Heeft hij gelijk??

22-07-2014 22:32 130 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi!



Omdat ik in mijn vorige topic vrij veel bruikbare tips heb gehad, zit ik met een meningsverschil met mijn vriend. Gisteren heb ik samen met mijn beste vriendin een vakantie geboekt naar Marokko voor 2 weekjes. Ik ben nog nooit in Marokko geweest, maar het lijkt mij prachtig daar. Relevante informatie: we verblijven bij háár familie! Echt ideaal voor ons dus!



Ik had het gisteren al op Facebook gezet en vertelde het vandaag heel enthousiast (want dat ben ik!) aan mijn vriend, maar hij reageerde niet vrolijk terug. Hij vond het niet leuk dat ik het 1 dag later "pas" aan hem vertel en het wel meteen op FB zette en hij vindt Marokko nogal een onverstandige keuze. Nou is hij absoluut niet boos, maar hij zei wel dat hij het jammer vond, want hij wou ook nog op vakantie met mij en daar is nu geen tijd meer voor vanwege werk en aankomende hertentamens, terwijl we eigenlijk nog een last minute zouden boeken.



Maargoed.. Dat van Marokko was nogal spontaan en ik was onze afspraak al een beetje "vergeten" als in dat ik dacht dat het er toch niet meer van ging komen. Nu is er helemaal geen ruzie tussen mij en mijn vriend, maar merk ik wel dat hij het helemaal geen leuke zet van mij vindt. Maar ik dacht er niet over na dat hij het zo zou opvatten. En dan geeft hij mee dat ik "meer kan overleggen met hem" omdat het nogal lullig overkwam volgens hem.



Maar eigenlijk ben ik het daar niet mee eens. Ik hoef toch niet te overleggen met hem als ik besluit om met een vriendin op vakantie te gaan? Nou, dat vraag ik mij dus af. Thanks voor het lezen!
quote:piekeraar_ schreef op 22 juli 2014 @ 22:53:

[...]



Ik noem mezelf niet egoïstisch, maar zag hier niet erg veel kwaad in. Ik had het eerder moeten aangeven, maar dat is dus wel een leermomentjr nu.Jij durft dit dus nog een leermomentje te noemen. Ik hoop oprecht dat je vriend nu 2 leermomentjes heeft meegemaakt en je keihard dumpt. Hij verdient beter, veel beter!
Stop met die relatie. Als je echt van iemand houdt, dan overleg je automatisch omdat je simpelweg graag wil horen wat jouw partner ergens van vindt. Het feit dat jij die behoefte niet voelt, zegt mij dat hij/de relatie geen moer voor je betekent.
Alle reacties Link kopieren
Volgende keer je naam eer aan doen als je een vakantie boekt.
Alle reacties Link kopieren
Kamp vriend!!!!!
quote:piekeraar_ schreef op 22 juli 2014 @ 22:57:

[...]

want ik heb uit enthousiasme gewoon snel geboekt zonder dat ik aan meningen van andere mensen dacht.

Je doet het goed. TO.



Nog wat extra olie op het Viva-vuur
Alle reacties Link kopieren
quote:Lucky_Birdie schreef op 22 juli 2014 @ 22:41:

Gut, dat gebeurd mij nou ook regelmatig.



Bijvoorbeeld met eten koken, vergeet ik gewoon dat ik al jarenlang samenwoon.

Gelukkig zit er hier een snackbar om de hoek.



Ben hem ook wel eens vergeten mee terug te nemen van vakantie. Ging nogal spontaan naar huis,en hij vond het niet leuk om later op facebook te lezen dat ik al thuis was. het zou je gebeuren
Alle reacties Link kopieren
quote:heetjes schreef op 22 juli 2014 @ 22:53:

Ik denk dat je vriend wat begripvoller is dan dat ik vrees dat ik zou zijn.



Misschien is het goed om het eens over jullie verwachtingen tegenover elkaar te hebben, want dit gaat niet goed zo.



Uitleggen dat het komt omdat je het van thuis uit zo hebt mee gekregen verklaart het wel een beetje - maar maakt het er uiteindelijk natuurlijk niet veel leuker op voor je vriend.Dat zei hij ook al, en ik denk ook dat het nodig is.
Je eigen plan trekken kan ook best binnen een relatie. Maar dan wel met fatsoen, dus van tevoren aangeven dat je graag met je vriendin wilt. Ipv eerst te zeggen dat je met hem gaat en dan zonder overleg toch iets anders te doen.



Ik zou sowieso boos zijn als we 1x per jaar op vakantie kunnen en mijn partner het dan belangrijker vindt om met een vriend te gaan. Rot op joh, dat is geen relatie, dat is seks en een beetje aandacht.
He no joke wij zijn serieus een keer mijn opa vergeten op een tankstation op vakantie Maar die had geen Facebook...
quote:whopper schreef op 22 juli 2014 @ 22:56:

Niet meer op reageren joh. Trol.



Dat denk ik nu ook maar ik heb dat net in een ander topic ook al gezegd, je durft bijna niet meer serieus te reageren.



Verspilde energie dus.
Alle reacties Link kopieren
quote:boerderijgeit028 schreef op 22 juli 2014 @ 22:36:

Ik zit in kamp vriend Schuif eens op, ik kom erbij!
Twee dingen zijn oneindig: het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker..
-Albert Einstein-
Alle reacties Link kopieren
quote:matroesjka_ schreef op 22 juli 2014 @ 23:00:

Je eigen plan trekken kan ook best binnen een relatie. Maar dan wel met fatsoen, dus van tevoren aangeven dat je graag met je vriendin wilt. Ipv eerst te zeggen dat je met hem gaat en dan zonder overleg toch iets anders te doen.



Ik zou sowieso boos zijn als we 1x per jaar op vakantie kunnen en mijn partner het dan belangrijker vindt om met een vriend te gaan. Rot op joh, dat is geen relatie, dat is seks en een beetje aandacht.Dat is waar, maar daaf stond ik niet bij stil. Ik dacht ook dat we niet meer samen op vakantie zouden gaan, spraken er niet echt over en we waren er niet echt mee bezig.
Alle reacties Link kopieren
Je denkt te weinig na, je doet impulsief iets wat je leuk vindt. Dit heb je van huis uit meegekregen en dat vind je dus kennelijk heel normaal. Ik vind dat in een relatie niet zo werken. Je houdt rekening met elkaar en je overlegt. Tijd samen is heel belangrijk ( zeker als je niet samenwoont) en dat boor je je vriend door de neus. Ik hoop dat je nog eens volwassen wordt als je echt van je vriend houdt. Anders trekt hij de stekker er op een gegeven moment uit. ( en ik geef hem dan groot gelijk, ik zit ook in kamp vriend)
Find people who will make you better (M. Obama)
Joh steek toch geen energie meer in dit wicht. Het is en trol.
Alle reacties Link kopieren
quote:Amand schreef op 22 juli 2014 @ 22:59:

[...]



Je doet het goed. TO.



Nog wat extra olie op het Viva-vuur

Dat doe ik niet expres, ik meen het gewoon echt zo.

Maar blijkbaar ben ik zo fout dat het onrealistisch is ;)
Is er nog ruimte in kamp vriend?quote:BellatrixVanDetta schreef op 22 juli 2014 @ 22:46:

Kutjanine?

Kutjanette?Kutjansje?
Alle reacties Link kopieren
Pfoe jou vriend kan zoveel beter krijgen! Met zo'n vriendin heb je geen vijanden meer nodig.... Hoewel als ie zo over zich heen laat lopen, verdiend ie het misschien ook wel een beetje.



Mijn vriendin had je niet moeten zijn. Dit kon je 1 keer flikken (en dan had je al een probleem) maar een tweede keer zou het over en uit zijn.



*hoopt zoooo dat dit fake is*
En het feit dat je daar niet bij stil stond zou voor mij genoeg reden zijn om je te dumpen.
Alle reacties Link kopieren
quote:gelderka schreef op 22 juli 2014 @ 23:04:

Je had geen plannen met vriend, alleen de uitgesproken intentie om nog iets te gaan plannen.

Waarbij zijn hertentamens en zijn werk natuurlijk voor gingen.

Waarbij hij ook niet heeft gezegd: houdt die weken vrij!



Waarbij hij dus eigenlijk zegt: Sta de hele zomervakantie maar standby, je hoort het wel wanneer ik kan - en als het er niet van komt, jammer dan.



Nee hoor, je hebt groot gelijk. De zomervakantie vliegt voorbij en hij heeft zijn kans toch gewoon niet gepakt.Het klopt dat we geen exacte plannen hadden en het klopt ook dat hij niet heeft gezegd dat ik bepaalde weken vrij moest houden. Alleen zouden we ergens rond die tijd een last minute boeken, maar we spraken er gewoon nooit over. En de zomervakantie vliegt inderdaad voorbij.
Alle reacties Link kopieren
quote:piekeraar_ schreef op 22 juli 2014 @ 22:38:

Owwww, ik dacht juist dat hij aan het zeuren was! Vriendinnen zeiden ook al dat het niet netjes van mij is, maar ik ben niet anders gewend dan eigen plannen trekken..

Ik denk dat ik voortaan al mijn vakanties alleen zonder vriend zou kunnen doen



Vriend en ik hebben totaal geen matchende vakantiebestemmingen

Hij zit nu 3 weken in Frankrijk voor de Tour, en ik ga het liefst even een week ertussen uit met een vriendin naar een superdeluxe resort

Beide doen we elkaar heen plezier met onze vakanties

Maar om nou zonder overleg te boeken...

Neuh..



Dat vind ik ronduit onbeschoft eigenlijk

Zeker ook omdat je eigenlijk al had afgesproken met je vriend



Ik gun hem zijn vakantie, hij het mijne maar we zorgen er altijd voor dat er nog tijd genoeg samen over blijft om met zijn tweeen ergens heen kunnen

Ergens tussen fietsen en luieren in



Ik vind je dus ook een ontzettende egoist



Kleine aanvulling, wij wonen ook niet samen
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
quote:piekeraar_ schreef op 22 juli 2014 @ 22:49:

[...]



Misschien wel, maar ik ben helemaal niet anders gewend. Mijn moeder zou nu ook zeggen, als ik dit vertel, dat ik gewoon moet doen wat ik wil en dat ik helemaal niet had hoeven overleggen met hem.Dat vind ik een egoïstische instelling
Alle reacties Link kopieren
quote:piekeraar_ schreef op 22 juli 2014 @ 22:38:

Mijn moeder ging ook gerust een weekendje naar het buitenland zonder te overleggen met mijn vader voor zover ik weet.



En had je moeder dan ook al een afspraak met je vader om samen nog een last minute te boeken wanneer ze zonder overleg een weekje buitenland boekte ?



En vertelde je moeder dat dan ook pas een dag later tegen je moeder ?



Ik zou echt het gevoel hebben dat ik er echt helemaal niets toe deed voor mijn vriendin en ernstig overwegen om er dan maar mee te stoppen.
Niet geschoten is altijd mis
Alle reacties Link kopieren
Een beetje onvolwassen. Het is toch niet zo moeilijk om even te overleggen?
verba volant, scripta manent.
quote:Lucky_Birdie schreef op 22 juli 2014 @ 22:41:

Gut, dat gebeurd mij nou ook regelmatig.



Bijvoorbeeld met eten koken, vergeet ik gewoon dat ik al jarenlang samenwoon.

Gelukkig zit er hier een snackbar om de hoek.



Ben hem ook wel eens vergeten mee terug te nemen van vakantie. Ging nogal spontaan naar huis,en hij vond het niet leuk om later op facebook te lezen dat ik al thuis was.







Enne +1 team vriend
Alle reacties Link kopieren
Als ik jou was zou ik maar eens op heel korte termijn expliciet jouw visie op je relatie uitspreken naar je vriend. Dan kan ook hij zijn eigen plan trekken.



Sjongejonge zeg. Zoveel sociaal onbenul roept echt plaatsvervangende schaamte bij me op.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven