Zwanger?

22-07-2014 14:46 38 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hebben mensen hier ervaring met vroege zwangerschapssymptomen? Ik heb een opgeblazen buik,

ben erg moe

heb hoofdpijn,

misselijk (zo ongeveer de hele dag door)

snel geïrriteerd

veel duizelig



Ik ben net gestopt met de pil om het te checken, maar ik werd drie dagen erna "ongesteld". Ik had erg veel last van buikkrampen en ik voelde er veel meer van dan normaal. Ook verloor ik meer (en donkerder) bloed dan normaal.

Ik kan eventueel wel zwanger zijn, omdat er 1 keer wat mis is gegaan. En ik voel me dus wel zwanger. Mijn vriendin zegt dat ik vanaf volgende week woensdag kan testen (dan zou ik een maand zwanger zijn), maar wil het graag snel weten of min of meer zeker weten.

Sorry, voor het lange verhaal en hopelijk kunnen jullie mij helpen!
Onbereikbare doelen, die gaan zo lekker lang mee - Loesje
Alle reacties Link kopieren
quote:Starshine schreef op 22 juli 2014 @ 15:33:

Wat studeer je? Hopelijk geen medicijnen.

Hahaha nee gelukkig niet dan zou het idd nog vreemder zijn. Ik studeer journalistiek.

Maar hij had ervaring en ik niet en ik vertrouwde erop dat hij wel wist wat we moesten doen om het te voorkomen Maar blijkbaar had hij ook het idee dat er iets fout was gegaan. Want toen ik tegen hem zei dat we moesten praten zei hij dus dat hij al dacht dat het over een eventuele zwangerschap zou gaan...
Onbereikbare doelen, die gaan zo lekker lang mee - Loesje
Kind doe toch eens normaal ipv zo paniek te zaaien. Test gewoon, dan weet je het.
Je hoopte dat hij wist wat te doen?

Kind...toen ik 15 was wist ik precies hoe de pil werkte en hoe een condoom om moest. Resultaat van de gedegen seksuele voorlichting die toen nog gegeven werd op school. En wat ze niet vertelden haalde ik wel uit de Yes.

Je zou denken dat een journalist in spé in het internettijdperk wel weet waar ze haar informatie vandaan moet halen.

Alle reacties Link kopieren
Jeetje, je bent 18 dus volwassen, hebt havo of vwo gedaan en niet eens de bijsluiter van je medicatie gelezen



Begin bij een test, indien zwanger de actie ondernemen die jij wil.

Wanneer je niet (meer) zwanger bent beginnen met anticonceptie (gebruik volgens de bijsluiter!) en doe het ajb dubble dutch, dus pil en condoom.

Ik zie anders het volgende topic van je al verschijnen:

"Hellup, ik ben zwanger door de pil heen, wat nu?"
Alle reacties Link kopieren
quote:Starshine schreef op 22 juli 2014 @ 15:43:

Je hoopte dat hij wist wat te doen?

Kind...toen ik 15 was wist ik precies hoe de pil werkte en hoe een condoom om moest. Resultaat van de gedegen seksuele voorlichting die toen nog gegeven werd op school. En wat ze niet vertelden haalde ik wel uit de Yes.

Je zou denken dat een journalist in spé in het internettijdperk wel weet waar ze haar informatie vandaan moet halen.

Ik zat op een reformatorische school en mijn ouders zeiden enkel dat je geen seks voor het huwelijk moest hebben. De bijsluiter heb ik wel gelezen en daarom hebben we die week ook nog condooms gebruikt, maar ja toen kwam hij dus een keer met het verhaal dat hij hem verkeerd om had gedaan. Ik snap dat btw ook niet...
Onbereikbare doelen, die gaan zo lekker lang mee - Loesje
Wil je me 1 ding beloven:

Geloof een man nooit op zijn woord dat hij ALTIJD beschermd seks heeft gehad en jullie daardoor zonder condoom kunnen vrijen. Voor je zonder condoom gaat, altijd eerst samen een SOA test doen.



En verder: leer zélf hoe een condoom om moet. Jij bent het haasje als je zwanger raakt. Hij kan erbij weg lopen, maar jij hebt de ethische keuze om het weg te laten halen of te houden. Om de 9 maanden zwanger te zijn en daarna voor het kind te zorgen.



Weet dus heel goed waar je mee bezig bent. Een foutje hiermee kan je leven voorgoed op zijn kop zetten en veranderen.
Nu testen, en over een week nog eens.

De bloeding die gehad hebt heeft waarschijnlijk niks met je cyclus te maken maar met de pil die je eerst wel en dan weer niet gebruikt hebt.
Alle reacties Link kopieren
quote:warinheaven schreef op 22 juli 2014 @ 15:48:

[...]



Ik zat op een reformatorische school en mijn ouders zeiden enkel dat je geen seks voor het huwelijk moest hebben. De bijsluiter heb ik wel gelezen en daarom hebben we die week ook nog condooms gebruikt, maar ja toen kwam hij dus een keer met het verhaal dat hij hem verkeerd om had gedaan. Ik snap dat btw ook niet...Wat een kul smoes. Met jouw opleiding én internet tot je beschikking had je allang van de hoed en de rand kunnen weten.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
1. BIJSLUITERS lezen, die zitten er niet voor niets bij

2. ZELF leren hoe je een condoom omdoet, komkommers zijn niet zo duur als oefenmateriaal

3. Met dit pokkeweer is half Nederland zwanger want: snel geïrriteerd, opgeblazen gevoel, moe en hoofdpijn
Alle reacties Link kopieren
quote:Doreia schreef op 22 juli 2014 @ 14:58:

En we hebben niet nu een hittegolf(je) waardoor je anders eet, meer zweet, meer drinkt, eten makkelijker bederft....



Nee, zwanger, dát is het enige wat kan.



¤20 euro alstublieft!
Nou mooie journalist word jij. Les 1 op de SvJ kregen we in de introweek: nooit zomaar van alles geloven en aannemen. Check je feiten en ken je informatie.
Doreia, ik heb je bijdrage doorgesluisd naar de ZVB. Dank je wel!
Alle reacties Link kopieren
Ben je ooit zwanger geweest? Nee? Dan snap ik niet hoe je erbij komt om te zeggen dat je je zwanger voelt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven