Kan ik een katje nemen?

18-07-2014 22:59 27 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo iedereen!



Ik heb advies nodig. Ik ben echt een kattenfan, altijd al geweest. Voorheen redelijk vaak verhuisd dus nooit 1 kunnen nemen, maar nu blijf ik een stuk langer op dezelfde plek, dus begint mijn drang naar een katje alweer toe te nemen. Maar ik weet dus niet of ik er goed aan doe of niet.

Ik zit namelijk met de volgende twijfels:



- huisgenootje heeft een franse bulldog. Kunnen die honden wel met katten alleen gelaten worden? Hij kan wel met andere honden samen.



De grootste twijfel:

- Ik woon op de 2e etage met een balkon (een stalen met stalen buis aan de bovenkant - 1 meter hoog ofzo) die langs 2 muren loopt. Zeg zo'n 16 meter lang. Dat is echt te groot om af te zetten, plus dat ik niet weet of de eigenaar dat goed vindt. In de winter zal de balkon (schuif) deur niet open zijn, maar met warm weer is het te benauwd om het niet te doen. (En ik heb ramen, natuurlijk, die ook gewoon open staan).



Het probleem hier is dat huisgenoot de schuifdoor altijd open laat, zodat de hond naar buiten kan.



- Af en toe ben ik 1 of 2 weken weg. Lees: 1 keer in de 4 maanden. Dan kan ik de kat meenemen (5u in de auto) of hier een oppas zoeken. Kan een kat wel zo lang in een auto?





Verder ben ik best vaak thuis: 5uurtjes per dag ben ik weg.
Ik lees nergens hoeveel m2 de kat binnen tot beschikking heeft. Lijkt me ook wel belangrijk om te weten.
Alle reacties Link kopieren
Kies dan voor een oudere kat, die gewend is aan binnenzitten en aan honden. Die kan je, voordat je leven weer veranderd (ik neem aan dat je niet je hele leven een huisgenoot wilt hebben) nog een mooi thuis geven.

Pas als je echt gesetteld bent zou ik aan jongere katten beginnen, je moet ze toch 15-20 jaar verzorgen!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven