Seks met vreemdganger

22-07-2014 14:34 85 berichten
Alle reacties Link kopieren
Natuurlijk ga je zelf niet vreemd. Maar heb je het wel eens gedaan met iemand die vreemd ging. Heb je daar achteraf nog wroeging over gehad?

Seks met vreemdganger

Totaal aantal stemmen: 66

1. Nog nooit gedaan (32%)
2. Gedaan, geen problemen mee (53%)
3. Gedaan, wel wroeging (15%)
Puur wetenschappelijk gezien maakt het misschien niet uit maar gevoels- en impactmatig wel. Dan is een onbekende inderdaad minder waardevol dan een bekende. Lijkt misschien gek of hypocriet of met 2 maten metend maar ik denk wel dat het zo werkt. Van een vriendin of een zusje verwacht je gewoon trouw, ook als het niet uitgesproken is, het hoeft ook niet uitgesproken te zijn. De band zal daarna nooit meer hetzelfde worden als voor het (uitkomen van het) vreemdgaan terwijl je de onbekende nooit (meer) zult zien.



Zo lig ik er ook niet wakker van als een onbekende iets naars tegen me zegt maar als een geliefde van me dat doet kwetst het me zeer. Dat is wat een band met je doet.
Ok, laat ik de vraag anders stellen. Zou jij vrienden kunnen worden met de vrouw met wie je man vreemdging? De vrouw die willens en wetens jouw man neukte terwijl ze wist dat jij thuis zat te wachten?
Alle reacties Link kopieren
quote:funky2901 schreef op 22 juli 2014 @ 18:23:

[...]



Ik dacht dat jij daar altijd zo tegen was. .

Ik ben er tegen omdat ik van mijn fouten geleerd heb



Ik heb weinig spijt van dingen, maar zou zoveel anders aanpakken als ik t overnieuw mag doen.
Alle reacties Link kopieren
Ja ik ga vreemd en geen moment spijt gehad.
quote:kadanz schreef op 22 juli 2014 @ 22:21:

Ok, laat ik de vraag anders stellen. Zou jij vrienden kunnen worden met de vrouw met wie je man vreemdging? De vrouw die willens en wetens jouw man neukte terwijl ze wist dat jij thuis zat te wachten?Ja hoor, geen enkel probleem mee. Wat wel scheelt is dat de vreemdganger in kwestie niet geheimzinnig deed over zijn vreemdgaanderij, en ik dus ook niet zielig thuis zat te wachten. De dame in kwestie had er veel meer moeite mee dan ik, uiteindelijk moest ik haar nog troosten .
Ja hoor. Vind dat niet mijn probleem
quote:kadanz schreef op 22 juli 2014 @ 22:21:

Ok, laat ik de vraag anders stellen. Zou jij vrienden kunnen worden met de vrouw met wie je man vreemdging? De vrouw die willens en wetens jouw man neukte terwijl ze wist dat jij thuis zat te wachten?

Ik vind dit een hele rare vraag.

Wat is de achterliggende gedachte?
Alle reacties Link kopieren
quote:kadanz schreef op 22 juli 2014 @ 22:21:

Ok, laat ik de vraag anders stellen. Zou jij vrienden kunnen worden met de vrouw met wie je man vreemdging? De vrouw die willens en wetens jouw man neukte terwijl ze wist dat jij thuis zat te wachten?



Het hele vreemdgaan gebeuren is mij nooit overkomen in de zin van dat mijn man vreemd ging. Maar ja ik ken wel degelijk mensen die bevriend zijn geraakt na vreemdgaan. Mijn vader en stiefvader bijvoorbeeld. Kostte wel even hoor.



Verder lul je slap. Mijn vriendinnen beloof ik net zoveel trouw als zijn vriend. Dat ik niet met ze naar bed ga doet niks af aan die trouw. Ik zal niemand hun diepste geheimen vertellen, ik walg van de gedachte aan sex met hun partners, ik ben er in tijden van nood. Ik ben een vriend en als ik een vriend ben, dan beloof ik je net zo goed eeuwige trouw als wanneer ik een relatie met je heb.



For what it's worth, mijn 4 vrienden heb ik al resp. 11,10, 8 en 7 jaar, op 24 jarige leeftijd. Friendship is loyalty en commitment. Althans dat is hoe ik erover denk. Met je vriendin's vriend in bed belanden is niet committed en al helemaal niet loyaal.
Van een vriendin en een partner verwacht je dat ze het beste met je voor hebben, dat ze naar je omkijken en dat ze voor je klaar staan indien nodig. Er is een vertrouwensband.



Als je partner vreemdgaat wordt die vertrouwensband onderuit gehaald, je hele basis is weg. Als je vriendin je man inpikt wordt ook die hele vertrouwensband onderuit gehaald. Je gaat er vanuit dat mensen van je houden en lief voor je zijn, maar je wordt keihard bedrogen. Dat hakt er nogal in.



Als er een wildvreemde vrouw met je man in bed duikt ben je uiteraard boos, maar er is geen vertrouwensband beschadigd tussen jou en die vrouw. Er ís namelijk geen band. Dan ben je evengoed kwaad, maar het is minder persoonlijk. Van je partner verwacht je dat hij je niet bedriegt, dus als hij dat wel doet, dan richt dat schade aan. Als een wildvreemde je bedriegt richt dat ook schade aan, maar wel een ander soort schade, minder persoonlijk.



Net als wanneer er iets van je gestolen wordt, dat is naar en je voelt je onveilig. Maar als blijkt dat het een naast familielid is die je fiets heeft gejat en doorverkocht voel je je dubbel onveilig, want naast dat er kennelijk mensen zijn die zoiets doen, wat al naar genoeg is, is het iemand die je vertrouwt en gaat dus ook nog eens dat hele persoonlijke stukje naar de filistijnen.



En nee, ik zou dus geen vriendinnen kunnen worden met de vrouw waarmee mijn man mij bedriegt, net als dat ik geen vrienden zou worden met iemand die bij me ingebroken heeft, mijn fiets heeft gejat, me benadeeld heeft of schade toegebracht heeft. Want je gaat een vriendschap aan op basis van vertrouwen, en dat doe je niet met iemand die je niet vertrouwt en waar je boos op bent.



Zo heel ingewikkeld lijkt het me niet. Als iemand die heel dichtbij staat iets naars doet komt dat harder aan dan wanneer een vreemde dat doet. Als een vage kennis mij een onbetrouwbare hoer noemt in een roddel, dan haal ik daar mijn schouders over op, of ik ben even geraakt maar ik kan het relativeren. Als ik mijn beste vriendin of mijn man mij een onbetrouwbare hoer hoor noemen en ze over me roddelen komt dat héél wat harder aan.



Overigens had ik bij beide vragen ja ingevuld hoor ik had dat achteraf anders gedaan en ik geloof wel in 'wat gij niet wilt dat u geschiedt' en ik wil andere mensen, ook vreemden, geen schade toebrengen, ook niet indirect. Door met iemands man naar bed te gaan, heb ik dat wel gedaan, al weet ze het nog steeds niet. Dat is niet iefs waar ik trots op ben. Maar ik voel daar ook geen diepe spijt meer over. Het was een fout, ik denk niet dat ik die fout nog eens maak, ik heb er echt wel spijt van, maar niet meer zo heftig als dat ik het ooit had. Dat slijt.



Daarbij, na mij zijn er vast alweer anderen geweest die hij hun bed in gehaald heeft, zoals er ook voor mij anderen waren. Dus ik was maar 1 schakel in het geheel, al had ik dat ook niet moeten doen en was dat fout, maar hij is toch echt de eindverantwoordelijke. Ik was redelijk 'inwisselbaar' in het geheel, er waren meer vrouwen, en hij was toch degene met de relatie, zijn vrouw vertrouwt hém en weet maar vaag van mijn bestaan.



Neemt niet weg dat ik dat nu anders had aangepakt. Maar door schade en schande enzo..... Dus ik ga mezelf ook niet eeuwig om mijn oren slaan met spijt.
Alle reacties Link kopieren
Thordis: het gaat er toch gewoon om dat als een man écht niet wil, dat hij dan niet te verleiden is.



Zelfde geldt voor mij: ik zou nog liever m'n kop eraf hakken dan bet de vriend van mijn vriendin naar bed te gaan. Ja ik kies liever voor mijn clitoris eraf schrapen met een kaasschaaf dan voor vreemdgaan.



Ik kies mijn partner en mijn vrienden dan ook zorgvuldig en heb van beiden niet veel gehad. Maar weinig mensen zijn betrouwbaar genoeg.



Dat heeft mi overigens weinig te maken met het morele kompas van de persoon in kwestie, maar grotendeels met in hoeverre de gevoelens en de normen en waarden omtrent die gevoelens gelijk zijn.

De vreemdganger met wie ik het bed deelde had erg andere normen en waarden dan ik. Dat is dan ook nooit wat geworden.
Ach, termen als liever een kaasschaaf over een clitoris dan vreemdgaan neem ik niet in de mond. Ik ben menselijk, ik maak fouten. En ik heb geleerd niet zo hoog van de toren te blazen omdat meestal ik dan enige tijd later moet constateren dat ik misschien wat té hoog van de toren heb geblazen. Al heb ik de intentie om nooit vreemd te gaan, ik was ook uiterst stellig als het aankwam op seks met getrouwde mannen. De kaasschaafuitspraak had ik zomaar kunnen doen 10 jaar terug.



Hoogmoed, val, enz.
Alle reacties Link kopieren
quote:Thordis schreef op 23 juli 2014 @ 00:20:

Van een vriendin en een partner verwacht je dat ze het beste met je voor hebben, dat ze naar je omkijken en dat ze voor je klaar staan indien nodig. Er is een vertrouwensband.



Als je partner vreemdgaat wordt die vertrouwensband onderuit gehaald, je hele basis is weg. Als je vriendin je man inpikt wordt ook die hele vertrouwensband onderuit gehaald. Je gaat er vanuit dat mensen van je houden en lief voor je zijn, maar je wordt keihard bedrogen. Dat hakt er nogal in.



Als er een wildvreemde vrouw met je man in bed duikt ben je uiteraard boos, maar er is geen vertrouwensband beschadigd tussen jou en die vrouw. Er ís namelijk geen band. Dan ben je evengoed kwaad, maar het is minder persoonlijk. Van je partner verwacht je dat hij je niet bedriegt, dus als hij dat wel doet, dan richt dat schade aan. Als een wildvreemde je bedriegt richt dat ook schade aan, maar wel een ander soort schade, minder persoonlijk.



Net als wanneer er iets van je gestolen wordt, dat is naar en je voelt je onveilig. Maar als blijkt dat het een naast familielid is die je fiets heeft gejat en doorverkocht voel je je dubbel onveilig, want naast dat er kennelijk mensen zijn die zoiets doen, wat al naar genoeg is, is het iemand die je vertrouwt en gaat dus ook nog eens dat hele persoonlijke stukje naar de filistijnen.



En nee, ik zou dus geen vriendinnen kunnen worden met de vrouw waarmee mijn man mij bedriegt, net als dat ik geen vrienden zou worden met iemand die bij me ingebroken heeft, mijn fiets heeft gejat, me benadeeld heeft of schade toegebracht heeft. Want je gaat een vriendschap aan op basis van vertrouwen, en dat doe je niet met iemand die je niet vertrouwt en waar je boos op bent.



Zo heel ingewikkeld lijkt het me niet. Als iemand die heel dichtbij staat iets naars doet komt dat harder aan dan wanneer een vreemde dat doet. Als een vage kennis mij een onbetrouwbare hoer noemt in een roddel, dan haal ik daar mijn schouders over op, of ik ben even geraakt maar ik kan het relativeren. Als ik mijn beste vriendin of mijn man mij een onbetrouwbare hoer hoor noemen en ze over me roddelen komt dat héél wat harder aan.



.A-men, Sista!
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Wat een egoïstische wijven hiero!
Alle reacties Link kopieren
@Thordis,

Jij gebruikt wel héél veel tekst om recht te lullen wat zo krom als wat is.
En nou is het afgelopen!
Alle reacties Link kopieren
quote:Thordis schreef op 23 juli 2014 @ 00:41:

Ach, termen als liever een kaasschaaf over een clitoris dan vreemdgaan neem ik niet in de mond. Ik ben menselijk, ik maak fouten. En ik heb geleerd niet zo hoog van de toren te blazen omdat meestal ik dan enige tijd later moet constateren dat ik misschien wat té hoog van de toren heb geblazen. Al heb ik de intentie om nooit vreemd te gaan, ik was ook uiterst stellig als het aankwam op seks met getrouwde mannen. De kaasschaafuitspraak had ik zomaar kunnen doen 10 jaar terug.



Hoogmoed, val, enz.



Nou ik zeg niet dat ik nooit vreemd zou gaan. Zo voelt het op dit moment. Voor over 2, 5, 10, 20 of 30 jaar kan ik niet spreken.

Maar vrienden en vriend kies ik wel uit met dat in het achterhoofd. Edit: dat bedoel ik natuurlijk niet alleen mbt vreemdgaan Zodra we dat niet meer waar kunnen maken is tot nu toe de vriendschap of de relatie over gebleken.



Maar ik heb makkelijk praten, er spelen hier geen andere belangen mee (kinderen) dus als het klaar is kap ik er mee. Kan me voorstellen dat dat anders is als je 'n heel gezin hebt om voor te zorgen.
Alle reacties Link kopieren
Overigens kan ik me nog wel voorstellen dat m'n man op een gegeven moment eens verliefd wordt op een ander of dat mijn vriendin verliefd wordt op mijn man. Maar daar doe je dan niks mee. Ik geloof niet zo in soulmates en ware liefde enzo dus ik zie echt geen reden waarom je die verliefdheid zou moeten uitzoeken. Als je enig fatsoen in je donder hebt dan vind je het niet pech gehad voor je vriendin als jij verliefd op haar man/vriendin wordt, maar pech gehad voor jezelf. Vind ik dan hè. En nee dat heb ik niet bij vreemden want die kiezen niet specifiek mijn man uit terwijl ze ook al van mij houden zogenaamd.



Het gaat vooral om het feit dat ze hun verliefdheid willen uitzoeken boven jouw belangen stellen, ze bedriegen je eigenlijk dubbel.

Dat een vreemde geen rekening met mijn belangen zou houden verbaast me niet echt.
Alle reacties Link kopieren
quote:Biekkie schreef op 22 juli 2014 @ 15:49:

Nee. Wel eens bijna maar ik bleek normen en waarden te hebben.



OMG wat een zwart / wit reactie. Stel je wordt verliefd op een man en komt er pas later achter dat deze man bezet is. Maar je bent al verliefd op hem. Denk je dan echt dat je dan zo makkelijk kan zeggen: "Ik heb normen en waarden dus toedels!"

Het is zeer duidelijk dat je hier nog geen ervaring mee gehad hebt. Ik hoop voor je dat dat ook zo blijft voor je "normen en waarden"...
Carpe Diem!
quote:nbk schreef op 23 juli 2014 @ 01:13:

@Thordis,

Jij gebruikt wel héél veel tekst om recht te lullen wat zo krom als wat is.

Vind je?

Er wordt de (maffe) vraag gesteld of je bevriend kan raken met de ex-minnares van je man. Ik neem aan dat Kadanz daar antwoord op wil hebben.

En Thordis legt uit waarom ze dat niet zou kunnen of willen. Dat heeft niks met recht en krom te maken.
Alle reacties Link kopieren
Een paar keer heb ik meegemaakt dat mannen achteraf bleken te liegen over de relatie waar ze in zaten. Dan voelde ik me enorm belazerd en lullig tegenover hun vriendin, maar wroeging had ik niet want ik had er niets aan kunnen doen. Zulke mannen vond ik op slag een stuk minder aardig, je partner bedriegen vind ik geen sympathieke actie en met mensen die ik niet sympathiek vind, wil ik geen seks, dus dat werkt simpel.
Alle reacties Link kopieren
Voordat we kinderen hadden ging mijn ex vreemd. Met een vrouw, die ik héél vaak ik de AH tegen kom.



Lang verhaal kort,

Ik kende die hele vrouw niet maar o wat had ik een hekel aan de trut! Heb mij meerdere malen in moeten houden om haar niet aan haar haren door de AH te slepen. Hoe durfde dat kut wijf aan mijn vent te komen?



Ik kwam er dus achter, man beloofde beterschap - ik was zijn geldkraan en ik had hem goed duidelijk gemaakt dat mocht hij haar ooit nog zien het over was.- We kregen een kind en zijn om den andere reden gescheiden.



Heb haar en jaar geleden aangesproken met haar haar gepraat.ze is aardig, hij was de boosdoener hij had zijn vrouw als een monster omschreven hij zou scheiden en met haar. Veder etc. Maar dat was hij nooit van plan, dus had hij gewoon 2 vriendinnetjes. Maar o wat is die meid bang geweest voor een witte landrover want stel je voor wat het monster de vrouw kon doen.



Nu groeten we elkaar, maar ik zou haar nooit meer in de buurt van mijn vriend laten.
Alle reacties Link kopieren
quote:Thordis schreef op 23 juli 2014 @ 00:20:

Van een vriendin en een partner verwacht je dat ze het beste met je voor hebben, dat ze naar je omkijken en dat ze voor je klaar staan indien nodig. Er is een vertrouwensband.

Van een vreemde mag je ook verwachten dat ze het beste met je voorhebben. Als ik bijvoorbeeld zie dat er bij jou wordt ingebroken dan bel ik de politie of ik ga desnoods zelf achter de inbrekers aan. Als ik zie dat je te weinig geld terugkrijgt bij de kassa dan maak ik je er op attent. Als ik je portemonnee op straat vind dat spoor ik je op en geef ik hem netjes terug. Daar is helemaal geen vertrouwensband voor nodig. Noem het fatsoen, noem het menselijkheid.quote:

Als je partner vreemdgaat wordt die vertrouwensband onderuit gehaald, je hele basis is weg. Als je vriendin je man inpikt wordt ook die hele vertrouwensband onderuit gehaald. Je gaat er vanuit dat mensen van je houden en lief voor je zijn, maar je wordt keihard bedrogen. Dat hakt er nogal in.



Als er een wildvreemde vrouw met je man in bed duikt ben je uiteraard boos, maar er is geen vertrouwensband beschadigd tussen jou en die vrouw. Er ís namelijk geen band. Dan ben je evengoed kwaad, maar het is minder persoonlijk. Van je partner verwacht je dat hij je niet bedriegt, dus als hij dat wel doet, dan richt dat schade aan. Als een wildvreemde je bedriegt richt dat ook schade aan, maar wel een ander soort schade, minder persoonlijk.

Ik ben heel blij dat je toegeeft dat het schade aanricht. Dat was dan ook mijn hele punt: ook jij gaat niet vrijuit als je sekst met een gebonden man terwijl je weet dat zijn vrouw thuis op hem staat te wachten. Minder persoonlijk maar op z'n minst even dubieus.quote:Net als wanneer er iets van je gestolen wordt, dat is naar en je voelt je onveilig. Maar als blijkt dat het een naast familielid is die je fiets heeft gejat en doorverkocht voel je je dubbel onveilig, want naast dat er kennelijk mensen zijn die zoiets doen, wat al naar genoeg is, is het iemand die je vertrouwt en gaat dus ook nog eens dat hele persoonlijke stukje naar de filistijnen.Mee eens dat het een stapje erger voeltquote:

En nee, ik zou dus geen vriendinnen kunnen worden met de vrouw waarmee mijn man mij bedriegt, net als dat ik geen vrienden zou worden met iemand die bij me ingebroken heeft, mijn fiets heeft gejat, me benadeeld heeft of schade toegebracht heeft. Want je gaat een vriendschap aan op basis van vertrouwen, en dat doe je niet met iemand die je niet vertrouwt en waar je boos op bent.



Zo heel ingewikkeld lijkt het me niet. Als iemand die heel dichtbij staat iets naars doet komt dat harder aan dan wanneer een vreemde dat doet. Als een vage kennis mij een onbetrouwbare hoer noemt in een roddel, dan haal ik daar mijn schouders over op, of ik ben even geraakt maar ik kan het relativeren. Als ik mijn beste vriendin of mijn man mij een onbetrouwbare hoer hoor noemen en ze over me roddelen komt dat héél wat harder aan.



Overigens had ik bij beide vragen ja ingevuld hoor ik had dat achteraf anders gedaan en ik geloof wel in 'wat gij niet wilt dat u geschiedt' en ik wil andere mensen, ook vreemden, geen schade toebrengen, ook niet indirect. Door met iemands man naar bed te gaan, heb ik dat wel gedaan, al weet ze het nog steeds niet. Dat is niet iefs waar ik trots op ben. Maar ik voel daar ook geen diepe spijt meer over. Het was een fout, ik denk niet dat ik die fout nog eens maak, ik heb er echt wel spijt van, maar niet meer zo heftig als dat ik het ooit had. Dat slijt.

Kijk, dan zijn we het nog meer eens dan je denkt. Ik zeg niet dat je diepe spijt moet hebben van je daden. Dat laat ik over aan je eigen geweten. Een aantal dames hier predikt echter dat jij helemaal vrijuit gaat. En dát is in mijn ogen juist grote onzin.quote:Daarbij, na mij zijn er vast alweer anderen geweest die hij hun bed in gehaald heeft, zoals er ook voor mij anderen waren. Dus ik was maar 1 schakel in het geheel, al had ik dat ook niet moeten doen en was dat fout, maar hij is toch echt de eindverantwoordelijke. Ik was redelijk 'inwisselbaar' in het geheel, er waren meer vrouwen, en hij was toch degene met de relatie, zijn vrouw vertrouwt hém en weet maar vaag van mijn bestaan.Dat is dan weer een dubieuze redenatie, gelijk aan 'iedereen rijdt te hard dus mag ik het ook'.quote:Neemt niet weg dat ik dat nu anders had aangepakt. Maar door schade en schande enzo..... Dus ik ga mezelf ook niet eeuwig om mijn oren slaan met spijt.Dat hoeft niet, niemand verwacht dat.
nee nooit gedaan, ook zelf nooit vreemdgegaan, en ik kan me ook niet voorstellen dat ik t ooit ga doen,

ik heb al eens aan de andere kant gestaan, (ben bedrogen) en het verdriet dat ik daarvan heb gevoeld wil ik een ander nooit aandoen, of ik die persoon nu wel of niet ken, maakt me niet eens uit, ik kan/wil dat gewoon niet, hoe sterk die gevoelens ook kunnen zijn..t is t me gewoon niet waard.
quote:kadanz schreef op 23 juli 2014 @ 14:17:

[...]



Van een vreemde mag je ook verwachten dat ze het beste met je voorhebben. Als ik bijvoorbeeld zie dat er bij jou wordt ingebroken dan bel ik de politie of ik ga desnoods zelf achter de inbrekers aan. Als ik zie dat je te weinig geld terugkrijgt bij de kassa dan maak ik je er op attent. Als ik je portemonnee op straat vind dat spoor ik je op en geef ik hem netjes terug. Daar is helemaal geen vertrouwensband voor nodig. Noem het fatsoen, noem het menselijkheid.



[...]

Ik ben heel blij dat je toegeeft dat het schade aanricht. Dat was dan ook mijn hele punt: ook jij gaat niet vrijuit als je sekst met een gebonden man terwijl je weet dat zijn vrouw thuis op hem staat te wachten. Minder persoonlijk maar op z'n minst even dubieus.

[...]

Mee eens dat het een stapje erger voelt

[...]

Kijk, dan zijn we het nog meer eens dan je denkt. Ik zeg niet dat je diepe spijt moet hebben van je daden. Dat laat ik over aan je eigen geweten. Een aantal dames hier predikt echter dat jij helemaal vrijuit gaat. En dát is in mijn ogen juist grote onzin.

[...]

Dat is dan weer een dubieuze redenatie, gelijk aan 'iedereen rijdt te hard dus mag ik het ook'.

[...]



Dat hoeft niet, niemand verwacht dat.Hear hear!
Alle reacties Link kopieren
Ja ik vind het zo makkelijk om te zeggen dat iemand die vreemd gaat slecht is. Als iemand vreemd gaat is daar soms ook een reden voor. En sommige mannen of vrouwen verdienen het ook wel moet niet alles van 1 kant bekijken. En ja soms is dr niet echt een reden kan ook sommige mensen hebben gewoon meer behoefte aan seks. Wil niet zeggen dat je niet van je partner houd. Seks moet misschien ook een los worden gezien van Liefde. maargoed ieder zijn mening daar over. Dit is die van mij.. je moet doen wat je zelf prettig vind. En waar je, je fijn bij voelt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven