Fantaseren over zwanger worden maar ik vind het wel eng.

01-12-2013 12:37 2656 berichten
Alle reacties Link kopieren
Na een tijd nagedacht te hebben of ik wel weer een topic zou openen, heb ik besloten het toch maar te doen.

Vooral omdat ik viva toch wel gemist heb.

De steun, de lieve medelezers en schrijvers, de mooie plaatjes en vooral dat ik me hier kan uiten wat ik in real life toch vaak niet doe.



Ik heb een andere nick, en schreef in mijn vorig topic over de zwangerschap en vroeggeboorte van mijn twee vlinder dochters en de periode daarna.



Nu kriebelt het heel erg om weer zwanger te worden. Ik vind dit uiteraard erg spannend en eng. Ik ga er niet van uit dat het weer slecht af zal lopen maar een nieuwe zwangerschap zal vast herinneringen met zich mee brengen.



Ik hoop dit topic weer te mogen gebruiken als uitlaatklep voor mijn gevoelens en emoties. En hoop natuurlijk dat dit topic een zeer happy end zal hebben!



Update:

Op 11-12-'13 had ik een positieve zwangerschapstest in mijn handen. Sneller dan verwacht.



De zwangerschap is erg spannend, vooral emotioneel gezien. Het brengt veel herinneringen en onzekerheden met zich mee. En door oa de bekken instabiliteit is het lichamelijk behoorlijk zwaar. Er word uiteindelijk besloten om de bevalling in te leiden.



14-08-'14 om 15:44 is onze Nano geboren. Een mooie zoon van 4 kilo.

Het was een zware bevalling omdat Nano een sterrenkijker was en omdat zijn schouders vast zaten. Toen de placenta geboren was, bleek het dat Nano er ook 1 van een tweeling was, er zat namelijk nog een vruchtje in de placenta.



Nano is een echt mamaskindje, heeft als bijnaam magneetje.

Hij is erg onrustig en huilt veel. Heeft Reflux en veel spierspanning.

We besluiten in overleg met de kinderarts en ook mede dankzij alle adviezen op dit topic, dat Nano opgenomen gaat worden ter observatie voor 1 week.



Op 07-11-'14 gaan Nano en ik samen een week naar het ziekenhuis.

Vlak voor de opname is Maxi (mijn man) ingestort op zijn werk. Een geluk bij een ongeluk dat hij nu thuis is. Maar het maakt de situatie er niet makkelijker op.



13-11-'14 weer thuis. Nano is een stuk rustiger en slaapt regelmatig in zijn eigen bedje. Heeft het nodig om even te huilen om in slaap te komen. Maar vaak maar 10 minuutjes. Het blijft zoeken maar het is al een enorme verbetering.

estrellas2 wijzigde dit bericht op 18-11-2014 14:29
Reden: upate op verzoek
% gewijzigd
There is no footprint too small to leave an imprint on this world!
Wow, week 36 al!!! Vervelend dat het slapen nu niet lukt. Die steken klinken ook niet al te prettig..

Hopelijk zakt het week en houdt nano zich ook even koest zodat jij ook je rust kunt pakken.



Ik vind het wel geweldig om te lezen dat je vertrouwen nu met de dag groeit, het is je zo gegund!!!

het bestellen van die raamsticker geeft ook aan dat je het echt zo voelt. Dat vind ik echt heel fijn voor je.



Fijn ook dat je ook al bijna echt klaar bent voor de komst van je eigen kleine nano'tje! Succes met het bijwerken van jullie adressenbestand. Dat moeten wij ook nog doen, leuk werkje lijkt me zo...not, wel belangrijk.
Alle reacties Link kopieren
Lieve Estrellas, ik hoop dat Mini en Nano zich rustig houden zodat je vannacht lang een als een roosje zult slapen.



Voor straks

Trusten
Alle reacties Link kopieren
Ik hoop dat je een goede nacht hebt.

Alle reacties Link kopieren
@ doreia, mini is met 40 weken geboren. Op de ud.

Woendag weer controle bij de gynaecoloog.



Heb mezelf weer in bed gehesen en gesettelt tussen kussens en dekbedden.

Hoop me hier vannacht niet weer te melden.



Trusten iedereen!
There is no footprint too small to leave an imprint on this world!
Welterusten Estrellas!!

Is het bij jullie ook weer lekker koel?
Alle reacties Link kopieren
Ja, het is wel een paar graden afgekoeld alleen mijn lijf voelt nog als hoogzomer!



Morgen gaat Mini een dagje met een vriendin op stap. En ik kan met mijn hond richting dierenarts. Hoop dat ik buiten het spreekuur om mag komen.
There is no footprint too small to leave an imprint on this world!
Hier ook hoor! Ik kan er even niet van slapen, zo warm.. 😝 het zit vast ook nog in de muren. Verder ook allemaal regelingen die nog door mijn hoofd gaan, dat werkt het slapen een beetje tegen.

Ik hoop trouwens dat jij wel lekker slaapt op dit moment!



Fijn dat mini morgen op sleeptouw wordt genomen. Ik hoop dat je met de hond terecht kunt en dat de dierenarts begrip heeft voor het feit dat je je niet aan het spreekuur houdt. Enne hopelijk kun je ook nog even rusten voordat mini thuis komt.



Hoe is het met de indalingsweeen? Zijn die weer gezakt? En verder, buik, bekken, jij? Beetje te doen? Ik hoop het wel!



Fijne dag morgen!
Alle reacties Link kopieren
Ohw cheery bah! Jij hebt geen fijne nacht gehad zo te lezen.



Voor mij duurde het erg lang eer ik in slaap was maar daarna wel door kunnen slapen.

Nano en mini hebben me met rust gelaten vannacht



Vandaag inderdaad een dagje zonder Mini. Ik voel me best een beetje rot dat ik niet veel met hem kan ondernemen. Ik weet wel dat hij het prima naar zijn zin zal hebben. Maar toch...



Zo even de dierenarts bellen. En ik moet helaas ook mijn telefoon wegbrengen voor ik dat ding uit pure frustratie tegen de muur aan ga smijten.

Baal er erg van. Die telefoon is mijn rechterhand en mijn verbinding met de wereld
There is no footprint too small to leave an imprint on this world!
Alle reacties Link kopieren
Wat heerlijk dat je een goede nacht hebt gemaakt. Heb nog aan je gedacht, want ik had geen goede nacht (met buikkrampen, gelukkig gewoon darmen). Maar beter ik/wij een slechte nacht dan jij (vind ik dan).



Hou je taai vandaag!
Alle reacties Link kopieren
quote:estrellas2 schreef op 22 juli 2014 @ 09:32:

Ohw cheery bah! Jij hebt geen fijne nacht gehad zo te lezen.



Voor mij duurde het erg lang eer ik in slaap was maar daarna wel door kunnen slapen.

Nano en mini hebben me met rust gelaten vannacht



Vandaag inderdaad een dagje zonder Mini. Ik voel me best een beetje rot dat ik niet veel met hem kan ondernemen. Ik weet wel dat hij het prima naar zijn zin zal hebben. Maar toch...



Zo even de dierenarts bellen. En ik moet helaas ook mijn telefoon wegbrengen voor ik dat ding uit pure frustratie tegen de muur aan ga smijten.

Baal er erg van. Die telefoon is mijn rechterhand en mijn verbinding met de wereld



Lekker toch dat Mini lekker op stap gaat? Dan kan jij even wat momentjes voor jezelf pakken en ben je de rest van de tijd ook een (nog) leukere moeder voor Mini! En over een tijdje kunnen jullie gewoon met zn 4en op stap, dat is nog veel leuker



Hopelijk kosten de dierenarts en de telefoon niet teveel tijd en kun je ook nog een beetje relaxen vandaag!
Niet een topnacht, maar hoort erbij zullen we maar zeggen. En wat die telefoon betreft: daar ben ik ook mee vergroeid. Heel irritant als ie niet werkt zoals je zou willen.



Is het gelukt bij de dierenarts? En voor je telefoon ook een oplossing gevonden?



Fijne middag!!
Alle reacties Link kopieren
Mijn telefoon is weg opgestuurd. Kan wel een week of 2 duren. Baal er wel van, nu een oude in gebruik en dat forumt voor geen meter!

Hoewel ik deze telefoon ook had toen ik vorig jaar in het ziekenhuis lag.

Was wel even confronterend toen ik hem aan zette want alle foto's van de meisjes staan hier nog op.



Hondje heeft een prik en een kuur gehad.Hopelijk knapt ze snel op.



Mini heeft een hele leuke dag gehad bij mijn vriendin. Het doet me goed ook om te zien hoe hij zich op zn gemak voelt bij haar.



Nano is behoorlijk gezakt. Mijn vriendin viel het ook al op vandaag. Hij hangt behoorlijk in mijn liezen.



En nu lig ik wakker omdat ik harde buiken aan het weg zuchten was.

En ik lig helemaal niet lekker meer. Heb weer honger!
There is no footprint too small to leave an imprint on this world!
Alle reacties Link kopieren
Kan me voorstellen dat het heftig was om die telefoon aan te zetten. Niet alleen door het zien van de foto's, maar ook omdat voorwerpen herinneringen terug kunnen brengen. Herinneringen die juist nu extra moeilijk zijn.



Heb je het idee dat je misschien eerder gaat bevallen nu je al zoveel harde buiken hebt en nano is ingedaald? Of werkt dat zo niet (moet ik me nog in verdiepen).

Ik hoop dat je ondertussen wel al weer even wat slaap aan het pakken bent!
Alle reacties Link kopieren
Ben nog steeds wakker. Ga er zo ook maar uit en douchen ofzo. Zal een lange dag gaan worden.

Haf 10 weer naar de gynaecoloog.



Ik heb wel het vermoeden dat ik eerder ga bevallen. Maar dat hoeft natuurlijk helemaal niet zo te zijn.



Wat ben jij vroeg wakker?
There is no footprint too small to leave an imprint on this world!
Alle reacties Link kopieren
Ja, heb al twee nachten op rij last van darmkrampen

Gister in ziekenhuis geweest (niet hiervoor), werd gezegd dat het erbij hoort.



Als je nu nog wakker bent en om half tien naar de gynaecoloog moet, zou ik zelf inderdaad niet meer gaan slapen. Wordt je alleen maar extra moe van. Slaapt mini overdag nog? Kun je misschien samen met hem nig een tukje doen straks.
Alle reacties Link kopieren
Ben benieuwd wat de gynaecoloog vandaag te zeggen heeft.



Ga je het met hem/haar ing hebben over inleiden bij 38 weken.

Zoals het nu gaat, is toch veel te zwaar voor je. Als je geen nachtrust meer krijgt ben je straks helemaal uitgeput voor je aan de bevalling gaat beginnen.



Het wordt vandaag weer een warme dag, dus hou je gemaak. Mini in het badje en jij er lekker met de voetjes bij, onder het genot van heerlijk koel drankje.



Liefs

Janneke
En nu heb jij een echte rotnacht gehad, bah!

Ook nog je telefoon twee weken kwijt, heel vervelend allemaal!!! En dan ook nog geconfronteerd worden met je meisjes, dat zal wel even slikken zijn geweest.



Ik ben wel blij dat jullie hondje wel gewoon terecht kon bij de dierenarts, dat is iig een zorg minder!

En Fijn dat nano is ingedaald, maar zal dat niet betekenen dat hij nu eerder komt? Want volgende kindjes dalen toch pas veel later in? (Ik ben nog geen expert, slechts een newbie)

Succes zometeen bij de gyn, ik ben benieuwd wat die gaat zeggen. Zorg goed voor jezelf, zorg dat je je rust kunt blijven pakken en (hopelijk) hou vol tot Maxi er weer is!
Alle reacties Link kopieren
Succes vandaag bij de gynaecoloog Estrellas!

Ik zou zeker het inleiden nog eens aanhalen..
Can I perhaps turn that question round and say "because it was short".
Wat zei de gynaecoloog? Moet Maxi al worden opgetrommeld? Ik hoop van niet. In mijn kennissenkring is een meisje geboren, 6 weken te vroeg. Maar een mooi kindje! Alles erop en eraan, moet nog wel even blijven, maar zo sterk als een berin. Toen ik haar zag, moest ik aan Nano denken en dacht: als zij al zo sterk is met 34 weken, dan is Nano met 36 weken helemaal al sterk! Gek genoeg luchtte MIJ dat op .



En inderdaad, wat Eilis zegt, ik zou het inleiden ook aanvragen, mocht nano zo lang kunnen wachten. Ik vind een reis van 10 uur reden genoeg om het te vragen!
Alle reacties Link kopieren
Eens met Eilis en Doreia wat betreft inleiden.
Alle reacties Link kopieren
De controle was goed.

Hij vertelde me dat hij het niet meer tegen zou gaan houden als de baby komt. Ik zei; Ja maar toch wel totdat mijn man thuis is?

Hij vroeg wanneer die thuis kwam. Ik zei, 11 augustus.

Toen rolde zijn ogen uit zijn kassen en zei hij dat ik dat sowieso niet zou redden.

Bij toucheren voelde hij het hoofdje al zitten. Dus dat Nano ingedaald is kan wel kloppen.

Volgende week kijken we weer verder, dan ben ik 37 weken en dan is inleiden meer bespreekbaar zeg maar.

En mocht ik weer regelmatige pijnlijke harde buiken krijgen (om de 3 minuten) dan moet ik niet wachten tot het een paar uur aanhoudt maar bij 20 minuten al komen.



Nu toch een beetje de zenuwen dat het echt niet lang meer duurt. Beetje irritant dat ik Maxi heb proberen te bellen maar ik hem dus niet te pakken krijg omdat hij in een gebied vaart met slecht bereik



Wat is het weer warm zeg! weet weer niet waar ik het zoeken moet. Straks Mini op bed klappen en zelf maar op de bank.

Vanmiddag ga ik maar een rondje rijden ofzo met alle ramen van de auto open.



@doreia, Nano wordt nu geschat op 3100 gram. Dus lekker kereltje.
There is no footprint too small to leave an imprint on this world!
Oei! Heeft Maxi nog vakantiedagen staan? Als het hoofdje al voelbaar is, geen wonder dat je zo'n last van je bekken hebt.



En mijn aanbod staat en blijft staan, ik spring in de auto om je bij te staan, mocht niemand van je vertrouwde omgeving daartoe in staat zijn.



En warmte: voeten in een emmer water, polsen bedekken met natte washandjes. Of gewoon zwemmen (of mag dat nu niet meer?)
O jee, ik hoop dat je Maxi gauw kunt bereiken!

Wel goed om te horen dat Nano al lekker op gewicht is.



Nu even lekker rusten en dan straks:

geniet van het (hopelijk) koele(re) briesje in de auto.
Alle reacties Link kopieren
Kreeg net de volgende sms van mijn liefste:



Schatje hou ff vol...ik probeer zondag naar huis te komen. Heb net een email verstuurd. Dat ik in Wenen naar huis kan. Luf jou xx

You and me agains the world, don't forget xx



There is no footprint too small to leave an imprint on this world!
Okee. nu moet ik ook huilen!



HIJ IS ZO LIEF!!!!!!!!!!!!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven