Alleen op vakantie na alle ellende, rust! Tips?

22-07-2014 13:29 42 berichten
Alle reacties Link kopieren
Na alle ellende de laatste tijd wil ik er tussenuit, ik heb niemand waarmee ik mijn gedachte kan verzetten dus ik denk dat ik dan maar alleen ga.



Helemaal alleen is misschien net iets te - met de neus op de feiten gedrukt worden, groot maal risico - dus misschien is een groepsreis dan leuk en gezelliger. Ik wil alleen geen singlevakantie want dat is wel het laatste waarop ik zit te wachten, maar ik wil ook geen gezellig-samen-stelletjes zien. Wat moet ik dan doen?



Het liefst zo snel mogelijk, naar de zon, strand, rust. Maar ook weer genoeg te doen zodat ik er ook (veilig) tussenuit kan 's avonds om ergens lekker rond te snuffelen. En niet te lang, voordat ik heimwee krijg omdat ik dan toch alleen ben.



Ik ben zo toe aan rust en even bijtanken.



Heeft iemand een idee voor leuke plekken, accomodaties, advies voor groepsreis of toch alleen?



Ik heb er zin in
Alle reacties Link kopieren
Wat is je budget, wil je liefst Europa of mag het ook ver weg zijn?



Als je toch een beetje 'onder de mensen' wil zijn zou je kunnen opteren om in een hostel te verblijven. Daar sluit je heel gemakkelijk aan bij mensen om samen iets te doen of eten, maar trek je er ook even gemakkelijk alleen op uit.



Misschien is Barcelona of Lissabon iets? Strand, cultuur, uitgaan etc.

Verderweg Thailand, ben ik zelf nog niet geweest maar is blijkbaar ook perfect om alleen naar toe te trekken.
Alle reacties Link kopieren
Haha, ik heb precies hetzelfde. Ben single en ga dit jaar alleen een groepsreis naar de westkust van Amerika doen. Heerlijk. Helemaal zin in.



Ik ben al vaker met groepsreizen gegaan en dat is tot op heden altijd goed bevallen. Singlereis heb ik nog nooit geboekt, al zie ik me dat wel ook nog wel eens boeken. Het voordeel van singlereizen is dat je zeker weet dat iedereen alleen gaat. En niet zoals bij een groepsreis, dat er mensen zijn die met twee of drie personen gaan. Ik informeer altijd naar wie er allemaal geboekt heeft, man / vrouw en leeftijd. Dan weet je een beetje waaraan je toe bent.



Waar zou je heen willen gaan? En wat is je budget?
Carpe Diem!
Alle reacties Link kopieren
En wat is eigenlijk juist je bezwaar tegen een single reis? Het is niet dat dat bedoelt is voor mensen die op zoek zijn, gewoon voor mensen die niet tussen andere groepjes terecht willen komen.
Alle reacties Link kopieren
Ik weet niet of ik sinds de laatste tijd nog zo makkelijk vrolijk contact leg met andere mensen, ik heb ook tijd nodig om tot mezelf te komen. Alleen het helemaal alleen op vakantie gaan daar kijk ik dan tegen op, vanwege het ook moeten eten in de avond, dan denk ik dat ik me een hoopje alleen ga voelen.



Het liefst besteed ik niet teveel, maar ik kan max. 1200 wel missen en dan bijvoorbeeld voor 8-10 dagen weg. Dat is lang genoeg denk ik.



Europa is dan leuk voor een aantal dagen en niet te ver vliegen. Met de auto zal ik ook wel leuk vinden, maar dat is alleen weer zo'n risico.
Alle reacties Link kopieren
quote:nephthys schreef op 22 juli 2014 @ 13:47:

En wat is eigenlijk juist je bezwaar tegen een single reis? Het is niet dat dat bedoelt is voor mensen die op zoek zijn, gewoon voor mensen die niet tussen andere groepjes terecht willen komen.De naam denk ik, het is niet dat ik denk meteen besprongen te worden, maar ik zit niet te wachten op wanhopige gevallen die precies daar wel weer op uit zijn.
Alle reacties Link kopieren
quote:misspatrice schreef op 22 juli 2014 @ 13:45:

Haha, ik heb precies hetzelfde. Ben single en ga dit jaar alleen een groepsreis naar de westkust van Amerika doen. Heerlijk. Helemaal zin in.



Nou, ik doe het meer voor mijn eigen welzijn en psyche. Het is echt nodig.



Ik zit juist niet op mensen te wachten nu.
Alle reacties Link kopieren
En iets van een yoga groepsreis. Bij mij in d3 buurt gaat er een.in september naar griekenland.

Wel groep, geen singles reis, focus op de innerlijke jij.
Been there, done that, got the T-shirt.
Alle reacties Link kopieren
Normandië? Niet te ver en veel kustplaatsen, alleen het weer kan tegenvallen maar er is een heleboel te zien, ook de landingsplaatsen van de geallieerden van WOII en het oorlogsmuseum in Caen. Mont St. Michel? Wel erg druk en toeristisch maar de moeite waard. St Malo is ook leuk om te bezoeken.
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren
Kijk eens bij Estivant



Singlevakanties is niet om besprongen te worden hoor. Iedereen is meestal gewoon happy single en je hebt leuke avonden omdat je toch anders maar alleen bent. Mensen die alleen willen sexen gaan wel ergens anders zoeken ;)



Je hebt trouwens geen idee hoe dat op de een-ouder-vakanties eraan toe gaat. De kinderen zijn 1 lange avond weg (met reisleidjng) en de papa / mama duikt lekker de tent in...
Geniet van elke dag!
Alle reacties Link kopieren
quote:Apatura schreef op 22 juli 2014 @ 13:54:

En iets van een yoga groepsreis. Bij mij in d3 buurt gaat er een.in september naar griekenland.

Wel groep, geen singles reis, focus op de innerlijke jij.Ja of iets met wellness? Met massages en met veel tijd voor reflectie en tot jezelf komen? Kijk eens bij www.puurenkuur.nl
Alle reacties Link kopieren
Haha, nou ik ben niet zo zweverig.



Het liefst denk ik aan een zon zee strand vakantie, lekker bijkleuren, drankje halen, boekje erbij, ipod mee.



Maarja, dan in de avond ga je even douchen, omkleden, zitten op het balkon en dan wil je meestal nog even ergens heen om rond te kijken (tenminste dat doe ik dan). Wat kun je in de avond nog meer doen om de tijd op te vullen?



Iedere dag excursies en bezigheden zie ik in ieder geval niet zo zitten.
Alle reacties Link kopieren
quote:duppster schreef op 22 juli 2014 @ 13:54:

[...]





Nou, ik doe het meer voor mijn eigen welzijn en psyche. Het is echt nodig.



Ik zit juist niet op mensen te wachten nu.



Ik heb juist de groepsreis gekozen omdat:

A: de single vakantie al vol was.

B: ik toch met een groep ben (veiliger gevoel) en als ik alleen wil en kan rondhuppelen dat ook een mogelijkheid is ;).



Tuurlijk heb je bij singlereizen de kans dat er types bij zitten die idd alleen voor een bepaald soort contact gaan. Maar: zo zijn ze lang niet allemaal. Bij Shoestring, Kras en Fox kun je zelfs zien wie er allemaal mee gaat. Dus als jij een singlereis vind en ziet dat er meer dames mee gaan, is je probleem al opgelost ;).



Waar zou je naartoe willen gaan? Wat spreekt je aan?
Carpe Diem!
Ik heb een aantal jaren geleden in Italie een kookcursus gedaan. Daaraan deden verschillende singles en verschillende stellen mee. Was erg gezellig en je deed ook nog eens iets leuks.



http://www.arteculinaria.it/
Alle reacties Link kopieren
Ga op vakantie met Djoser of een vergelijkbare reisorganisatie. Het is geen singlereis, maar er gaan aardig wat mensen mee die alleen boeken en ook wat mensen die zonder een stel te zijn samen op vakantie gaan. Verder gaan er ook stellen mee. De leeftijd van de deelnemers varieert zo van 25 tot 65.
Alle reacties Link kopieren
Eerder iets van 25 tot max 35 jaar.
Alle reacties Link kopieren
En een all-inclusive in bijvoorbeeld Turkije?

Overdag lekker lezen aan het zwembad/strand. 's Avonds in het hotel eten en daarna de stad in of naar een show in het hotel.
Alle reacties Link kopieren
El Gouna - Egypte, overdag lekker zonnen, lezen en zwemmen en 's avonds het dorpje in lekker winkelen.



Nijlcruise - Je bent toch enigzins met een groep opstap (want dezelfde boot en dezelfde excursies) maar wel je eigen kamer en tussendoor lekker boekje lezen, zonnen en zwemmen.
Alle reacties Link kopieren
In El-Gouna kan je in ieder geval wel veilig als vrouw alleen over straat.



Maar lekker winkelen in het dorpje? Ben daar nu 2 keer geweest. Ik vond het shoppen helemaal niets. Vraag me soms wel eens af of we wel de goede kant zijn opgegaan in El Gouna.
Alle reacties Link kopieren
Egypte mijd ik in deze tijd liever. Ook van turkije ben ik niet zo'n fan.



Landen die ik wel leuk vind zijn Griekenland, Spanje, Portugal, Italie (lijkt me leuk).



Qua rondreizen: door het westen van de VS lijkt me ook geweldig, Australie misschien, maar wel weer prijzig en meestal langere periodes en het is ver vliegen.
Alle reacties Link kopieren
Heeft er iemand ervaringen met alleen reizen, niet in groepsverband maar echt alleen? Dan doel ik meer op een vakantie in Europa van 8 dagen.
Alle reacties Link kopieren
quote:quinta1976 schreef op 22 juli 2014 @ 15:23:

In El-Gouna kan je in ieder geval wel veilig als vrouw alleen over straat.



Maar lekker winkelen in het dorpje? Ben daar nu 2 keer geweest. Ik vond het shoppen helemaal niets. Vraag me soms wel eens af of we wel de goede kant zijn opgegaan in El Gouna.

Ja hoor, leuk dorpspleintje met terrasjes en af en toe shows, daarom heen winkeltjes en restaurants en daarachter nog een markt met kraampjes enzo.



In en rond de nieuwe jachthaven vind ik winkelen ook iets minder. Daar zitten vooral de duurdere winkels.
Alle reacties Link kopieren
quote:duppster schreef op 22 juli 2014 @ 15:26:

Egypte mijd ik in deze tijd liever. Ook van turkije ben ik niet zo'n fan.



Landen die ik wel leuk vind zijn Griekenland, Spanje, Portugal, Italie (lijkt me leuk).



Qua rondreizen: door het westen van de VS lijkt me ook geweldig, Australie misschien, maar wel weer prijzig en meestal langere periodes en het is ver vliegen.Tenerife? Leuke bestemming, warm en ik voelde er me veilig. Je kunt er eventueel excursies plannen (als je dat zou willen) of genieten aan een zwembad.
Carpe Diem!
Alle reacties Link kopieren
Oja inderdaad de Canarische Eilanden! Ook nog een leuk idee
Alle reacties Link kopieren
Ik weet niet hoe graag je echt warmte wil hebben, maar een andere optie is misschien naar Scandinavie en dan een huisje huren. Als je goed zoekt dan kun je wel een huisje met een sauna vinden...

Daar heb je zeker rust en ruimte, en het is het er veilig om s avonds over straat te gaan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven