Alleen op vakantie na alle ellende, rust! Tips?

22-07-2014 13:29 42 berichten
Alle reacties Link kopieren
Na alle ellende de laatste tijd wil ik er tussenuit, ik heb niemand waarmee ik mijn gedachte kan verzetten dus ik denk dat ik dan maar alleen ga.



Helemaal alleen is misschien net iets te - met de neus op de feiten gedrukt worden, groot maal risico - dus misschien is een groepsreis dan leuk en gezelliger. Ik wil alleen geen singlevakantie want dat is wel het laatste waarop ik zit te wachten, maar ik wil ook geen gezellig-samen-stelletjes zien. Wat moet ik dan doen?



Het liefst zo snel mogelijk, naar de zon, strand, rust. Maar ook weer genoeg te doen zodat ik er ook (veilig) tussenuit kan 's avonds om ergens lekker rond te snuffelen. En niet te lang, voordat ik heimwee krijg omdat ik dan toch alleen ben.



Ik ben zo toe aan rust en even bijtanken.



Heeft iemand een idee voor leuke plekken, accomodaties, advies voor groepsreis of toch alleen?



Ik heb er zin in
Alle reacties Link kopieren
Ik heb je pb gestuurd !
Alle reacties Link kopieren
Misschien is dit iets; soultravelibiza.nl

Wel best prijzig voor 5 dagen zonder vlucht!
Alle reacties Link kopieren
quote:LiLo_25 schreef op woensdag 23 juli 2014 01:05 Misschien is dit iets; soultravelibiza.nl

Wel best prijzig voor 5 dagen zonder vlucht! Ow zie nu pas dat het in okt pas weer kan..
Alle reacties Link kopieren
quote:duppster schreef op 22 juli 2014 @ 15:26:

Heeft er iemand ervaringen met alleen reizen, niet in groepsverband maar echt alleen? Dan doel ik meer op een vakantie in Europa van 8 dagen.

Yep, regelmatig. En dan heeft Griekenland mijn grote voorkeur.

In de middag met boek op het terras na het strand en 's avonds eventueel met eten ook boek mee of schrift om te schrijven.

Ze zijn daar evht wel wat gewend. Ook nog nooit gehad dat ik als ik wilde niet ergens kon aanschuiven. Maar ga dan wel naar een dorp waar iets te doen is.
Ik ben zelf een paar keer alleen naar Lanzarote (Puerto del Carmen) geweest. Overdag wandelen en/of strand en 's avonds gezellige drukte om je heen. Eten en drinken met een boekje er bij en ondertussen naar de flanerende mensen kijken.
Alle reacties Link kopieren
Een bed and breakfast ergens of een finica (zo heet dat toch) in Spanje? Dan heb je in ieder geval de eigenaren om je heen en kunt daar eten, maar overdag je eigen plan trekken.



Moet je: vlucht boeken, auto huren, naar plek van bestemming reizen. Kan zo ongeveer in elk land wel.
Alle reacties Link kopieren
Barcelona.
Alle reacties Link kopieren
Als je van talen leren houdt, dan zou een taalreis iets voor je kunnen zijn. Ik heb dat meerdere keren gedaan en ik vond het fantastisch! Je ontmoet allerlei mensen bij wie je heel makkelijk kan aanhaken, maar je kan ook lekker alleen zijn als je daar geen zin in hebt. Ik vond dat altijd een ideale mix.
Ik ben 2x alleen op vakantie geweest, 1x naar Lanzarote (1 week) en 1x naar Samos (2 weken). Is me heel goed bevallen. Lanzarote was ook na een stressvolle periode en ik ben daar zo lekker tot rust gekomen! Ik zat in Costa Teguise begin april. Overdags heb ik excursies gedaan en veel gewandeld en 's avonds vaak door het dorpje geslenterd of op m'n terrasje gezeten met een wijntje en een boek. Vlakbij waar ik zat was een plein waar elke avond wel muziek was. Ik vond het verschrikkelijk dat ik weer naar huis moest...

Samos was ook heerlijk, veel gezwommen, gewandeld, en een paar excursies gedaan (waaronder een 'Captain's BBQ' - op een boot naar een onbewoond eilandje met mooi strand, zonnen, lezen en zwemmen, weer op de boot naar een ander strand waar een BBQ klaar stond en aan het eind vd middag weer naar huis). Ik heb daar ook leren windsurfen en daar wat mensen leren kennen, en 's avonds in het dorpje was het heel levendig, terrasjes vol, muziek, lekker eten en flaneren en inderdaad ook genoeg mensen in hun eentje die gewoon iets te lezen meenamen en op een terrasje zaten.

Dit jaar ga ik 2 weken naar Tenerife, ook weer alleen, en deze keer ga ik een auto huren om op m'n eigen tempo 'excursies' te doen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb wel goede ervaringen met cirkel reizen. Die hebben ook strandvakanties voor twintigers en dertigers. En zoals al eerder genoemd, het verschil tussen en groepsreis en een single reis is alleen dat bij de laatste iedereen alleen komt. Bij beide reizen kan een wanhopige type tussen zitten, maar over het algemeen zijn het mensen die gewoon een leuke vakantie willen hebben.
Alle reacties Link kopieren
Ga naar ibiza. Zon, zee en strand. En veel te zien en te beleven.
Alle reacties Link kopieren
Ja ik ga regelmatig alleen op vakantie. Heerlijk vind ik het! Na een week op jezelf aangewezen te zijn, is je hoofd fijn leeg en je lijf opgeladen.

Ik ben zelf een fan van het Caraïbisch gebied. Is wel wat verder vliegen, maar zonzeker en veel te doen.

Afhankelijk van welk eiland je wil en wanneer je wil vertrekken, kan 1200,- wel lukken.
Alle reacties Link kopieren
quote:hildes schreef op 26 juli 2014 @ 18:16:

Ik ben 2x alleen op vakantie geweest, 1x naar Lanzarote (1 week) en 1x naar Samos (2 weken). Is me heel goed bevallen. Lanzarote was ook na een stressvolle periode en ik ben daar zo lekker tot rust gekomen! Ik zat in Costa Teguise begin april. Overdags heb ik excursies gedaan en veel gewandeld en 's avonds vaak door het dorpje geslenterd of op m'n terrasje gezeten met een wijntje en een boek. Vlakbij waar ik zat was een plein waar elke avond wel muziek was. Ik vond het verschrikkelijk dat ik weer naar huis moest...

Samos was ook heerlijk, veel gezwommen, gewandeld, en een paar excursies gedaan (waaronder een 'Captain's BBQ' - op een boot naar een onbewoond eilandje met mooi strand, zonnen, lezen en zwemmen, weer op de boot naar een ander strand waar een BBQ klaar stond en aan het eind vd middag weer naar huis). Ik heb daar ook leren windsurfen en daar wat mensen leren kennen, en 's avonds in het dorpje was het heel levendig, terrasjes vol, muziek, lekker eten en flaneren en inderdaad ook genoeg mensen in hun eentje die gewoon iets te lezen meenamen en op een terrasje zaten.

Dit jaar ga ik 2 weken naar Tenerife, ook weer alleen, en deze keer ga ik een auto huren om op m'n eigen tempo 'excursies' te doen.Klinkt fijn zeg! Veel plezier op Tenerife alvast!
Alle reacties Link kopieren
Kroatie is echt heeeeerlijk
Alle reacties Link kopieren
Beste Duppster,



Ik heb geen idee waar je wensen heen gaan wat betreft landen, maar geloof van mij. Ga alleen op reis. Doe je eigen ding. Verblijf in hostels en guesthouses (veel hiervan zijn in Azië en Zuid-Amerika van dezelfde kwaliteit als een simpel hotel) hier ontmoet je genoeg andere reizigers om lekker mee op stap te gaan. Voor een dag, voor een avond of alleen voor een praatje.



5 redenen om alleen te reizen
Alle reacties Link kopieren
Ik ben paar keer alleen geweest. Vooral Spanje
Alle reacties Link kopieren
Ja, alleen reizen vind ik fantastisch! Meestal bezoek ik wel een paar dagen vrienden die in het land waar ik ben wonen. Maar daarnaast ben ik echt alleen. In restaurantjes, langs kusten, in grote steden. Zo ontdek je meer dingen en kun je helemaal doen waar je zelf zin in hebt!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven