Voor de lol is ineens niet zo lollig.

22-07-2014 11:05 255 berichten
Hallo ladies,



Bij mij net over de brug zit een spiritueel centrum waar ik al jaren aan voorbij loop zonder de behoefte om daar eens te gaan kijken, maar gister bedacht ik dat het weleens leuk zou zijn om daar te gaan kijken.



Er verzamelde zich allemaal mensen in een zaaltje en het entree was 5 euro, mooi bedrag voor een avondje entertainment toch?



We moesten allemaal iets persoonlijks op een bord leggen, ik gaf een oorbel en ze ging van start.



Wat mij opviel aan haar is dat ze geen vragen stelde, maar uitgebreid vertelde wat ze, weet ik veel, zag, voelde, hoorde, whatever.



Ik had besloten helemaal niets te zeggen, geen enkele informatie te geven.



Ze pakte mijn oorbel en begon uitgebreid te vertellen over een huis in mijn gebouw waar een jonge vrouw woont, waar veel jongeren over de vloer komen die zich veel bezig houden met alcohol en drugs. Dit klopt.

Ze zei dat ik mijn deuren goed af moest sluiten, want die jongeren hebben het plan om bij me in te breken en, zo zei ze, het zou me een enorme buikpijn opleveren.

Het verhaal ging nog veel verder en ze vertelde details die echt niemand kan weten.



Nou ben ik niet snel onder de indruk en ook niet gek te maken, maar ik ben er wel even stil van.



Eigenlijk vind ik het helemaal niet leuk dat ik er naartoe ben gegaan, want van entertainment was weinig sprake.



Ik weet niet wat ik met dit topic wil, gewoon even ventileren.



Voor de dames die mordicus tegen dit soort dingen zijn en de behoefte hebben om hun ongeloof op te dringen? Ik sta te moonen, dat je het weet.
quote:Cateautje schreef op 22 juli 2014 @ 22:13:

[...]



Naam, adres, woonplaats.

Ik stond er ook niet bij stil.Ow. Ja. Nee, zover gaat mijn forumidylle ook niet.
quote:Cateautje schreef op 22 juli 2014 @ 22:15:

[...]



Dat zul je weten over drie jaar. Ah oke. Ben zo blij met mijn eigen glazen bol.
quote:redhothead schreef op 22 juli 2014 @ 22:18:

[...]





Ah oke. Ben zo blij met mijn eigen glazen bol. Geen glazen bol lieverd, een natuurwet.
quote:Cateautje schreef op 22 juli 2014 @ 22:19:

[...]



Geen glazen bol lieverd, een natuurwet.He Cateau, ik weet dat toch, dat weet jij ook. Kus!
Alle reacties Link kopieren
quote:LadyZiva schreef op 22 juli 2014 @ 21:48:

[...]





Het tweede deel vind ik zelf dubbel. Hoe kun je beoordelen of mensen de boel besodemieteren en misbruik maken van hun kwetsbaarheid?



Er zijn best veel manieren om dit te beoordelen. O.a. door aan te tonen dat hun methoden niet werkzaam zijn. Of in het geval van cold reading dat het werkt met bepaalde trucjes, misleiding, kansberekening etc. en dat het dus niets met waarzeggen, helderziendheid, of spreken met overledenen te maken heeft.

Er is best veel onderzoek gedaan naar dit soort zaken. Door bijv. vereniging tegen kwakzalverij en Stichting skepsis.

Ik vind het wel boeiend om die artikelen te lezen en te zien hoe bijv. mediums te werk gaan. Te ontdekken wat er werkelijk gebeurt en wat je als argeloze toeschouwer in eerste instantie niet doorhebt.
Eigenlijk, als ik er nader bij stilsta, vind ik die cold readers ook wel wat hebben. Zij zien door onbewuste gedragingen van mensen wat er aan schoort en leggen dat bloot, zodat de gelezene daar iets mee kan, mits de gelezene het herkent natuurlijk. Het zou best eens kunnen dat een cold reader oud zeer naar boven brengt waar iemand al jaren last van ondervind, maar niet door heeft waar die last vandaan komt en daar wordt die persoon dan gelijk even mee geholpen om daar schoon schip mee te maken. Wel efficiënt eigenlijk. Bij nader inzien dan hè.
Alle reacties Link kopieren
quote:Cateautje schreef op 22 juli 2014 @ 22:34:

Eigenlijk, als ik er nader bij stilsta, vind ik die cold readers ook wel wat hebben. Zij zien door onbewuste gedragingen van mensen wat er aan schoort en leggen dat bloot, zodat de gelezene daar iets mee kan, mits de gelezene het herkent natuurlijk. Het zou best eens kunnen dat een cold reader oud zeer naar boven brengt waar iemand al jaren last van ondervind, maar niet door heeft waar die last vandaan komt en daar wordt die persoon dan gelijk even mee geholpen om daar schoon schip mee te maken. Wel efficiënt eigenlijk. Bij nader inzien dan hè.



Tja, ik denk dat het zeer dubieus is als een Lou de Palingboer met oud zeer aan de slag gaat. Het lijkt mij verstandiger dit aan een deskundige over te laten, bijvoorbeeld een psycholoog die er voor geleerd heeft. En niet een of andere charlatan die er misschien niet kundig en integer mee omgaat.

Net zoals ik met ernstige fysieke klachten naar een arts ga en niet naar een Jomanda.
Alle reacties Link kopieren
Als ik even niet de zweefteef uit ga hangen dan zou ik me wel zorgen maken over het hele inbraak verhaal.



Tig jaar geleden werd mijn moeder wakker en er stond een man in de slaapkamer. Mijn moeder was niet zo bang aangelegd en heeft meneer de deur uitgewerkt. Politie werd gebeld en het bleek dat hij met een plastic pasje de deur open had geflipperd. Er was niets gestolen dus er was niets aan de hand.



We zijn nou tig jaar verder en er kwam een plastic strip op de deur. Later werden er nog meer sloten geplaatst. Op elke buitendeur zitten nu minstens drie sloten die alleen op te maken zijn met verschillende sleutels en een draaimechanisme. Elke tussendeur zit op slot. 's Nachts zit ze bij elk piepje of kraakje rechtop in bed.



Ik zeg absoluut niet dat dat bij jou ook zo is maar het hele gebeuren heeft mijn moeder veel meer beïnvloed dan ze toen ooit kon denken. Dat gun ik echt niemand.
quote:Cateautje schreef op 22 juli 2014 @ 22:34:

Eigenlijk, als ik er nader bij stilsta, vind ik die cold readers ook wel wat hebben. Zij zien door onbewuste gedragingen van mensen wat er aan schoort en leggen dat bloot, zodat de gelezene daar iets mee kan, mits de gelezene het herkent natuurlijk. Het zou best eens kunnen dat een cold reader oud zeer naar boven brengt waar iemand al jaren last van ondervind, maar niet door heeft waar die last vandaan komt en daar wordt die persoon dan gelijk even mee geholpen om daar schoon schip mee te maken. Wel efficiënt eigenlijk. Bij nader inzien dan hè. Niks mis met nader inzien; als je wilt kun je zoveel voelen bij mensen. Je hebt alleen inlevingsvermogen nodig. En dat komt soms te dichtbij mss?
quote:redhothead schreef op 22 juli 2014 @ 22:13:

Meds, is dit een persoonlijke vete of gewoon een persoonlijke afkeer van dingen die niet in je comfort zone liggen?Ik beantwoord geen vragen waarbij iemand vanuit zijn eigen interpretatie alvast de antwoorden geeft
quote:loquase schreef op 22 juli 2014 @ 22:25:

[...]





Er zijn best veel manieren om dit te beoordelen. O.a. door aan te tonen dat hun methoden niet werkzaam zijn. Of in het geval van cold reading dat het werkt met bepaalde trucjes, misleiding, kansberekening etc. en dat het dus niets met waarzeggen, helderziendheid, of spreken met overledenen te maken heeft.

Er is best veel onderzoek gedaan naar dit soort zaken. Door bijv. vereniging tegen kwakzalverij en Stichting skepsis.

Ik vind het wel boeiend om die artikelen te lezen en te zien hoe bijv. mediums te werk gaan. Te ontdekken wat er werkelijk gebeurt en wat je als argeloze toeschouwer in eerste instantie niet doorhebt.

Derren Brown!!

Schokkend om te zien hoeveel mensen erin tuinen.
quote:loquase schreef op 22 juli 2014 @ 22:53:

[...]





Tja, ik denk dat het zeer dubieus is als een Lou de Palingboer met oud zeer aan de slag gaat. Het lijkt mij verstandiger dit aan een deskundige over te laten, bijvoorbeeld een psycholoog die er voor geleerd heeft. En niet een of andere charlatan die er misschien niet kundig en integer mee omgaat.

Net zoals ik met ernstige fysieke klachten naar een arts ga en niet naar een Jomanda.Hier ben ik het mee eens. Die cold readers hebben vooral oplichterij voor ogen en niet het welzijn van de ander. Hoewel ze het wel zo doen overkomen.
Oke. Ik denk niet dat ik de vraag beter voor je in kan pakken en eigenlijk maakt het ook niet uit. Ook ik ken mijn eigenheimers.
*
quote:redhothead schreef op 22 juli 2014 @ 23:00:

Oke. Ik denk niet dat ik de vraag beter voor je in kan pakken en eigenlijk maakt het ook niet uit. Ook ik ken mijn eigenheimers.

pappenheimers.

Het is raar om meerkeuzevragen te stellen. Stel eens een open vraag.
Rare reactie die lol smiley?
quote:Cateautje schreef op 22 juli 2014 @ 23:00:

*ik zag het wel hoor
quote:tekenis schreef op 22 juli 2014 @ 23:02:

Rare reactie die lol smiley? Niet raar, te laat.
Alle reacties Link kopieren
quote:redhothead schreef op 22 juli 2014 @ 22:57:

[...]





Niks mis met nader inzien; als je wilt kun je zoveel voelen bij mensen. Je hebt alleen inlevingsvermogen nodig. En dat komt soms te dichtbij mss?



Dat is nu juist een van mijn grootste bezwaren tegen dat soort types.

(zoals ik ook al in mijn vorige post probeer uit te leggen)
quote:sabbaticalmeds schreef op 22 juli 2014 @ 23:01:

[...]



pappenheimers.

Het is raar om meerkeuzevragen te stellen. Stel eens een open vraag.



Nee, ik ken eigenheimers, ik heet geen Meds.

Een open vraag: waarom is het raar om meerkeuzevragen te stellen?



Zo teleurstellend, geef ik een antwoord ben je weg Meds.
Alle reacties Link kopieren
quote:sabbaticalmeds schreef op 22 juli 2014 @ 23:02:

[...]



ik zag het wel hoor



Shit, net gemist en ik ben zo nieuwsgierig.

Ach, ik stel me wel mediamiek in verbinding met Lou de Palingboer, hem is het vast niet ontgaan.
quote:loquase schreef op 22 juli 2014 @ 23:10:

[...]





Shit, net gemist en ik ben zo nieuwsgierig.

Ach, ik stel me wel mediamiek in verbinding met Lou de Palingboer, hem is het vast niet ontgaan. Je geeft het niet op hè?
Alle reacties Link kopieren
quote:Cateautje schreef op 22 juli 2014 @ 23:10:

[...]



Je geeft het niet op hè?



Gebbetje tussendoor moet kunnen, toch?



Wilde net deze discussie gaan verlaten, heb mijn bezwaren tegen mediums etc. geloof ik wel duidelijk genoeg uitgelegd.
Welterusten voor straks.



Be happy.
Slaap lekker

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven