Gezondheid alle pijlers

Vulling eruit, bij pas behandelde kies

23-07-2014 00:23 4 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedenavond,



Even een vraagje of iemand hier meer over weet. Anderhalve maand geleden liet ik een kies vullen, zat aan de achterkant een flink gat in. Toen de verdoving was uitgewerkt, kreeg ik last van een acute ontsteking, waarna er een spoed-wortelkanaabehandeling werd ingezet. Er werd noodmateriaal geplaatst en drie weken later moest ik terug komen voor een definitieve wortelkanaalbehandeling, waarbij de eerst geplaatste vulling gespaard bleef.



Nu, drie weken later, tot vanavond geen enkele last gehad van de kies. Maar nu zat ik vanavond op een M&M te kauwen, toen plots de eerst geplaatste vulling (of een deel daarvan) los kwam. Dus even voor de duidelijkheid: dat was de vulling die anderhalve maand geplaatst werd voordat ik die ontsteking kreeg en die gespaard bleef. Nu zit er een flinke ruimte achterin de kies, waarin ook die wortelkanaalbehandeling heeft plaatsgevonden. Er zitten dus geen bloedvaten en zenuwen meer in deze kies, waardoor er weinig is wat er nog aan de kies ontstoken of geïrriteerd kan raken. Wat ik nu graag wil weten is of ik toch nog een (ander) risico heb als er een behandeld kanaal bloot komt te liggen?



Ik kan me voorstellen dat er wellicht weinig ervaringsdeskundigen zijn, maar ik kan een gokje wagen



Nb.: Mijn eigen tandarts is er pas maandag weer. Een losgeraakte vulling valt niet onder spoedgevallen volgens zijn website, vandaar eerst even hier!
Vervelend gevoel he? Ik heb vorige maand anderhalve week moeten wachten tot mijn kies opnieuw gevuld kon worden. Het deed geen pijn, maar je blijft maar dwangmatig met het puntje van je tong naar het gat gaan. Ik duim voor je dat je snel terecht kunt.
Alle reacties Link kopieren
Even bellen met de tandarts. Vaak hebben ze nog wel wat ruimte om een afspraak te plannen. Noodvulling zetten duurt niet lang. Ik heb het ook gehad dat de noodvulling los ging. Ik kon de volgende dag nog terecht om het te laten herstellen.
Lekker m&m's

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven