Zwanger worden na een miskraam jan/feb 2014

30-01-2014 20:29 3406 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het is een spannende tijd, zwanger worden en zwanger blijven. Na die eerste positieve test durf je het bijna niet te geloven, is het echt http://forum.viva.nl/temp ... bar/toolbar-sprite.gifzo? En dan (na misschien nog meer testen) en een menstruatie die uitblijft... dan moet het wel zo zijn. Zwanger! Maar ook het eerste trimester is spannend genoeg. Heb je wel kwaaltjes, of nemen ze af, bloedverlies en krampen. Het kan van alles betekenen en het lijkt een eeuwigheid te duren tot de eerste echo. Maar dan, opeens blijkt dat je voorgevoel misschien wel klopte; het zit niet goed en je krijgt een miskraam.



Dit is wat mij is overkomen, en als ik op het forum lees zijn er zoveel meer vrouwen die helaas een miskraam krijgen. Gelukkig gaat het veel vaker goed dan fout. Maar onbevangen een eventuele volgende zwangerschap ingaan lukt niet.



Ik zou het fijn vinden om hier met meiden te schrijven die (onlangs) een miskraam hebben gehad en er weer voor gaan begin 2014. Niet om hier een verdrietig topic van te maken, maar juist om samen uit te kijken naar een volgende zwangerschap die wél goed zal gaan.



Hieronder de tabel, jullie kunnen 'm zelf bijwerken.






NaamLeeftijdOvulatieNODKindjeOpmerkingeneyeswithlove28? afw.? afw. 1ste Poppy8429 - 39Begin januari miskraamFrekemama17 april miskraamKaatje19882609-1123-111e kindjemk rond 21 april Fall201331 ? ? 1emk dec 5w3d mk mei 5w Jippie23beide 34?nod 26 november 1emiskraam in februari Weekend25&2925-042eherstellen na curretage!vk23131&3116 oktober30 oktober1eMA feb 14 en MA jul 14. Zwanger! Lotus8726&3016 mei23-051eMiskraam Januari, Vroege miskraam Maart, Vroege miskraam augustus. Doorverwijzing fertiliteitsonderzoek. Zwanger! Lisch23&2625-0211-032eCestlavietje2719-0302-041eZwanger! Nina88828 laatste menstruatie 5 juni 1eZWANGER! 5e ronde na mk begin februari en vroege mk begin meiMuca8132&3716-23-31eZwanger! Meis29Zwanger! Poppie002238-27 juni2eZwanger! 5 maanden na miskraam, ronde 3loetje8429& 3217-25 maart1e kindjeZwanger! maybe-baby26&2823-0306-041e kindje Zwanger! Buuv.Betty3416-631-6 1e kindjeZwanger! 5 maanden na miskraam in feb. bb1431&3215 sept29 sept 1ste Zwanger! 7,5 mnd na MKjaimesblond36 en 34? Rond 28 april 1stemiskraam 26-03Beloved862724-0307-041eZwanger!!! 3 maand na vroege miskraam van 5,5 week (1e echo 29 april!)Lola8924 & 261e KindjeZwanger! Kiki1987 26 & 26 Laatste menstruatie 29 maart2e ronde na miskraam Zwanger! Twinklinstar 26&29 rond 10-17 juni 23 juni?1eNa MMM en 2mk

Zwanger!

Termijnecho 15-8 . Mila81 3327 mei 1e kindje ZWANGER 1e menstruatie na miskraam was 31 maart Doornroosje 28 & 361e kindjeZwanger! (2 maand na miskraam zwanger geworden) Suppio29 & 25 3 aug 17 aug 1e kindje Zwanger! Mylove 198827 en 25 15/16/07 02/08 2eZwanger!!





De tabel is vol! Meeschrijven mag altijd!
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 09:51
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
1.25% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ohh neee VK wat verschrikkelijk

Dit had ik echt niet verwacht zeg.. ik kan je geen tips geven want ik had een spontane miskraam.

Pff ik weet verder ook echt niet wat ik moet zeggen, vind het zo erg voor je! Dikke knuffel en heel veel sterkte
O nee nee nee!! VK wat erg voor jullie!! Ik ben er helemaal stil van. Hele dikke knuffel voor jou

Ik heb geen ervaring met een curettage. Sterkte meid!
Alle reacties Link kopieren
Wat vreselijk vk hoe ver was je? Wat een nachtmerrie



Curretage heb ik ervaringen mee ( ook met de pillen maar die ervaring is slecht ) ik vond het eng maar uiteindelijk wel fijn, ze gingen heel lief met me om en er was ruimte voor verdriet. De arts die me onder narcose bracht stelde me helemaal gerust. Daarna amper gebloed dus behalve lichamelijke spierpijn was het zo over.
Alle reacties Link kopieren
Oh vk, wat vreselijk dat je dit een tweede keer moest overkomen

Heel veel sterkte



Voor wat betreft de curretage: ik heb begin februari curretage gehad met 11 weken (kindje was na ruim 9 weken overleden).

Het viel mij heel erg mee, maar gelukkig had ik ook niet echt de tijd om te denken, want voordat ik het wist lag ik al in de voorbereidende kamer en voordat ik het wist zelfs op de operatiekamer.



Eerst wordt er gevraagd wie je bent, je geboortedatum en waarvoor je daar bent (dit is een controle mechanisme). Ik mocht nog vragen stellen die ik eventueel had. Ook uitleg gekregen wat ze gingen doen.

De anesthesie werkte bijna meteen nadat ik het toegediend kreeg en ik werd daarna pas weer wakker op de uitslaapkamer en daar moesten ze eerst mijn bloeddruk weer hoog genoeg krijgen en dan mocht ik daarna weer terug naar de dagverpleging waar ik een kamer had.



Daar moest ik dan eerst nog naar het toilet geweest zijn, wat gegeten en wat gedronken hebben (het kan zijn dat je misselijk bent, dit was ik dus niet) en daarna mocht ik naar huis.

Al met al ben ik daar een ochtend en de helft van de middag geweest. Het begon namelijk 's ochtends met nog een controle echo, een afspraak bij anesthesie, (evt) bloed prikken, een afspraak met verpleging je schijnt ook nog wel eens bolletjes in je vagina te moeten stoppen om de baarmoedermond te verweken maar omdat ik minder dan een jaar daarvoor bevallen was heb ik dat niet gehad.



Oftewel, geen tijd om te gaan piekeren..... Bloeden daarna nog eventjes gehad maar was een paar weken later helemaal onder controle (en al vrij snel heel weinig bloedverlies).



Als je vragen hebt, stel ze gerust
Alle reacties Link kopieren
Thanks allemaal voor jullie lieve woorden!



Ik was nu 9 weken, maar het vruchtje maar ongeveer 8...



Ik overweeg toch echt een curretage en niet de pillen... Die nasleep heeft echt niet veel goed gedaan. Dank je weekend voor je uitgebreid verslag!



Ik vind het nog steeds heel onwerkelijk allemaal....
jeetje vk231,



wat vreselijk voor jullie! Eerst weer blij dat je een positieve test in handen hebt en dan dit weer! Wat een verdriet.

Veel sterkte ermee!



Zelf vraag ik me af of het normaal is als je nu weinig afscheiding hebt, of dat iets kan betekenen. Normaal heb ik er meer last van, draag ik een inlegkruisje en nu niet ( zijn op) en heb ik weinig afscheiding.

heb vorige week mijn eisprong gehad, kan het daar mee te maken hebben?

Hoop dat als ik volgende week wel ongesteld wordt, ik er niet zo verdrietig van ben..
Alle reacties Link kopieren
@vk: wat verschrikkelijk, zo erg... ! Veel sterkte



Ikzelf heb ook een positieve ervaring wat betreft een curretage: heb weinig tot geen nalast/ bloedverlies gehad. De ingreep zelf duurde maar een 20 minuutjes dus van de narcose zelf heb ik ook geen last gehad. Alles is meteen ook goed schoon. Ik kreeg mooi na 26 dagen mijn regels terug ( net zoals tevoren). HCG heb ik wel nog tot 3 weken in mijn lichaam gehad maar stond dan ook nog hoog (28000 op dag van curretage...). Op zich kan ik het je dus wel "aanraden" ( klinkt zo vreemd)...Echt heel veel succes meid! Wij zijn er voor je!!
Alle reacties Link kopieren
@VK: Oh lieve arme meid. Ik zit in tranen achter de computer. Ik kan niet in woorden uitdrukken hoe erg ik dit voor je vind. Heel, heel veel sterkte en een dikke knuffel.



Ik heb geen ervaring met curettage, zelf een miskraam opgewekt met cytotec. Was voor mij juist een goede ervaring. De 5 dagen inbrengen waren zwaar maar daarna was alles weg. Nog 1 dag gebloed en na 30 dagen weer ongesteld. Daarmee zal ik "mazzel" hebben gehad, als ik de reacties zo lees. Sterkte met je beslissing en alles wat nog komt. Ik kan het bijna niet geloven. Wat een klote-oneerlijke kutzooi is dit toch



Vk, neee :( wat verschrikkelijk!!

Je lichaam nog volop zwanger of had je twijfels???

Succes met welke optie het ook wordt!



Ik heb ervaring met het vervolgonderzoek naar stolling en chromosomen. Er wordt bij jou flink wat bloed afgenomen en ook bij je partner moet er 1 buisje bloed worden afgenomen voor de Chromosomen. Ik kreeg na 3 weken de uitslagen van de stolling en na een maand of 3 komen de chromosoom uitslagen.

Verder was er bij mij natuurlijk al wat meer onderzocht omdat ik al bij de gyn liep, dus weet niet of dat scheelt.

Er zijn duidelijke sites te vinden als je zoekt op habituele abortus.



Sterkte!!
Alle reacties Link kopieren
Ach meis wat een vreselijk nieuws!

Kan me voorstellen dat het nog moeilijk te beseffen is.



Moet toch nog allemaal even binnenkomen en een plekje krijgen. Je verwacht toch eigenlijk ook niet dat het 2x mis gaat ondanks dat de angst er wel is.



Ik hoop dat je de komende tijd veel steun aan je vriend/man hebt.

Zorg goed voor jezelf. Ondanks alles probeer positief te blijven hoe moeilijk dat soms ook zal zijn....
Alle reacties Link kopieren
@vk wat verschrikkelijk,sterkte meid! Het ging zo lang goed! Voelde je t aankomen of helemaal niet? Echt niet leuk..sterkte samen met je man/vriend
Doornroosje, was jouw echo goed?



Nina ook binnenkort echo toch?

Nog andere meiden echo's binnenkort? Tijd om keihard te duimen, zo worden we maar weer eens met de neus op de feiten gedrukt :(

Ik mag maandag weer (9wkn) nadat ik mijn angst bij de vk kenbaar heb gemaakt...



Wat liggen blijheid en verdriet toch dicht bij elkaar in deze periode..
Alle reacties Link kopieren
Vk ik zit hier heel hard te huilen! Wat is het oneerlijk!! Wat was het je zo gegund en waarom?! Heel veel sterkte en heel veel knuffels!! wat moet dit vreselijk veel pijn doen en verdrietig voor jullie zijn! ik heb geen ervaring met een curettage maar ik heb er wel allemaal goede ervaringen over gehoord! Mbt vervolgstappen wel, hetzelfde als twinkle. Ik heb ook een uitgebreid baarmoederonderzoek gehad. Dan kijken ze ook naar dingen zoals je eileiders (afstanden en maten) en naar je cervixslijm. Dat was bij mij de eerste stap zeg maar. Daaruit bleek dat ik een kleine nauwe linkereileider had.

Wat is dit onwerkelijk allemaal. heel veel sterkte!!



@twinkle ik snap dat je angst hebt en goed dat je maandag weer een echo hebt! Ik heb ook as maandag mijn eerste echo met 8 weken. Nu zit ik weer helemaal te zenuwen....



@jppie afscheiding zegt in principe niks over of je zwanger bent. Tot na je nod, dan merken vrouwen dat ze meer afscheiding krijgen, maar volgens mij ook niet allemaal. Ik had in mijn laatste rond even veel afscheiding als normaal, op mijn nod bijna niks zoals ik ook niet heb als ik ongesteld wordt en toch bleek ik zwanger te zijn. Nu is het weer veel witte dikke afscheiding. Volgens mij verschilt het wel per vrouw, en ik denk dat je echtersf denkt he dit was anders... Ik heb het vaak gedacht en bleek niet zwanger en andersom... Wel kun je je baarmoedermond voelen, die zit duidelijk dichter en hoger dan normaal, daarvoor moet je natuurlijk wel vaker gevoeld hebben.



@doornroosje hoe was je 20 weken echo? Voel je niet verveld om dat hier ook te vertellen



@poppie die oma's toch pff...
Alle reacties Link kopieren
Hoi meiden. Ik wilde niet ongevoelig zijn naar vk dus heb eerst even gereageerd naar haar.

De 20-weken echo vandaag was goed, voor zover de VK nu kon zien. Eigenwijze jongedame lag namelijk opgerold op haar buik in een hoekje en wat ik ook deed - springen, draaien, hoesten - ze had geen zin om zich om te draaien. Dus een aantal dingen waren lastig voor de VK om te controleren. In ieder geval waren het hartje, nieren en rugje goed. Geen hazenlip en het vocht in de hersentjes was ook goed. Volgende week wil ze nog even het profiel van het gezichtje kunnen zien, hoofdje nog een keer opmeten en de voorkant van haar lichaam zien en dan is alles gecontroleerd. Maar de belangrijkste dingen waren dus goed. Ze krijgt waarschijnlijk erg lange benen en haar hoofd was een beetje aan de grote kant. Ofwel: precies d'r mama



Na het nieuws van vk weer even extra op de feiten gedrukt hoe gelukkig ik mezelf moet prijzen.



@jullie: ik duim voor iedereen met echo's, controles, eisprongen, NOD's, alles..!
Alle reacties Link kopieren
Wat erg vk. Heel veel sterkte en veel knuffels
Alle reacties Link kopieren
Twinklinstar, ik heb morgenochtend een echo, dan zou ik bijna 8 weken moeten zijn.

Ik vind het heel spannend en sta flinke angsten uit. Aan de andere kant: de vorige keer was de echo met 8.5 weken prima, een halve week later ging het mis . Dus mocht ik morgen een goede echo hebben, dan is er nog altijd angst voor het verdere verloop.
Alle reacties Link kopieren
Allereerst natuurlijk een ongelofelijke sterktewens aan VK. Wat is het leven niet eerlijk. Ik hoop dat je de kracht kunt vinden om de dagen door te komen de komende tijd. En ook de tijd erna, als het nieuws zal gaan landen.



Lieve Lotus, ik begrijp je heel goed. Er zijn nu veel mensen zwanger en elke erbij is voor jou weer een confrontatie dat het bij jou nog niet zo ver is. Ik zie dat in dit topic weer allemaal nieuwe mensen posten (welkom, allen!) en dat de vele zwangeren niet altijd meer van zich laten horen, waardoor ik je beslissing goed kan begrijpen. Ik wens je alle sterkte voor de komende tijd.



Voor Jaimesblond geldt natuurlijk hetzelfde. Voor jullie beiden een sliertje vriendelijke gedachten jullie kant op.



Poppie0022: jou curretageverhaal is precies mijn verhaal! Was het in het OLVG toevallig? Ook hier heb ik een razendsnelle curretage gehad. Ik was heel tevreden over hoe het is verlopen. Snel, netjes en pijnloos. In nabeschouwing is het eigenlijk ook een beetje raar. Ik heb nooit een enkel gevoel gehad bij zwanger zijn, behalve dat ik niet ongesteld werd. Tja, een zwangerschapstest. Maar ik heb geen pijn gehad van de miskraam, heb ik geen naklachten gehad. Daardoor is de vorige zwangerschap ook zo ontastbaar: het is medisch geindigd en ik heb er eigenlijk nooit iets van gevoeld. Wat dat betreft is pillen dan een heel ander soort afsluiting van de miskraam. Desondanks heb ik er geen spijt van.



Net als Poppie heb ik morgenochtend de eerste echo. Ik ben dan iets meer dan 7 weken. Tot nu toe verloop de zwangerschap meer dan voorspoedig! Nooit misselijk, amper moe en wat zware borsten. En ook: geen bloedverlies. Dat stemt me gematigd positief. Maar ik vrees morgen heel erg. Dat er weer niets is. Dat er meer onzekerheid komt omdat er nog niets te zien is. Vorige keer ging ook bij mij 8 / 9 weken mis bleek bij de echo. Het is allemaal zo fragiel nog.



Voor iedereen die voor de rest nog op de wachtbank zit: ga for it!!
Alle reacties Link kopieren
Buuv.betty, succes morgen!
Alle reacties Link kopieren
Trouwens, curretage was in omgeving Itrecht, dus niet in het olvg.
Alle reacties Link kopieren
@buuv heel veel succes morgen! Ik snap je angst, maar hopelijk is alles goed! Laat je morgen even iets weten?



@poppie voor jou ook heel veel succes
Alle reacties Link kopieren
@doornroosje wat fijn dat alles goed was en stiekem is het wel leuk dat ze zo lekker eigenwijs is! Bovendien kan je haar volgende week weer zien! Geniet er maar lekker van! X
Buuv en poppie, veel succes morgen!!ik ga voor jullie beide duimen!!



Ik vond de echo ook heel spannend hoor, bang dat je droom weer in duigen valt.. als het goed is kan je een paar dagen opgelucht en blij zijn en dan weer nieuwe onzekerheid, want het kan nog altijd misgaan..

Vind het hele zwanger worden&zijn echt 1 grote rollercoaster qua emoties!!



Vk, heb veel aan je gedacht meis! Ben nooit zo goed om woorden te vinden, maar nogmaals sterkte!!
Alle reacties Link kopieren
Buuv en poppie: succes morgen! Denk aan jullie.



@twinlinkstar en poppie: ik herken zo wat jullie zeggen! Met 8 weken had ik een goede echo. Daarna bloedverlies en toen dacht ik: jaja vorige keer ging t ook na 10 weken mis. Toen weer een goede echo, maar dacht ik: tot 12 weken zegt t niks. Daarna stress omdat de symptomen verdwenen. Toen stress omdat t lang duurde tot volgende echo. Toen omdat ik nog niks voelde. Etc etc. Word soms simpel van mezelf. Het is gewoon voor ons allemaal niet eenvoudig denk ik, na een miskraam.



@nina: ja dat ga ik nu echt doen! zeker nu ik haar begin te voelen neemt de stress af. Moet nu dus normaal gaan doen van mezelf ;)! Hoe gaat het nu met jou?
Alle reacties Link kopieren
Vk.. Nee... Ik lees het net.. Wat verschrikkelijk dat je het weer moet meemaken! Het was jullie echt gegund! Ik kan me heel erg voorstellen dat je nu bang bent voor eventueel vervolg onderzoek naar de oorzaak. Eerst dit verschrikkelijke verdriet verwerken.. De rest komt later. Je zult nu vast in een enorme rollercoaster van emoties zitten.. Een hele dikke knuffel, en sterkte..
Alle reacties Link kopieren
Buuv Betty, ik vind je bericht erg lief. Hoe jij het beschrijft is exact hoe ik het voel. Ik gun het iedereen van harte, terwijl het iedere keer ook steekt waarom het dan bij mij niet gelukt is. Ik bekijk het niet meer van ronde tot ronde omdat naar mijn gevoel de kansen zo klein zijn. Ik hoop dat het ooit gaat lukken, leg me er nu even bij neer. Ik heb een nieuwe baan en ben bezig met de laatste loodjes van mijn studie. Heb me besloten hier op te richten. Neemt niet weg dat we nog steeds proberen hoor, maar ik verwacht er niet veel meer van..



Heel veel succes vandaag bij de echo! En ook twinklinstar dacht ik vandaag? Meiden, veel succes!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven