Lijf & Lijn alle pijlers

Krachttraining: wanneer begon jij resutaat te zien?

22-07-2014 22:26 84 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik doe nu iets van 4 weken krachttraning: 2 keer per week een uurtje en daarnaast spin ik ook 2 keer in de week. Van het spinnen verwacht ik geen resultaat omdat ik hiervoor hardliep en cardio voor mijn figuur niets meer doet. Van de krachtraining zie ik tot dusver nog geen resultaat, maar ik weet dat het lang duurt voordat er iets in je lijf gaat veranderen. Dus ik ga stug door, wat geen probleem is want ik vind het heerlijk om te doen. Maar mijn doel is uiteindelijk natuurlijk om wat strakker/gespierder te worden en hoop dat ik binnen een paar maanden resultaat ga zien.

Wanneer begonnen jullie resultaat te zien? En moet ik misschien 3 keer per week gaan krachttrainen en 1 spinningsessie skippen?
Pas na een jaar.

En het ging pas echt goed toen ik leerde rust te houden na een training en ik beter en meer ging eten. De grootste beginnersfout is dat velen beginnen aan KT en tegelijkertijd dieet houden. Maar om massa te krijgen moet je voldoende calorieën binnenkrijgen.
2 keer is genoeg als je er minimaal 2 rustdagen tussen hebt. Als je naar 3 keer wilt dan moet je in splitschema trainen.

Is effectiever maar niet aan te raden voor een beginner
Wat is een splitschema?
Je hebt FB (Full body) waarbij je 1 of 2 keer per week alle spiergroepen traint, dit doen de meeste vrouwen

en je hebt splitschema, waarbij je minimaal 3 keer per week traint maar elke training andere spiergroepen. Ik zorg ervoor dat ik alle spiergroepen 1 keer per week maximaal belast. Deze moeten daarna minimaal 2 tot 4 dagen rust hebben. Dus het ziet er dan zo uit bijvoorbeeld.

Lower- upper: Maandag: benen, billen en kuiten

Dinsdag: rug/ triceps

Woe: borst/ schouders biceps

Do: rust

Vrijdag: zelfde training als maandag.



je kan ook lower/upper combineren

maandag: benen/ kuiten/ rug/ triceps

Dinsdag: borst/ schouders/ biceps

woe.: rust

Do; rust

vrij; schema van maandag



Bij een splitschema train je minimaal drie keer PW en je pakt natuurlijk veel meer oefeningen dan in een FB training. In de meeste FB trainingen zitten bijv. 1 tot 2 oefeningen per spiergroep. In een splitschema kan je bijv. 4/5 oefeningen pakken.



Maar alleen geschikt als je al langer KT doet
Alle reacties Link kopieren
Ik train nu 2 jaar en in het eerste jaar had ik best veel resultaat. Doordat ik meer en gezonder ging eten, ben ik in een half jaar tijd ong. 6 kg. afgevallen en werden mijn spieren dikker. Mijn armen zijn inmiddels mooi gevormd en mijn benen zijn van slank naar flink gespierd gegaan, nu mijn buik nog .



Train je met losse gewichten?
Alle reacties Link kopieren
Wat voor oefeningen doe je en met hoeveel gewicht?



Ik had na 3 maanden al resultaat, ongeveer 4% vetverlies (van 29 naar 24%) en 10 cm rond mijn middel (va 89 naar 79). Ok er mocht ook wel wat af. Dat resultaat zag ik zelf trouwens niet, ik bleef toch zeker een jaar, 1.5 jaar een pluisje zien in de spiegel terwijl ik dat al niet meer was. Ik ben wel lang stevig gebleven en nog steeds wel.



Ik ben één van de weinige vrouwen die een duidelijke tricep heeft, een hoefijzer was na 6 maanden al aardig te zien. Na een jaar zag je wel echt wat spieren, buik blijft een moeilijk gebied. Na 2 jaar wordt ook dat langzaam nog iets beter.



Ik train nu 3 jaar en kom net van dansen. Het valt mij dan wel op dat ik behoorlijk veel gespierder dan de gemiddelde vrouw vooral bij mijn boven armen en quads. Voor een vrouw maak ik wel makkelijk spiermassa aan.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
ik heb nooit gemeten trouwens, cijfers zeggen me niks. Ik kijk naar de spiegel en kleding
Alle reacties Link kopieren
Na drie maanden (train twee keer per week). Moet er wel bij zeggen dat ik de sportschool binnenliep als 'skinny fat'. Dus geen dieet of lijnen. Na bijna een jaar ben ik 6 kg bijgekomen . Het ziet er nu wel een stuk beter uit. Mijn doel was: kracht terugkrijgen en wat meer souplesse.



Moet er ook bij vermelden:

- daarvoor tien jaar werkelijk niets gedaan aan sport of wat dan ook (wellicht dat andere sportvormen ook snel resultaat hadden gehad)

- tot mijn veertiende op hoog niveau heb geturnd: ringen en brug. Mijn lijf is eigenlijk gemaakt voor dit soort sport.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
Ik meet ook niet meer, alleen ik was toen wel blij met die meting want ik had echt een verstoord beeld van mij zelf. Ik zag het resultaat niet want anderen wel zagen. Ik bleef heel lang mijn oude ik zien.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
quote:lemoos2 schreef op 23 juli 2014 @ 01:11:

Na drie maanden (train twee keer per week). Moet er wel bij zeggen dat ik de sportschool binnenliep als 'skinny fat'. Dus geen dieet of lijnen. Na bijna een jaar ben ik 6 kg bijgekomen . Het ziet er nu wel een stuk beter uit. Mijn doel was: kracht terugkrijgen en wat meer souplesse.



Moet er ook bij vermelden:

- daarvoor tien jaar werkelijk niets gedaan aan sport of wat dan ook (wellicht dat andere sportvormen ook snel resultaat hadden gehad)

- tot mijn veertiende op hoog niveau heb geturnd: ringen en brug. Mijn lijf is eigenlijk gemaakt voor dit soort sport.Ja dan heb je het ideale uitgangspunt. Spieren hebben een geheugen, was je vroeger getraind dan ben je snel weer in shape. Was je vroeger niet getraind, dan zal je nooit zo kunnen shapen als iemand die wel getraind was. En de 1 heeft meer aanleg
ik ken trouwens ook genoeg vrouwen die goed trainen maar heel weinig resultaat boeken. Die hebben gewoon geen aanleg.
Alle reacties Link kopieren
Ik ken ook veel vrouwen die de hele tijd op hun kont zitten op een apparaat al kletsend of 50x 10 kg heen en weer bewegen om vervolgens naar het volgende apparaat te waggelen. Of mannen die kreunend 30 kg deadliften tussen het telefoneren door.



Heel raar dat sommige mensen nooit resultaat hebben en nauwelijk vooruitgang.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Op mijn sportschool zitten niet veel vrouwen in het krachthonk. De dames daar zijn volgens mij wel allemaal gezegend met aanleg. Bij de mannen zie ik dat wel. De 'gespierde spijker' look.
Nee heb je, ja kun je krijgen
quote:viva-amber schreef op 23 juli 2014 @ 01:19:

Ik ken ook veel vrouwen die de hele tijd op hun kont zitten op een apparaat al kletsend of 50x 10 kg heen en weer bewegen om vervolgens naar het volgende apparaat te waggelen. Of mannen die kreunend 30 kg deadliften tussen het telefoneren door.



Heel raar dat sommige mensen nooit resultaat hebben en nauwelijk vooruitgang.
abcdefg
quote:viva-amber schreef op 23 juli 2014 @ 01:19:

Ik ken ook veel vrouwen die de hele tijd op hun kont zitten op een apparaat al kletsend of 50x 10 kg heen en weer bewegen om vervolgens naar het volgende apparaat te waggelen. Of mannen die kreunend 30 kg deadliften tussen het telefoneren door.



Heel raar dat sommige mensen nooit resultaat hebben en nauwelijk vooruitgang.Het bestaat hoor. Resultaat is sterk afhankelijk van het soort vezels waaruit je spieren bestaan.
mannen tonen veel sneller en boeken veel sneller resultaat dan vrouwen. Ook daar zie je onderling verschillen maar de man met de minste aanleg heeft altijd nog een streepje voor op de zeer aangelegde vrouw.



Het is niet eerlijk
Alle reacties Link kopieren
quote:iksnapernietsvan2 schreef op 23 juli 2014 @ 01:48:

[...]





Bedoel je dat die mannen geen aanleg hebben? Ik snap t nietDat bedoel ik inderdaad. Meestal begin twintig, graatmager, vaak langer dan gemiddeld met als doel 'breed' worden. Eigenlijk de ideale types voor triatlons.
Nee heb je, ja kun je krijgen
abcdefg
abcdefg
Alle reacties Link kopieren
quote:iksnapernietsvan2 schreef op 23 juli 2014 @ 01:57:

Maar jij weet toch niet wat hun doel is?Daar zijn ze nogal vrij obsessief mee bezig, in woord en gebaar
Nee heb je, ja kun je krijgen
abcdefg
Alle reacties Link kopieren
quote:iksnapernietsvan2 schreef op 23 juli 2014 @ 02:10:

Heb je met ze gesproken?



Definieer 'gesprek'.



Als daaronder een klaagzang valt tegen mij over hoe moeilijk/lang het allemaal wel niet duurt, dan heb ik met ze gesproken ja.
Nee heb je, ja kun je krijgen
En jij hebt ze niet uitgelegd dat ze nutteloos bezig waren ;)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven