Vlucht MH 17. Amsterdam Kuala Lumpur.

20-07-2014 20:14 3136 berichten
Alle reacties Link kopieren
Praat hier mee over je gevoelens, angsten, kwaadheid, frustraties, en onmacht.

Er zal nog voldoende te discussiëren zijn.
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
quote:jippie55 schreef op 22 juli 2014 @ 15:03:

[...]



Ik hoorde ook op de radio dat kleding werd uitgetrokken bij mensen. Gestolen dus. Ik weet niet of het waar is want is was er niet bijDaarom vraag ik dus naar de bron van een bericht, als het goed is weet je welke bronnen er meer, minder of niet betrouwbaar zijn. Voor de waarheid boven tafel is zijn we wel een paar jaar verder denk ik.
22 juli 2014 15:12

Het ontcijferen van de gegevens van de zwarte dozen van rampvlucht MH17 wordt uitgevoerd in Groot-Brittannië. Dat meldt de Oekraïense regering. Volgens de Oekraïners dragen de Maleisische autoriteiten de zwarte dozen over aan Nederland, dat ze in een Brits laboratorium laat onderzoeken. (Novum)



Redactie NU.nl
quote:jippie55 schreef op 22 juli 2014 @ 13:10:

[...]



Ja, die las ik ook. Dan zit je inlevingsvermogen toch ook in je kleine teen...pfffDat lijkt mij wederzijds het geval. Maar weinig mensen nemen de moeite om zich in hem in te leven.
Alle reacties Link kopieren
quote:StoraHuntur schreef op 22 juli 2014 @ 15:11:

En dat die rebellen zo raar reageren omdat ze geschrokken zijn vind ik ook maar een rare conclusie.

Als ik iemand van z'n sokken rij ga ik helpen en bel ik de politie met de mededeling dat er een erg óngeluk is gebeurd. Ik ga geen politie wegsturen onder bedreiging van een wapen en zéker geen creditcards van het slachtoffer jatten.

En ja, dat is een heul andere situatie maar een geweten zou een universeel iets moeten zijn.





Maar dit weet ik niet zeker want ik was er niet bij.Maar jij bent dan ook geen rebel. Ik denk dat die net ietsjes anders denken dan de gemiddelde burger. (maar dat weet ik niet zeker, ik ken er geen )
Alle reacties Link kopieren
quote:StoraHuntur schreef op 22 juli 2014 @ 15:07:

[...]





Goed zo, jij leert het al! Ik ga dit ook maar onder iedere volgende post zetten
Alle reacties Link kopieren
quote:schattigheid schreef op 22 juli 2014 @ 15:15:

[...]



Dat lijkt mij wederzijds het geval. Maar weinig mensen nemen de moeite om zich in hem in te leven.In welk deel precies?
Alle reacties Link kopieren
quote:redhothead schreef op 22 juli 2014 @ 15:12:

[...]





Daarom vraag ik dus naar de bron van een bericht, als het goed is weet je welke bronnen er meer, minder of niet betrouwbaar zijn. Voor de waarheid boven tafel is zijn we wel een paar jaar verder denk ik.Snap ik. Ik weet het helaas niet meer behalve dat het een radioverslag was
Alle reacties Link kopieren
quote:Cadou schreef op 22 juli 2014 @ 14:55:

http://nos.nl/artikel/677 ... ist-van-hot-naar-her.html



Leuk dat iedereen zo positief is over hem, terecht!

Volgens mij was hij voor deze ramp 1 van de minst gewaardeerde ministers.



+1



Ik denk dat Rutte het minder goed had verwoord dan Frans Timmermans. Maar goed ik kan het mis hebben.
I’m doing superhero stuff. I’m staying focused. If anybody comes in here looking for trouble, oh, they’re going to meet my partners. We’re talking about paw and order.
quote:jippie55 schreef op 22 juli 2014 @ 15:20:

[...]



Snap ik. Ik weet het helaas niet meer behalve dat het een radioverslag wasDat begrijp ik, er is zo'n brij van berichtgeving.
Alle reacties Link kopieren
POETIN WIL HET LEGER VERSTERKEN. HOE WE DAT MOETEN OPVATTEN, VOLGENS @JUURDEIJSVOOGEL

Eerder vanmiddag kwam Poetin met opvallende uitspraken: hij zei dat Rusland zijn militaire capaciteit moet opschalen om tegenwicht te bieden aan “NAVO-activiteit in Oost-Europa”.



Dat klinkt oorlogszuchtig. Hoe moeten we zo’n uitspraak opvatten? Buitenlandredacteur Juurd Eijsvoogel geeft antwoord:

“Inderdaad, de NAVO heeft legers in Oost-Europa. Daar heeft hij gelijk in Maar dat is slechts op kleine schaal, in Polen en de Baltische staten. Die NAVO-lidstaten vragen dikwijls om bescherming tegen Rusland in het kader van artikel 5 (een aanval op een NAVO-lidstaat is een aanval op allen). Maar eigenlijk is de aanwezigheid symbolisch, want het zijn er niet veel. Die vormen helemaal geen bedreiging voor Rusland.”

"Hij gebruikt dat gegeven nu om zijn positie in eigen land te versterken. Poetin heeft meerdere nederlagen geleden: Oekraïne keerde zich naar het Westen door een handelsverdrag met de EU te tekenen en de vliegtuigramp lijkt ook op hem terug te slaan. Rusland dreigt geïsoleerd te raken en het bedrijfsleven is daar niet gelukkig mee. Zo'n uitspraak is zijn vlucht naar voren: op de grote trom van het nationalisme slaan door het westen af te schilderen als de agressor waar hij zich tegen moet wapenen."



Bron: NRC
quote:Ikhierhuh schreef op 22 juli 2014 @ 15:25:

POETIN WIL HET LEGER VERSTERKEN. HOE WE DAT MOETEN OPVATTEN, VOLGENS @JUURDEIJSVOOGEL

Eerder vanmiddag kwam Poetin met opvallende uitspraken: hij zei dat Rusland zijn militaire capaciteit moet opschalen om tegenwicht te bieden aan “NAVO-activiteit in Oost-Europa”.



Dat klinkt oorlogszuchtig. Hoe moeten we zo’n uitspraak opvatten? Buitenlandredacteur Juurd Eijsvoogel geeft antwoord:

“Inderdaad, de NAVO heeft legers in Oost-Europa. Daar heeft hij gelijk in Maar dat is slechts op kleine schaal, in Polen en de Baltische staten. Die NAVO-lidstaten vragen dikwijls om bescherming tegen Rusland in het kader van artikel 5 (een aanval op een NAVO-lidstaat is een aanval op allen). Maar eigenlijk is de aanwezigheid symbolisch, want het zijn er niet veel. Die vormen helemaal geen bedreiging voor Rusland.”

"Hij gebruikt dat gegeven nu om zijn positie in eigen land te versterken. Poetin heeft meerdere nederlagen geleden: Oekraïne keerde zich naar het Westen door een handelsverdrag met de EU te tekenen en de vliegtuigramp lijkt ook op hem terug te slaan. Rusland dreigt geïsoleerd te raken en het bedrijfsleven is daar niet gelukkig mee. Zo'n uitspraak is zijn vlucht naar voren: op de grote trom van het nationalisme slaan door het westen af te schilderen als de agressor waar hij zich tegen moet wapenen."



Bron: NRC



Ja, hij is boos. Nou de rest van de wereld al 5 dagen.



http://nos.nl/artikel/677951-poetin-bij ... ch-af.html



Maar wel beetje eng, je weet het maar nooit met hem. Die man is zo totaal niet transparant, valt geen hoogte van te krijgen.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben heel blij dat ik niet in een buurland van Rusland woon.
Tjezus, wat vals
Alle reacties Link kopieren
quote:Cadou schreef op 22 juli 2014 @ 15:30:

[...]





Ja, hij is boos. Nou de rest van de wereld al 5 dagen.



http://nos.nl/artikel/677951-poetin-bij ... ch-af.html



Maar wel beetje eng, je weet het maar nooit met hem. Die man is zo totaal niet transparant, valt geen hoogte van te krijgen.



Op dit moment is hij nergens populair, ook niet in Rusland. Dit is zijn populistische manier om zijn eigen volk in de maling te nemen, onder het moto van: maar jullie zijn echt heel veilig hier in Rusland.



Huh en Bah!
Het valt me op dat Timmermans zijn toon gelijk verhardt vandaag, sinds de lichamen in veilig gebied zijn.

Net zijn commentaar bij aankomst in Brussel gezien.

Logische stap.



Oww, zie nu net ook dat parlementsleden elkaar in elkaar aan het slaan zijn tijdens debat over de crash? Kreeg niet mee welk land helaas...
quote:Ikhierhuh schreef op 22 juli 2014 @ 14:52:

[...]Waarom er toch is gevuurd op het verkeersvliegtuig, blijft daarom een raadsel.

Het Russisch Ministerie van Defensie suggereerde in de persco dat een Oekraiens gevechtsvliegtuig met opzet in de buurt van de MH17 is gaan vliegen om zo verwarring te scheppen. De Ruski's toonden satellietbeelden en radarinfo als onderbouwing voor deze theorie en zeggen alle relevante informatie gedeeld te hebben met MH, EU en VS.



Ten tijde van de crash hing er volgens de Russen een Amerikaanse satelliet boven het rampgebied die uitsluitsel zou kunnen geven over de toedracht. Helaas tot nu toe geen reactie van de VS. Ook Oekraine heeft bij mijn weten nog geen air traffic control data bekend gemaakt.



https://www.youtube.com/watch?v=4bNPInuSqfs
quote:MevrouwJack schreef op 22 juli 2014 @ 15:33:

Ik ben heel blij dat ik niet in een buurland van Rusland woon.Als het echt hommeles wordt, zitten we nog verdraaid dichtbij
quote:MevrouwJack schreef op 22 juli 2014 @ 15:33:

Ik ben heel blij dat ik niet in een buurland van Rusland woon.Weet je dat dat, denk ik, best meevalt. Was laatst in Hongarije en Roemenie voor werk. Landen die tot de EU behoren of willen toetreden, maar nog steeds prorussisch zijn. Landen in de buurt van Rusland muv Oekranie hoor je ook niet over deze kwestie.
Conclusies van de Ministerraad van de EU, geen expliciete verwijzing naar de vliegramp:





On Ukraine, EU leaders stressed their support for a peaceful settlement of the crisis and regret that Russia and the separatists did not take the requested steps set out in the 27 June European Council conclusions. They agreed on targeting Russia with a new set of 6 restrictive measures:

• a new list of entities and persons, including from the Russian Federation that are materially or financially supporting actions against Ukraine will be established by the Council by the end of July. Possible measures against individuals or entities who actively provide material or financial support to the Russian decision-makers responsible for the annexation of Crimea or the destabilisation of Eastern-Ukraine will also be studied

• the signature of new financing operations in the Russian Federation by the EIB will be suspended

• member states will coordinate with the European Bank for Reconstruction and Development to adopt a similar position

• the Commission will reassess and potentially suspend the implementation of EU bilateral and regional cooperation programmes with Russia



In line with the policy of non-recognition of the illegal annexation of Crimea and Sevastopol, the European Council also requested the Commission and the EEAS to present proposals for additional measures:

• on restricting investments in Crimea and Sevastopol

• and international financial institutions to refrain from financing projects that explicitly or implicitly recognise the illegal annexation
Alle reacties Link kopieren
quote:copacabana schreef op 22 juli 2014 @ 15:37:

[...]



Het Russisch Ministerie van Defensie suggereerde in de persco dat een Oekraiens gevechtsvliegtuig met opzet in de buurt van de MH17 is gaan vliegen om zo verwarring te scheppen. De Ruski's toonden satellietbeelden en radarinfo als onderbouwing voor deze theorie en zeggen alle relevante informatie gedeeld te hebben met MH, EU en VS.



Ten tijde van de crash hing er volgens de Russen een Amerikaanse satelliet boven het rampgebied die uitsluitsel zou kunnen geven over de toedracht. Helaas tot nu toe geen reactie van de VS. Ook Oekraine heeft bij mijn weten nog geen air traffic control data bekend gemaakt.



https://www.youtube.com/watch?v=4bNPInuSqfsZou kunnen, dan nog zo'n raket vlieg altijd naar de juiste koerst, heel erg nauwkeurig.
quote:Ikhierhuh schreef op 22 juli 2014 @ 15:41:

[...]





Zou kunnen, dan nog zo'n raket vlieg altijd naar de juiste koerst, heel erg nauwkeurig.Volgens mij is het kenmerk van zo'n BUK nou juist dat het een niet erg nauwkeurig systeem is, en dat het een target niet hoeft te raken maar dat het genoeg is om in de buurt van het target te ontploffen om het toestel neer te halen.
Jee, die trein, dat blijft echt heftig.
quote:copacabana schreef op 22 juli 2014 @ 15:53:

[...]



Volgens mij is het kenmerk van zo'n BUK nou juist dat het een niet erg nauwkeurig systeem is, en dat het een target niet hoeft te raken maar dat het genoeg is om in de buurt van het target te ontploffen om het toestel neer te halen.Ja, dat begreep ik ook, dat ie vóór impact al explodeert.
Alle reacties Link kopieren
quote:copacabana schreef op 22 juli 2014 @ 15:53:

[...]



Volgens mij is het kenmerk van zo'n BUK nou juist dat het een niet erg nauwkeurig systeem is, en dat het een target niet hoeft te raken maar dat het genoeg is om in de buurt van het target te ontploffen om het toestel neer te halen.Klopt, ontplof 20m voor de doel.
Huh Australie vindt dat Nld en Maleisie de verantwoordelijkheid moeten nemen om de rampplek te beveiligen? Hoe ziet hij dat dan? Echt die Abbot heeft ook een kokervisie en een beetje makkelijk praten zo ver hier vandaan.
Alle reacties Link kopieren
quote:Cadou schreef op 22 juli 2014 @ 15:36:



Oww, zie nu net ook dat parlementsleden elkaar in elkaar aan het slaan zijn tijdens debat over de crash? Kreeg niet mee welk land helaas...Op het journaal hoorde ik dat het in Oekraine was. Ze hadden net een minuut stilte gehouden en een partij die pro Russisch was maakte een opmerking (werd niet gezegd wat) en vervolgens gingen ze op de vuist.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven