Zomerhaters en winterliefhebbers, verenigt u! (II)

04-09-2013 21:05 3032 berichten
Het topic waar het altijd rotweer is, volgens de heersende opinie dan.

Waar sneeuw en ijs met vreugde worden begroet en waar regen en storm een feestje zijn. Waar ongebreideld gemopperd mag worden als de zon weer eens schijnt en het zweet je met straaltjes van je kop loopt.



Om de sfeer er vast een beetje in te brengen vast een plaatje:







Oh ja, en we komen van hier .



Veel winterplezier!
anoniem_156993 wijzigde dit bericht op 04-09-2013 21:29
Reden: Linkje gewijzigd
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Hallo,



Mag ik mij even voorstellen ? Mario is de naam. En ook ik heb een erge hekel aan die hete zomers die we steeds meer en meer zien in Nederland. Bij mij is het zelfs zo erg dat het op het depressieve af is. Door de week gaat het nog wel maar in het weekend is het vreselijk, en dus zie ik als een berg op tegen het weekend.



Ik woon nog bij mijn ouders en die zijn allebei op leeftijd, gelukkig goed gezond. Wegens omstandigheden woon ik nog steeds bij hun en dat gaat prima maar met dagen als deze is het lastig. Ik maak me ook druk om hen, hun gezondheid betekent alles voor mij, meer nog dan mijn eigen gezondheid.



Als ik dan thuiskom na mijn werk en ik stap binnen met zomerse omstandigheden dan krijg ik een beknellend gevoel. Alles bedompt binnen, alles potdicht. Moet wel vanwege de warmte, maar toch. Met 20 graden op de teller maak ik mij druk, maar het wordt allemaal erger met zulke warme dagen.



Als we dan met zijn allen buiten zitten valt er een last van mijn schouders, als het buiten aangenaam wordt dan worden humeuren beter en dus gaat het allemaal wat makkelijker.



Nu zit ik eraan te denken om een afspraak met de huisarts te maken en om hem dit allemaal te vertellen, want ik ben zowat aan het eind van mijn Latijn. Misschien kan hij me helpen hoe ik me beter op kan stellen, want zoals het nu gaat gaat het niet langer. Vooral 's ochtends ben ik erg down en zie ik vreselijk op tegen hetgeen wat komen gaat.



Natuurlijk kan ik ook met mijn ouders praten maar dat heeft niet zoveel zin denk ik, ze zeggen dat die warmte toch komen gaat en er niets anders opzit dan het maar te accepteren. Natuurlijk hebben ze gelijk, maar als dit zo doorgaat dan loop ik straks op mijn laatste benen wat als gevolg heeft dat ze zich druk maken om mij en dan krijg je een soort cirkeleffect. Want als hun down zijn, ben ik dat 3 keer zo erg.



Hoe zouden jullie dat nu aanpakken ? Hoe kan ik me het beste opstellen ? Zoveel mogelijk positief blijven zelf al ben ik neerslachtig van aard ? Gaat erg moeilijk worden.



Ik hoop maar dat het snel herfst wordt al ziet dat er tot nu toe nog niet uit. Dan is het leven voor mij iets makkelijker te doen.



Allemaal veel sterkte met de dagen die komen gaan.
Alle reacties Link kopieren
Ik kwam hier even kijken om te zien of er die veel zijn, zomerhaters.... Sta ik echt van te kijken.



Ik ben een winterhater. Niet dat ik sneeuw en ijs haat, daar kan ik juist van genieten. Maar ik kan niet tegen de kou. En het duurt allemaal zo verschrikkelijk lang. Terwijl de zomer in een zucht en een scheet voorbij is....
Alle reacties Link kopieren
Voor jou is de zomer misschien zo voorbij, voor ons helaas niet. Duurt nu al veel te lang.



Hallo Mario, welkom bij dit topic. Je hebt echt een zomerdepressie, erg vervelend. Normaal heb ik dat gevoel ook wel, kan er dan echt om janken. Ik heb het 'geluk' dat ik herstellende ben van een operatie en daarom de deur niet uit hoef. En mijn vriend werkt late diensten, dus ik kan doen (maar vooral laten) wat ik wil. Jij hebt dan nog rekening te houden met je ouders.



Ik heb helaas verder geen tips voor je, maar wens je wel veel sterkte toe deze dagen.
Alle reacties Link kopieren
Hallo Mario,

Welkom! Wat fijn voor je ouders dat ze zo'n lieve en zorgzame zoon hebben. Klinkt echt als een zomerdepressie, ik heb het ook en ben ervoor naar de huisarts gegaan die het erkende en me medicijnen voorschreef. Sterkte deze dagen!



Het is echt heet, ook buiten ook al staat er een windje. Maar het goede nieuws is dat ik net terug ben van een verkoelende duik in het plaatselijke zwembad! Heerlijk fris koel water. Heb flink wat baantjes getrokken en genoten van het water. En natuurlijk als afsluiter in het bubbelbad! Enige nadeel waren de gillende kinderen want het is nu natuurlijk vakantie. Maar zelfs dat mocht mijn waterpret (in het volwassenbad) niet bederven!
Alle reacties Link kopieren
Moest vandaag 4 x naar/van school fietsen om de kinderen te halen. Ik zat bijna te huilen op de fiets.



Ik heb last van zowel de hitte als de zon en word nu al panisch bij de gedachte aan zaterdag, dan moet mijn zoon buiten sporten
en me vriend die wilt ook nog wat zegge
Alle reacties Link kopieren
quote:Daantje1970 schreef op 17 juli 2014 @ 15:19:

Voor jou is de zomer misschien zo voorbij, voor ons helaas niet. Duurt nu al veel te lang..



De winter duurt pas lang. Wel 8 maanden! Tegenover 2 tot 3 miezerige zomermaandjes. Ik ben in het verkeerde land geboren. Ik ben een chronische koukleum, zie je.
Alle reacties Link kopieren
Waar duurt de winter dan 8 maanden? Volgens mij is dat gewoon 3 maanden hoor. Of heb jij een andere kalender?
8 maanden winter?

Waar kan ik tekenen!?
@hondenmens.

Zolang het onder de 25 graden blijft vind ik het ook allemaal nog leuk hoor (voor een maandje of twee) maar daarboven gaat bij mij het licht uit.

Ik hou geen energie over, houdt vocht vast zo erg dat het pijn doet in mijn enkels en voeten door mijn aandoening.

Maar ik hou echt van de winter!



Morgen werken, gelukkig met airco, maar daarna thuis komen in een huis waar de hele dag de zon op heeft gestaan..... Helaas ligt onze woonkamer op de zuidkant.



Zaterdag laat ik echt mijn man het zwembad in de tuin opzetten!

Als de voorspellingen doorgaan dan wordt het afzien de komende week.
Alle reacties Link kopieren
Nu ik vannacht slecht geslapen heb door de hitte en helemaal lek ben geprikt door de muggen noem ik mijzelf ook wel even een zomerhater.

Een hittegolf hoeft van mij nu ook weer niet.



Toch hou ik er wel van dat het lekker lang licht is en als het niet al te heet is overdag om op strand te liggen.



Ik heb ook geen hekel aan de winter, zolang het maar niet glad is en de trein geen ellenlange vertraging heeft, waardoor ik en nog vele anderen in de vrieskou moeten gaan staan wachten in het donker.



Kortom; In de zomer verlang ik ontzettend naar de winter en in de winter verlang ik weer naar de zomer. Zijn er mensen die dit ook herkennen?
Alle reacties Link kopieren
quote:siska74 schreef op 17 juli 2014 @ 20:44:

8 maanden winter?

Waar kan ik tekenen!?Dan wil ik ook tekenen. Heb ooit eens een stukje van iemand gelezen die de regering wilde aanklagen vanwege de vele regen. Misschien kunnen we een petitie starten voor 8 maanden winter?
Alle reacties Link kopieren
Voor mij lijkt de warmte ook altijd langer te duren dan de kou. Maar nu duurt die warmte al veel te lang.



Ik zou ook wel 8 maanden winter willen!
Life isn't about getting and having, it's about giving and being.
Alle reacties Link kopieren
Ik wil ook wel 8 maanden winter!!



Wat was het warm vandaag zeg bah,onderweg een water ijsje gekocht nou hij was binnen een minuut gesmolten!

En dan zaterdag 30 graden...ik hoop dat het daarna gaat onweren.

Ben helemaal duizelig brr.

Lieve winter mensen ik wens jullie echt succes! Laten we hopen dat de warmte snel voorbij is
Alle reacties Link kopieren
"Vanavond is het vrij helder en blijft het lang aangenaam warm. Tot zonsondergang ligt de temperatuur op de meeste plaatsen boven 20 graden."



Dit staat op Weeronline. Aangenaam warm? Wie verzint dat dan. Half 11 en 25 graden is niet aangenaam warm. Zeker niet als je gaat slapen en het raam dicht moet houden omdat er mensen buiten zitten die niet zachtjes kunnen praten. En dan heb ik ook nog 2 onderburen die al heel de avond de tv hard aan hebben omdat ze al het nieuws over het neergestorte vliegtuig willen horen. Ik moet alles nu dichthouden, omdat zij de tv zo hard aan hebben, terwijl alles open staat. Waarom kunnen zij dan niet alles dichtdoen.



Aaaahhh....ik wil winter!!!!!!!!!
Alle reacties Link kopieren
Het is nu aangenaam!

Ik hoef als ik nu buiten ga niet eerst laarzen aan te trekken, jas aan, sjaal om... ik kan nu zo naar buiten lopen! Dat vind ik zó fijn! Het is gewoon een opluchting voor mij.



Verder kan ik als ik de honden uitlaat gewoon rechtop lopen i.p.v. dat ik mijn schouders optrek om mijn nek warm te houden, ondanks dat ik dan een sjaal aan heb tot over mijn oren. Ik kan mij bijna niet kleden tegen die ellendige kou die vrijwel altijd gepaard gaat met wind. Ik háát wind!



Ik vind een maandje winter compleet met sneeuw en ijs prachtig. Maar zo zijn de nederlandse winters niet. Die zijn alleen maar met een hoop natte drek en wind. Daar is geen charme aan.
Alle reacties Link kopieren
Niet dat ik je weg wil sturen, maar dit topic is voor jou misschien prettiger om te lezen Moeite met de winter - Wie schrijft er mee?



Hier zitten vooral de mensen die de zomer haten.
Alle reacties Link kopieren
@iones, daar heb je gelijk in, maar om te slapen voelt het erg warm aan.



In NL sneeuwt het ook wel vaak een maandje (30 dagen bedoel ik dan), maar tegenwoordig gaat het inderdaad alleen maar om wisselvallig, zacht weer met veel wind. Op een paar na dan.
Life isn't about getting and having, it's about giving and being.
Oooooh een winter van 8 maanden heerlijk. Hier is het 8 maanden zomer op z'n minst. ( ja ik vind alles boven de 15 graden zomer)

Maar wat ben ik blij dat ik vakantie heb. Ik vrees dat het op mijn werk oploopt tot boven de 40 graden. En tel daarbij zwaar lichamelijk werk bij op, zonder pauze. Pfffff
Waar is trouwens Hilary?
In mijn woonkamer is het nu 26,5 graden. Ik heb de gordijnen dicht gedaan en zit zelf binnen. Ik kan echt niet tegen dit weer, voel me ook heel labiel en depri. Blegh.
Alle reacties Link kopieren
quote:lammy schreef op 18 juli 2014 @ 09:27:

Oooooh een winter van 8 maanden heerlijk. Hier is het 8 maanden zomer op z'n minst. ( ja ik vind alles boven de 15 graden zomer)

Maar wat ben ik blij dat ik vakantie heb. Ik vrees dat het op mijn werk oploopt tot boven de 40 graden. En tel daarbij zwaar lichamelijk werk bij op, zonder pauze. Pfffff



Lammy, wat fijn dat je nu vakantie hebt. Het weer verandert daardoor niet, maar toch lekker dat je nu niet in die hitte, zonder pauze hoeft te werken. Ik hoop dat je nog een beetje kan genieten van de warmte.



Ik ben wat dat betreft ook blij dat ik thuiszit. Op het werk valt het nog wel mee wat de hitte betreft, maar ik moet toch met de auto en met de trein en ook nog naar de trein lopen. En van een paar minuten in de hitte krijg ik al last. Dus nu ook maar binnen. Alles dicht en 2 ventilatoren aan.



Gelukkig viel het vannacht redelijk mee. Het waaide toch wel een beetje en ik had het raam in de slaapkamer en de balkondeur tegen elkaar open. Daardoor heb ik gelukkig nog wel goed geslapen.



Sterkte allemaal vandaag.
Alle reacties Link kopieren
Hier nog een hittehater. Zodra het boven de 22 graden komt zweet ik me het ongans en word ik beroerd...

Het gekke is dat ik het zodra het onder de 15 graden komt het juist heel snel koud krijg. Er zit dus niet veel marge tussen .

Voor nu staan de ventilators weer te brommen. Ben er gisteren alleen te dichtbij gaan zitten waardoor ik nu een gigantisch stijve nek heb. Manlief wordt ook behoorlijk simpel van al mijn klaagzangen tijdens deze warmte. Hij kan er namelijk erg goed tegen. Geen zweetdruppeltje te zien....bij mij loopt het in stralen langs mijn lijf zodra ik een vin verroer. Nou ja, maar weer even doorbijten en dan zit ik weer te mopperen dat ik het koud heb
Bij een scheiding in je haar gaat het ook 2 kanten uit dus dikke doei! (by GrumpyCat1983)
Alle reacties Link kopieren
quote:Daantje1970 schreef op 18 juli 2014 @ 08:58:

Niet dat ik je weg wil sturen, maar dit topic is voor jou misschien prettiger om te lezen Moeite met de winter - Wie schrijft er mee?



Hier zitten vooral de mensen die de zomer haten.



Ikke wel. Dit is in mijn ogen een "lotgenotentopic", waar mensen die echt last hebben van de zomer hun ervaringen kunnen uitwisselen. En soms gewoon even lekker kunnen mopperen. En dan op begrip kunnen rekenen.



Één van de redenen dat ik zo slecht tegen de zomer kan, is dat ik door de warmte, maar ook door de herrie buiten, heel erg slecht slaap. En dat is, naast de andere zomerkwalen, heel erg slecht voor het humeur.



Ik heb even gegoogeld op warmte, zomer en problemen en ik vond dit:



Extreem warm weer kan leiden tot klachten zoals vermoeidheid, concentratieproblemen, duizeligheid en hoofdpijn. In ernstige situaties kan door uitdroging kramp, misselijkheid, uitputting, flauwte of zelfs bewusteloosheid optreden. Daarnaast kunnen huidproblemen optreden zoals jeuk en huiduitslag.



Bij de meeste zomer"haters" geldt dit al bij temperaturen die niet als extreem worden aangemerkt. Bij extreme temperaturen wordt het allemaal nog een stuk erger.
Alle reacties Link kopieren
quote:lammy schreef op 18 juli 2014 @ 09:28:

Waar is trouwens Hilary?Zij heeft zichzelf laten anonimiseren en is verder gegaan onder een andere nick!
Alle reacties Link kopieren
Hoi Mario, wat vervelend dat je er zo erg last van hebt! Het lijkt me verstandig om naar de huisarts te gaan met deze klachten, wat Blue Lagoon ook al zei.



Noekske, dat lijkt me extra lastig! Je hebt als het ware een comfortzone, waarin het lekker is, daarbuiten heb je het te warm of te koud. Wat vind je zelf lastiger, de warmte of de kou?



Novidada, sterkte! Dat is veel te warm, ik hoop dat je het vol kunt houden. Wat doe je allemaal om het hoofd koel te houden? Misschien zijn er mensen met slimme tips die je nog niet hebt toegepast...



Lammy, ik kan me voorstellen dat je blij bent dat je vakantie hebt! 40 graden, Ik ben benieuwd wat voor soort werk je doet of wat voor soort werkplek je hebt.



LV, jij kunt je lol ook wel op met dit weer. Ik hoop dat er snel een dikke verkoelende onweersbui komt!



Bellatrix, fijn dat je vrij hebt vandaag! Ik wens de heren asfalteerders sterkte met deze hitte.





(dit is een smiley die iedereen koelte toewuift!)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven