De muggen - they arrived - De tip?

25-06-2014 04:39 35 berichten
Alle reacties Link kopieren
Op het moment dat ik om kwart over vier 's nachts een klamboe aan het installeren ben, dan weet je het wel. Die... die... die..!! Die ondingen zijn weer terug!



Ik word hier gek van. Die beesten worden zo gek van mijn bloed dat ze zelfs overdag ontwaken om er lekker van te snoepen. En inmiddels heb ik alweer een mooie collectie aan bulten verzameld. Die het liefst allemaal tegelijk prachtig wit, groot en jeukerig opzwellen.



Morgen ook maar even een netje in mijn slaapkamerraam installeren.



Maar dat houdt ze niet tegen uit mijn woonkamer, waar mijn balkondeuren regelmatig open staan. Heeft iemand een geweldige tip om ze weg te houden?



Helpen die elektrische zoemers en chemische gevallen die je in het stopcontact steekt?
Alle reacties Link kopieren
Als je geprikt bent dan gelijk Prikweg erop van vsm. Werkt erg goed.



Ik moet ook maar eens van die horren plaatsen. Laatst had ik twee nachten achtereen een mug in mijn kamer en ik kon m niet te pakken krijgen. Zijn ze ook al onzichtbaar tegenwoordig??
Mijn tactiek in Afrika is zorgen dat ik bij iemand uit Engeland in de buurt blijf. Liefst ook de slaapkamer deel.. Normaal moeten de muggen mij hebben, maar als er een Engels iemand bij is pakken ze die.



Ik zou dus zeggen, aanpappen met mensen met Engels bloed..
Alle reacties Link kopieren
Ah, Engelsen ja? Zou ik stiekem Engels zijn?

Vroegah ging ik nog wel eens naar van die kampen in de zomer, en dan met zijn alles gezellig op een grote slaapzaal. Wie werd er lek geprikt? Juist ja, ik won elke wedstrijd.



Net zoals ik laatst met een groep bij een watertje van de zonsondergang zat te genieten. Komen die rotmuggen tevoorschijn.

Ik liep bijna krijsend weg, terwijl de rest rustig kon blijven zitten. Volgens mij wordt mijn bloed alleen maar lekkerder met het ouder worden.



Terwijl ik eigenlijk had gehoopt dat mijn ongezondere levensstijl sinds mijn 20ste het tegendeel zou opleveren. Maar goed dat idee kan ik dus ook wel opgeven.
Schiet niet op als je zelf misschien Engels bent..

Verbrand je ook snel? Dat doen mensen met Engels bloed ook vaak eerder.



Muggen moeten mij ook altijd hebben, tenzij er dus Engelsen in de buurt zijn :p
Alle reacties Link kopieren
quote:Ephina schreef op 25 juni 2014 @ 09:20:

DEET voor de tropen idd. En als ik weet dat er muggen in de slaapkamer zitten dan is dit mijn tactiek een uurtje voor het slapen gaan:



[img]http://d3dsacqprgcsqh.cloudfront.net/ph ... 3_700b.jpg[/img]



En ja, deze post heb ik zelf gemaakt .
Alle reacties Link kopieren
Ephina: zoiets hebben wij een keer gedaan met kakkerlakken. Was in regenseizoen in Florida, en dan zitten die daar nou eenmaal. Huisje gehuurd van iemand die tegen gif was, maar er was wel Febreze in huis. Daarmee kan je ze dus ook vastplakken, en dan gaan ze ook dood. Niet helemaal dier-vriendelijk, maar als gewoon spul niet mag .
Alle reacties Link kopieren
Horren, horren en nog eens horren. Ik spuit ook niet vanwege mijn hond, citronel helpt heel even maar dat meurt ..., deet stinkt ook.
verba volant, scripta manent.
Tochten (dus niet 1 raampje open maar alles open flikkeren) en wierook. Werkt top.



O, en wat ik tegen eventuele bulten doe (ik zit ook wel eens in de tuin): Ooit, lang geleden, had de Hema een spulletje tegen muggenbeten. Iets met hamelis en kamille. Ik heb dat tubetje nog steeds, werkt nog steeds top.



Of je doet dit.
Alle reacties Link kopieren
@Vicky, ik heb ook Prrrikweg van VSM gebruikt.. heerlijk! En die spray is heel fijn. Het helpt heel goed bij mijn zoontje. Nu nog zorgen dat ze zo min mogelijk binnen komen.. met dit weer is het elke avond een spookhuis zo donker in ons huis ;)
Kids, cats & dogs
Ik en mijn jongste dochter zijn ook altijd het haasje mbt muggen..



Nou hebben wij last van kleine blaasjes (als in blaren). Herkenbaar voor iemand of zijn wij de enige?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven