Welke app voor Parijs

13-07-2014 13:15 37 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi!



Binnenkort naar Parijs, zin in!

Is er iemand die ervaring heeft met het gebruik van een iPhone app voor Parijs en dan met name voor de metro? Het lijkt me nml een stuk handiger dan een boekje/kaart. Op het net zijn nauwelijks recensies te vinden...of ik ben een belabberde googeler, dan kan ook.

Ik zie in de itunes store door de bomen ook het bos niet, laat staan de Eiffeltoren



Mijn dank is bij voorbaat al groot!
"Well behaved women rarely make history"
Alle reacties Link kopieren
Als je van wandelen houdt, is een wandeling langs het Canal St. Martin en de sluisjes een aanrader! Zeker als het warm is. Zie je weer een heel ander Parijs, bijna dorps.
.
Alle reacties Link kopieren
Staat genoteerd



Ik kom wel even laten weten hoe t gegaan is met de bus/tram/metro als ik terug ben :D



Au revoir!
"Well behaved women rarely make history"
Alle reacties Link kopieren
Ja leuk, doe dat. Veel plezier !
.
Alle reacties Link kopieren
Heyhey,



Ik weet niet of je dit nog leest, maar bij de laatste update van de RATP werken de straatnamen helaas niet meer.

Wel kan je natuurlijk altijd de plattegrond gebruiken.



er is een website die Mylittle paris heet, waar alle leuk te doen dingen op staan, die niet voor de handliggen.

Zo ook leuk restaurantjes etc!!



Witte-fiets plan = Velib.

Je kan inderdaad dagkaarten kopen (je moet met je creditcard betalen en ¤150,- borg)

Je kan ook daar een week kaart voor kopen.



Ik zo ook losse metro tickets kopen. Altijd goedkoper uit.

Als je verder weg gaat uit parijs (dus Versaille en Charles du Gaule) koop je meerdere zone tickets.

Laat je niet, zoals mijn moeder , een dag kaart aan praten op charles du gaule.

Je wilt gewoon een aller simple pour aller au Centre ville



In de metro is trouwens niet altijd bereik met je telefoon, en duurt het een eeuwigheid voordat het geladen is. (dus dan werken die plaategrondjes wel beter)

Het is nu vakantie in Parijs, en de helft van de wegen zijn weer geblokeerd of opgebroken. Daar houden ze hier van.

Bussen vindt ik nu dan ook echt een ramp.

Ik weet niet wanneer je komt, maar als de tempratuur boven de 25 graden ligt geef ik voorkeur aan de metro (ook al is het daar ook warm)



Goed ik heb nog wel 20 miljoen tips maar ik zou zeggen VEEL PLEZIER!!!!!!!
The best way to get along with people is to expect them not to like you
Alle reacties Link kopieren
quote:sweetmadness schreef op 16 juli 2014 @ 13:20:

Heyhey,



Ik weet niet of je dit nog leest, maar bij de laatste update van de RATP werken de straatnamen helaas niet meer.







Daarom heb ik die app ook weer van mijn telefoon gegooid en gebruik ik gewoon de RATP website. Daar doen de straatnamen het wel.

(eigenlijk gebruik ik nog het liefst de standaard navigatie en ov-info van mijn Nokia telefoon, maar die zal TO wel niet hebben...)
.
Alle reacties Link kopieren
@impala.



Doe ik nu ook weer, maar vindt het wel onhandig op mijn kleine telefoon.

Snap ook niet dat het niet meer werkt... Ik bedoel dat was juist het handige aan die app
The best way to get along with people is to expect them not to like you
Alle reacties Link kopieren
Allo allo

Even een kleine update vanuit hartje Parijs. De metro, RER én de bus overleefd. Het wijst echt zichzelf! Even goed kijken en je kwartje valt in no time. Geen gebruik gemaakt van de app, de plattegronden in de stations zijn duidelijk genoeg. Heb me voor niks druk gemaakt

Morgen gaan we fietsen met n gids

Bonsoir!
"Well behaved women rarely make history"
Alle reacties Link kopieren
Leuke website sweetmadness



Ik laat me overigens niks aanpraten hoor, ik hop met n carnet en vanaf CDG had ik een los kaartje naar Gare de Lyon.

Gelukkig ook wel wijs geworden door t forum hier
"Well behaved women rarely make history"
Alle reacties Link kopieren
Leuk dat het zo gesmeerd ging. Veel plezier vandaag op de fiets. Dat heb ik in veel steden gedaan, een fietstocht, maar in Parijs nog nooit. Best leuk eigenlijk, je komt vast op plekjes waar je anders niet snel zou komen.
.
Alle reacties Link kopieren
Oe, super lekker Parijs. Ik ben jaloers. J'adore Paris. Ik zag laatst hier wel geinige Parijs tips staan: http://alwayswith.nl/blog ... 03/paris-always-good-idea



Er staan ook meerdere travel apps op dus wellicht staat er iets leuks bij. In ieder geval hééél veel plezier.
Alle reacties Link kopieren
Wat is het geweldig om in Parijs te zijn.

Zo'n mooie stad, een openluchtmuseum is het!

Slenteren door de de straten en niet te vergeten de kleinere straatjes. Rondkijkend en omhoog kijkend zie je de mooiste dingen.

Ondanks dat de temperaturen dik boven de 30 graden uitkwamen, hadden we echt geen beter weer kunnen treffen!

Wat me bijzonder opviel was de verdraagzaamheid van de mensen in het openbaar vervoer. Hoe volgepropt bijv de metro ook was, als je wilde instappen schikte iedereen weer een stukje in, zodat je ook in kon stappen. Daar kunnen velen hier in NL een voorbeeld aan nemen!

Ik kan niet wachten om weer terug te gaan

Dames, bedankt voor jullie tips!
"Well behaved women rarely make history"
Alle reacties Link kopieren
Wat leuk!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven