Gezondheid alle pijlers

Leven met pijn gaat verder, met uitleg over de salamiworst.

03-07-2014 19:02 3038 berichten
Alle reacties Link kopieren
In dit topic praten we over ons leven met pijn, wat dat met ons doet en waar we in het dagelijks leven tegenaan lopen. Iedereen is welkom, om mee te lezen, mee te schrijven of af en toe binnen te vallen.



De klachten van de dames, die hier tot nu toe schreven, lopen uiteen. De oorzaken ook. Toch hebben we voor een deel te maken met dezelfde frustraties, valkuilen en zo zoeken we vangnetten. Vaak schrijven we ook gewoon onze frustraties van ons af en steunen we elkaar.



Zo kwam iemand met het voorbeeld: Leven met pijn en vooral gebrek aan energie, is als het eten van een salamiworst: eet je de worst in één keer op, dan word je naar alle waarschijnlijkheid misselijk. Maar eet je de worst plakje voor plakje over verschillende dagen, dan geniet je ervan.



Zo is het met ons leven ook. We delen onze activiteiten in in 'plakjes', niet teveel ineens, zodat we niet teveel teruggefloten worden door ons lichaam. Zodat we niet de ene dag genieten van een overheerlijke salamiworst, om de volgende dagen misselijk in bed of op de bank te liggen.



Hier een link naar het vorige topic
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Owkee.. nadat ik net las dat iemand misselijk was bij de zwangerschap, bedacht ik ineens "heee.. hormonen!"

Ik was beide zwangerschappen 8 maanden misselijk, dus kennelijk kunnen mijn hormonen van invloed zijn. Dus. een site over overgangsklachten opgezocht (aangezien de echo duidelijk uitwees dat ik niet zwanger ben O.O )



En jahoor.. nadat ik de hele lijst met klachten die ik al heb doorgescrold heb, (fm-klachten als pijn in gewrichten, moe, hoofdpijn, droge huid, spierpijn, spierspanning, spijsvertering.. enz) kwam ik op 'misselijkheid, door vrouwen wel vergeleken met zwangerschapsmisselijkheid'



Nouja.. dan hoor ik dat donderdag wel. De vragen van de internist wezen ook al die richting op, dus die test is vast meegenomen bij bloedonderzoek.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Welkom bij de club Deeaner

Ik slik tegenwoordig Ymea , dat lijkt wel wat verbetering te geven.
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Alle reacties Link kopieren
Hoi hoi, ik ben er nog hoor. Had in de afgelopen dagen ff niet zoveel zin om te schrijven, het leek zo zinloos na alles wat zich afspeelt in de wereld..

Nes, lief dat je het vraagt. Ja, ik ben naar het werk gefietst. En ja, het ging goed. Moest wel huilen op het werk maar dat gaf niet, dat mag na 20 jaar niet fietsend naar het werk te zijn geweest..

Terug last van pols en duim, is nog niet weg. Had ook veel last van slechte fietspaden dus moet op zoek naar de ideale route. Bekken ging op zich goed. Dus ik ga zeker overmorgen weer, en ik hoop donderdag ook..



Dreamer, meid toch. Wat kun je toch klooien he..nou weer misselijk. Is het al weg? Hoop van wel!

Ik ga ook vaak te lang door in de tuin. Mag een emmer volmaken van mezelf. Jij doet het met een hele GFT bak. Maar wel stoer dat je daarna toch betrekkelijk weinig last had.



Ik ga naar bed meiden. Hier regent het, hopelijk bij jou ook Nes, ff lekker doorwaaien die handel. Slaap goed..
Alle reacties Link kopieren
Eigenlijk heb ik vooral spierpijn en dat valt dus best mee dan. Toch? Misselijkheid houdt na de morgen steeds weer op en ik heb het vooral gehad na het innemen van paracetamol, waarbij ik dan ook ineens een groot glas water extra drink. Ik denk eigenlijk dat dat er ook mee te maken heeft, maar eerder werd ik er niet misselijk van. We wachten af.



Vandaag laatste werkdag, dan vakantie! Zo'n zin in!



Dochter gaat vandaag met vriendje en z'n moeder naar de dierentuin en ik ben jaloers. Ze hebben daar al jaren leeuwen en die hebben we nog niet eens gezien. Sinds we een hond hebben, is dierentuin ineens onhandiger. Toch weer wat aan gaan doen, want ik wil wel graag

(vroeger hadden we een abonnement, gingen we zo'n 4-5x per jaar. Nu is zo'n kaartje best een uitgave, zeker als de hele dierentuin in 1 dag teveel is)
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
ja alleen spierpijn valt mee en is niet gek.

maagbeschermer bij p'mol klinkt wat overdreven maar zou het iets kunnen zijn? Zetpil kan ook maar zo'n gedoe..



Kan hond niet op zichzelf passen dan? Kan me voorstellen dat je wel vaker weg wilt zonder dat beestje.

Vraag de leeuwen anders een dagje bij jou in de tuin, is weer eens wat anders voor ze en jij hoeft er niet op uit. Wel hond achter de hordeur zetten..
Alle reacties Link kopieren
jeetje.. moeten we eerst hordeur kopen enzo.. (staat al wel op lijstje trouwens, een hordeur) Hond kan niet zo heel lang alleen (vind ik) Wat ook meespeelt is dat ik nooit zo'n zin heb om 's weekends te gaan, ivm drukte (en mijn gebrek aan energie) Op zich kan het best, man wil meestal niet eens mee, dus die kan hond uitlaten.



Ik wacht eerst de dokter overmorgen maar af, wat zij hier voor ideeën bij heeft.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Oh nee, als je geen hordeur hebt kun je inderdaad beter geen leeuwen ontvangen.

Plan B dan maar? Ergens door de week een keer met zoon of zo, en dat dochter op hond past? Want dochter is nou al geweest.
Alle reacties Link kopieren
Ambra wat heerlijk dat het goed gaat op de elektrische fiets! Nu alleen nog een hobbelvrije weg kiezen.



Leuk Dreamer de dierentuin. Ben ik ook gek van. Maar hou ook niet van drukte enzo. Sinds kort hebben wij niet zo heel ver hier vandaan een kleine dierentuin. Leeuwen zijn er nog niet (weet ook niet of die komen), maar wel aapjes, vogels, kangaroes, pinguins enz. En er komen geloof ik ook nog giraffen en olifanten in de toekomst. Ik kan daar zo van genieten, vind het echt leuk daar. En als het een regenachtige dag is, komen al die dieren ook naar je toe, want dan kan het voorkomen dat je daar als enige loopt.

Maar enkel kaartje is idd duur, ik denk erover om volgend jaar een abonnement te nemen en dan gewoon lekker vaak in mijn eentje te gaan. Man heeft het nl na een keer wel bekeken. Ik kan er uren naar de dieren zitten kijken.
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Alle reacties Link kopieren
Vooral de stokstaartjes en de ottertjes vind ik leuk



Hier vanmorgen de kozijnen weer in de verf gezet, ze staan er nu twee keer in. Deurkozijn doe ik morgen voor de tweede keer.

Misschien alles nog een derde keer en dan kan het er weer een paar jaar tegen.



Nok moet nog steeds geschilderd, maar dat kan ik niet alleen. Man is weer aan zijn week begonnen (week op /week af) Weken van 84 uur.

En hij is nog steeds heel ziek.

Nu heeft hij weer een prednisonkuur gekregen, over 10 dagen terugkomen.

Ik vind eigenlijk dat hij maar eens verder moet voor longfoto's. Het duurt me veel te lang.
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Alle reacties Link kopieren
Lientje, dat klinkt niet heel lekker met je man..

Hij had toch longontsteking? Dat opknappen duurt wel heel lang hoor, kan je zo een week of 6 voor rekenen voordat hij weer de oude is. En ja, ondertussen gaan werken, zoveel.. jij wordt daar ook niet blij van he..

maar is hij bang om zich ziek te melden, ivm contract of zo?

of gewoon eigenwijs?



sterkte met/voor hem.

ps die stokstaartjes zijn scheetjes ja!
Alle reacties Link kopieren
quote:ambra schreef op 22 juli 2014 @ 14:54:

Oh nee, als je geen hordeur hebt kun je inderdaad beter geen leeuwen ontvangen.

Plan B dan maar? Ergens door de week een keer met zoon of zo, en dat dochter op hond past? Want dochter is nou al geweest.



Blijkt dat zoon in 1e klas van voortgezet onderwijs al is geweest. Die heeft ze gewoon al gezien.



Dat whatsappte ik heen en weer met dochter. Ik zeg "hij ging al in klad 1" waarop zij antwoord "ooh.. klad 1"



Heerlijk, grote kinderen.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Dreamer, zat ineens te denken: vroeger konden vrouwen in de overgang ook meedoen met moeders voor moeders, omdat ze dan weer een hoog hcg hebben. Tegenwoordig doen ze dat niet meer. maar daar zou je misselijkheid vast vandaan komen.



Ambra, fijn dat je zo lekker kan fietsen



Dierentuin, zaterdag geweest (niet in Emmen, hadden wij vroeger ook ABO op, zijn naar Arnhem weest) de meeste beesten hadden het te warm om te poseren dus heb helaas niet veel mooie ploaties kunnen schieten. De Leeuwen niet gezien, 1 tijger zat in de bosjes verstopt...

Zal vanavond even foto's uploaden.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben ook gék op stokstaartjes



Vervelend dat je man niet beter wordt. Goed dat je al zover bent met verven zeg!
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Ik vond die ene apiesfoto wel heel leuk
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
http://www.blanckendaellpark.nl/site/home.html



Linkje naar mijn favoriete (kleine) dierentuin.

En abonnement valt reuze mee. Dus ik weet wat ik voor mijn verjaardag vraag!

Het museum in deze dierentuin ben ik ook helemaal weg van, ik denk wel eens, ik had 80 jaar geleden geleefd moeten hebben

Boeken over die tijd lees ik ook heel graag, vooral over boeren(de bekende streekromans)
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Alle reacties Link kopieren
Dreamer: Dank voor het me op een idee brengen wat ik voor mijn verjaardag moet vragen!
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Alle reacties Link kopieren
suzy, jij nog gefeliciteerd met dochter...beetje laat, sorry.

Lien, ben je bijna jarig?

Ik wel.. oh Dreamer, ik ben een leeuw! Kom hierheen
Alle reacties Link kopieren
Ambra:Over 2 maanden, maar ik weet meestal niet wat ik moet vragen, dus nu heb ik alvast een idee.



Wel flink brullen dan he Ambra, dan kan Dreamer daar een paar mooie foto's van maken!
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Alle reacties Link kopieren
Ja die apen ;) die lagen echt op apegapen ;)



Sorry, leeswaarschuwing, beetje vies:

Blerg... Hele dag al last van mn buik (ongesteld) best veel kramp voor dat beetje baarmoederslijmvlies dat er nog zit. Komt er zostraks echt een heel taai, enorm stuk stolsel/slijmvlies mee... Echt bah, daarna buikpijn wel beter gelukkig...
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Alle reacties Link kopieren
Lien, ik kan zo goed brullen dat Dreamer daar gewoon thuis van kan genieten.. qua geluid dan, foto's maken wordt iets lastiger.



Suzy jammer dat het vies was, als het maar oplucht toch?



Ik weet altijd wel wat voor mijn verjaardag, alleen niet als ze het vragen..de rest van het jaar dus wel..

dit jaar maar een bijdrage voor de fiets denk ik zo, spaarpotje is een beetje magerder geworden..
Alle reacties Link kopieren
Leuk dierentuintje Lientje
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Alle reacties Link kopieren
Wat wel prettig is, dat je buikpijn er beter van werd, Suzy. Toch? Ik kan af en toe ook met afschuw in de wc kijken, als ik ongesteld ben. Brr..



Ik was wat overmoedig, geloof ik. Dacht dat het allemaal wel meeviel. Had van in de tuin werken alleen maar spierpijn. Dus.. wandelde ik vanavond naar Suzy om de brander terug te brengen, dronk een paar wijntjes en weet ineens weer "wijn = pijn", wat ik best lullig vind, van die wijn, eigenlijk. Ik heb potdorie vakantie!



Man kwam ook al niet zo lekker thuis, die moet nog 1 dag werken. Hopelijk voelt hij zich morgen beter.



En dan begint het inpakken. ohja.. dat is ook eigenlijk altijd weer een dingetje. Is ook zo.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Dreamer: Hoe is het gegaan in het ziekenhuis?

Nog wat wijzer geworden? En wanneer ga je op vakantie?



Grr. je hebt van die dagen. Dat alles tegenzit enzo. Vandaag is dus zo'n dag hier.

Ben de dag goed begonnen met een lekkere boswandeling. En daarna ging zo'n beetje alles fout wat fout kan gaan.

Tel daar bij op dat alles me zeer doet (een rare pijn in het linkergedeelte van mijn lichaam, aanraking van mijn huid doet al mega zeer).

Infarct zorgt voor klachten rechts, dus dit is heel vaag. Laatst ook al eens gehad, dat aanraking al pijn doet.

Zelfs kleding op huid is pijnlijk. Raar lijf
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Alle reacties Link kopieren
Dreamer: ik gun andere mensen wel een paar dagen mooi weer!



Ik zit voor de tweede middag op rij ziek thuis. Ik vraag me af of ik echt iets onder de leden heb of dat het komt door iets vervelend dat gebeurd is eergisteren. Ik voel me net een vaatdoek, slap en duizelig en moe. En ondanks dat ik echt heel moe ben, slaap ik maar een paar uurtjes. Ik hou niet van thuis zitten, pff (nu nog mijn werk overtuigen dat ik er morgen gewoon ben....)
Alle reacties Link kopieren
Nes: Sterkte! Als het echt niet gaat, thuisblijven hoor!

Van jezelf voortslepen is nog nooit iemand beter geworden . Denk je dat datgene dat gisteren gebeurt is de oorzaak is van hoe je je voelt of heeft het gebeurde zo'n (geestelijke) impact op je? En zoals je al zegt, het kan natuurlijk ook gewoon een virusje zijn.

Het slaapt overigens sowieso niet echt lekker met die warmte vind ik.

Hoop dat je je snel weer beter voelt.
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven