Alleenstaande moeder: moe moe moe

08-07-2014 20:53 84 berichten
Alle reacties Link kopieren
xx
quote:sugarmiss schreef op 09 juli 2014 @ 21:26:

[...]





Is wel duidelijk dat jij geen kinderen hebt.

Dan zou je namelijk geweten hebben dat het soms zwaar kan zijn en dan had je ook geweten dat de meeste ouders hun kinderen niet graag zien instorten. Als jouw ouders wel van het soort zijn dat hun kind liever laat instorten dan helpen dan spijt mij dat voor jou. Dan moet je geen leuke jeugd gehad hebben.

Mijn ouders zijn al jaren dood en waren fantastische ouders. Helaas is mijn vader al bijna 20 jaar dood en mijn moeder ruim 10.



En omdat ik van tevoren wel kan inschatten dat kinderen nogal een hoop zorgen en gedoe met zich meebrengen ben ik er niet aan begonnen. Kwestie van eigen keuzes maken en daar voor staan.
quote:feline90 schreef op 09 juli 2014 @ 22:10:

Wat een reacties nog, bedankt! Ik merk dat het al fijn is mijn ding even te delen op een forum. Fijn om te weten dat ik niet de enigste ben.



Vandaag een dagplanning gemaakt met hoelaat we eten, opstaan enz. Het voelt een beetje kinderachtig, maar geeft wel hou vast hoop ik. De dagen kunnen zo lang lijken soms. Daaronder bezigheden geschreven voor als ik het even niet meer weet.



Ik ben het ook eens met de mensen die zeggen dat dit een gevolg is van mijn eigen keuzes hoor. Ik was jong, naief en heb de impact van dit alles nooit kunnen bedenken. Maar daar wil ik mijn kinderen niet de dupe van laten worden, vandaar dat ik hier naar tips zoek.



Ontzettend lief van de mensen die hulp aanbieden! Ik laat dat alleen nu nog voor wat het is en ga proberen mijn netwerk hier in de buurt wat uit te breiden.



Wat betreft mijn ouders, daar wil ik inderdaad zo min mogelijk een beroep op doen en die echt 'gebruiken' als incidentele oppas voor bv een sollicitatiegesprek. Mijn moeder heeft de afgelopen jaren ook veel zorg geboden aan haar ouders, dus het is voor haar wel even goed zo. Dat ze zoveel voor ons hebben betekend is al super fijn.



Ik voel wel veel voor dat Home Start project en het zit hier ook in de buurt, dus dat is fijn. Het lijkt me heel fijn dat je je ei kwijt kunt bij iemand die wat verder van je af staat. En het gevoel dat er iemand is die met je mee denkt lijkt me ook wat lucht geven.



Thanks voor jullie input!Dat klinkt positief TO. Veel succes!
Alle reacties Link kopieren
quote:Ikbenanoniem schreef op 09 juli 2014 @ 20:53:

En dan mogen de ouders de knip trekken... Toch een mogelijk idee? Natuurlijk zijn er genoeg andere ideeen, maar dit vond ik ook een mogelijke optie.
quote:feline90 schreef op 09 juli 2014 @ 22:10:

Wat een reacties nog, bedankt! Ik merk dat het al fijn is mijn ding even te delen op een forum. Fijn om te weten dat ik niet de enigste ben.



Vandaag een dagplanning gemaakt met hoelaat we eten, opstaan enz. Het voelt een beetje kinderachtig, maar geeft wel hou vast hoop ik. De dagen kunnen zo lang lijken soms. Daaronder bezigheden geschreven voor als ik het even niet meer weet.



Ik ben het ook eens met de mensen die zeggen dat dit een gevolg is van mijn eigen keuzes hoor. Ik was jong, naief en heb de impact van dit alles nooit kunnen bedenken. Maar daar wil ik mijn kinderen niet de dupe van laten worden, vandaar dat ik hier naar tips zoek.



Ontzettend lief van de mensen die hulp aanbieden! Ik laat dat alleen nu nog voor wat het is en ga proberen mijn netwerk hier in de buurt wat uit te breiden.



Wat betreft mijn ouders, daar wil ik inderdaad zo min mogelijk een beroep op doen en die echt 'gebruiken' als incidentele oppas voor bv een sollicitatiegesprek. Mijn moeder heeft de afgelopen jaren ook veel zorg geboden aan haar ouders, dus het is voor haar wel even goed zo. Dat ze zoveel voor ons hebben betekend is al super fijn.



Ik voel wel veel voor dat Home Start project en het zit hier ook in de buurt, dus dat is fijn. Het lijkt me heel fijn dat je je ei kwijt kunt bij iemand die wat verder van je af staat. En het gevoel dat er iemand is die met je mee denkt lijkt me ook wat lucht geven.



Thanks voor jullie input!Je hebt misschien niet de juiste keuzes gemaakt maar daar is nu niks meer aan te doen. Je hebt in ieder geval de juiste instelling dat jouw kleintjes daar in ieder geval niet de dupe van mogen worden. En fijn dat het schrijven hier je al wat meer lucht geeft.
Het verleden boeit niet………het leven loopt zoals het loopt.



Alleenstaand ouder zijn is gewoon erg zwaar. Geen structuur in je dag is killing. De dagen zijn dan erg lang. Als je dan ook nog eens geen rust krijgt.



Hulp van buitenaf…………..helpt naar mijn mening niet veel.

Die vind je toch niet genoeg want van een paar uurtjes weg kun je niet echt opladen, sterker nog soms is de realiteit dan alleen maar harder. Als je na een paar uur rust terugkomt komt het dubbel hard binnen…...



Accepteren dat het is zoals het is en een dagvulling gaan zoeken helpt denk ik beter.
Ha wat fijn dat een dagindeling al een beetje helpt om het minder lang te laten voelen. Ik gebruik zelf ook een dagindeling, gewoon praktisch en niet kinderachtig.



Ik kan me voorstellen dat je zo jong nog geen idee had hoe ingewikkeld het kon worden met kind, laat staan een tweeling! Heel belangrijk maar ook heel knap van je dat je zorgt dat je kinderen er niet de dupe van worden dat het nu allemaal erg zwaar is voor jou alleen.



Met een beetje googlen kan je ook allerlei activiteiten ideen voor peuters vinden. Het is inderdaad handig om een lijstje dingen te hebben die je met ze kan gaan doen, of die ze meer samen kunnen doen voor als jij moet koken. Zodat je niet op dat moment je hoeft af te vragen hoe je ze bezig moet houden, maar je gewoon iets van je lijst kan nemen.



Als het gewoon al helpt om je ei kwijt te kunnen, kan je hier natuurlijk gewoon blijven schrijven hoe het gaat, als je een rot dag hebt gehad, of als jullie juist veel lol hebben kunnen maken samen.
Alle reacties Link kopieren
quote:sensu, 7 uur geleden

Het verleden boeit niet………het leven loopt zoals het loopt.



Alleenstaand ouder zijn is gewoon erg zwaar. Geen structuur in je dag is killing. De dagen zijn dan erg lang. Als je dan ook nog eens geen rust krijgt.



Hulp van buitenaf…………..helpt naar mijn mening niet veel.

Die vind je toch niet genoeg want van een paar uurtjes weg kun je niet echt opladen, sterker nog soms is de realiteit dan alleen maar harder. Als je na een paar uur rust terugkomt komt het dubbel hard binnen…...



Accepteren dat het is zoals het is en een dagvulling gaan zoeken helpt denk ik beter.



Als je nu helemaal geen rust hebt en 24/7 met 2 peuters van 3 zit, dan is een middag 'me-time' al veel, en daar kun je best veel van bijkomen.

Even naar de kapper, baantjes zwemmen, met een tijdschrift op een terras, op je gemak wat boodschappen doen, even geen 'mamma-zijn'.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Hoe gaat het nu Feline?
Alle reacties Link kopieren
Beste TO,

Heb niet alle reacties gelezen dus misschien is dit een tip voor je..

Je kunt met het consultatiebureau overleggen hoe je je voelt en misschien kom je in aanmerking voor een SMI (sociaal medische indicatie) plaats op een PSZ.. Dan kunnen je kinderen vier dagdelen naar de PSZ. En wordt dit grotendeels gesubsidieerd.

In mijn regio moet dit via het CB geregeld worden. Ik weet niet of overal in het land dit mogelijk is.

Kinderen hebben baat bij een frisse moeder die goed voor haar kinderen kan zorgen.

Heel veel succes en een knuffel, ik weet hoe het is, ik zorg ook grotendeels alleen voor mijn twee kinderen (vader haalt de kinderen zo goed als niet op)

Ik werk wel en mijn kinderen gaan naar school, ook heb ik een oppas, meisje van 17 die zo af toe een nachtje blijft slapen zodat ik wat kan gaan drinken met vrienden. Dit kost wel geld maar dan eet ik een week daarna wat goedkoper!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven