12 maanden, vroeg wakker. Zou fles helpen?

21-07-2014 05:50 54 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn zoontje is nu 12 maanden en eigenlijk altijd supervroeg wakker (vanaf 05.00 uur). Hij staat dan rechtop in bed of ligt of zit boven de dekens. We proberen hem terug te leggen, dan is ie even stil, maar na 10 minuten is het toch weer bal.

We zitten dus bijkans iedere ochtend om half zes beneden met een vrolijke wakkere baby, maar voelen onszelf niet zo wakker en vrolijk.



Zou het helpen hem alvast een klein flesje in bed te geven? Zou 'ie daarna weer in slaap vallen?



Of moet ik het toch maar accepteren? Dat probeer ik wel hoor, maar ik ga binnenkort op vakantie en ietsje langer slapen zou zó fijn zijn.



Ben benieuwd of iemand iets soortgelijks wel eens heeft geprobeerd (een fles geven zodat kind nog even slaapt). Mijn moeder denkt namelijk zeker te weten dat het werkt, maar ik weet het nog niet zo zeker
Alle reacties Link kopieren
quote:natanja schreef op 21 juli 2014 @ 06:55:

No way dat ik mijn kinderen uit bed haalde en met ze naar beneden ging om half 6. Tot 7 uur bleven ze op hun eigen kamer, wakker of niet. Gaat hij 's avonds trouwens niet te vroeg naar bed?



Nou, wat een handige tip voor TO. Daar heeft ze wat aan.



Te vroeg naar bed is wel een goede vraag, dat geef ik toe, maar die opmerking daarvoor is gewoon zinloos.



Ik geef mijn kinderen eten als ze honger hebben, drinken als ze dorst hebben en een slaapplek als ze aangeven dat ze moe zijn. En als je door die vroege fles geen ontbijt meer red in het tijdschema (als je moet werken) dan start je kind toch op het KDV met fruit? Geef je aan dat de laatste voeding om 5 uur was, dan krijgt hij meer fruit. Probleem opgelost. (of hij eet z'n boterham onderweg, maar voor ons is dat geen optie, in 2 minuten lopen red ze dat niet.)
Ik geef trouwens de 1e fles ook in bed, zoontje kan dat al een paar maanden prima zelf doen en dan kunnen wij rustig wakker worden
Wat bij mijn oudste en jongste hielp was om ze dan bij ons in bed te leggen, dan sliepen ze nog even verder. De middelste deed dit helaas niet.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor de reacties! Ik zie verschillende opties en ik overweeg ze allemaal. Maar ik denk wel dat zoon sowieso een vroege vogel is. Hij lijkt ook erg wakker, is meteen vrolijk.



Laten liggen (eigenlijk laten staan, want hij staat rechtop in bed) is echt geen optie. Dan maakt ie zowel zijn zus als de buren wakker.



Overdag doet ie twee slaapjes, rond 09.00 uur en rond 14.00 uur. Het lukt me echt nog niet dat terug te brengen naar 1 slaapje, hij valt echt om op die tijden.



Later naar bed brengen werkt ook niet. Door sommige dagen is 'ie wel eens later en iets na vijven gaan gewoon z'n ogen open en begint de dag.



Ik overweeg idd om toch een flesje te geven. Ik zit zelf nog erg vast aan de max. hoeveelheid voeding die hij op een dag mag maar dan kan hij inderdaad ander drinken krijgen bij het ontbijt. Moet nog even wennen dat 'ie al zo'n beetje een dreumes is :-S
Alle reacties Link kopieren
Oh, nog over andere reacties: kamertje is al redelijk pikdonker en als we hem in bed nemen gaat 'ie lopen keten (over ons heen klimmen, aan borsthaar of oren trekken, het bed af kruipen).
Alle reacties Link kopieren
Ik snap wel dat hij om negen uur omvalt. Nu nog een truc vinden om hem dat slaapje eerder te laten doen, van vijf tot negen bijvoorbeeld.
Alle reacties Link kopieren
Mijn dochter is ruim 13 maanden en wanneer die zo vroeg is krijgt ze gewoon een beetje melk. Niet een volle fles van 180 maar tussen de 120-150. 9 van de 10 keer gaat ze daarna nog ongeveer 1-1,5 uur slapen. Bij het ontbijt krijgt ze dan een broodje en thee.

Ik zou het gewoon proberen als ik jou was.
Nanna : hoeveel flessen krijgt hij dan nog dat je zo met die max zit?

Hier kreeg dochter met 12 maanden alleen in de ochtend nog een fles, met Bambix.
Wat eet je kindje op een dag inclusief flessen?



Hoe lastig het ook is veel kindjes hebben wel zo een periode. Vaak is er eigenlijk weinig aan te doen. Op deze leeftijd ontwikkeld hij zich nog steeds heel hard en hebben veel energie nodig. Vaak gaat het beter als ze naar een slaapje gaan. Hoe vervelend het ook is het hoort er bij en gaat over. Ga je zelf wel op tijd naar bed? Misschien niet zo leuk om vroeg naar bed te gaan maar dan pak je dan wat extra uurtjes en ben je in elk geval minder moe.



Een kind met honger een uur of langer laten liggen vind ik echt zielig.



Sterkte het is gewoon best even pittig als ze zo klein zijn. Gelukkig gaat het over en vervolgens zijn ze straks hun bed niet uit te branden. haha
Alle reacties Link kopieren
Hij krijgt 's ochtends een papfles (180 cc), 's middags 120cc bij de boterham en 's avonds 180cc.

Ik bedenk me nu dat ik al eeuwen niet heb gecheckt hoeveel flessen hij nog mag/moet hebben. Is dit teveel? :-D



Tja, die fase duurt helaas al sinds z'n geboorte- de eerste zeven maanden werd ie ieder uur wakker, de laatste zes maanden om 5 uur ' sochtends. Ik weet niet wat ik vervelender vind.



Morgen geef ik hem een fles. Duimen jullie mee?
Alle reacties Link kopieren
En btw, wat zouden normale slaaptijden moeten zijn met 12 maanden?
Alle reacties Link kopieren
Normale slaaptijden? Alles tussen 10 uur en 18 uur per dag of zo? In ieder geval is heel veel normaal wat slapen betreft.



Ik hoop dat de fles helpt.
Mijn dochter sliep met 12 maanden 10-11 uur per dag. 45 minuten overdag, de rest 's nachts in verschillende etappes. Niet veel, maar voor haar voldoende.
quote:Nanna schreef op 22 juli 2014 @ 20:46:

Hij krijgt 's ochtends een papfles (180 cc), 's middags 120cc bij de boterham en 's avonds 180cc.

Ik bedenk me nu dat ik al eeuwen niet heb gecheckt hoeveel flessen hij nog mag/moet hebben. Is dit teveel? :-D



Tja, die fase duurt helaas al sinds z'n geboorte- de eerste zeven maanden werd ie ieder uur wakker, de laatste zes maanden om 5 uur ' sochtends. Ik weet niet wat ik vervelender vind.



Morgen geef ik hem een fles. Duimen jullie mee? Wat krijgt hij buiten die flessen en boterham? Je zou sowieso een papfles kunnen proberen 's avonds in plaats van enkel melk. Groeit je zoon goed en is hij goed op gewicht?
Ja hier helpt het ook. Als hij zich voor 6.00 meldt geef ik een flesje 180+6 met 4 scheppen pap en leg ik hem terug in bed en slaapt hij tot 8.00 of soms zelfs 9.00 Is hij na 6.00 wakker sta ik samen met hem op en krijgt hij een bord pap, gaat spelen en dan ergens tussen 8.00 en 9.00 zijn eerste slaap.
Alle reacties Link kopieren
Helaas, it didn't work Hij dronk de fles, was toen boos dat het op was :-) en zat kletsend rechtop in bed. Hij geeft zich gewoon niet neer! (hij was 5.25 uur wakker).



Dus hier zit ik weer! Lekkerrrrrr op de bank
Alle reacties Link kopieren
Helaas...... Joh over een paar maanden ziet zijn ritme er weer heel anders uit. Voor nu meer dan balen!
Ow balen joh! Misschien dan toch nog die papfles proberen voordat hij gaat slapen. Misschien word hij toch wakker van de honger, maar is hij te wakker om daarna weer te gaan slapen. Misschien at hij met de papfles dan net wat langer door slaapt voor hij honger krijgt

En qua slaap, dochter sliep ook nog 2 keer overdag met 12 maanden. 2 x 1,5 uur ongeveer en dan klokje rond 's nachts (wel met wakker worden, ze sliep nog niet door toen).

Qua flessen, in principe kunnen ze met 12 maanden met de pot mee eten en zijn flessen overbodig. Wij hadden er nog best lang 1 als ontbijt, was gewoon gemak van ons hoor. Volgens mij had ze met 12 maanden verder geen flessen meer overdag. En van de ene op de andere dag wilde ze die in de ochtend ook niet meer. Je mag ook gewone melk gaan geven ipv poedermelk. Dochter lust het niet hier, dus was geen optie.

Maar ik vroeg het omdat je het had over de max hoeveelheid. Ik dacht dus dat hij nog zowat een liter per dag kreeg, aangezien dat de max is ongeveer
Alle reacties Link kopieren
Heb je nog iets van een stukje banaan, water, nog meer melk gegeven toen hij boos was dat het op was?

Op een lege maag kan hij niet slapen.
Alle reacties Link kopieren
Madderijn nee niet gedaan, was een papfles namelijk. En een stukje banaan durf ik niet aan, aangezien ik die kunstig uitgesmeerd in z'n bed weer terug ga vinden :-D



D_H: neeeee geen liter per dag hoor, dat zou wat veel zijn voor een 1-jarige ;)

Papfles hebben we ook al geprobeerd voor het slapen gaan.



*zucht*!! Ik moet gewoon accepteren dat het half zes is iedere dag. Why meeeee? Ik hou zo van slapen!



Bedankt voor het meedenken dames!
Mijn dochter is 3 en wij worden al 3 jaar elke ochtend tussen 5 en 6 wakker. Niks helpt. Je bent niet alleen dus.

Zij krijgt trouwens nog steeds flesjes melk als ze er om vraagt. Ik geloof niet in schema's en 'wat hoort'.
Hart onder de riem!! Erg vervelend en vermoeiend.



Tis al gezegd, maar kamer verduisteren proberen? Wordt hij iig niet van t licht wakker.



Nogmaals erg lastig. Kan een fase zijn maar vriendin van me kreeg maar liefst twee dauwtrappers (6:30 was uitslapen). Pas toe n ze naar school.gingen kwam er een uurtje bij. Ook alles, alles geprobeerd....geen succes.



Sterkte TO!
Alle reacties Link kopieren
Om 5 uur is het bij ons in huis altijd nog nacht geweest en in de nacht ga je slapen. Ik had er geen seconde over na gedacht en die fles gedaan. Daarna bedritueeltje nog eens afgeriedeld en hop het bed weer in. Ik zal ongetwijfeld verwend zijn, maar voor 7.00 werkte dat gewoon bij ons. En anders later naar bed om de boel wat te verleggen?
Alle reacties Link kopieren
Nanna, als hij boos was had hij blijkbaar nog steeds honger?

Misschien iets meer geven, ook overdag?



En probeer zelf ook meer rust te pakken op momenten dat het kan. Wanhopig kun je hier van worden... Mijn dochter sliep pas met 3 jaar door, ik had op een gegeven het gevoel dat ik alleen nog maar slaapwandelde, liep ook overal tegenaan

Dus zorg goed voor jezelf! Keertje vrij nemen, zoon naar kdv en jij lekker niks. Sterkte!
Each morning we are born again. What we do today matters most.
Alle reacties Link kopieren
quote:Mevrouwdekees schreef op 23 juli 2014 @ 10:27:

Om 5 uur is het bij ons in huis altijd nog nacht geweest en in de nacht ga je slapen. Ik had er geen seconde over na gedacht en die fles gedaan. Daarna bedritueeltje nog eens afgeriedeld en hop het bed weer in. Ik zal ongetwijfeld verwend zijn, maar voor 7.00 werkte dat gewoon bij ons. En anders later naar bed om de boel wat te verleggen?



En als je kind niet weer gaat slapen, maar de hele boel bij elkaar krijst? Voor TO werkt dit schijnbaar niet, dat heeft ze vast al geprobeerd.

De onzen zijn wisselend vroeg dan wel laat, soms valt er 1 weer in slaap, soms niet. Jammerdebammer voor ons dan. In vermoeide tijden draaien we wisseldiensten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven