Geld & Recht alle pijlers

Uitvaartverzekering: waar? en waarom?

21-07-2014 13:39 113 berichten
Alle reacties Link kopieren
Titel zegt het al: hebben jullie een uitvaartverzekering? En zo ja, waar? En waarom juist daar?



Ik loop tegen de 40, ben zwanger en vind het eigenlijk wel noodzakelijk. Bij Dela is mijn ongeboren kind vanaf moment van verzekering meeverzekerd. Dat vind ik een prettig idee.



Maar goed, misschien zijn er andere organisaties waar jullie goede ervaringen mee hebben. Ik hoor er graag over?
Ik heb geen uitvaartverzekering, niemand in onze familie trouwens. Er is genoeg vermogen, zowel op de bank als in onroerend goed. Dus als er al iets voorgeschoten moet worden omdat er nog een hutje verkocht moet worden, dan wordt dat naderhand wel weer recht getrokken.



Je moet verzekeren wat je niet kunt voorzien of waarvan je de gevolgen niet kunt betalen. En die balans zal bij iedereen anders doorslaan.
Overigens rusten er op de hypotheek wel weer overlijdensrisicodekkingen. Dus er is wel iets verzekerd.
Alle reacties Link kopieren
Hier wordt het Dela, en dan met name omdat ongeboren kindje dan direct is meeverzekerd. Heb het vandaag nogmaals nagevraagd bij Monuta. En daar gaat kindje pas meeverzekerd worden na 3 maanden looptijd. Na een goede 20-wekenecho heb ik goede hoop op een mooie afloop en een (gezond) kindje in mijn armen in december, maar ik wil niet het risico lopen om tussen nu en november onverhoopt voor problemen komen te staan mocht het toch niet goed aflopen. Die euro extra premie heb ik er wel voor over.



Bedankt in ieder geval voor alle reacties. Ik heb er in ieder geval wat aan gehad.



Ga ik me nu weer bezig houden met de leuke kanten van het zwanger zijn. Zo met je uitvaart bezig zijn is toch wat deprimerend.
quote:dubbeltje4 schreef op 22 juli 2014 @ 15:29:

[...]



Ik bedoel het helemaal niet grappig. Het gaat over mijn lijk en ik vind al die poespas erom heen totaal onnodig.

Mijn man en ik willen uitvaartondernemingen niet aan onze dood laten verdienen en het daarom zo eenvoudig mogelijk houden.



En wat is erop tegen om in een laken gewikkeld achter in een auto naar een crematorium gereden te worden?

En daarna verbrand en wat er met die as gebeurt interesseert me ook totaal niets. Ik heb niks met al die opgelegde rituelen, van as die op zee uitgestrooid moet worden en wat dies meer zij.





Ik hoop dat mijn kinderen, schoonkinderen, kleinkinderen, vrienden en andere familieleden een lekker borreltje drinken op mijn kosten bij mijn verscheiden. Hoe ze dat vorm willen geven is hun zaak.

Ik hoop, dat ze mijn aanwezigheid hier op aarde de moeite waard hebben gevonden. Meer kan ik er niet over zeggen.Dus jij kunt je best voorstellen hoe je zelf je moeder of een andere dierbare in een laken wikkelt en in de achterklep of op de achterbank van je personenauto legt (wat nog niet zo gemakkelijk zal gaan, want zo'n lichaam geeft niet mee) en dan naar het crematorium rijdt. Daar sjor je het er weer uit (zwaar en onhandig; ik zou ervoor zorgen dat het laken goed vastgetaped zit want anders wordt het wel een beetje een slordige bedoening), en vervolgens zeul je het naar binnen waar het in de oven gekieperd wordt? En dan veeg je je handen af aan je jas en ga je weer naar huis?
Overigens heb ik zelf ook niets met al dan niet opgelegde rituelen, maar dat is heel persoonlijk. Laat iedereen afscheid nemen vanuit zijn hart, dat is het mooiste.
Alle reacties Link kopieren
Toevallig deze week afgesloten bij Klaverblad. Voor zowel vriend als mezelf voor 10.000 euro. Kind is gratis meeverzekerd tot zijn/haar 18e, wat voor mij wel een pluspunt was, aangezien ik nu zwanger ben.



We betalen voor ons 2en in de 20 euro per maand, en bij overlijden wordt dus het bedrag uitgekeerd. Voor ons is 10.000 voldoende, wij willen geen kerk, een crematie en niet al te veel gedoe. Schoonvader bleek al 33 jaar te betalen voor vriend (kwam ik na afsluiten achter), maar dat was een "standaard" verzekering in Natura, voor 5.000 euro. Dus ondanks dat hij al zoveel jaren daaraan betaalt, gaan wij toch voor onze.
Alle reacties Link kopieren
quote:lucky82 schreef op 21 juli 2014 @ 14:59:

Wanneer iemand overlijdt worden alle bankrekeningen spaartegoeden eerst bevroren. Dus dat betekent dat je nabestaanden dat bedrag zouden moeten voor schieten. Ga maar uit van 10.000 euro voor een simpele begrafenis.

Niet waar, er hoeft helemaal niets voorgeschoten te worden. Ten eerste kan de rekening van de uitvaart altijd uit de boedel worden betaald, ook als deze nog niet verdeeld is. Zo lang er geld in de boedel aanwezig is is dat geen probleem.



En begrafenisondernemers zijn gewend aan dit soort situaties, en een simpel telefoontje is altijd genoeg om de rekening met een jaar op te schorten. Wel betaal je dan een paar procent rente, maar zo lang er genoeg geld is komt die betaling wel goed.
Anarchie is leuk, maar je blijft van mijn kaas af
Alle reacties Link kopieren
ik heb er een, bewust een kapitaalverzekering genomen omdat ik niet vast wil zitten aan wat een uitvaartverzekeraar goeddunkt. mijn familie heeft dan wat meer vrijheid om het in te vullen.



ik heb hem afgesloten in een tijd dat mijn ouders absoluut geen geld hadden, en ik zelf ook niet financieel rooskleurig zat. ik heb nog steeds niet dusdanig veel vermogen dat mijn uitvaart daarvan betaald kan worden. en ik vind het sowieso asociaal om het op anderen af te wentelen. daarom een verzekering.
Alle reacties Link kopieren
Hoe zit het met dat afbetalen? Ik heb een verzekering bij de Dela waar mijn ouders vanaf mijn geboorte voor betaald hebben en ik vanaf mijn 18e (in totaal nu 35 jaar). Maar ik dacht dat ik daar gewoon altijd voor blijf betalen, hoe zit dat?



Ik moet trouwens sowieso mijn polis eens nakijken, want ik weet wel ongeveer waarvoor ik verzekerd ben, maar niet precies.
Alle reacties Link kopieren
Wat een onzin!

Ja, ze worden bevroren. Maar dan dienen de nabestaande de nota in bij de bank (meestal nabestaandedesk) die dan gewoon die nota betalen! Want dat heeft er niets mee te maken wie de nabestaanden zijn (daarom wordt ie bevroren), belangrijke rekeningen kun je dus indienen en worden gewoon betaald door je bank.
Alle reacties Link kopieren
Bovenstaande reactie van mij was een reactie op het voorschieten van een rekening omdat spaartegoeden worden bevroren.



Ik heb zelf trouwens wel een uitvaartverzekering, voor het gemak. Zij regelen namelijk ook een hoop voor je en helpen je er doorheen, ze betalen niet altijd enkel een bedrag.
Alle reacties Link kopieren
quote:miss011 schreef op 25 juli 2014 @ 15:17:

Ik heb zelf trouwens wel een uitvaartverzekering, voor het gemak. Zij regelen namelijk ook een hoop voor je en helpen je er doorheen, ze betalen niet altijd enkel een bedrag.Dat is ook onzin. Ze sturen een uitvaartondernemer (een waar zij een contract mee hebben). Als je geen verzekering hebt, kun je zelf zo'n ondernemer bellen. Is exact hetzelfde.
Anarchie is leuk, maar je blijft van mijn kaas af
quote:handigmetgeld schreef op 25 juli 2014 @ 15:41:

[...]



Dat is ook onzin. Ze sturen een uitvaartondernemer (een waar zij een contract mee hebben). Als je geen verzekering hebt, kun je zelf zo'n ondernemer bellen. Is exact hetzelfde.Ja klopt. Ik heb beide meegemaakt en er is geen verschil.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven