Buurvrouw last van mijn hond

14-07-2014 07:18 101 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een hond van 2 jaar , ze is af en toe alleen voor een boodschap of een bezoek waar zij niet mee naar toe kan.

Ook werk ik dan is ze ook alleen thuis , ze wordt tussendoor uitgelaten . De hond is van 8.30tot 12.00 alleen en daarna van 13.00 tot 15.00, 4 dagen pw.

Toen ik haar net had , klaagde mijn naaste buurvrouw bij andere buren dat mijn hond piept en jankt als ik er niet ben , ik kwam dat ter oren na een lange tijd.

Ik ben toen naar de buurman gelopen en gevraagd hoe het zat en dat ik het erg vervelend vind dat mensen last hebben van mijn hond , maar dat ik het eigenlijk nog veel vervelender vind dat ik daar niet van op de hoogte ben ( was in de veronderstelling dat de hond goed alleen kon zijn)



Met de buurman besproken dat ik de hond als ze alleen was muziek aanzette en hem een nr gegeven wat gebeld kon worden zodat er iemand de hond kon halen.

Prima hij zou het met zijn vrouw bespreken .



Ben toen naar andere buren gegaan , zij gaven aan de hond weleens te horen maar er geen last van te hebben.



We zijn een jaar verder , nooit is de buurvrouw aan de deur geweest ook is nooit het nr gebeld wat ik hen in noodgevallen gegeven heb.



Ik ben er daardoor vanuit gegaan dat ze geen last meer hadden.



Tot gisteren de buurvrouw over de schutting hing en begon te tetteren dat de hond piept en jankt als ik weg ben , en ja de hele straat had er last van , nou het kon niet op .

Ik heb haar gevraagd waarom zij niet een keer het afgelopen jaar bij mij is geweest , maar zo bleek wel weer heeft geklaagd bij andere buren .

Haar antwoord was dat ze geen zin had elke keer bij mij aan de deur te gaan staan .



Ik ben best wel aangeslagen hierdoor , in de eerste plaats , ik wil geen overlast bezorgen in de tweede plaats dat ze me in een jaar tijd wederom niet een keer heeft aangesproken maar weer de buurt af is gegaan om te klagen.



Mijn andere buurvrouw gelijk gevraagd hoe het zit met overlast , zij gaf aan ( wederom ) dat ze de hond weleens hoort maar er geen last van heeft.



Wat moet ik nu ?

Heb er niet van kunnen slapen , weet niet wat ik het beste kan doen , heb al afgesproken met de andere buurvrouw dat ik vanmiddag even wegga en zij zal dan extra opletten of en hoelang ze de hond hoort.



Ik wil heel graag een oplossing zoeken dat wilde ik vorig jaar al , maar als ik geen klachten krijg en daardoor denk dat het goed is kan ik het probleem niet oplossen toch ?
TO, fijn dat ze nu een gewoon gesprek met je heeft gevoerd! Was de hond alleen thuis toen je bij de buurvrouw was? Zo ja, heb je haar gehoord?



Ik zou toch echt eerst onderzoeken of haar verhaal klopt. Als dat zo is, dan inderdaad verder met je trainer. Als het niet zo is, dan nog eens een goed gesprek met deze dame!



En nee, ik vind niet dat de hond te lang alleen is.
Alle reacties Link kopieren
Lilith, ik vind dat je het goed aanpakt en heel netjes. Ik ben echter wel blij dat je hond niet meer in de bench hoeft te zitten. Mijn honden kunnen alleen thuis zijn maar ik laat ze gewoon vrij in de keuken en de serre en daar kunnen ze zelf kijken waar ze willen liggen.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou je buurvrouw even een bloemetje sturen. Zo van: nooit geweten dat de hond overlast veroorzaakte en heel vervelend dit nu te moeten horen. Wordt zij vast wel een beetje aangenamer en kalmer van. Natuurlijk heb je een punt wanneer je zegt dat ze het eerder had moeten aankaarten en vooral bij jou maar ik zou in dit geval water bij de wijn doen.



Daarmee is het probleem mbt hond zelf natuurlijk nog niet opgelost. Ga eens na (maar volgens mij doe je dat al) hoeveel de hond piept en of de klacht van de buuf gegrond is.

Is dat zo dan zal je hoe dan ook toch echt in actie moeten komen. Hond mee naar het werk of hond op training om dit ongewenste gedrag af te leren.
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Alle reacties Link kopieren
Ah zie net dat ik mosterd ben Fijn dat je met je buurf hebt kunnen praten. Scheelt een hoop gedoe.
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Heb jij, in de twee uur dat je bij de buuf zat en de hond dus alleen was, iets gehoord?
Alle reacties Link kopieren
quote:maisy schreef op 15 juli 2014 @ 11:11:

Heb jij, in de twee uur dat je bij de buuf zat en de hond dus alleen was, iets gehoord? Goede vraag!
Alle reacties Link kopieren
Mijn kinderen waren thuis heb de hond dus niet gehoord.
Fijn dat je het zo serieus oppakt en alles doet om het gejank te verhelpen. Dit zouden meer mensen moeten doen, dan waren er stukken minder burenproblemen.
Alle reacties Link kopieren
Even een update.

De gedragsdeskundige is geweest en in de eerste instantie vond ze de hond wat dominant , niet in de agressieve zin maar meer dat ze haar zin doordrijft en opdringerig is .

Dit herken ik , ze is nogal verwend , klein hondje , ben zelf in de valkuil getrapt waar je niet intrapt met een grote hond.

Dus daar is al veel eer in te behalen , meer laten zien wie de baas is en dat gaat met enkele commando's al aardig goed , zo liep ze altijd achter me aan door het hele huis , nu laat ik haar niet meer achter me aanlopen .( ik vond veel goed zag er geen kwaad in , en had geen idee dat ik hiermee een afhankelijk hondje creëerde )



Weer wat consequenter zijn zou volgens de gedragsdeskundige ook al helpen dat mocht ze inderdaad piepen uit dwingen om je terug te laten komen dit hiermee opgelost wordt , ze had nav het bezoekje aan de buurvrouw niet de indruk dat het verlatingsangst was , maar meer het afdwingen dat als ik maar genoeg herrie maak komt de baas wel terug .



Een stukje heropvoeding ( en ik vind het hartstikke leuk want wat een resultaat al door enkele kleine veranderingen )



Het piepen want daar ging het om.

De gedragsdeskundige stelde voor de buurvrouw erbij te betrekken en even bij haar te gaan praten .

Buurvrouw vond dat goed ( kon merken dat ze het fijn vond er bij betrokken te worden.



Afijn wij daar aan de koffie , hond los in de woonkamer wel een muziekje aan gordijnen open.

De buurvrouw hoorde haar als eerste een hoge blaf geven , wij hoorden in de eerste instantie niets , tot buuf de radio maar uitzette en we met gespitste oren zijn gaan luisteren , echt luisteren want de woningen zijn niet gehorig .

De hond blafte een enkele keer en zo bleek reageerde ze op een voorbijganger ( de gedragsdeskundige is gaan kijken waar de hond stond en wat de trigger was ).



In het half uur hebben we de hond een enkele keer gehoord , maar het was geen geblaf/gepiep wat voor overlast kon doorgaan.

Daarnaast moesten we er echt op gaan zitten luisteren.

Ik was ook het raam aan de tuinzijde vergeten dicht te doen waardoor je de hond eigenlijk nog beter had moeten kunnen horen.

Of het klopt wat de buurvrouw zegt dat de hond uren achtereen piept hebben we hiermee niet kunnen achterhalen , ik durf ook niet te stellen dat dit zo is , dat gaan we dmv geluid en beeld nog checken .



Conclusie , de buurvrouw heeft een erg laag tolerantie gehalte , ten opzichte van mijn andere buren , ze zit hele dagen aan tafel te haken en te knutselen , alleen in huis , gespitst op elk geluidje , welke minder opvallen als je bezig bent .



Los daarvan gaan we ( mijn kinderen en ik ) de hond weet wat strakker aanpakken , niet alles meer leuk en goed vinden , want eerlijk is eerlijk ze is een verwend hondje wat veel te veel mocht en het voor elkaar kreeg met haar glanzende ogen lieve blik en kwispelende staartje



De buurvrouw gaat bijhouden wanneer ( datum tijdstip ) ze de hond hoort en wij nemen het op dit weet ze ook dus sjoemelen is er niet bij :-) )
Alle reacties Link kopieren
Breng je hond overdag, als je werkt, naar een hondendagopvang. Hij kan dan lekker spelen met andere honden. Honden zijn immers roedeldieren en ze worden er een stuk socialer van. Bovendien heb je dan 's avonds een rustige hond. Iedereenblij,maar in de eerste plaats je hond. Opvang kost, afhankelijk van de grootte, een euro of 5 a 6 per dag.
Wat goed dat jullie er zo veel aan doen. Het zou me niet verbazen als de buurvrouw al minder overlast ervaart, simpel door het feit dat ze jullie nu beter kent en weet dat jullie haar serieus nemen. Vaak maakt een gevoel van onmacht dat de overlast erger lijkt dan die in werkelijkheid is.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou als ik jou was ook het bench-advies van de fokker een bespreken met de gedragsdeskundige.
'Wie de werkelijkheid durft aan te kijken en het daarbij weet uit te houden, kan het overkomen dat er een andere kijk op de werkelijkheid komt.' Frans Vosman
In plaats van muziek eens proberen een praatprogramma op te zetten. Door gepraat van mensen te horen voelen sommige honden zich minder eenzaam.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind dat het probleem echt voor 80% bij je buurvrouw ligt, als ik dit zo lees. Ze heeft een lage tolerantie door andere problemen in haar leven, vermoed ik. Controle-issues of weet ik wat, maar ik vind niet dat het probleem 100% bij jou en je hond ligt.



Ik heb nl ook een buurvrouw met een hond die constant blaft als zij er niet is. Echt achter mekaar gewoon urenlang. Nu is ze maar een keer per week weg, of soms twee, maar ik vind het ook niet zo hinderlijk. Na een half uurtje blaffen zorgt je hoofd er zelf voor dat je het geluid anders ervaart en niet meer als hinderlijk.



Heeft de gedragstherapeute ook uitgelegd dat jij ook aan je gevoel moet denken voor je weggaat omdat je hond daar ook op kan reageren? Ik kan me voorstellen dat je dan al denkt aan het geblaf en de buurvrouw die boos wordt, en dat voelt je hond ook.
Wat pak je het goed aan, TO! Gewoon een gesprek aangaan en de buurvrouw betrekken bij de oplossing, ik zou willen dat meer forummers dat zouden doen...



Ik denk dat de buurvrouw nu inderdaad al minder last ervaart, omdat ze weet dat er aan een oplossing gewerkt wordt en het probleem beter kan relativeren.

Ik herken dat heel sterk bij mezelf; wanneer mijn huisgenoten 's nachts luidruchtig thuiskomen, denk ik de eerste keer; prima, daar woon je in een studentenhuis voor. Maar als het vaker die nacht of week voorkomt dat ik wakker word, dan ga ik me echt op liggen vreten iedere keer als het gebeurt en is ieder geluidje al te veel. Ik moet mezelf dat echt even tot kalmte manen.



Ik hoop dat jouw buurvrouw dat vanaf nu ook kan en zich niet meer ergert aan ieder piepje. Succes ermee!
anoniem_65282e4650108 wijzigde dit bericht op 20-07-2014 10:18
Reden: Spelfoutje
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
quote:mozart schreef op 20 juli 2014 @ 08:56:

Breng je hond overdag, als je werkt, naar een hondendagopvang. Hij kan dan lekker spelen met andere honden. Honden zijn immers roedeldieren en ze worden er een stuk socialer van. Bovendien heb je dan 's avonds een rustige hond. Iedereenblij,maar in de eerste plaats je hond. Opvang kost, afhankelijk van de grootte, een euro of 5 a 6 per dag.Dit, je hond is veel te lang alleen.
Alle reacties Link kopieren
quote:biloba schreef op 20 juli 2014 @ 10:18:

[...]





Dit, je hond is veel te lang alleen.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor de reacties en ja ik denk ook dat de buurvrouw er minder hinder van heeft juist omdat ze er bij betrokken wordt en zij serieus genomen wordt , dat scheelt voor haar al zoveel en was / is voor mij een kleine moeite .



Praatprogramma goed plan ( niet te hard anders denkt de buurvrouw dat ik een huis vol debatterende vrienden heb )
Ik zou proberen dagopvang voor de buurvrouw te zoeken. Ze is vast te lang alleen, hierdoor is ze vervreemd van alles wat leeft.
Wil de buurvrouw niet op je hondje passen :-)
Alle reacties Link kopieren
quote:Pretzel66 schreef op 24 juli 2014 @ 22:16:

Wil de buurvrouw niet op je hondje passen :-)Briljant!!! Is de buuf ook niet meer zo eenzamig met haar haakwerkjes.
Alle reacties Link kopieren
Kijk dit is een van de redenen waarom je direct iets met zeggen. Ik heb zelf ok last gehad van een buurvrouw met een hond die liep te blaffen als je er gelijk iets van zegt krijg je veel meer begrip dan na een half jaar of jaar. ANDERZIJDS vind ik dat je toch je buurvrouw serieus moet nemen sommigen mensen klagen niet direct omdat verlegen zijn of niet assertief genoeg of bijv. denken dat het straks wel ophoud. Het is vervelend voor jouw maar ook voor je buren en jij blijf verantwoordelijk voor je huisdier dat gewoon geen (lawaai)overlast mag veroozaken. Ook het feit dat je hond ng steeds piept vind ik vreemd ik ken honden die dat ook afgeleerd hebben misschien zijn er nog mogelijkheden ga met hondenkenners contact opnemen en laat je voorlichten.
ik heb geen motto
Alle reacties Link kopieren
quote:lammy schreef op 24 juli 2014 @ 22:05:

Ik zou proberen dagopvang voor de buurvrouw te zoeken. Ze is vast te lang alleen, hierdoor is ze vervreemd van alles wat leeft.
Misschien lees ik eroverheen maar ik zie nergens staan dat die hond goed wordt uitgelaten in de ochtend en tussen de middag.

Als het dier moe is dan blaft hij niet, dan gaat hij slapen.
Alle reacties Link kopieren
Heb je de gedragsdeskundige ook verteld dat de hond in de bench wordt opgesloten als je er niet bent?



Volgens mij zouden veel honden van zoiets gaan janken.
Voortaan hier oostenwind en alle ruimte aan bodemloze putten van pure slechtheid. Juli 2020

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven