Lijf & Lijn alle pijlers

Gezonder, fitter, strakker

15-07-2014 11:41 559 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik wil een kilo of 10 kwijt en een strakker postuur door middel van gezond eten en sporten. Wie doet er mee?



naamlengtestartstreefhuidig (30/7)afgevallenCoconutt1.6569,458,0 67,7-1,8Ietjefietje1.6570,062,0--Peertje261.8386,076,082,9-3,1Sweetmad.1.7478,170,078,2+0,1Lasvegas1.7680,865,080,0-0,8Zomermeiske1.7874,068,072,9-1,1Papilio1.7070,060,0--Mrs. Nem1.6475,562,070,1-5,4Famke1.7872,768,072,0-0,7Hannief1.8074,568,071,2-3,3Alejandra1.6166,058,065,0-1,0Menn1.6258,055,056,6-1,4Johannaknots1.7784,0---EvaViva1.7778,574,078,5-0,0Skinnylinny1.7885,075,0--Jeetjemina1.7377,472,077,2-0,2Lauwtje871.7068,463,067,8-0,6Lemonade-86,8---Violetje1.6963,058,062,8-0,2DeesjeDam.-----TOTAAL-19,7 KG
Alle reacties Link kopieren
Sterkte Coconutt!!

Hoe gek het ook klinkt, soms heb je het nodig dat je even echt schrikt... Ik had dat toen de weegschaap opeens 88 kilo aangaf. Over de 90 heen gaan was voor mij echt geen optie, dus toen ging de knop om!

Ik hoop dat jij dat ook hebt



Volgens mij maakt je met zo'n ontbijt en gelijk een sportschoool sessie een goede start :D
Alle reacties Link kopieren
@Coconut, Ik zie in een ander topic dat je net bent begonnen met sporten. Hoelang ben je nu aan het sporten?

Vet is lichter dan spiermassa! Misschien zit je al wel strakker in je vel?



Toen ik 2 maanden geleden weer fanatiek ging sporten kwam ik eerst ook ongeveer 1.5 kg aan, en ik ben altijd redelijk actief. (fietsen per dag 20 km, 1 keer fitness, soms 2 keer maar niet regelmatig).



Maar soms helpt het wel zo´n cijfer op de weegschaal!
The best way to get along with people is to expect them not to like you
Alle reacties Link kopieren
Bedankt Hannief! Je hebt gelijk, schrikken is een goede motivator



Sweetmadness: klopt, nu sinds een paar weken. Heeft nog niet echt zoden aan de dijk gezet denk ik. Moest jij erg wennen aan het weer fanatiek gaan sporten? Ik ben zelf zo sportief als een deur, dus voor mij is het een hele omschakeling.



Ik heb net de tabel gemaakt! Sorry dat het pas zo laat kwam, ik heb het momenteel erg druk met werk. Daarom ben ik ook niet zo fanatiek aan het schrijven en reageren geweest.
Alle reacties Link kopieren
We zijn al met 18 man! Had ik echt niet durven hopen toen ik dit topic opende, erg leuk



Sweetmadness, ik heb jouw Nick wat ingekort ivm de breedte van de tabel.
Alle reacties Link kopieren
@coconut. Geen probleem hoor voor me nick! En de tabel is groot!

Ik ben altijd wel actief geweest, veel fietsen, veel in beweging, Ik heb 8 jaar actief beroep gehad, tot ander half jaar geleden .

Dus ik ik 2 maanden geleden bedacht hup je moet je nu disciplineren was het wel een beetje wennen (en nog steeds).



Maar als je nu ineens zo actief bent, zouden de kilo´s er wel na een tijdje sneller af moeten gaan (zelfs als je niets aan je eetpatroon veranderd...).
The best way to get along with people is to expect them not to like you
@Coconut, netjes hoor de tabel. Alleen een kleine wijziging voor mij, ik ben 183



Ik ben nog een beetje aan het zoekende, merk ik. Ik snoep sinds een paar weken niet meer en ben weer aan het wachten, maar qua afvallen gebeurt er weinig. Vanochtend was het zelfs ineens weer 85 kilo. Hopelijk is dat gewoon vocht...



Willen jullie met mij meedenken? Ik doe 3x in de week krachttraining en 2 x per week 30 min fietsen en ik doe de 30 day challenge planken. Ik ben aan het twijfelen of ik de krachttraining moet vervangen door BodyPump en de 30 min fietsen vervangen door een uur Zumba. Wat denken jullie?
Alle reacties Link kopieren
@coconutt Leuk dat je een tabel hebt gemaakt, super dank je!

Vervelend dat je zo schrok van de weegschaal. Je gewicht zal vast snel weer omlaag gaan. Goed bezig met sporten!



Mijn 'probleem' met sporten is dat ik altijd al 2 keer per week heb gesport. Dus daar is mijn lichaam aan gewend. Als ik dus extra wil afvallen, moet ik nog meer bewegen/sporten. Nu dus maar wat vaker naar het werken fietsen (3 kwartier enkele reis) en misschien nog wat vaker sporten.



@hannief

Ik heb me de laatste tijd verdiept in de boeken van Amber Albarda en Rens Kroes. Beetje (erg) alternatief en ingewikkeld wel allemaal. Veel biologisch en superfood gedoe enzo. Maar ik haal er toch wat inspiratie en recepten uit. Ook op hun sites staan er wat:

http://www.amberalbarda.nl/recepten/

http://www.renskroes.com/gezonde-recepten/

In het boek van Rens Kroes staan recepten voor een 'breakfast cake' en gezonde pannenkoeken. Heerlijk om die in weekenden te maken. Voelt als snoepen voor ontbijt :)!



Ik zie dat jij als ontbijt een smoothie nam en als lunch yoghurt. Vult jou dat echt voldoende? Als ik een smoothie neem als ontbijt, heb ik een uur later al weer honger helaas!



@sweetmadness Leuk dat je zo blij bent met je nieuwe vriend en dat jullie lekker kunnen eten samen . Zo, rugby, dan zal hij wel een goed figuur hebben?



Leuk om al die dagmenu's te lezen. Hier mijne ook maar weer van vandaag:

O: muesli met bosbessen, lijnzaad en sojamelk

T: 4 stukjes chocolade, banaan

L: 2 boterhammen met kaas, 2 met kipfilet

T: yoghurt

D: wokgerecht met kip en sperziebonen



Hopelijk kan ik het hier bij laten vandaag .
Alle reacties Link kopieren
Zou ik me ook nog bij dit topic mogen aansluiten?

Lees al vanaf het begin mee en ik zie dat het topic nog niet is verdwenen op pagina 5 ofzo (zoals de meeste topics) en dus wordt hier nog actief gepost:) Precies iets wat ik nodig heb.



Heb zelf geen weegschaal thuis, maar die komt er binnenkort waarschijnlijk wel. Ik kan dus op dit moment nog niet meedoen aan de weegmomenten. Hopelijk is dit geen probleem. Wat ik wel iedereen kan aanraden is niet alleen op de weegschaal te gaan staan maar ook je lichaamsmaten op te nemen. Denk hierbij aan schouders, borstomvang, buik/tailleomvang en je heupomvang. Je gewicht kan namelijk op de weegschaal soms wel omhoog gaan terwijl je toch strakker bent geworden.



Normaal gesproken sport ik drie keer in de week 5,5 uur. Ik doe aan een balsport en heb twee trainingen en een wedstrijd. Op dit moment hebben wij echter zomerstop en nu ben ik ongeveer drie keer per week in de fitness te vinden. In de fitness volg ik voornamelijk de circuittrainingen. Voel me erg prettig bij het fitnessen en wil dan ook als het haalbaar is dit straks naast mijn balsport gaan doen. Sporten vind ik zelf heerlijk en een van de leukste dingen om te doen.



Zoals jullie misschien al begrijpen ligt de valkuil voor mij dan ook bij het eten en dan voornamelijk in de tussendoortjes/ het snacken. Ik vind drop heerlijk en kan bijvoorbeeld geen genoegen krijgen van ijs. Helaas weet ik hiermee niet goed maat te houden en is de dropzak dan ook veel te snel leeg of eet ik gerust in een keer een bak ijs leeg. Ik weet wel zeker dat voor mij op het gebied van voeding de meeste winst te behalen is. Om niet te snel in oude gewoontes te gevallen wil ik langzamerhand steeds meer veranderingen doorbrengen.

Op dit moment ziet mijn schema er zo uit:

- ontbijt - tussendoortje - lunch - tussendoortje - diner - tussendoortje



Doelen voor de eerste twee weken met betrekking tot voeding:

- mij aan dit schema houden

- bij het ontbijt een glas sap drinken, de rest van de dag water/thee

- verantwoorde tussendoortjes i.p.v. snacks



Uitzonderingen:

- in het weekend een blikje/klein flesje om even iets anders te drinken

- in het weekend iets "lekkers" eten, maar niet gelijk een heel pak



Doelen voor de eerste twee weken met betrekking tot sport:

- drie keer per week fitness circuittraining

- 1 keer per week fitness eigen training



Ik hoop dat we elkaar in dit topic kunnen steunen en motiveren op weg naar een gezondere lifestyle. Ik hoop ook dat we elkaar op elkaars gedrag kunnen wijzen en elkaar af en toe een schop onder de kont kunnen geven maar waar verdiend ook best wat veren in elkaars reet mogen steken:)

Verder lijkt het me leuk om af en toe was recepten uit te wisselen en tips te geven voor bijvoorbeeld gezonde tussendoortjes etc.



Ik had nog een leuk plaatje met een motiverende spreuk maar hij voegt het plaatje helaas niet in. Dan maar alleen de spreuk:

" The only bad workout is the one that didn't happen".
Alle reacties Link kopieren
@Lemonade, welkom!!



@EvaViva: Nou normaal eet ik als lunch geen yoghurt, maar ik ging afgelopen weekend ontbijt repen maken, alleen die vielen compleet uit elkaar met als resultaat dat ik er maar granola van gemaakt heb. Nu zit ik dus met een berg granola... Dus eet ik nu even als lunch yoghurt met granola en fruit.

Die smoothie red ik het wel mee, zeker als ik er extra zaden, noten, of havermout doorheen gooi, dan vult t onwijs.

Thnx voor de sites! Ik ben zelf wel beetje van de superfoods en dingen uitproberen! Ik hou ook echt van die zoete snacks, die toch gezond zijn.

Mijn pure chocolade/cranberrie/havermout/banaan/ei muffins zijn ook echt geweldig! Ik ga die cake ook zeker proberen!!



Wat gaat nou onze weegdag worden??



@ Coconutt, ik ben op mijn zwaarst 88 kilo geweest, maar zet maar 74,5 in de tabel, op dat gewicht ben ik anderhalf jaar stabiel geweest. Fijn dat de tabel er is, motiverend!!

@ Peertje: cool dat je ook zo lang bent. Ik zou niet stoppen met krachttraining! Maar ik hoor hier ook veel over crossfit, dus dat is misschien wel een optie? En dat zumba en fietsen zou ik lekker blijven afwisselen, blijft t allebei langer leuk.
Alle reacties Link kopieren
Welkom Lemonade! Natuurlijk mag je je aansluiten, alleen maar leuk

Je hebt er goed over nagedacht zie ik. Knap hoor, daar begint het allemaal mee: een duidelijk doel voor ogen hebben.



Ik ben net terug van sporten. Heb een uur krachttraining gedaan na 5 minuten opwarmen op de fiets. Vooral gefocust op benen, billen, armen rug en borst. Daarna nog 25 min op de crosstrainer.



Nu aan een omelet met 1 ei, 2 eiwitten, wat mozzarella en rucola. Zal zo nog wel wat bijkomen



@Sweetmadness: jij bent dus al twee maanden bezig. Goed dat je het zo volhoudt. Dat is bij mij juist vaak het probleem.



@Peertje: ik vind dat je behoorlijk veel sport hoor! Ik zou de 3x pw krachttraining aanhouden en daarnaast wat cardio. Wat ook kan met groepslessen natuurlijk.

Zumba heb ik geprobeerd maar daar was ik zelf geen fan van.



@Eva: ik heb me eerder ook verdiept in Amber Albarda. Ik vind haar visie goed maar vind het tevens slecht te integreren in een normale levensstijl. Zelf heb ik geprobeerd bepaalde elementen bij verschillende diëten er tussenuit te pikken die bij mij passen.

Zo gebruik ik vrijwel uitsluitend soja in plaats van zuivel (dus ook soja-kookroom bijvoorbeeld), een uitzondering maak ik voor kwark. Maar ook een combi van lijnzaad, kokosrasp, cacaonibs, gedroogde cranberry's, gojibessen en moerbeien gebruik ik als een soort muesli in mijn yoghurt. Of ik doe het in een oat met speltvlokken. Met name omdat ik het erg lekker vind, niet zo zeer omdat het zogenaamde Superfoods zouden zijn.



Ik voel me goed bij een minder koolhydraatrijk dieet, dan ben ik fitter en energieker. Maar koolhydraten heb je gewoon nodig, zeker als je sport. Ik pak de betere (volkoren/spelt/zilvervlies) varianten en eet veel groenten. Met fruit probeer ik op te letten.
Alle reacties Link kopieren
@coconut

Je hebt gelijk wat Amber betreft. Het is zeker moeilijk te integreren in een 'normaal leven' . Ik doe precies hetzelfde als jij: de dingen eruit pikken die mij aanspreken en die haalbaar zijn. Zoals haar lunchsalades en de smoothies 's ochtends. Net als jij ben ik bijna helemaal overgestapt op soja'zuivel'.



Ik heb erg veel moeite met minder koolhydraten eten dus dat heb ik opgegeven. In het verleden ben ik ook afgevallen met 6 boterhammen per dag, dus dat moet gewoon nog eens lukken vind ik!

Waarom probeer je op te letten met fruit? Vanwege de suiker/koolhydraten? Ik eet nu ik weer wil afvallen veel fruit. Ik denk dan altijd: beter dan snoep/koek, toch?!



@hannief Die muffins klinken erg interessant . En ik snap dat je de granola op wilde maken haha.



@lemonade Welkom! Je hebt een goed plan uitgedacht zo te zien!! Succes.



Ik vraag me ook af of we hier een weegdag gaan hanteren en zo ja, welke?
Ik ben voor de woensdag om dat als weegdag te houden.



Ik zal idd de krachttraining aanhouden. Cardio vervang ik misschien 1x in de week door Zumba. Ik train trouwens thuis. Wij hebben 1 kamer als fitneskamer ingericht.
Alle reacties Link kopieren
Eva, ik pas op met welk fruit ik eet. Een banaan gooi ik regelmatig in mijn yoghurt of havermout, omdat deze lang verzadigt. Terwijl ik een bak druiven zo in een keer op kan eten.
Alle reacties Link kopieren
Woensdag is wat mij betreft prima!
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het ook prima om de woensdag aan te houden. Ben benieuwd of ik morgen nog steeds 78 kilo kan doorgeven hier!



@coconut Ik eet iedere dag wel een banaan, inderdaad omdat het flink vult. Druiven eet ik er ook altijd veel van. Slecht vanwege veel suiker zeker? Verdorie er blijft echt weinig over wat je wel kan eten he . Altijd tussendoor maar groente/rauwkost dan?!
Alle reacties Link kopieren
Ik merk dat als ik zulk fruit eet, ik sneller weer honger heb. Hetzelfde als met wit brood etc.



Tussendoor eet ik vaak snackworteltjes, komkommer, een gekookt ei of wat noten.
Alle reacties Link kopieren
Woensdag is prima voor mij!
The best way to get along with people is to expect them not to like you
Alle reacties Link kopieren
@Peertje,



Ik train ook thuis! Ik doe ook die challenges namelijk! Heb twee weken geleden de ab challenge afgerond en doe nu squat challenge en armen challenge en billen challenge.

Heb jij al andere gedaan?

Die plank challenge kan ik trouwens echt niet :( kom niet verder dan 2 minuten...
Alle reacties Link kopieren
Ahh... wat zijn jullie allemaal fanatiek! Hier ietsje minder, mede door gedoe op het werk... Had vandaag ook moeten wegen, maar 'vergeten'.



Morgenochtend dus maar wegen, zit ik ook mooi op 'onze' weegwoensdag!



Ik lees van alles over challenges. Had er wel al wat over gehoord, maar verder nog niet in verdiept... Is dat iets wat je thuis kunt doen wat ik ervan begrijp? Het lijkt mij wel wat, iemand een goede site?



Vorige week twee keer gebarbecued, zal wel niet hebben geholpen, verder wel 's avonds weinig of wat fruit/groente gegeten.



Nou dat was het eerst wel weer, zal proberen wat vaker te komen posten!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb die app van de 30 day challanges ook gedownload.

Leuk me een goede start!





http://30dayfitnesschallenges.com/



Ik wil de squat challange sowieso proberen, wie doet er mee?
The best way to get along with people is to expect them not to like you
Alle reacties Link kopieren
@allen, jullie hoeven niet bezorgd te zijn hoor! Meestal eet ik niet zo weinig haha. Met die warmte heb ik echt minder behoefte aan eten en drink ik vooral veel vocht.



Vandaag:



O: magere kwark met cruesli

T: banaan

L: dubbele sandwich met kipfilet, komkommer, tomaat, pijnboompitjes en yoghurtdressing

T: Een bolletje yoghurtijs met een hoorntje

D: Verse vis met wat frietjes en salade
Erger je niet, verwonder je slechts.
Alle reacties Link kopieren
Leuk om al jullie berichten te lezen! Woensdag weegdag it is. Ik verblijf momenteel een paar weekjes ergens anders dan in mijn eigen huis en hier is niet zo'n goede weegschaal. Hoop dat het goed is af te lezen. Donderdag weer even thuis op onze hypermoderne weegschaal staan. Hopelijk valt het mee na alle avondjes uit eten en op stap!



En mooie tabel! Toppie!
Erger je niet, verwonder je slechts.
Alle reacties Link kopieren
Zo, de tabel is aangepast! Morgen onze eerste weegdag!



Mijn complete lijstje van vandaag:



O: speltvlokken met sojamelk, lijnzaad, honing en zomerfruit, 2x koffie met sojamelk en een zoetje

T: Omelet van 1 ei & 2 eiwitten, mozzarella & rucola

L: 250 gram magere kwark met honing, aardbeien & walnoten

T: 2 waldkorncrackers, 1 met 30+ kaas & roomboter, 1 met pindakaas

D: moot rauwe zalm met sojasaus, rauwkostsalade met balsamicodressing en wat parmezaanse-kaassnippers

T: rauwe wortelen



S: 1 uur krachttraining, halfuur cardio
Alle reacties Link kopieren
Jullie eten allemaal netjes/gezond zeg! Niemand die snoep/chips/koek/ chocolade neemt? Ik iedere dag wel iets kleins...



Die challenges die je thuis kunt doen zijn leuk! Maar wel zwaar. Ik ben nu halverwege de abb challenge en trek het eigenlijk niet om er meer bij te doen. Meer herhalingen bedoel ik. Echt au! Dus ik blijf steken op een bepaald aantal crunches etc. Ik denk dat ik die squat challenge er maar bij ga doen. Als ik toch bezig ben ;)



coconut Ik zal eens uitproberen of dat mij bij ook zo is, meer/minder honger bij fruit eten (of niet). Ik vind rauwkost tussendoor zo saai. ..
Alle reacties Link kopieren
Net maar dag 1 gedaan van de 30 day plank challenge, ben benieuwd hoelang ik dit kan volhouden;)

Vanavond ook uiteten geweest, daarom bewust al gekozen om tussendoortje nummer 2 en 3 te skippen en deze bij het avondeten te nemen. Dit zodat ik qua calorieën nog rond het normale zit in plaats van erover. Ik vul sinds gisteren in wat ik eet op de eetmeter van het voedingscentrum, dit om iets bewuster te raken wat ik ongeveer binnenkrijg op een dag.

Vandaag niet heel actief geweest, stond voor mij ook geen sport op de planning.



O: 250 gram magere kwark, banaan, 7 frambozen en eetlepel lijnzaad, glas multivitaminen

T: twee rijstwafels met kipfilet, avocado en glas water

L: twee volkoren kadetten met filet american, 60 gram rauwe wortels, glas water

T: overgeslagen in verband met diner, wel water gedronken

D: tapas, 1 glas frisdrank, 2 glazen wijn, 2 bolletjes ijs

T: overgeslagen in verband met diner, wel water gedronken



Nog een mooie quote:

" There is no diet that will do what eating healthy does. Skip the diet, just eat healthy"!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven