Vlucht MH 17. Amsterdam Kuala Lumpur.

20-07-2014 20:14 3136 berichten
Alle reacties Link kopieren
Praat hier mee over je gevoelens, angsten, kwaadheid, frustraties, en onmacht.

Er zal nog voldoende te discussiëren zijn.
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
quote:bij_zonder schreef op 22 juli 2014 @ 14:11:

Mijn vader is een ervaren vierdaagse-loper. En iemand die welbespraakt en beleefd een organisatie kan fileren als het gaat om organisatorische missers, groot en klein. Iedere keer als hij vertelt over de vierdaagse en hoe hij het als bijna 80-jarige volhoudt, gaat het over hoe de muziek en het geklap en gezang hem naar de finish draagt.

Dit jaar kwam hij vier uur later over de finish dan gebruikelijk. De laatste kilometers ging hij van schaduwplek naar schaduwplek. 200 meter lopen en dan rusten en drinken. 100 meter lopen en dan een aangeboden stuk fruit eten. Mensen die een stukje mee liepen. Onbekenden die verzorging boden.



Puur technisch gezien heeft hij de muziek, het geklap en gezang gemist omdat hij daar zijn tempo mee kan vasthouden.

Emotioneel was het een indrukwekkende reis, vertelde hij. Nadenken en praten over MH17. De impact, het verlies en verdriet. Maar als de muziek verstomt blijken de Nederlanders meer als alleen feestgangers. Als de muziek verstomt hoor je de mensen. Zie je de mensen. En zien de mensen jou. Hij heeft nu meer hulp en steun tijdens het lopen ervaren dan andere jaren. En hij snapt die man die het kruisje terug wil geven niet. Hoe kun je een medaille terug willen geven omdat mensen anderen wilden steunen en respecteren ipv voor jou op de tuba te blazen? Hoe kun je bezwaar hebben tegen het samenkomen in zware tijden wat de mensen hebben laten zien?Mooi geschreven.
Alle reacties Link kopieren
quote:MevrouwJack schreef op 22 juli 2014 @ 14:13:

"MH17 was het verkeerde vliegtuig"

Toegevoegd: dinsdag 22 jul 2014, 14:07

Separatisten hebben de MH17 boven Oekraïne donderdag neergehaald, omdat ze dachten dat het ging om een militair vliegtuig "van de fascisten uit Kiev". Dat heeft een anoniem militielid bij het station van Torez, tegen een journalist van de Italiaanse krant Corriere Della Sera gezegd.



Na de knal zouden ze met volle wapenuitrusting naar de plek zijn gerend waar de brokstukken neerkwamen, omdat ze dachten dat ze wellicht nog het gevecht moesten aangaan met Oekraïense parachutisten. In plaats daarvan stuitte de militair op het lijk van een, naar zijn inschatting, 5-jarig meisje. Hij zegt dat hij op dat moment besefte dat ze een fout hadden gemaakt.



In het artikel staat dat andere separatisten de journalist de 'officiële versie' van het verhaal hebben verteld: ze zouden niet beschikken over materieel om een vliegtuig op dergelijke hoogte uit de lucht te halen.Ze zagen witte voorwerpen in de wolken en dachten dat het parachutisten waren. Waarschijnlijk dus debris.
quote:bij_zonder schreef op 22 juli 2014 @ 14:11:

Mijn vader is een ervaren vierdaagse-loper. En iemand die welbespraakt en beleefd een organisatie kan fileren als het gaat om organisatorische missers, groot en klein. Iedere keer als hij vertelt over de vierdaagse en hoe hij het als bijna 80-jarige volhoudt, gaat het over hoe de muziek en het geklap en gezang hem naar de finish draagt.

Dit jaar kwam hij vier uur later over de finish dan gebruikelijk. De laatste kilometers ging hij van schaduwplek naar schaduwplek. 200 meter lopen en dan rusten en drinken. 100 meter lopen en dan een aangeboden stuk fruit eten. Mensen die een stukje mee liepen. Onbekenden die verzorging boden.



Puur technisch gezien heeft hij de muziek, het geklap en gezang gemist omdat hij daar zijn tempo mee kan vasthouden.

Emotioneel was het een indrukwekkende reis, vertelde hij. Nadenken en praten over MH17. De impact, het verlies en verdriet. Maar als de muziek verstomt blijken de Nederlanders meer als alleen feestgangers. Als de muziek verstomt hoor je de mensen. Zie je de mensen. En zien de mensen jou. Hij heeft nu meer hulp en steun tijdens het lopen ervaren dan andere jaren. En hij snapt die man die het kruisje terug wil geven niet. Hoe kun je een medaille terug willen geven omdat mensen anderen wilden steunen en respecteren ipv voor jou op de tuba te blazen? Hoe kun je bezwaar hebben tegen het samenkomen in zware tijden wat de mensen hebben laten zien?Mooi verhaal, fijn dat je vader er zo over denkt en prachtig dat hij de 4-daagse nog steeds loopt. Dat verhaal in de Televaag zal ook een exces zijn, kan me niet voorstellen dat heel veel 4-daagse lopers er zo over denken als die man uit dat artikel.
Alle reacties Link kopieren
quote:doornroosje9 schreef op 22 juli 2014 @ 14:17:

[...]





Het verbaast mij ook enorm hoe er hier in België met deze ramp wordt omgegaan. In de media wordt er nauwelijks meer over gesproken, het gaat vooral over de regeringsvorming en dan wordt er nog eventjes aandacht aan de slachtoffers besteed.



Ik heb echt bewondering hoe ze ermee omgaan in Nederland. Jullie MP en jullie minister van buitenlandse zaken werken keihard en je ziet gewoon het medeleven en het verdriet bij hen. Daar heb ik heel veel respect voor.Lieverd, er zaten bijna 200 personen uit Nederland in die vliegtuig. Kan niet anders zijn. Tis wel merkwaardig om te melden dat een beetje meer hulp voor jullie 4 slachtoffer zeer gewenst was geweest van de Belgische regering.
quote:MevrouwJack schreef op 22 juli 2014 @ 14:13:

"MH17 was het verkeerde vliegtuig"

Toegevoegd: dinsdag 22 jul 2014, 14:07

Separatisten hebben de MH17 boven Oekraïne donderdag neergehaald, omdat ze dachten dat het ging om een militair vliegtuig "van de fascisten uit Kiev". Dat heeft een anoniem militielid bij het station van Torez, tegen een journalist van de Italiaanse krant Corriere Della Sera gezegd.



Na de knal zouden ze met volle wapenuitrusting naar de plek zijn gerend waar de brokstukken neerkwamen, omdat ze dachten dat ze wellicht nog het gevecht moesten aangaan met Oekraïense parachutisten. In plaats daarvan stuitte de militair op het lijk van een, naar zijn inschatting, 5-jarig meisje. Hij zegt dat hij op dat moment besefte dat ze een fout hadden gemaakt.



In het artikel staat dat andere separatisten de journalist de 'officiële versie' van het verhaal hebben verteld: ze zouden niet beschikken over materieel om een vliegtuig op dergelijke hoogte uit de lucht te halen.Bron, MevrouwJack?
Alle reacties Link kopieren
quote:redhothead schreef op 22 juli 2014 @ 14:22:

[...]





Bron, MevrouwJack?Ik heb het vanmorgen gelezen, NRC dacht ik. Ga ik even voor je zoeken.
Alle reacties Link kopieren
quote:redhothead schreef op 22 juli 2014 @ 14:20:

[...]





Mooi verhaal, fijn dat je vader er zo over denkt en prachtig dat hij de 4-daagsen nog steeds loopt. Dat verhaal in de Televaag zal ook een exces zijn, kan me niet voorstellen dat heel veel 4-daagse lopers er zo over denken als die man uit dat artikel.+1
I’m doing superhero stuff. I’m staying focused. If anybody comes in here looking for trouble, oh, they’re going to meet my partners. We’re talking about paw and order.
Alle reacties Link kopieren
NOS
Thanks.
Alle reacties Link kopieren
VERSLAGGEVER SKY NEWS SCHRIJFT EXCUUSBRIEF

De verslaggever van Sky News die gisteren de bagage toonde van een van de slachtoffers heeft op de site van The Guardian een excuusbrief geplaatst. Direct na de uitzending kreeg Colin Brazier een storm aan kritiek over de uitzending. Brazier:



"...wat mijn critici op Twitter niet konden horen wegens de mindere geluidskwaliteit op internet, is dat ik het niet meer had. Het is een hoofdzonde om zoiets te doen, voor mij althans, om live zo te brabbelen. Ik vocht om mijn zelfcontrole terug te krijgen, want ik dacht niet zo helder als normaal.

Te laat besefte ik dat ik te ver was gegaan."
quote:bij_zonder schreef op 22 juli 2014 @ 14:11:

Mijn vader is een ervaren vierdaagse-loper. En iemand die welbespraakt en beleefd een organisatie kan fileren als het gaat om organisatorische missers, groot en klein. Iedere keer als hij vertelt over de vierdaagse en hoe hij het als bijna 80-jarige volhoudt, gaat het over hoe de muziek en het geklap en gezang hem naar de finish draagt.

Dit jaar kwam hij vier uur later over de finish dan gebruikelijk. De laatste kilometers ging hij van schaduwplek naar schaduwplek. 200 meter lopen en dan rusten en drinken. 100 meter lopen en dan een aangeboden stuk fruit eten. Mensen die een stukje mee liepen. Onbekenden die verzorging boden.



Puur technisch gezien heeft hij de muziek, het geklap en gezang gemist omdat hij daar zijn tempo mee kan vasthouden.

Emotioneel was het een indrukwekkende reis, vertelde hij. Nadenken en praten over MH17. De impact, het verlies en verdriet. Maar als de muziek verstomt blijken de Nederlanders meer als alleen feestgangers. Als de muziek verstomt hoor je de mensen. Zie je de mensen. En zien de mensen jou. Hij heeft nu meer hulp en steun tijdens het lopen ervaren dan andere jaren. En hij snapt die man die het kruisje terug wil geven niet. Hoe kun je een medaille terug willen geven omdat mensen anderen wilden steunen en respecteren ipv voor jou op de tuba te blazen? Hoe kun je bezwaar hebben tegen het samenkomen in zware tijden wat de mensen hebben laten zien?

Tja, vraag het maar aan die kneus maar.

Ik las dat hij geld wilde inzamelen voor zijn zieke partner, maar blijkbaar heeft hij niet genoeg ingezameld ofzo, en dus is hij gefrustreerd.
Alle reacties Link kopieren
quote:doornroosje9 schreef op 22 juli 2014 @ 14:17:

[...]





Het verbaast mij ook enorm hoe er hier in België met deze ramp wordt omgegaan. In de media wordt er nauwelijks meer over gesproken, het gaat vooral over de regeringsvorming en dan wordt er nog eventjes aandacht aan de slachtoffers besteed.



Ik heb echt bewondering hoe ze ermee omgaan in Nederland. Jullie MP en jullie minister van buitenlandse zaken werken keihard en je ziet gewoon het medeleven en het verdriet bij hen. Daar heb ik heel veel respect voor.De situatie tussen Nederland en Belgie is ook niet te vergelijken. Als er in Nederland ook slechts 4 slachtoffers zouden zijn zouden de MP en de ministers zich ook anders opstellen. Het zou ook niet het grootste nieuws zijn, zoals nu.
Alle reacties Link kopieren
Wow! Colin Brazier ging te ver.
Alle reacties Link kopieren
quote:swissie1986 schreef op 20 juli 2014 @ 20:19:

Ongelofelijk dat ze zoveel mensen gedumpt hebben in die trein en dat ze daar letterlijk liggen weg te rotten. Waar is het respect gebleven? Vind het echt afschuwelijk!!!!!!! Hoe moeten de nabestaande zich voelen hoop dat er snel wat word gedaan aan deze situatie!!



Ik denk dat de nabestaanden "heel blij" waren met deze oplossing. Hun geliefden liggen in ieder geval gekoeld en niet meer in het open veld.



Wat kun jij als alternatief bedenken?
Alle reacties Link kopieren
quote:redhothead schreef op 22 juli 2014 @ 14:22:

[...]





Bron, MevrouwJack?Staat er toch bij
Alle reacties Link kopieren
.
jippie55 wijzigde dit bericht op 22-07-2014 14:32
Reden: Snap de relevantie
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
quote:Dahlia74 schreef op 22 juli 2014 @ 14:27:

[...]





De situatie tussen Nederland en Belgie is ook niet te vergelijken. Als er in Nederland ook slechts 4 slachtoffers zouden zijn zouden de MP en de ministers zich ook anders opstellen. Het zou ook niet het grootste nieuws zijn, zoals nu.



Dat begrijp ik zeker. Maar ik vind dat de Belgische slachtoffers ook wat meer begeleiding en steun mogen krijgen.

Ik heb vernomen dat onze forensische experts gaan helpen bij de identificatie. Ik neem aan dat alle betrokken landen hierbij gaan helpen?
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
quote:jippie55 schreef op 22 juli 2014 @ 14:30:

[...]



Oud nieuws en onze eigen een vandaag-reporter deed gisteren hetzelfdeHad ik niet gezien tot vandaag. Van de Nederlandse reporters had ik wel iets gezien, en weer heb ik de beelden losgelaten. Nu ook.
Alle reacties Link kopieren
quote:redhothead schreef op 22 juli 2014 @ 14:22:

[...]





Bron, MevrouwJack?Sorry, NOS.nl
Tjezus, wat vals
Alle reacties Link kopieren
quote:redhothead schreef op 22 juli 2014 @ 14:20:

[...]





Mooi verhaal, fijn dat je vader er zo over denkt en prachtig dat hij de 4-daagse nog steeds loopt. Dat verhaal in de Televaag zal ook een exces zijn, kan me niet voorstellen dat heel veel 4-daagse lopers er zo over denken als die man uit dat artikel.Helaas zijn er op de facebookpagina van de Vierdaagse wel meer mensen kwaad over het gebrek aan muziek.
Tjezus, wat vals
Misschien is mijn vraag mosterd of ongepast, maar vraag het toch... sorry.



Hoe komt het dat veel slachtoffers naakt waren terecht gekomen?
Alle reacties Link kopieren
quote:doornroosje9 schreef op 22 juli 2014 @ 14:31:

[...]





Dat begrijp ik zeker. Maar ik vind dat de Belgische slachtoffers ook wat meer begeleiding en steun mogen krijgen.

Ik heb vernomen dat onze forensische experts gaan helpen bij de identificatie. Ik neem aan dat alle betrokken landen hierbij gaan helpen?Nou Doornroosje, ik vind het dieptreurig. Elk mensenleven is er een dus er had best wat meer aandacht aan besteed mogen worden. Ik vind ook op het moment dat er een internationale crisis dreigt waar je als land onderdeel van uitmaakt je niet als premier naar een festival gaat. Sorry
Alle reacties Link kopieren
Interessant.
Alle reacties Link kopieren
Ik lees daar wel dat veel mensen het gek vinden dat de intocht heel erg versoberd was, maar dat de feesten 's avonds gewoon ongewijzigd doorgingen. Dan heeft de commercie waarschijnlijk 's avonds toch gewonnen.
Tjezus, wat vals
Alle reacties Link kopieren
quote:jippie55 schreef op 22 juli 2014 @ 14:36:

[...]



Nou Doornroosje, ik vind het dieptreurig. Elk mensenleven is er een dus er had best wat meer aandacht aan besteed mogen worden. Ik vind ook op het moment dat er een internationale crisis dreigt waar je als land onderdeel van uitmaakt je niet als premier naar een festival gaat. SorryVolledig mee eens hoor, ik vind het ook treurig.
Life is short. Eat dessert first.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven