Ideeën voor inrichting kastenwand?

19-07-2014 08:48 9 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen!



Wie o wie wil mij helpen met het bedenken van leuke, aparte ideeën. In een hoek van de woonkamer hebben wij een ingebouwde hokjeskast, aan de ene zijde 30+ vakjes en aan de andere zijde ook 30+ vakjes.



De ene zijde heb ik goed gevuld gekregen met boeken, spellen. Voor de andere zijde ben ik op zoek naar een mooie invulling. Het hoeft niet functioneel te zijn. Ik ben geen fan van allemaal kleine vaasjes en andere prulletjes, want stoffen is niet mijn hobby De rest van mijn interieur is modern en redelijk strak. De kast komt van de grond tot het plafond en heeft geen deurtjes. De diepte is ongeveer gelijk aan de welbekende Ikea hokjeskast.



Bedankt alvast voor het meedenken!
An apple a day keeps the doctor away
Alle reacties Link kopieren
Toch een combinatie van boeken en mooie objecten. Dat hoeven geen prulletjes te zijn, zeker als je wat grotere dingen neemt wordt het geen rommeltje. Denk ook aan lampen, kleine schilderijtjes, mooie decoratieve borden of servies, vazen, kleine dozen of kistjes, aparte boekensteunen, opgevouwen mooie stoffen, kleine plantjes of cactussen. Als je dan in (bijna) elk vak ook wat boeken neerlegt, staat dat het mooiste. Maak het persoonlijk met wat jij echt mooi vindt.



Hier wat inspiratie































Een paar mooie, goed passende dozen/bakken kopen (maken?) en aan allebei de kanten daar een paar in doen? dan kunnen daar de losse spulletjes in en t staat wel netjes. Heb je meteen ook wat andere spullen over voor aan de andere kant ;)
Foto's vind ik leuk, mooi serviesgoed, een verzameling. Ik zou beide kasten een beetje hetzelfde doen, dus de boeken, spelletjes en sierobjecten over beide kasten verdelen.



In mijn open kast heb ik boeken, spelletjes, een oud servies, foto's van dierbaren, glaskunst en rommeltjes staan. Iedere plank is een klein stilleven.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou idd ook alle spullen over beide kasten verdelen en niet in de een allemaal boeken en spellen en dan in de andere alleen maar manden of frutsels.
Stoffen moet je hoe dan ook, ben ik bang. Boeken zijn echte stofnesten.

Een verzameling beginnen? Mooi glaswerk bijvoorbeeld. Als je eenheid creëert (dezelfde soort objecten, of de zelfde kleuren), dan toont zo'n open kast minder rommelig en druk.
Ik zou ook de spullen wat verdelen over beide kasten, zodat je in beide lege(re) vakjes overhoudt, waar je bv een foto, kaars, vaas(je) of iets anders decoratiefs in kan zetten. Eventueel onderin bakken voor kleine rommeltjes?
Alle reacties Link kopieren
Mooie voorbeelden van hiltje (zoals te verwachten )



Als je het strak wilt hebben, zijn mooie dozen en manden voor losse prullen een optie.



Lijsten met mooie foto's of kunst zijn niet veel stofwerk en kun je helemaal naar eigen smaak doen. Als je dezelfde lijsten gebruikt die ongeveer vakvullend zijn, krijg je het rustigste effect.







Hier heeft iemand beschilderde doeken gebruikt als een soort deurtjes:

What a nuanced anxiety
Alle reacties Link kopieren
Bedankt allemaal voor het meedenken en de plaatjes! Wat jij zegt Meivogel is ook wat ik het liefst wil, een eenheid krijgen met leuke spulletjes, door kleuren, materialen of objecten. Dacht zelf al aan allemaal flessen wijn bv, maar is het toch net niet qua boeken verdelen en de rest opvullen met een kaarsje ofzo heb ik wel aan gedacht, maar is me toch niet strak genoeg eigenlijk. Liefst een eenheid het idee van de bakken ga ik wel opvolgen trouwens! Zo kan ik toch nog wat spulletjes kwijt die niet in het zicht hoeven. Ik denk dat ik de combinatie van de boeken/spellen/wijn/.... wel ga maken. Weet nog steeds niet goed wat op de puntjes moet staan, maar jullie zetten me in ieder geval wel goed aan het denken!
An apple a day keeps the doctor away

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven