DDOS aanvallen op mijn server wat kan ik doen?

18-07-2014 21:57 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,



Al ruim een maand heb ik last van ddos aanvallen dat elke dag rond 1:00AM begint. Ik heb wel een vermoeden wie hier achter zit, maar ik heb geen bewijs.



Ik heb een Virtual Server bij CloudVPS en ik heb ter als bescherming CloudFlare erbij genomen. Helaas was het gisteren gebleken dat zelfs cloudflare geen bescherming kan bieden, mijn websites waren wederom offline.



Mijn Hosting provider CloudVPS steunt mij niet echt en cloudflare beveelt hun Enterprise pakket aan(wat bakken met geld kost). Min of meer mag ik het zelf uitzoeken.



Wat kan ik eigenlijk nog doen?
Computerforum opzoeken.





Hoe kom je er bij dat dit een computer nerd forum is?



Hoe kom je er uberhaupt bij, om je, als man aan te melden bij een forum, gericht op vrouwen, met een zeer specifieke computer gerelateerde vraag?



Ik meld mij toch ook niet aan op een forum voor vissers als ik een vraag over mascara heb? Gewoon omdat de kans dat daar iemand met kennis over het onderwerp zit, redelijk klein is. Ik zou dus voor een beauty gerelateerd forum kiezen in dat geval.

En in jouw geval zou ik het dus meer in de computer gerelateerde hoek zoeken
Alle reacties Link kopieren
Een ddos aanval op je (privé) server. Wow. Dat vind ik wel apart. En om 1 AM? Wat voor "diensten" biedt je dan aan op je server dat degene die hier achter zou zitten denkt je te raken om 1 uur 's nachts? En ik ben absoluut geen computerexpert, dus ik kan je niet verder helpen. Probeer eens een forum met hackers ofzo.
Alle reacties Link kopieren
Of neem nog eens contact op met CloudVPS, volgens mij een prima club, waar wij zelf ook klant zijn. Ik kan me niet voorstellen dat zij je niet kunnen helpen.
'Geniet van elke dag, want er komt geen dag terug'
Alle reacties Link kopieren
quote:modus_ schreef op 18 juli 2014 @ 22:28:

Een ddos aanval op je (privé) server. Wow. Dat vind ik wel apart. En om 1 AM? Wat voor "diensten" biedt je dan aan op je server dat degene die hier achter zou zitten denkt je te raken om 1 uur 's nachts? En ik ben absoluut geen computerexpert, dus ik kan je niet verder helpen. Probeer eens een forum met hackers ofzo.





Hallo Modus,



Bedankt voor je bericht. deze persoon zat te spammen en had ik gebanned. Toen begon hij te dreigen als ik de site niet offline doe dan volgen er consequenties.



Ik negeerde die persoon(zoals ik Lucky_Birdie negeer), nog geen 24 uur later gebeurde de DDOS aanvallen.



Ik zal eens opzoeken naar een goede computer forum. Thanks voor de tip!
Alle reacties Link kopieren
quote:Juultje schreef op 18 juli 2014 @ 22:51:

Of neem nog eens contact op met CloudVPS, volgens mij een prima club, waar wij zelf ook klant zijn. Ik kan me niet voorstellen dat zij je niet kunnen helpen.Ja klopt, hun dienstverlening is goed maar hun service vind ik minder. Duurt altijd 2 dagen of langer voordat ze antwoorden en al meer dan een maand ben ik met ze aan het mailen. Ze verschuiven het probleem naar mij.
Sympathiek hoor, iemand negeren die advies geeft.

Volgens mij raadde ik als eerste aan om een ander forum op te zoeken, of word ik nou gek?





k zeg altijd maar zo, tijd zal bewijzen and karma will deal with the rest.
Alle reacties Link kopieren
Ga naar Tweakers, daar kan je beter geholpen worden dan hier!!
quote:ricardoimmeren schreef op 18 juli 2014 @ 22:56:

[...]





Ja klopt, hun dienstverlening is goed maar hun service vind ik minder. Duurt altijd 2 dagen of langer voordat ze antwoorden en al meer dan een maand ben ik met ze aan het mailen. Ze verschuiven het probleem naar mij.Nee hoor, het probleem is gewoon al van jou. JIJ hebt een fittie met iemand. Jij denkt dat je een DDOS (zeker weten dat het een DDOS is? Dat is namelijk waarschijnlijk strafbaar, terwijl een enkelvoudige DOS dat niet is) te verduren hebt. Je leverancier kan proberen je te helpen, maar ze zijn niet de veroorzakers van je probleem.
Tegen DDOS kan je je als particulier nauwelijks beveiligen.



IP veranderen is de beste optie.



Als het een zware DDOS is gaat de ISP je waarschijnlijk blacklisten waardoor je helemaal niet meer bereikbaar bent. Dan is het gewoon wachten tot de aanval over is.
quote:Lucky_Birdie schreef op 18 juli 2014 @ 22:18:

Hoe kom je er bij dat dit een computer nerd forum is?Omdat we een categorie Digi hebben waar een aantal (echte) ICT'ers zitten.
Alle reacties Link kopieren
ddos staat voor denial of service.

dit houd eigenlijk alleen maar in dat je met heel veel

computers tegelijk honderden webaanvragen verstuurd

naar jouw server.



omdat je server deze hoeveelheid niet aankan zal hij na

verloop van tijd een denial of service aangeven aan eenieder

die dan de site bezoekt tot de aanval afgelopen is en

de server de aanvraag weer kan verwerken.

als hij niet al compleet vastgelopen is.



een ddos word uitgevoerd met een bot net wat inhoud

dat computers geinfecteerd met een trojan reageren op

commando's van de beheerder van het bot net.

meeste mensen hebben niet eens wat door dat dit gebeurt.



hier is geen oplossing voor want als jij de hardware sterker

maakt voert hij zijn bot net op en bouwt een groter netwerk.

met een beetje pech kom je hier nooit meer vanaf.
hier mag de url van mijn hobby website niet staan
Alle reacties Link kopieren
quote:Lucky_Birdie schreef op 18 juli 2014 @ 22:18:

Computerforum opzoeken.





Hoe kom je er bij dat dit een computer nerd forum is?



Hoe kom je er uberhaupt bij, om je, als man aan te melden bij een forum, gericht op vrouwen, met een zeer specifieke computer gerelateerde vraag?



Ik meld mij toch ook niet aan op een forum voor vissers als ik een vraag over mascara heb? Gewoon omdat de kans dat daar iemand met kennis over het onderwerp zit, redelijk klein is. Ik zou dus voor een beauty gerelateerd forum kiezen in dat geval.

En in jouw geval zou ik het dus meer in de computer gerelateerde hoek zoeken



Waarom denk jij dat deze pijler Digi heet??

Omdat het over mascara en tampons moet gaan denk je??



Je beide reacties slaan volkomen nergens op.
Een d-dos, een distributed denial of service attack, vergt inderdaad de inzet van meerdere computers. Als die inzet wordt verkregen door inbraak in beveiligde computersystemen, dan is sprake van een strafbaar feit, van computercriminalitiet in de zin van de wet. Als je ook nog eens een redelijk vermoeden hebt van de aanvaller, dan zou je, in theorie tenminste, enige steun van de politie kunnen krijgen. Het gekke is alleen dat niet het slachtoffer van de ddos, maar de eigenaren van de gebruikte computers, de partij is jegens wie een misdrijf wordt gepleegd.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven