Lijf & Lijn alle pijlers

Verhouding lengte/gewicht/kledingmaat.

22-07-2014 13:36 118 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi, vraag me af hoe deze verhoudingen bij jullie liggen?

Maak regelmatig mee dat mensen niet geloven hoe zwaar ik ben.

Met mijn gewicht van 100 kg, bij een lengte van 1.67 m draag ik maat 46. Ik ben nog zwaarder geweest, 118 kg. en toen had ik maat 50.

Ken dames die een stuk lichter zijn in gewicht (85 kg) maar ook maat 46 dragen.

Heeft dit te maken met hoe iemand "gebouwd" is?
Alle reacties Link kopieren
Frapant eigenlijk...



Ik had verwacht dat er veel meer Viva leden zouden zijn met ernstig overgewicht, maar naast TO die aangaf 100 kilo te wegen is er niemand hier die zwaarder dan dat weegt!!
Ik ben 1.78, weeg 68 kilo. Mijn boven-en onderkant matchen qua maat niet met elkaar. Boven maat S, slanke taille, een bescheiden 75B cup, maar onder maat L. Dat maakt het vinden van jurken wel eens lastig, al heb ik nu een aantal vaste merken, waarvan ik weet dat zowel boven-als onderkant goed zitten.



Bovenkleding is een stuk makkelijker, over het algemeen S (36) en voelt dat naar mijn idee iets te strak aan, dan stap ik over naar maat M(38). Bovenkleding wil ik nog wel eens zonder te passen meenemen, 99% van de tijd past het prima. Broeken daarentegen pas ik in de winkel.. Dat wil per merk en per model te veel verschillen.



Goed zittende kleding wil ook zo veel doen..Liever een maatje groter, dan per se in die maat S willen passen.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben 1.67, weeg 53 kilo en heb maat 34/36. Ik heb vrijwel geen heupen, dus soms koop ik ook weleens een broek op de kinderafdeling. Broeken in maat 36 zijn vaak te wijd, ik ben blij dat er tegenwoordig ook veel merken zijn die broeken in 34 of xs verkopen.
Nou Anthonius, op aanvraag dan: Ik ben 1.58 en weeg nu zo'n 80 kilo. Flink overgewicht. Ben 4,5 mnd geleden bevallen en heb nog een flinke buik. Daardoor heb ik soms nu wel maat 44. Wordt druk aan gewerkt dus hopelijk uiteindelijk weer 38, daar ben ik prima tevreden mee.
Alle reacties Link kopieren
Het is een hele andere discussie natuurlijk maar ik vind het ook lastig om goed passende kleding te kopen in NL. Ben zelf ook klein en licht maar heb wel een BMI van 19 dus ben gewoon gezond en prima in verhouding. Heb maat 34 of xs. Maar in heel veel winkels is die maat er gewoon niet of alsnog te groot
Ik ben 1.87, weeg 78 kilo. Heb maat 40/42, of 31/34 voor spijkerbroeken. Wel grote borsten (80E) dus blousjes vaak maat 42.



Heb voor mijn kind altijd 68 kilo gewogen, dat was maat 38.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat het inderdaad ook ligt aan hoe je gebouwd bent.



Wel grappig al die verschillen hier te lezen!



Ik ben 1.74, en op dit moment ongeveer 78 kilo. en draag 38/40 voor shirtjes, jurkjes en losvallende broeken

Strakke broeken iets lastiger boven benen maat 40 taille maat 36.



Mensen geloven mij ook nooit als ik zeg dat ik 78kg weeg en niemand lijkt het verschil te zien tussen de 68 van vorige jaar en de 78 van nu (ik draag ook nog steeds dezelfde kleren)
The best way to get along with people is to expect them not to like you
quote:tandpasta schreef op 22 juli 2014 @ 16:57:

Het is een hele andere discussie natuurlijk maar ik vind het ook lastig om goed passende kleding te kopen in NL. Ben zelf ook klein en licht maar heb wel een BMI van 19 dus ben gewoon gezond en prima in verhouding. Heb maat 34 of xs. Maar in heel veel winkels is die maat er gewoon niet of alsnog te groot Mijn tip: even doorsparen en 2x per jaar lang weekend naar Spanje/ Frankrijk en in 1x veel kopen. Ook prima: asos petite mt 4 of 6, topshop petite, banana Republic/GAP en dan maat double zero.
quote:Lucky_Birdie schreef op 22 juli 2014 @ 15:51:

Ik ben 1.78, 68 kilo, en draag maat 40 M/L

Ligt een beetje aan het merk.



Ik ook



(Hoewel, nu 40 weken zwanger, 80 kilo en maat S in positiekleding. Wat valt dat spul toch gek.)
Alle reacties Link kopieren
Ik ben 1.74 m en 57 kilo. Boven heb ik maat xs/s/34/36, onder s of 36 of jeansmaat 28. Bikini's en onderbroekjes koop ik in maat 38/M of soms zelfs L, omdat ik wel een kont heb.
Maat zegt heel weinig over hoe dik je bent. Met een BMI van 28 had ik maat 48, nu met een BMI van 23 heb ik maat 42. Een ander kan met hetzelfde BMI zomaar 38 of 40 hebben.



Hangt van je bouw af, bij mij gaat alles op mijn buik zitten. Niks aan te doen, tenzij ik zoveel vermager dat eerst mijn tieten en armen verdwijnen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Anthonius schreef op 22 juli 2014 @ 16:38:

[...]





Wat is heel wat kilo's dan??Doet dat ertoe?
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Rond mijn 23e: 174, 75 kilo maat 40/42

Rond mijn 42e: 174, 110 kilo maat 46 en op weg naar 48

Nu op mijn 45e: 174, 79 kilo maat 38, 40
AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET
Alle reacties Link kopieren
Ik ben 1,67 m lang en weeg 74 kilo. Heb broeken maat 38 (spijkerbroekenmaat 29), shirts een m of l (40 of 42). Komt doordat ik brede schouders heb en ook een aardige cup, namelijk 80e.

Verder schoenmaat 41😒
1.69 m, 93 kg en maat 46. Maar bij 12 kg minder heb ik ook maat 46, heb een hele dikke buik na drie kinderen.
Ik ben 1.82 en weer 102 kilo en heb maat 44/46 of xxl. Hangt een beetje van winkel af. Als ik 82 kilo ben weet ik uit verleden dan 40/42 en L. Vaak Boven groter voor schouders, borstkast en mouwen als ik 82 kilo ben. Mensen schatten mij ook vaak lichter dan ik ben.
Alle reacties Link kopieren
1.58 en 54 kg volgens de laatste meting. Kledingmaten: 34/36 voor broeken en rokken, 36/38 voor bovenkleding (ligt aan het type, topjes en shirts maat S of 36, bloesjes of ander niet meerekkend materiaal kies ik veiligheidshalve 38). Jurken wisselen, afhankelijk van model. Mijn voorgevel is niet proportioneel tov de rest, dat maakt kleding kopen soms lastig. Schoenmaat 35 (ook al zo 'raar').



Voorheen 1.58 en 48 kg, toen was ik skinny fat. Qua maten is er niets veranderd, het staat nu alleen wat beter. Ik heb volgens mij een vrij mannelijke bouw, volgens zo'n workshopmevrouw een 'inverted triangle'.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Ik word ook altijd lichter geschat dan ik ben.

Ben 1.73m en weeg momenteel 80 kilo (bezig met afvallen). Heb boven maat 38/40 en onder maat 40/42. Heb een peervormig figuur met slanke duidelijke taille en een platte buik, vandaar dat ik denk ik lichter oog dan ik ben.
Alle reacties Link kopieren
1.78, 66 kilo, maat 38

Brede schouders door het sporten en een paar stevige benen door het schaatsen.

Ik pas gewoon niet in maat 36
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Alle reacties Link kopieren
Ik ben 1.78 m. Zo'n 7 jaar geleden woog ik rond de 60 kilo. Geen gezicht, zo mager als dat ik eruit zag, toen maat 36.

Gelukkig weer aangekomen en heb nu maat 40, soms 42 en het staat me 10x beter.
wij slapen nooit.
Alle reacties Link kopieren
quote:iceteapeach schreef op 22 juli 2014 @ 19:44:

Ik ben 1.78 m. Zo'n 7 jaar geleden woog ik rond de 60 kilo. Geen gezicht, zo mager als dat ik eruit zag, toen maat 36.

Gelukkig weer aangekomen en heb nu maat 40, soms 42 en het staat me 10x beter.

Ik val ook om met 60kilo

Ik ben dan net lijk, uitgemergeld
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Alle reacties Link kopieren
Summie Hoe is het met je? Ff off topic .
wij slapen nooit.
Alle reacties Link kopieren
Ja klopt. Vrienden waren dan ook heel erg bezorgd . Sowieso 'teken' ik al heel snel, vooral als ik moe ben. Kringen onder mijn ogen etc.
wij slapen nooit.
Alle reacties Link kopieren
quote:iceteapeach schreef op 22 juli 2014 @ 19:46:

Summie Hoe is het met je? Ff off topic .

Slechte mensen gaan altijd goed...

Prima dus



En jij Theetje?

Ook alles goed met jou?
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Alle reacties Link kopieren
1.70, 81 kilo, maat 42. Bizarre is dat ik ooit 58 kilo woog en toen slechts 1 kledingmaat minder had. Heb brede heupen en grote borsten, taille is heel smal, die zou in maat 36 passen.

Terwijl ik ook 94 kilo ben geweest en toen opeens maat 48 had. Naar boven dus veel verschil en naar beneden bijna niets.. Moet wel zeggen dat ik toen ik 94 kilo was ook vooral vet had, nu sport ik veel, waardoor er in die 81 kilo ook veel spier zit.

Ik ben gewoon een vreemde vogel

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven