kind kan zichzelf niet vermaken en 6 weken zomervakantie

22-07-2014 11:00 181 berichten
Alle reacties Link kopieren
.
quote:manmar schreef op 22 juli 2014 @ 19:33:

[...]



Ik vind dat je niet kan verwachten dat kinderen zelf maar iets moeten verzinnen als ze in een verveelmodus zitten. Daar worden ze zelf niet vrolijk van en de ouders meestal ook niet.Oh dat doe ik regelmatig hoor. Zelf ga ik dan lekker buiten zitten, om zo min mogelijk last te hebben van het gekrakeel. En voorwaar: op zeker moment verzinnen ze dan iets. En vaak zelfs iets waar ik nooit op was gekomen .
Alle reacties Link kopieren
.
Alle reacties Link kopieren
quote:riannerianne schreef op 22 juli 2014 @ 20:04:

[...]





Hebben jullie geen broers/zussen, ooms/tantes die een of beide kinderen weleens gezellig vinden?NIet in de buurt helaas.
Och wat verdrietig voor jullie allebei... Voor jou als kind, voor je dochter nu. Wat je ouders zeggen is niet goed voor je dochter, maar ook niet voor jou. Je dochter is een kind van 7, die kunnen zich niet zo goed helemaal alleen vermaken. Ze houden van mensen om zich heen, interactie, bedrijvigheid, dat is heel normaal. Ik hoop dat je je dochter niet door de ogen van je ouders gaat zien. Wat ze zeggen en vinden, is niet de norm.
Nou ja Binkie, aangezien je iedere suggestie afwimpelt met de mededeling dat dat ook al niet kan vrees ik dat je zelf de handen uit de mouwen moet steken, in samenwerking met je dochter. Wel een beetje droevig trouwens, een schooljuf die haar eigen kind nog geen week bezig kan houden of kan zorgen dat het kind zichzelf bezig houdt.
Vroeg toevallig een man nog aan me vanmiddag; Zeker wel blij als de vakantie weer om is? Ehhh...ik vermaak me eigenlijk wel met de kinderen.



En een zevenjarige mag zich soms best even vervelen en zelf wat gaan bedenken, maar 6 weken lang jezelf moeten vermaken vind ik niet reëel.



Hier plan ik op mijn vrije dagen eigenlijk altijd een uitje. Dat kan variëren van een stukje fietsen en ergens picknicken, naar het zwembad, naar een waterplas, naar een speeltuin... Morgenochtend gaan we naar de markt waar in de zomer een springkussen staat en kinderen geschminkt kunnen worden.



De middag zet ik het zwembad op, kunnen ze zich meestal ook goed in vermaken.
Alle reacties Link kopieren
.
Alle reacties Link kopieren
quote:riannerianne schreef op 22 juli 2014 @ 19:58:

Dan is het misschien gewoon tijd om het eens constructief aan te pakken, Binkie?



Betrek je dochter erbij, hoe ziet zij het voor zich?



Kan ze iets met een keuzebak en herinvoering van de weekplanner?



Geef haar keuzes.



Kijk of een middag bso financieel te behappen is.



Koop een (tweedehands) time timer, dan is 'jouw' tijd waarin je niet gestoord mag worden (afspreken hoe lang) duidelijk.





Gaan we morgen even samen voor zitten idd.

Het planbord wordt in ere herstelt en ze mag zelf mee denken en kijken.
Dus eigenlijk, kort door de bocht gezegd, zit niemand echt op je dochter te wachten. Opa en oma melden van tevoren dat ze wel lief moet zijn.

Het kan bijna niet anders of je dochter voelt dat onbewust aan. Zou het kunnen dat ze daarom negatieve aandacht vraagt? Doe je wel eens iets exclusiefs met haar? Zonder broertje?

Misschien kun je haar op die manier tegemoet komen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Lady-Voldemort schreef op 22 juli 2014 @ 20:37:

Nou ja Binkie, aangezien je iedere suggestie afwimpelt met de mededeling dat dat ook al niet kan vrees ik dat je zelf de handen uit de mouwen moet steken, in samenwerking met je dochter. Wel een beetje droevig trouwens, een schooljuf die haar eigen kind nog geen week bezig kan houden of kan zorgen dat het kind zichzelf bezig houdt.



Klopt wil ik ook gaan doen !



Wat me wel tegen de borst stuit is je opmerking dat ik droevig ben .

Het gaat er niet om dat ik haar niet bezig KAN houden , ik WIl haar niet de hele dag hoeven bezig te houden.

We doen elke dag en activiteit , maar k hoef haar niet de HELE dag bezig , daar zit verschil in.
Alle reacties Link kopieren
.
Alle reacties Link kopieren
quote:binkie schreef op 22 juli 2014 @ 14:53:

[...]





In de ochtend bij opstaan mag er gerust een poosje tv gekeken worden en dit gaat dan ook prima.

Nintendo speelt ze ook geregeld mee.

Wii hebben we ook.

Maar op de een of andere manier vind ik , als het zulk mooi weer is , dat ze maar lekker naar buiten gaat.Hier werkte het juist avenrechts. Als ik even geen zin in de kinderen heb. En een hele dag niks doe dan komen ze juist. Naar mijn idee een leuk uitje. En daarna vermaakt iedereen zichzelf maar weer.
Alle reacties Link kopieren
Het komt op mij over alsof je dochter hunkert naar aandacht. En eigenlijk vindt iedereen dat maar lastig (oma en opa, jij..). Je vindt heel duidelijk dat ze zichzelf moet zien te vermaken op momenten dat ze geen speelkameraadje heeft, en jij er ook geen zin in hebt. Een broertje van 3 is te jong om mee te spelen, dus gaat ze dat een beetje afreageren.

En als je nou eens van je geloof afstapt en haar de extra aandacht die ze vraagt wél geeft (al dan niet met haar broertje erbij)?

Het wordt vanzelf een keer minder. Haar broertje heeft minder aandacht nodig. Da's fijn, maar niet alle kinderen zijn hetzelfde. Is het een optie om daar vrede mee te sluiten?
Alle reacties Link kopieren
Binkie je bent zes weken thuis. Helemaal vrij van je werk.



Je werkt in het onderwijs met kinderen. Hoe komt het dan dat je nu niet verder komt. ? Als leerkracht ben je toch bezig met kinderen.

Ben je werkzaam op het basisonderwijs ??
quote:binkie schreef op 22 juli 2014 @ 19:34:

Logeren is helaas geen optie. Opa en oma hebben geen zin meer in onze dochter omdat ze zoveel aandacht vraagt. Daar hebben ze geen zn in.Zoon mag wel komen , maar niet langer dan 1 nacht.Andere opa en oma komen nooit langs helaas , die zijn erg druk met dingen zelf doen.Oppassen kunnen/willen ze daar niet bij doen.

Het is ook hun goed recht, maar ik vind het wel jammer.

Want zo kunnen we als stel ook bijna niks samen doen.

De oppasmeisjes zijn ook met vakantie nu.Ook jammer voor opa en oma trouwens. Straks zijn je kinderen groter en dan hebben ze nooit een band kunnen opbouwen. Dan zullen ze echt niet staan te springen om bij opa en oma langs te gaan, die dan weer een dagje ouder zijn en daar misschien wel behoefte aan hebben.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou as Zaterdag lekker eens een moederdochter ding gaan doen. Je zult zien dat als jij je dochter wel de aandacht wil geven. Er heus een tijd komt dat je even rustig kan zitten. Al lijkt me een drie jarige drukker dan een zeven jarige.



Met een drie jarige heb je toch minder rust ???

Zeven jaar lijkt mij persoonlijk veel makkenlijker om dingen mee te doen. Dan een drie jarige die overal heen wil lopen.
Alle reacties Link kopieren
.
Alle reacties Link kopieren
quote:meivogel schreef op 22 juli 2014 @ 21:44:

[...]





Ook jammer voor opa en oma trouwens. Straks zijn je kinderen groter en dan hebben ze nooit een band kunnen opbouwen. Dan zullen ze echt niet staan te springen om bij opa en oma langs te gaan, die dan weer een dagje ouder zijn en daar misschien wel behoefte aan hebben.Heb ik ook weleens aan gedacht hoor en dat zou jammer zijn.
Alle reacties Link kopieren
.
TO, in tegenstelling tot anderen heb ik het hele topic wél gelezen, en ik heb echt wel de indruk dat je je dochter genoeg aandacht geeft hoor. Trek je niets aan van al die reacties.
Alle reacties Link kopieren
quote:mara2 schreef op 22 juli 2014 @ 21:44:

Ik zou as Zaterdag lekker eens een moederdochter ding gaan doen. Je zult zien dat als jij je dochter wel de aandacht wil geven. Er heus een tijd komt dat je even rustig kan zitten. Al lijkt me een drie jarige drukker dan een zeven jarige.



Met een drie jarige heb je toch minder rust ???

Zeven jaar lijkt mij persoonlijk veel makkenlijker om dingen mee te doen. Dan een drie jarige die overal heen wil lopen.



Dat zou je denken , maar de rollen zijn hier echt omgedraaid.

De jongste gaat gewoon rustig een uur met zijn speelgoed zitten spelen.

Neem je hem alleen mee voor een boodschapje of wat , dan luistert hij voorbeeldig.



Zijn ze samen , dan is het mis.



Dit verschil is er altijd al geweest in hoe de kinderen zijn.
Alle reacties Link kopieren
quote:meivogel schreef op 22 juli 2014 @ 21:48:

TO, in tegenstelling tot anderen heb ik het hele topic wél gelezen, en ik heb echt wel de indruk dat je je dochter genoeg aandacht geeft hoor. Trek je niets aan van al die reacties.





Kijk dat is een fijne dank je wel !

Soms ga je twijfelen aan je zelf.

Ik heb echt het beste met haar voor zoals bijna iedere moeder.
Alle reacties Link kopieren
quote:blue_lagoon schreef op 22 juli 2014 @ 15:16:

Nogmaals ik bedoel het echt helemaal niet aanvallend maar probeer gewoon een beetje met jou en je dochter mee te denken. Een beetje uitgaande van mijn eigen kindertijd ook. Tussen gamen en lezen vind ik niet veel verschil zitten, maar mijn moeder liet me gewoon begaan en had letterlijk geen kind aan me.Niet? Ik vind het een wereld van verschil. Kinderen die lezen, stimuleren op een heel andere manier de fantasie en het draagt bij aan een algemene ontwikkeling waar lang niet alle spelletjes aan voldoen. Tuurlijk zijn bepaalde spelletjes iontwikkeld om andere vaardigheden te leren, maar dat passieve gehang vind ik echt fnuikend en daar draagt spelletjes spelen op een gameboy wel aan bij. Veel meer dan een boek doet, want dat is op een gegeven moment uit of je bent even leesmoe geworden. Zie dat speel-moe nog niet snel gebeuren bij bepaalde kinderen. Die blijven maar doorgaan totdat ouders daar een grens aan stellen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Tomatensoep schreef op 22 juli 2014 @ 16:41:

[...]



Dan ben ik blijkbaar maar streng, maar jammer dan. Met zulk weer zouden mijn kinderen ook maar gewoon iets buiten moeten doen of knutselen ofzo, de hele tijd achter schermen hangen kunnen ze altijd nog.Precies. Ga maar contacten aanknopen en je energie uitleven. Kun je ´s avonds moe en voldaan naar bed van de IRL avonturen die je hebt meegemaakt ipv tig poppetjes die je fictief aan gort geschoten hebt voor je beeldbuis.
Ik begrijp je helemaal hoor, en zou gillend gek worden als ik zes weken lang met allebei de kinderen thuis zou zijn. Als je hier mensen vol overtuiging hoort roepen dat je kinderen hebt gekregen om eindeloos te moeten genieten van de hele dag met ze samen spelen, vraag ik me af wie er dan anders is, zij of ik. De waarheid zal wel ergens in het midden liggen

Ik ga deze vakantie twee weken met de kinderen (geen man) van 15 en 9 op vakantie in huisjes zonder animatie. De kinderen kunnen niet geweldig (geweldig niet) met elkaar door een deur en ze hebben behoefte aan structuur (autisme), dus vooraf maken we overal duidelijke afspraken over. Vorig jaar hebben we een week in een huis zonder animatie gedaan, en dat is toen heel goed gegaan.

We doen elke dag een activiteit, soms een dagtrip, soms alleen een dagdeel en zo nu en dan ook alleen maar samen boodschappen doen. Oudste hoeft niet alles mee te doen, maar ik ga haar geen hele dag alleen laten in een vakantiehuisje. Buiten de activiteiten om ben ik in principe geen activiteitenbegeleider, maar als mijn pet ernaar staat wil ik best een spelletje doen of mee gaan buiten spelen.

Thuis doen we het eigenlijk hetzelfde, elke dag een uitje (kan ook de supermarkt zijn) en een spelletje, en voor de rest moeten ze het zelf rooien.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven