Baby 4 maand en studie, plannen tweede baby

22-07-2014 10:26 66 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo hallo,



Ik heb een vraagje, ik ben zelf vier maanden geleden bevallen van mijn zoontje. Nu ben ik 24 jaar (al sinds 3 jaar getrouwd) en volg mijn studie nog, deze maak ik natuurlijk ook af :)! Ik zou graag twee kinderen willen, en nu zou ik weer zwanger willen worden als me zoontje 1 jaar is, ivm de borstvoeding die ik geef totdat die 1 is. Als de tweede dan zou komen is die bijna twee jaar, dan is het leeftijdsverschil niet zo groot. En zit ik in mijn enelaatste jaar van mijn studie. Dan mijn master en als de kinderen 4 en drie zijn kan ik gaan werken



Nu mijn vraag hoe is dat twee kinderen zo kort op elkaar? Zou graag ervaringen meningeb willen horen.
Alle reacties Link kopieren
quote:nucky schreef op 22 juli 2014 @ 11:39:

TO, het kan toch niet waar zijn dat jij aan een universiteit studeert?!



En verder snap ik niet dat je dit topic opent.



Als jij eens wist hoeveel studenten nederlands herkansen, en merendeel ligt er niet wakker van dus ja, ook met taalfouten kan je studeren :o



En ik voel momenteel de behoefte ook niet er serieus over na te denken.



En mensen, de wereld draait nog altijd even door als iemand taalfouten maakt, is nog nooit iemand dood van gegaan. En mocht je de drang voelen mij te gaan verbeteren, ga gerust je gang, ik lig er niet wakker van en mijn gemiddelde van een 8,3 ook niet



In ieder geval iedereen bedankt voor de reacties jullie hebben mij goed geholpen



Nogmaals bedankt.



Krijg natuurlijk een hele shitstorm over mij heen, door de taalfouten en door de boven geschreven reactie
Alle reacties Link kopieren
Verhaal vol met tegenstrijdigheden. Ik pleit er niet voor dat moeders alleen maar thuis blijven zitten of enkel aan het werk zijn. Het gaat mij erom met welk doel je het doet. Wanneer ik enkel materiele zaken voorbij zie komen (lees: studie, auto, inrichting) dan is dat slechts 1 kant. Een kind heeft liever ouders die nog enigszins in staat zijn aandacht te geven, dan een auto. Je spreekt altijd Kroatisch, maar je man is door de week nooit thuis.



Het boeit me niet, al was je man 40 jaar ouder. Boeit me ook niet of je nu werkt/studeert. Met twee kleine kinderen in die leeftijd kan je thuis, zonder opvang, niet veel doen. Dat is waar je om vroeg. Dan moet er opvang komen. Fijn dat je die voldoende hebt. Reken er wel op dat kinderen aandacht, liefde en een warm gezin het belangrijkste vinden.
Alle reacties Link kopieren
Ps die moest daar niet staan -.-!
Alle reacties Link kopieren
ga gerust je gang, ik lig er niet wakker van en mijn gemiddelde van een 8,3 ook niet



WauW! een 8,3 goed gedaan!
Alle reacties Link kopieren
Je moet doen wat je niet laten kunt, maar het welzijn en geluk van je kinderen zit niet in geld. Wees er voor je kind ipv het af te kopen door een auto of een door pa en moe betaalde studie!
Alle reacties Link kopieren
quote:ollekebollekeknolleke schreef op 22 juli 2014 @ 11:57:

Verhaal vol met tegenstrijdigheden. Ik pleit er niet voor dat moeders alleen maar thuis blijven zitten of enkel aan het werk zijn. Het gaat mij erom met welk doel je het doet. Wanneer ik enkel materiele zaken voorbij zie komen (lees: studie, auto, inrichting) dan is dat slechts 1 kant. Een kind heeft liever ouders die nog enigszins in staat zijn aandacht te geven, dan een auto. Je spreekt altijd Kroatisch, maar je man is door de week nooit thuis.



Het boeit me niet, al was je man 40 jaar ouder. Boeit me ook niet of je nu werkt/studeert. Met twee kleine kinderen in die leeftijd kan je thuis, zonder opvang, niet veel doen. Dat is waar je om vroeg. Dan moet er opvang komen. Fijn dat je die voldoende hebt. Reken er wel op dat kinderen aandacht, liefde en een warm gezin het belangrijkste vinden.





Ik snap zeker wat je bedoeld, natuurlijk is liefde en een warm gezin belangrijker dan materiele zaken, dat is ook zo. Opvang is gelukkig geregeld. Dankjewel.



Ik praat met mijn man alleen kroatisch, en met mijn familie nederlands.
Alle reacties Link kopieren
quote:chewieboy schreef op 22 juli 2014 @ 11:57:

[...]

Als jij eens wist hoeveel studenten nederlands herkansen, en merendeel ligt er niet wakker van dus ja, ook met taalfouten kan je studeren :o



En ik voel momenteel de behoefte ook niet er serieus over na te denken.



En mensen, de wereld draait nog altijd even door als iemand taalfouten maakt, is nog nooit iemand dood van gegaan. En mocht je de drang voelen mij te gaan verbeteren, ga gerust je gang, ik lig er niet wakker van en mijn gemiddelde van een 8,3 ook niet



In ieder geval iedereen bedankt voor de reacties jullie hebben mij goed geholpen



Nogmaals bedankt.



Krijg natuurlijk een hele shitstorm over mij heen, door de taalfouten en door de boven geschreven reactie



Kind, daar gaat het ook helemaal niet om. Het gaat erom dat op basis van een sollicitatiebrief waarin zulke fouten staan, never nooit wordt aangenomen. Ook al heb je nog zo hard gestudeerd. En dan ga je er wél van wakker liggen.



Maar inderdaad, ook als jij nergens wordt aangenomen, draait de wereld wel door



Dus als forummers zich eraan storten moet je dat vooral naast je neerleggen, maar je maakt in het professionele leven echt een domme indruk.



On Topic: als jij het ziet zitten moet je het gewoon doen, je hebt je besluit volgens mij toch al genomen en er goed over nagedacht. Dus inderdaad, waarom dan nog vragen om meningen? Doe wat voor jouw goed voelt.
quote:chewieboy schreef op 22 juli 2014 @ 11:57:

[...]





Als jij eens wist hoeveel studenten nederlands herkansen, en merendeel ligt er niet wakker van dus ja, ook met taalfouten kan je studeren :o



En ik voel momenteel de behoefte ook niet er serieus over na te denken.



En mensen, de wereld draait nog altijd even door als iemand taalfouten maakt, is nog nooit iemand dood van gegaan. En mocht je de drang voelen mij te gaan verbeteren, ga gerust je gang, ik lig er niet wakker van en mijn gemiddelde van een 8,3 ook niet



Ik ken niemand die gestudeerd heeft en zo schrijft. Een d-t-dt-fout zie ik regelmatig langskomen, maar wat jij schrijft is echt van een erbarmelijk niveau. Maar goed, doe er vooral niets aan en ga lekker zitten facepalmen.



Verder: een gemiddelde van 8,3... Kind, je zit net in je propedeuse. Laat me niet lachen.
Zorg er wel voor dat je toekomstbeeld zo realistisch mogelijk is, dat stelt je namelijk in staat om handige keuzes te maken. Je baby is nu 4 maanden, ik weet nog dat dat een relatief makkelijke periode was, mijn oudste is sowieso een makkelijk kind trouwens. Ze slapen dan nog lekker veel, je kunt ze overal mee naar toe nemen, hebben nog geen eigen mening, etc.



Misschien is het een idee om eens een paar dagen ook op een kind van net 2 te passen. Dan krijg je een beetje een beeld erbij.



Ik kon me mijn situatie echt niet voorstellen hoor toen mijn eerste nog maar 4 maanden was. En zoon 2 is ook weer een makkelijk kind.



Onlangs was mijn man een lang weekend weg, pfffffffff, ik vond het echt zwaar zonder hem! Petje af voor alle alleenstaande moeders hoor, en ook voor de moeders met een niet-zorgende partner. Tuurlijk vind je daar ook wel weer een weg in maar leuk is anders.
quote:chewieboy schreef op 22 juli 2014 @ 11:22:

[...]





Hoezo zou ik in jou ogen geen plezier van mijn kinderen kunnen hebben??? Omdat ik studeer?? Als ik studeer doe ik dit meestal als hij slaapt of 's avonds als hij in ze bedje ligt en ik maak me studie af omdat ik mijn kind wat wil bieden! Ik wil mijn kind(eren) een toekomst bieden, als ze willen gaan studeren dat wij kunnen zeggen geen probleem! Als ze 18 zijn ik ze een auto kan kopen, als ze gaan samenwonen ik ze kan helpen inrichten, als ze financiele hulp nodig hebben ik ze kan ondersteunen! Daarom inderdaad hard studeren !



1 op de 3 huwelijken strand. En nu lijkt die 14 jaar niet veel maar als jij straks 36 bent is hij 50. Dan zou t zo maar is minder kunnen worden.



Dus er nu al van uit gaan dat jij je kinderen ongekende luxe kan bieden is naief, at the least. Ook met EBS is de baan zekerheid niet hoog en de salaris ontwikkeling gemiddeld.



Kortom wat je nu hebt hoeft er over 18 jaar niet te zijn.



Besef dat kinderen kort op.elkaar wel een sloot kdv kosten met zich meebrengt. Maar dat zal in huize goud geplaveid geen.issue zijn, me dunkt.
Hoelang moet je nu nog studeren?



Je kindje is nu nog klein en slaapt nog veel en ligt veel in de box. Over een jaar ren je er de hele dag achteraan en slaapt hij misschien twee uurtjes tussen de middag (of niet!) als je dan zwanger bent en moet studeren en later een baby en een peuter (in de peuter pubertijd) en weer vol aan de bak met studeren is echt heel pittig. Je kunt niet meer overdag studeren als de kinderen er zijn want al slaapt de baby veel je peuter is gewoon wakker en slaapjes vallen vaak niet gelijk. Dan moet je dus s' avonds aan de bak of als de kinderen bij de oppas zijn.



Ik heb zelf kinderen gekregen tijdens mijn studie's. Die keus heb ik gemaakt omdat ik lang (ruim 12 jaar) bezig ben geweest met studeren en er in mijn vak ook nooit een goed moment is om kinderen te krijgen. De tweede zwangerschap en het hebben van twee kinderen viel mij zwaarder dan de eerste. Als ik niet zo lang had gestudeerd en een ander vak had gekozen had ik waarschijnlijk gewacht tot ik klaar was met studeren. Ik heb na mijn studie's ook nog kinderen gekregen en daar heb ik veel meer van meegekregen en was ik minder moe ondanks dat ik meer kinderen had en werkte.



Als je niet al te lang meer hoeft zou ik denk ik wachten tot je klaar bent. Je bent nog hartstikke jong dus wat dat betreft heeft het geen haast. Een baby is heel leuk maar een stuk leuker als je de tijd en energie hebt om er van te genieten in plaats van dat het een periode is die je moet zien te overleven.
Alle reacties Link kopieren
Het kan zeker! Ik ben ook bezig met mijn master en ik ben nu zwanger van de derde. Als je iets wilt, goede hulp van mensen om je heen hebt en het financieel kan, is studeren met kinderen goed te doen! Bij mij is het de laatste jaren veel nachtwerk geweest. En dat had/heb ik er allemaal voor over. Ik vond de tweede best zwaar omdat ze een totaal ander kind dan onze eerste dochter was. Nu zijn ze 5 en 3,5 dat is zo gezellig. Ik geniet er nog elke dag van! Goed dat jij je studie ook afmaakt. Succes ermee.
quote:Vl43inder schreef op 22 juli 2014 @ 12:23:

Zorg er wel voor dat je toekomstbeeld zo realistisch mogelijk is, dat stelt je namelijk in staat om handige keuzes te maken. Je baby is nu 4 maanden, ik weet nog dat dat een relatief makkelijke periode was, mijn oudste is sowieso een makkelijk kind trouwens. Ze slapen dan nog lekker veel, je kunt ze overal mee naar toe nemen, hebben nog geen eigen mening, etc.



Misschien is het een idee om eens een paar dagen ook op een kind van net 2 te passen. Dan krijg je een beetje een beeld erbij.



Ik kon me mijn situatie echt niet voorstellen hoor toen mijn eerste nog maar 4 maanden was. En zoon 2 is ook weer een makkelijk kind.



Onlangs was mijn man een lang weekend weg, pfffffffff, ik vond het echt zwaar zonder hem! Petje af voor alle alleenstaande moeders hoor, en ook voor de moeders met een niet-zorgende partner. Tuurlijk vind je daar ook wel weer een weg in maar leuk is anders.



Ja dit! In mijn herinnering was 4 maanden inderdaad een heerlijke leeftijd. Zaten ze een beetje in een ritme, krampjes waren over, ze sliepen goed en overal en ze bleven nog zoet in de box liggen met een rammelaar of de mobiel aan. Maar al over een paar maanden is dat niet meer zo makkelijk en nemen ze daar geen genoegen meer mee. Om het over een twee jarige met een eigen wil en dwarse buien die zo een beetje de hele dag wakker is (of al de hele dag, een van mijn kinderen sliep vanaf anderhalf niet meer overdag bijvoorbeeld) nog maar niet te hebben!



Een paar dagen oppassen lijkt mij een goed idee en dan niet alleen een weekend dat je samen met je man bent want dat ben je normaal ook niet altijd.



Dan kun je misschien beter een realistische inschatting maken van hoe zwaar het is en of jullie dan aan kunnen.
Alle reacties Link kopieren
quote:ollekebollekeknolleke schreef op 22 juli 2014 @ 12:04:

ga gerust je gang, ik lig er niet wakker van en mijn gemiddelde van een 8,3 ook niet



WauW! een 8,3 goed gedaan!



Zeker, een gemiddelde van 8,3 is best goed. Zeker met een druk leven er naast.

Veel succes met je carrière en gezin TO!
But if you hurt what's mine. I'll sure as hell retaliate.
TO: studeer je aan een Nederlandse universiteit? TO gaat hier namelijk steeds niet op in. Zo ja dan eet ik mijn papiertje op.
Alle reacties Link kopieren
quote:chocolatechip schreef op 22 juli 2014 @ 16:53:

TO: studeer je aan een Nederlandse universiteit? TO gaat hier namelijk steeds niet op in. Zo ja dan eet ik mijn papiertje op.Omdat ook niemand het vraagt nee, ik woon mijn hele leven al in Duitsland, net zoals mijn hele familie, dus zit hier ook op een Uni. Papa is Nederlands en mijn moeder Duits.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven