thuis geweest.

Aanrader!
Alle reacties Link kopieren
Hartelijk dank voor al jullie reacties. Ik zit inderdaad op verschillende punten in de knoop en ik vind het zo moeilijk om keuzes te maken. Ik vind het erg moeilijk om weg te gaan bij mijn vriend. Hij is een beetje aan het veranderen, drinkt minder (nu hem nog aan het bewegen laten krijgen), maar sommige kwesties blijven heel lastig. Zijn zusje is psycholoog en vertelde dat haar broer bepaalde kronkels in zijn hoofd heeft en enkel zwart-wit kan denken, dat hij bij tijden een hork is en dat ik weg moet gaan als ik ongelukkig ben en dat ze dat zou begrijpen: heel fijn om met haar gesproken te hebben.



Maar ben ik ongelukkig vanwege mijn relatie of vanwege mijn moeilijke familiegeschiedenis? Ik wil niet vanwege die grote knoop de verkeerde keuze maken t.a.v. mijn vriend.



Ik ben in 2008/2009 in therapie geweest bij een psychologe en ik loop nu bij een haptotherapeut. Dus ik probeer wel antwoorden te vinden. En ik probeer in beweging te komen. Ik weet niet of een medium raadplegen een legitieme vorm van hulp ontvangen is. Ik wil inderdaad mijn vader niet onnodig storen. Als er iemand zijn rust verdiend heeft, dan is hij het.
Alle reacties Link kopieren
Het lijkt me een slecht idee. Je bent heel kwetsbaar nu je vader net is overleden en er enkele dingen in je leven slecht gaan. Je relatie heb je al langer, je hebt vast wel een idee hoe je vader erover dacht. Als je goed nadenkt, kun je vast wel bedenken wat hij tegen je zou zeggen.



Een medium kan je allerlei dingen zeggen waar je van overstuur raakt en ik denk dat je dat nu niet kan gebruiken. In het beste geval bedenkt ze iets waar je troost in vindt. Dat is een fijn gevoel, maar het weegt niet op tegen het risico dat ze juist iets zegt wat door je hoofd blijft spoken. Je gelooft hier blijkbaar echt in en dan kan het een behoorlijke impact hebben, positief of negatief.



Misschien kun je praten met iemand die je vader goed gekend heeft en die je vertrouwt? Je mist blijkbaar het advies van een wijs ouder persoon die het beste met je voorheeft, misschien is er iemand anders die die rol nu voor je kan vervullen? Je vader is en blijft helaas onvervangbaar.
Ga in therapie!
Alle reacties Link kopieren
Ga naar een psycholoog! Een medium zegt maar wat... Maakt misbruik van jouw situatie!
Alle reacties Link kopieren
Een medium is geen hulpverlener. Als je hulp nodig hebt met het nemen van moeilijke beslissingen, kun je beter weer naar je psycholoog gaan.



Sterkte!
Ga in therapie!
Alle reacties Link kopieren
Beelicious, een nuchtere man zegt niet dat hij met de doden kan praten.
Ga in therapie!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven