Vlucht MH 17. Amsterdam Kuala Lumpur.

20-07-2014 20:14 3136 berichten
Alle reacties Link kopieren
Praat hier mee over je gevoelens, angsten, kwaadheid, frustraties, en onmacht.

Er zal nog voldoende te discussiëren zijn.
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
quote:Pompiedoe schreef op 22 juli 2014 @ 16:11:

Huh Australie vindt dat Nld en Maleisie de verantwoordelijkheid moeten nemen om de rampplek te beveiligen? Hoe ziet hij dat dan? Echt die Abbot heeft ook een kokervisie en een beetje makkelijk praten zo ver hier vandaan.Váág. Hij was er duidelijk ook niet bij.
Alle reacties Link kopieren
HILVERSUM BEREIDT ZICH VOOR OP KOMST LICHAMEN

Op de Korporaal van Oudheusdenkazerne in Hilversum worden momenteel de eerste voorbereidingen getroffen voor de aankomst van de lichamen van de slachtoffers van vlucht MH17. Zo worden koelcontainers geplaatst om de lichamen in op te slaan. Dat meldt Novum.



De eerste vlucht met lichamen landt naar verwachting morgen in de loop van de dag op vliegbasis Eindhoven. In Charkov worden vanmiddag voorbereidingen getroffen voor het transport. De lichamen worden vanuit Eindhoven via de weg overgebracht naar de kazerne in Hilversum.

Het Nederlandse forensisch team dat de leiding heeft over het identificatieproces heeft volgens de woordvoerder van Veiligheid en Justitie bewust gekozen voor de kazerne in Hilversum boven het NFI in Rijswijk.

"Het is een militair terrein waar veel kennis en knowhow is van medische zaken en identificatie."
quote:Mylene_Valerie schreef op 22 juli 2014 @ 16:13:

[...]





Op het journaal hoorde ik dat het in Oekraine was. Ze hadden net een minuut stilte gehouden en een partij die pro Russisch was maakte een opmerking (werd niet gezegd wat) en vervolgens gingen ze op de vuist.Omg.
Alle reacties Link kopieren
quote:Mylene_Valerie schreef op 22 juli 2014 @ 16:13:

[...]





Op het journaal hoorde ik dat het in Oekraine was. Ze hadden net een minuut stilte gehouden en een partij die pro Russisch was maakte een opmerking (werd niet gezegd wat) en vervolgens gingen ze op de vuist.



Klopt stelletje idioten.



http://www.itv.com/news/u ... iament-as-mh17-discussed/
I’m doing superhero stuff. I’m staying focused. If anybody comes in here looking for trouble, oh, they’re going to meet my partners. We’re talking about paw and order.
Alle reacties Link kopieren
quote:copacabana schreef op 22 juli 2014 @ 15:53:

[...]



Volgens mij is het kenmerk van zo'n BUK nou juist dat het een niet erg nauwkeurig systeem is, en dat het een target niet hoeft te raken maar dat het genoeg is om in de buurt van het target te ontploffen om het toestel neer te halen.



Klopt, hij ontploft voor het doel en laat ie een regen van schervenregen. Daar is ook bewijs van op het vliegtuig. Even voor je opgezocht:



Volgens The New York Times van dinsdag vertoont een wrakstuk op de rampplek duidelijk sporen van een raketinslag. De krant baseert zich op foto's van eigen fotografen en analyse door experts van die beelden. Het onderdeel, dat enkele kilometers van de grootste inslagplek is gefotografeerd, wijst in de richting van een supersonische raket die vlakbij het toestel moet zijn geëxplodeerd.Het vliegtuig zat toen op een hoogte van 33.000 voet.



Buk-raket

Volgens experts van IHS Jane's, een consultancybedrijf voor defensie, zijn er duidelijk gaten te zien veroorzaakt door scherven van de raket. Ook geblakerde verf op het wrakstuk doet het verwoestende werk van een raket vermoeden. De sporen wijzen op een raket met ontploffende oorlogskop zoals de SA-11 raket, in Rusland bekend als de Buk. De vorm en grootte van de gaten in het rompdeel en de geblakerde verf rond die gaten laten zien dat er objecten van buitenaf het vliegtuig zijn binnengedrongen, schrijft expert Reed Foster van IHS Jane's.''De meeste van de kleine gaten lijken te zijn veroorzaakt door een hogesnelheidsprojectiel, in tegenstelling tot scheuren en breuken als het paneel met kracht van het toestelframe wordt afgerukt''. Volgens Foster onderscheidt de schade zich ook van die bij een exploderende motor. Dan zouden er ''langere, dunnere, schuinere scheuren zijn ontstaan langs de vliegtuigbekleding.''



Schervenregen

De conclusies van de expert wijzen op het gebruik van een raket die speciaal ontwikkeld is voor het uit de lucht schieten van snel bewegende militaire toestellen op grote hoogte, aldus The New York Times. In plaats van vliegtuigen direct te raken zijn dergelijke projectielen ontworpen om dichtbij het toestel te ontploffen en een regen van scherven te veroorzaken. ''Aan het eind van hun baan lijken ze meer op een schot hagel dan een kogel'', aldus Foster. Een verkeersvliegtuig is kansloos tegen een SA-11, de gevolgen van een ontploffing zijn desastreus. De kracht van de explosie is twee keer zo groot als die van een artilleriegranaat. De schade die te zien is op het wrakstuk wijst in de richting van een abrupt einde aan de reis. Met een vliegsnelheid van meer dan 800 kilometer per uur zal het toestel na een inslag zeer snel in stukken scheuren en niet langer kunnen vliegen.



Satellietbeelden

Eerder al verklaarde de Amerikaanse overheid onder meer op basis van satellietbeelden en afgeluisterde gesprekken tot de conclusie te zijn gekomen dat er een raket is afgeschoten. De rebellen in Oost-Oekraïne zijn volgens Washington verantwoordelijk voor het neerschieten van de Boeing 777 met 298 mensen aan boord.



Bron: www.nu.nl
Alle reacties Link kopieren
quote:

jippie55 schreef op 22 juli 2014 @ 15:03:

[...]



Ik weet niet of het waar is want ik was er niet bij





Goed zo, jij leert het al! Ik ga dit ook maar onder iedere volgende post zetten





Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Alle reacties Link kopieren
Volgens EEUU is zo gegaan.
Alle reacties Link kopieren
quote:redhothead schreef op 22 juli 2014 @ 14:22:

[...]





Bron, MevrouwJack?



Een lid van de pro-Russische militie Oplot zei dinsdag in de Italiaanse krant Corriere della Sera: "We hebben een enorme knal in de hemel gehoord. Ze hebben tegen ons gezegd: we hebben net een vliegtuig van de fascisten in Kiev geraakt." De 31-jarige man uit Torez wil niet met zijn naam in de krant. Er waren berichten dat de bemanning van het 'Oekraïense' toestel haar parachutes had gebruikt. "Onze commandanten hebben tegen ons gezegd dat we er met veel wapens en munitie naartoe moesten gaan. We dachten dat we met Oekraïense piloten moesten vechten. En we vonden lijken van burgers." (ANP)

Bron: www.nu.nl
Alle reacties Link kopieren
quote:Cadou schreef op 22 juli 2014 @ 14:41:

Net aan het bijlezen, weinig meegekregen van de vorderingen vandaag, want werken en sollicitatiegesprek, aangenomen, jay!



Iig. heel blij dat de trein aangekomen is!! Zwarte dozen zaten ook in de trein?





Ja, onbegrijpelijk maar waar.



Van Harte Gefeliciteerd met je nieuwe baan
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Alle reacties Link kopieren
Mooi dat jongeren dit hebben gemaakt;



Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Alle reacties Link kopieren
quote:charlottew88 schreef op 22 juli 2014 @ 15:21:

[...]





+1



Ik denk dat Rutte het minder goed had verwoord dan Frans Timmermans. Maar goed ik kan het mis hebben.



Sowieso Sjarreke, spreekt de minister zijn talen vloeiend 5 stuks.

Dat scheelt ook al natuurlijk.
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Alle reacties Link kopieren
quote:copacabana schreef op 22 juli 2014 @ 15:37:

[...]



Het Russisch Ministerie van Defensie suggereerde in de persco dat een Oekraiens gevechtsvliegtuig met opzet in de buurt van de MH17 is gaan vliegen om zo verwarring te scheppen. De Ruski's toonden satellietbeelden en radarinfo als onderbouwing voor deze theorie en zeggen alle relevante informatie gedeeld te hebben met MH, EU en VS.



Ten tijde van de crash hing er volgens de Russen een Amerikaanse satelliet boven het rampgebied die uitsluitsel zou kunnen geven over de toedracht. Helaas tot nu toe geen reactie van de VS. Ook Oekraine heeft bij mijn weten nog geen air traffic control data bekend gemaakt.



https://www.youtube.com/watch?v=4bNPInuSqfsGisteren werd deze link hier ook al eens geplaatst.



http://www.nu.nl/vliegram … tsvliegtuig-bij-mh17.html



Gepubliceerd:

Laatste update:

21 juli 2014 15:45



Russen willen uitleg Kiev over gevechtsvliegtuig bij MH17

Het Russische ministerie van Defensie eist uitleg van Kiev over een Oekraïens gevechtsvliegtuig dat in de buurt van vlucht MH17 vloog voordat het neerstortte.

AFP

Nederlandse onderzoekers aan de slag op rampplek Fotoserie



Dat meldt persbureau Reuters. Het gevechtsvliegtuig zou de Boeing 777 van Malaysia Airlines tot drie kilometer hebben genaderd.



Dergelijke informatie zou eventueel kunnen blijken uit de gegevens op de zwarte dozen op het toestel van Malaysia Airlines. Deze zouden in handen zijn van de separatisten, die naar eigen zeggen bereid zijn de zwarte dozen over te dragen aan internationale onderzoekers.



Nog op de dag van de crash meldde Oekraïne dat het geen militaire vliegtuigen in de lucht had in het gebied waar vlucht MH17 neerstortte. Volgens Rusland tonen radarbeelden aan dat dat niet klopt. Het militaire toestel was volgens hen een Oekraïense Soechoj Soe-25.



Satellietbeelden



Het Russische ministerie van Defensie stelt ook dat het geen raketlanceringen heeft waargenomen in de buurt van de vliegroute van MH17, en vraagt Amerika om satellietbeelden van de lancering te delen als het land deze in het bezit heeft.



Rusland zou bovendien geen radargeleide luchtdoelraketsystemen hebben geleverd aan de separatisten, “of welke wapens dan ook”.
LOEP ME MAAR aub.
Jee dat zal ook nog een gezicht worden. Al die lichamen via de weg vervoeren. Ik vraag me af waarom ze landen in Eindhoven en niet dichterbij. Als ik het me goed herinner zit er nog een militair vliegveld in Soest?
Alle reacties Link kopieren
quote:matroesjka_ schreef op 22 juli 2014 @ 16:41:

Jee dat zal ook nog een gezicht worden. Al die lichamen via de weg vervoeren. Ik vraag me af waarom ze landen in Eindhoven en niet dichterbij. Als ik het me goed herinner zit er nog een militair vliegveld in Soest?



Vliegveld Soesterberg: breedste fietspad van Nederland

REGIO | 26 juli 2010 | reageer |

SOEST - Wie had tijdens de Koude Oorlog kunnen denken dat er ooit fietsers en skaters vredig over de landingsbaan van vliegveld Soesterberg zouden rijden?



Meer dan vijftig jaar gold het vliegveld als de plek waar Amerikanen razendsnel F16's zouden kunnen laten opstijgen als de Russen eraan kwamen. Op deze zonnige zaterdagmiddag is van de dreiging die er ooit hing, niets meer te merken. Aan de buitenkant is de basis overigens nauwelijks veranderd. Nog steeds staan er metershoge hekken met een waarschuwing dat er met honden gewaakt wordt.



Maar wie vanaf de Verlengde Paltzerweg in Soest de basis oprijdt, wordt geen strobreed in de weg gelegd. De echtparen Van den Brink en Van der Veer uit Leusden houden ervan om een rondje te fietsen, mits het niet te warm is. ,,Vroeger gingen we hierheen om vliegtuigen te kijken. Het fietspad ziet er leuk en lekker ruim uit. Leuk dat het nu op deze manier gebruikt kan worden'', zeggen ze. Hoewel het Van den Brink wel verbaast dat het niet druk is op het fietspad. ,,Het is hoogseizoen. Waar zijn al die mensen?''



Soest / Soesterberg is niet meer in bedrijf. wegbezuinigd.
Alle reacties Link kopieren
quote:redhothead schreef op 21 juli 2014 @ 15:47:

http://www.nu.nl/vliegram ... tsvliegtuig-bij-mh17.htmlDeze bedoelde ik
LOEP ME MAAR aub.
Alle reacties Link kopieren
Naast alle officiele krantenberichten merk ik dat ik vooral behoefte heb aan echte verhalen om de mensen te leren 'kennen' achter de nummers en de persoonlijke verhalen te lezen. Het gepraat van politici hangt me de keel uit. Ik las een prachtig verhaal over een leraar op Parool.nl en deze kwam ik net tegen. Pfffff....



[spam]



Raakt het jullie ook zo erg?
juniormoderatorviva wijzigde dit bericht op 22-07-2014 17:44
Reden: link naar commerciele website verwijderd
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
http://www.nrc.nl/nieuws/ ... -over-terugkeer-lichamen/



‘Maleisië bereikte akkoord met separatisten over terugkeer lichamen’





In een toespraak op de Maleisische televisie zei premier Najib Razak vannacht dat het zijn onderhandelaars waren die met Russische separatisten in Oost-Oekraine een akkoord hebben gesloten om de zwarte dozen van vlucht MH17 te bemachtigen en doorgang te krijgen voor de trein met stoffelijke overschotten van Torez naar Charkov.



en



Najib zei in zijn toespraak dat hij rechtstreeks heeft onderhandeld met Borodai. Internationale persbureaus citeren anonieme bronnen die melden dat de Maleisische premier de afgelopen dagen meerdere malen contact heeft gehad met de rebellenleider.
De zin van het leven, die schrijf je zelf.
Ah, dank Arwen en Missie.
quote:Francelle schreef op 22 juli 2014 @ 16:57:

http://www.nrc.nl/nieuws/ ... -over-terugkeer-lichamen/



‘Maleisië bereikte akkoord met separatisten over terugkeer lichamen’





In een toespraak op de Maleisische televisie zei premier Najib Razak vannacht dat het zijn onderhandelaars waren die met Russische separatisten in Oost-Oekraine een akkoord hebben gesloten om de zwarte dozen van vlucht MH17 te bemachtigen en doorgang te krijgen voor de trein met stoffelijke overschotten van Torez naar Charkov.



en



Najib zei in zijn toespraak dat hij rechtstreeks heeft onderhandeld met Borodai. Internationale persbureaus citeren anonieme bronnen die melden dat de Maleisische premier de afgelopen dagen meerdere malen contact heeft gehad met de rebellenleider.Ja ik vermoed dat Maleisie flink in de buidel heeft getast.
Wat is precies een luchtbrug? Ik heb op Google gezocht, maar kon niet echt een antwoord vinden.
Alle reacties Link kopieren
quote:Eindeloos schreef op 22 juli 2014 @ 16:37:

[...]





Sowieso Sjarreke, spreekt de minister zijn talen vloeiend 5 stuks.

Dat scheelt ook al natuurlijk.Ja het is bepaald geen domme man.
I’m doing superhero stuff. I’m staying focused. If anybody comes in here looking for trouble, oh, they’re going to meet my partners. We’re talking about paw and order.
luchtbrug = Noodtransport met behulp van luchtvaartuigen van personen, geneesmiddelen, levensmiddelen of andere noodzakelijke voorraden naar een getroffen gebied, of evacuatie vanuit een dergelijk gebied
Maleisië heeft dus wel gewoon met ze gesproken en met goed resultaat
quote:charlottew88 schreef op 22 juli 2014 @ 17:10:

[...]





Ja het is bepaald geen domme man.Hij is een polyglot.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven