Ik wil naar bed maarrrr...

22-07-2014 22:35 82 berichten
Alle reacties Link kopieren
er is een enorme spin in de buurt van mijn bed

Vanmiddag de badkamer gepoetst en ineens viel hij achter de wasbak vandaan, zo groot als de palm van mijn hand en liep hij naar de slaapkamer. Ik weet niet precies waar hij zit, maar dát hij er zit weet ik zeker.

Ik had gehoopt dat ik 'm was vergeten, maar dit is de grootste die ik ooit in mijn leven heb gezien en ik vind het maar niks.

Ik weet dat het ontzettend triest is dat een vrouw van inmiddels 30 bang is voor spinnen, maar ik moet er de hele tijd aan denken nu het bedtijd is!

Iemand tips, bemoedigende woorden, mantra's of andere goedbedoelde adviezen?
This is not kosher!
Waarom lees ik dit nu vlak voor ik ga slapen. Dat wordt zeker weer een nachtmerrie. Ik begrijp je angst maar al te goed. Kun je niemand bellen om op jacht te gaan? No way dat ik zou kunnen slapen.
quote:CharlotteAnnaSophie schreef op 22 juli 2014 @ 23:49:

Waarom lees ik dit nu vlak voor ik ga slapen. Dat wordt zeker weer een nachtmerrie. Ik begrijp je angst maar al te goed. Kun je niemand bellen om op jacht te gaan? No way dat ik zou kunnen slapen.Dit, ik zou een hotel boeken.
Vorig jaar heb een nacht met het licht aan " geslapen" omdat ik die klote spin kwijt was. Vreselijk!!!
Alle reacties Link kopieren
Heb dit ook eens meegemaakt, maar onder de bank in de woonkamer. Giga spin, ril nog als ik eraan denk, eerst op de muur en daarna rende ie opeens achter de bank. Een mini hartaanval nabij was ik. Zeven jaar samengewoond en nooit 1 spin gezien, en ja hoor, 1 maand alleen en nu dit. Ben toen nog tot 2 uur 's nachts opgebleven, ijsberend wat te doen en pogingen doend om m van zijn plekje te jagen. Dat lukte door de bank te verschuiven, toen rende ie weer door de woonkamer. Heb m kunnen verlammen met haarlak. En vervolgens een oude sportschoen erop... Ik hoorde m kraken brrr.... De dag erna heb ik een buurman gevraagd om het stoffelijk overschot door de wc te spoelen en de schoen weg te gooien. Dit alles terwijl ik op de gang stond te griezelen.
Snap echt niet waarom mensen bang zijn voor spinnen. Ze zijn supernuttig (eten muggen en vliegen en andere irritante beesten op), maken geen geluid en doen niks. Vind muggen echt vervelender.
Waarom rent een spin ook weer weg wanneer hij " gespot " wordt....
Mijn moeder zei altijd: Die lopen heus niet over je heen hoor. Wél dus. Ik voelde ooit iets kriebelen en d8: gaat wel weg.. Nee dus..Lampje aan. Langpoter! Ieeeeeeeeeeeeeeeeeee!



Ik zou ook crashen op de bank.
Alle reacties Link kopieren
Mijn kat vangt wel alles aan ongedierte! (Inclusief vliegen, muggen, mieren, spinnen. Prijzen dat ik dat beest doe.) Dus misschien doet jouw kat dat ook wel. Het kan dus wel in ieder geval . Hoe groter ze worden hoe interessanter katten ze ze vinden volgens mij, want een kat van mijn ouders vond de grote echt leuk, maar langpoten niets. En kleine spinnen ook niets.
Alle reacties Link kopieren
Haha, geweldig!!

Zo groot als je handpalm zelfs, woon je ergens in de tropen of heb je zulke kleine handjes?

Overigens snap ik je prima hoor, maar niks leukers als leedvermaak!!



Hoop dat je intussen al lekker slaapt!
En nou is het afgelopen!
Alle reacties Link kopieren
Heb je geen buurman die graag de held uithangt?
You may say I'm a dreamer, but I'm not the only one.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het trouwens een hele rare, aangepraate angst.



Die beestjes doen niks. Ze doen alleen vliegen kwaad. Die vangen ze in hun web en vervolgens zijn ze 2 dagen druk om dat web te repareren.
You may say I'm a dreamer, but I'm not the only one.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb gehoord dat mensen bang zijn voor spinnen omdat ze acht poten hebben. Onze hersenen kunnen dat niet goed plaatsen en geven daarom een gevarensignaal af.



Er zat gister een ontzettend grote spin in mijn bad. Zo'n grote, dikke, zwarte spin. Uiteindelijk klom hij in het putje en heb ik de kraan aangezet. De kraan een tijdje laten lopen en daarna met de flitser van m'n telefoon het putje ingekeken. Had de spin een nest gemaakt! Ik heb wat chloor in het putje gedaan, alles weer zorgvuldig weggespoeld en tot slot een pan kokend water erachteraan gegooid. Alles was weg.. Maar ik en toch maar even gaan douchen ipv het bad te gebruiken. Brrr..
Alle reacties Link kopieren
Ik vind spinnen niet snel eng en ga ook rustig slapen met een spin in de kamer. Maar die grote dikke... Brrrrrr, die vind ik wel vies. Ze gaan hier in de stofzuiger.
Ik heb echt liever honderd spinnen in m'n slaapkamer dan één mug. Vooral ook omdat spinnen dol zijn op muggen, en dus hartstikke nuttig werk doen. Voor mensen zijn ze ongevaarlijk, geen enkele reden om zo hysterisch te doen dus.



In ieder huis wonen trouwens wel zo'n 1.500 spinnen, dus ik zou me niet al te druk maken over die ene.
quote:nbk schreef op 23 juli 2014 @ 00:36:

Haha, geweldig!!

Zo groot als je handpalm zelfs, woon je ergens in de tropen of heb je zulke kleine handjes?

Overigens snap ik je prima hoor, maar niks leukers als leedvermaak!!



Hoop dat je intussen al lekker slaapt!Had ze hem net zo goed buiten kunnen zetten toen hij op haar hand zat
Alle reacties Link kopieren
Nou ik leef steeds!

Ik woon niet in de tropen maar ook niet in Nederland, maar hij is echt enorm.
This is not kosher!
Alle reacties Link kopieren
Kokend water over een spin gooien vind ik dan wel weer zielig.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ooit een keer na mijn avond dienst mijn ouders gebeld en ben daar gaan logeren omdat er bij thuis komst een spin door t raam kroop. De gedachte dat er nog meer door heen waren gekropen brrrr
quote:Trotter schreef op 23 juli 2014 @ 07:46:

Ik heb echt liever honderd spinnen in m'n slaapkamer dan één mug. Vooral ook omdat spinnen dol zijn op muggen, en dus hartstikke nuttig werk doen. Voor mensen zijn ze ongevaarlijk, geen enkele reden om zo hysterisch te doen dus.

Nou, ongevaarlijk. Die grote zijn in Nederland wolfspinnen, die kunnen wel degelijk bijten. Doet zeer ook.



quote:In ieder huis wonen trouwens wel zo'n 1.500 spinnen, dus ik zou me niet al te druk maken over die ene. Woon hier al twee jaar en heb nog maar één keer een spin binnen gezien. Ze zitten hier wel aan het raam buiten, maar dat is meer aan het huis dan in het huis
quote:lechatrose schreef op 23 juli 2014 @ 09:45:

Nou, ongevaarlijk. Die grote zijn in Nederland wolfspinnen, die kunnen wel degelijk bijten. Doet zeer ook. Er komen van nature geen gevaarlijke spinnen voor in Noordwest-Europa. Dat een beet pijn doet maakt het nog niet gevaarlijk. Want dan zijn er ook nog een heleboel insecten die nog véél gevaarlijker zijn dan spinnen.
Alle reacties Link kopieren
quote:MarianneDavids schreef op 22 juli 2014 @ 23:20:

Hij gaat echt niet over je heen wandelen. Onze lichaamstemperatuur is voor een spin zo hoog dat hij z'n/zij haar pootjes brandt.



Dat verbranden is ook wel weer overdreven hoor, ze vinden het hoogstens een onaangename temperatuur.



quote:marrrilyn schreef op 23 juli 2014 @ 01:23:

Ik heb gehoord dat mensen bang zijn voor spinnen omdat ze acht poten hebben. Onze hersenen kunnen dat niet goed plaatsen en geven daarom een gevarensignaal af.

Goh, dan heb ik en miljoenen mensen met mij heel bijzondere hersenen, want die kunnen prima plaatsen dat het gewoon een spin is die geen enkel kwaad doet. Een poot meer of minder maakt dan niet uit.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
quote:lechatrose schreef op woensdag 23 juli 2014 09:45 <blockquote><div>quote:</div><div class="message-quote-div"><b><a href="Trotter in "Ik wil naar bed maarrrr..."" class="messagelink">Trotter schreef op 23 juli 2014 @ 07:46</a>:</b>

Ik heb echt liever honderd spinnen in m'n slaapkamer dan één mug. Vooral ook omdat spinnen dol zijn op muggen, en dus hartstikke nuttig werk doen. Voor mensen zijn ze ongevaarlijk, geen enkele reden om zo hysterisch te doen dus.</div></blockquote>

Nou, ongevaarlijk. Die grote zijn in Nederland wolfspinnen, die kunnen wel degelijk bijten. Doet zeer ook.



Woon hier al twee jaar en heb nog maar één keer een spin binnen gezien. Ze zitten hier wel aan het raam buiten, maar dat is meer aan het huis dan in het huis Er zijn wel meer grote spinsoorten in Nl. En bijten kunnen ze inderdaad, maar ze gaan je echt niet aanvallen ofzo. Muggen en wespen bijten veel eerder en zijn minder nuttig (voor ons mensen). De huisspin kan ook vrij groot worden en heet niet voor niets huisspin. Ze leven ook 's nachts trouwens. Niet om je bang te maken hoor maar grote kans dat ze wel gewoon in je huis zitten ;)
quote:Wellhello schreef op 22 juli 2014 @ 22:35:

er is een enorme spin in de buurt van mijn bed

Vanmiddag de badkamer gepoetst en ineens viel hij achter de wasbak vandaan, zo groot als de palm van mijn hand en liep hij naar de slaapkamer. Ik weet niet precies waar hij zit, maar dát hij er zit weet ik zeker.

Ik had gehoopt dat ik 'm was vergeten, maar dit is de grootste die ik ooit in mijn leven heb gezien en ik vind het maar niks.

Ik weet dat het ontzettend triest is dat een vrouw van inmiddels 30 bang is voor spinnen, maar ik moet er de hele tijd aan denken nu het bedtijd is!

Iemand tips, bemoedigende woorden, mantra's of andere goedbedoelde adviezen?





Ik heb daar personeel voor, ik roep mijn katten altijd als er ergens een beest zit. Die ruimen hem graag voor me op...



Voor het geval jij dat niet hebt of geen zin in hebt: dat beest eet je niet op hoor...
Alle reacties Link kopieren
Was het niet stiekem zo dat de gewone kruisspin die je in de herfst zoveel ziet stiekem heel giftig is maar gewoonweg niet door onze huid kan komen? En dus alsnog heel ongevaarlijk is voor mensen? Of is dat ook een fabeltje
De meeste spinnen hier kunnen inderdaad niet door onze huid komen. Kruisspinnen zie ik heel veel maar die zitten eigenlijk alleen buiten. En die gebruiken hun gif enkel voor prooien, niet tegen vijanden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven