mogelijk atopie bij hond, iemand ervaring?

22-05-2014 11:20 29 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,



ik zal proberen mijn verhaal niet te lang maken, maar mijn hond (nu 2 jaar oud) heeft eigenlijk al zeker 1,5 jaar lang last van veel jeuk. Hierdoor bijt en krabt ze zich veel, zelfs tot bloedens toe. Ze heeft vorig jaar februari voor het eerst een hotspot gehad (een hele grote op haar hals :S) en heeft er sindsdien nog wel een aantal op haar pootjes en bovenop haar staart gehad (die ik steeds snel ontdekte waardoor ze klein en oppervlakkig bleven).



Er is geen sprake van schurft (is getest), geen vlooienallergie want ze heeft geen vlooien en ik neem aan dat ze buiten niet continu het hele jaar door gebeten wordt door vlooien. Voedselallergie lijkt mij ook niet, want ze heeft 2x een periode hypoallergeen voer gehad ivm maag/darm problemen en in die periodes bleef de jeuk aanwezig.



Nu had de dierenarts het eind vorig jaar over een allergie test (atopie-test). Nu ze sinds een paar weken weer steeds meer jeuk heeft zit ik er over te denken om deze test te doen. Echter, de test en de behandeling hiervan kosten erg veel geld. Daarom zou ik graag verhalen van andere mensen willen horen die ervaring met atopie bij hun hond hebben. Helpt de behandeling hiertegen voldoende en is dat iets wat elk jaar herhaald moet worden? Is de jeuk voldoende afgenomen en welke maatregelen nemen jullie zelf tegen de jeuk?



Begrijp me niet verkeerd, ik wil dat ze van de jeuk af komt (niets zo erg als jeuk) en ben ook bereid om hiervoor (flink) te betalen, maar wil wel graag wat ervaringsverhalen horen en misschien nog andere opties van jullie krijgen die ik kan voorleggen bij de dierenarts .



Groetjes Kroketje
Alle reacties Link kopieren
Onze boxer was ook allergisch (hooikoorts en nog veel meer) dure medicatie gehad (atopica) ze was bijna kaal. Van de atopica werd ze nog zieket tot de dierenarts niet meer zo goed wist wat hij nog kon doen... Ik vroeg of vers vlees ern optie zou zijn, maar daar geloofde hij niet zo in. Omdat we niets meer te verliezen hadden ben il vers vlees gaan geven en toen was alle ellende voorbij!! Medicatie nooit meer nodig gehad, ze zit heel mooi in haar vacht al ruim 5 jaar lamg nu! Dus wellicht dat dit voor jouw hond ook de oplossing is.. Sterkte!
Alle reacties Link kopieren
voor de geïnteresseerde; er is inmiddels bloed/atopie-onderzoek gedaan en er komen 3 onderdelen duidelijk naar voren waarvoor ze allergisch is. De vloeistof voor de desensibilisatie is nu besteld en gaan we binnenkort aan beginnen.

Hopelijk gaat het wat doen!
Alle reacties Link kopieren
Heb je nog geprobeer met eten?
Alle reacties Link kopieren
nee, hypoallergeen voer had ik al eerder geprobeerd, vers voer niet, maar nu eerst toch maar het bloedonderzoek gedaan.

Vanuit de allergie-poli is aangetoond dat (voor de dingen waar mijn hond allergisch is) de blootstelling aan het allergeen via droogvoer een ondergeschikte rol heeft omdat het in de omgeving veel meer zit dan in het voer.



Dus ik ga nu eerst het desensibiliseren proberen en geeft dat alleen niet voldoende effect, dan kan ik altijd nog het voer erbij gaan aanpassen. Twee dingen tegelijk proberen lijkt mij niet handig omdat je dan niet weet waar het effect evt van komt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven