Dagenlang in bed liggen en niks doen.

04-07-2014 12:43 66 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoe kom ik uit dit patroon. Ik zit niet lekker in mijn vel, geen werk of vrienden. Ik heb niks te doen. Dus ik lig de hele dag in bed met mijn laptop dingen kijken en eten. Ik ga even naar de winkel loop een half uur maar dan is er pas een uur voorbij op een dag. Iemand een tip.
Cookies
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor de reacties lieve allemaal zal er wat mee doen.!
Cookies
Heb je al concreet gemaakt wat je gaat doen of is het gewoon een loze uitspraak om iedereen hier "tevreden" te houden?
Alle reacties Link kopieren
quote:Anyco schreef op 04 juli 2014 @ 14:58:

TO je schrijft ergens in 1 van je oude topics dat je toch geen hulp gaat zoeken want dat is niks voor jou (watermeloen topic).

Je bent al sinds 2011 af en aan depressief en hebt vreetbuien, daar ga je echt niet zonder hulp uit komen hoor. we zijn inmiddels al over de helft van 2014.

Ik denk dus ook dat al het advies wat hier gegeven wordt paarlen voor de zwijnen zijn, als jij echt geen hulp IRL wilt tenminste...Ik ben nu wel zo ver dat ik hulp heb gezocht. Die krijg ik ook maar er zijn wachttijden en veel gedoe omheen. Dingen zijn niet altijd zo makkelijk als men hier op het forum doet geloven.
Cookies
Alle reacties Link kopieren
quote:kikkeranna schreef op 19 juli 2014 @ 08:50:

Heb je al concreet gemaakt wat je gaat doen of is het gewoon een loze uitspraak om iedereen hier "tevreden" te houden?Iig naar buiten gaan en meer doen.
Cookies
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat je zit 'vastgeroest' en dat je letterlijk in beweging moet komen. Meld je aan bij de sportschool en volg bijvoorbeeld daar lessen, heb je ook contact met anderen plus je moet daar dan op een bepaalde tijd zijn.



Move that ass!!!!!
Alle reacties Link kopieren
Nou wachten en niets doen kan je heel goed, dus waarom maak je je druk over wachttijden.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Naar buiten en meer doen. Heb je daar een plan voor? Wat ga je doen, met wie en wanneer?
Ik herken wel íets van jouw in-bed-blijf-gedrag. Ik weet ook wat het is om een depressie te hebben.

Maar ik weet inmiddels dat als ik mij daar aan toegeef dat ik me pas écht slecht voel. Zowel psychisch (hoe lusteloos kan een mens zijn) als lichamelijk (conditie gaat uiteraard achteruit etc.)

De hele dag dat duffe luie nutteloze wrakkige gevoel, dat trek ik niet eens voor 1 dagje...!



Wat mij helpt is om op dagen waarop ik niets heb gepland wel de wekker te zetten. En uiteindelijk keurig gekleed en gedoucht en opgemaakt de deur uit te gaan en bijv wat boodschappen te doen. Soms doe ik ook boodschappen in een ander dorp. Dan fiets ik daar naartoe en krijg ik ook wat meer beweging en frisse lucht.



In september starten er weer allerlei leuke cursussen. Vaak ook in buurthuizen bijvoorbeeld, en dan kost je ook niet veel geld.

Wellicht dat je je daar alvast op kunt oriënteren en uitzoeken wat je leuk vindt.

In bibliotheken kun je ook vaak veel info vinden.



Probeer dus toch iedere dag íets te doen. Echt er zijn vast en zeker wel dingen te vinden op deze wereld waar jij je wat beter door gaat voelen. Al is het maar iets heel iets kleins en simpels: van een half uurtje van het zonnetje genieten in het park tot je nagels lakken tot een leuk boek lenen in de bieb etcetera. Jij hebt vanuit jouw situatie alleen maar wat te winnen volgens mij. Het leven kan alleen maar beter worden.

En als jij jezelf ook beter gaat voelen dan blijkt er een hele wereld vol met mogelijkheden, vol met leuke dingen te zijn. Écht ook voor jou. Maar niet als je in bed blijft liggen.
Alle reacties Link kopieren
quote:viva-amber schreef op 19 juli 2014 @ 09:03:

Nou wachten en niets doen kan je heel goed, dus waarom maak je je druk over wachttijden.Zo dat is echt een bitchy opmerking. Bijwerking yasmin?
quote:viva-amber schreef op 19 juli 2014 @ 09:03:

Nou wachten en niets doen kan je heel goed, dus waarom maak je je druk over wachttijden.
Alle reacties Link kopieren
Ze heeft wel een punt ;)
Alle reacties Link kopieren
quote:dikkie26 schreef op 19 juli 2014 @ 09:00:

[...]





Ik ben nu wel zo ver dat ik hulp heb gezocht. Die krijg ik ook maar er zijn wachttijden en veel gedoe omheen. Dingen zijn niet altijd zo makkelijk als men hier op het forum doet geloven.



Wat is de wachttijd dan en wat is het gedoe?

Ik vraag me wel af of het je nu lukt om het ook concreet te doen...
Alle reacties Link kopieren
quote:viva-amber schreef op 04 juli 2014 @ 18:37:

Reageren kost moeite Anyco, straks moet ie nog echt iets gaan doen.Zo is het wel duidelijk dat jij depressie totaal niet begrijpt.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook zeker een jaar met depressive klachten gelopen totdat er éindelijk iets gedaan werd, en toen kreeg ik ook nog eens het verwijt dat ik wel erg ongeduldig was. Weten dat het niet goed met je gaat maar niet de hulp krijgen die je nodig hebt is slopend. En bij een depressie is het geen kwestie van 'gewoon je schouders eronder en iets gaan doen', wel met hulp maar zomaar alleen lukt dat je meestal gewoon niet.
Alle reacties Link kopieren
TO wat goed dat je stappen hebt gezet, en jammer dat er een wachttijd is

Mijn aanbod dat op pagina 2 staat geldt nog steeds hoor als je er gebruik van wilt maken!
Alle reacties Link kopieren
Het is ergens ook wel een beetje verwend om jaren niets te doen, iedereen aan jou te laten trekken zonder resultaat en dan wanneer je wel wil het ook a la minuut moet want anders.



Alsof al dat getrek TO heeft geholpen. To heeft een goede stap, nou ja schuifel gezet en wil alweer opgeven. Hij hoeft niet op te geven, alleen te wachten dat is bijna hetzelfde maar heeft mogelijk een ander resultaat.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven