nieuwe laptop waar. op letten

21-07-2014 07:50 18 berichten
Vanmorgen is mijn laptop ermee opgehouden en omdat ik niet zonder kan wil ik vanmiddag direct een nieuwe kopen.



Ik heb er geen verstand van dus........waar moet ik op letten? Wat zijn goede/fijne/broodnodige dingen om te hebben en wat moet ik vermijden?
Wat belangrijk is, is afhankelijk van waar je hem voor gebruikt.

Voor huis-, tuin- en keukengebruik zullen de meeste laptops prima geschikt zijn. Wil je veel films opslaan, is een grote schijf wellicht interessant. Draai je zware programma's komt het aan op de snelheid van de processor (MHz, multiprocessor). Een beetje memory (vanaf 6GB) is altijd prettig.



Ik zou wel van te voren mn budget vaststellen, want de sky is the limit.
Alle reacties Link kopieren
Ik lees even mee want ben ook op zoek en kom er nog niet uit.
Misschien klopt het niet allemaal, maar het is wel waar
Misschien dat dit je op weg kan helpen: click
Ik zou gaan voor minimaal intelcore i5 of i7. i3 is inmiddels echt verouderd. Dan heb je een mooie snelle.



Ik ben heel erg tevreden met mijn Asus. Ik heb lang zitten dubben (was eigenlijk enorm fan van Vaio, maar dat lag nu buiten mijn budget). Het is een vrij groot scherm, intel core 5, meer dan 800GB geheugen harde schijf ruimte en hij kostte 600 euro in de aanbieding bij internetshop.nl. Dat was echt 200 euro korting.



Online zijn erg veel aanbiedingen te vinden. Meer dat bij media markt of Saturn. Ook wehkamp heeft goede aanbiedingen (én goede levering!!).



Succes met zoeken!
Alle reacties Link kopieren
quote:Ephina schreef op 21 juli 2014 @ 08:37:

meer dan 800GB geheugen



Geheugen of harde schijf ruimte ?

Voor geheugen vind ik het namelijk wel erg veel, meer dan 32GB ben ik nog nooit tegen gekomen in een laptop en die was dan nog onbetaalbaar.
Niet geschoten is altijd mis
quote:Bitje93 schreef op 21 juli 2014 @ 09:08:

[...]





Geheugen of harde schijf ruimte ?

Voor geheugen vind ik het namelijk wel erg veel, meer dan 32GB ben ik nog nooit tegen gekomen in een laptop en die was dan nog onbetaalbaar.Uh, Sjorrie , idd harde schijf ruimte!
Dochter heeft een laptop nodig voor haar opleiding. We waren bij dixons langs gegaan want die had een aanbieding, maar de verkoper raadde het af, hij was heel traag.



En welke merk is goed? We hebben 2 jr terug een Packard Bell gekocht maar de toetsen gingen er steeds af en loopt aldoor vast. Ook afspelen van een dvd lukt vaak niet.
Bedankt voor de tips. Ik heb een asus gezien met de volgende specifcaties:

Memory 6gb

Opslag 750 gb

Processor i5 / 2,6 gh

Scherm 17'3



(asus r704A TY258H)



Ik internet veel, maak gebruik van word en excel, sla foto's en soms filmpjes op en stream vaak series en films.



Voor de kenners, is een laptop met bovenstaande specificaties goed voor dat gebruik?
Alle reacties Link kopieren
Mij bevalt Asus erg goed.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb twee maanden geleden een nieuwe laptop gekocht en doe ongeveer de dingen die jij doet. Ik heb vooral gelet op voldoende intern geheugen & processorsnelheid (die combi zorgt voor een snelle computer, heb ik altijd begrepen) en ook nog een beetje op voldoende opslag vanwege de series & films.



Mijn vorige laptop had ik bij MyCom gekocht, in de winkel. Wat me daar (negatief) opviel, was dat ze nauwelijks laptops op voorraad hadden waardoor ik eigenlijk een hele beperkte keuze had. Deze keer ben ik op hun website gaan kijken en heb ik mijn keuze online besteld, de volgende dag werd hij al bezorgd. Ik heb ook bij andere webshops gekeken maar als het ding kapot is, dan wil ik er mee naar een winkel kunnen stappen waar ze een repareer-desk hebben en niet wekenlang hoeven opsturen. Daarom toch voor MyCom gekozen.



Uiteindelijk is het een Acer geworden (merk maakte me weinig uit, ik heb geen associaties bij Acer of Asus of HP of Vaio o.i.d.) omdat die de beste prijs-kwaliteit verhouding had t.o.v. de andere merken.
Alle reacties Link kopieren
bovenstaande is opzich goed, zeker voor wat je er mee wilt doen.

17,3 inch vind ik zelf wel te groot voor een laptop. Maar dat is persoonlijk natuurlijk. Waar je ook nog op zou kunnen letten is de accuduur. Vind je het belangrijk om er bijvoorbeeld een uur of 6 mee te kunnen werken?
Bij welk merk dan ook: Een toetsenbord dat oplicht in het donker!



Erg fijn als je 's avonds op de bank zit met je laptop op schoot.
Dank je asimov, lang kunnen werken is fijn.

Een iets groter scherm vind ik fijn om films te kijken en ik hoef hem niet mee te nemen dus dat is geen probleem.
quote:Wollstonecraft schreef op 21 juli 2014 @ 09:52:

Bedankt voor de tips. Ik heb een asus gezien met de volgende specifcaties:

Memory 6gb

Opslag 750 gb

Processor i5 / 2,6 gh

Scherm 17'3



(asus r704A TY258H)



Ik internet veel, maak gebruik van word en excel, sla foto's en soms filmpjes op en stream vaak series en films.



Voor de kenners, is een laptop met bovenstaande specificaties goed voor dat gebruik?



Volgens mij lijkt die ontzettend op de mijne. Perfecte laptop . Het enige wat me er een beetje aan tegenvalt (en dat is écht een minor iets) is het feit dat de linker en rechtertoets niet van elkaar gescheiden zijn door een verhoginkje. Daardoor klik ik soms perongeluk met links of rechts terwijl ik de andere knop wilde.



Succes met windows 8 trouwens. Het wende snel, maar fijn vind ik het niet.
Ook een goede accu trouwens. Als hij op energie besparend staat kan ik er zeker 3.5-4uur intensief mee werken. Dat is voor mij echt lang genoeg. En voor films is'ie ook fijn. Wel ff opslaan op de D schijf . Alles komt automatisch op de C. Maar dat is niet laptop gebonden geloof ik.
Hallo Allemaal,



Ik heb de asus gekocht, hij lijkt me prima voor wat ik ermee wil doen.

Bedankt voor jullie hulp.
Veel plezier ermee .

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven