Zwanger? Help!!

23-07-2014 02:39 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben 18 jaar, niet aan de pil maar ik heb op 30 mei veilige (condoom) seks gehad met mijn vriend. Ik ben de dag erna gelijk ongesteld geworden.

Nu had ik dus begin juli weer ongesteld moeten worden maar dit is niet gebeurd, mijn cyclus is niet regelmatig dus ik dacht in het begin 'het komt wel met een paar dagen' alleen ben ik na bijna 3 weken nog steeds niet ongesteld.

Ik ben sinds 2 weken bijna elke dag wel misselijk, ik denk elke keer dat ik mezelf deze misselijkheid gewoon aanpraat maar ik begin me ondertussen wel zorgen te maken. Ik heb af en toe ook een 'kriebel' gevoel op de plekken waar ik normaal pijn heb als ik ongesteld ben, heb ook elke keer het gevoel dat het komt maar als ik dan naar de wc ga is er niks.

Ik heb mezelf nog niet kunnen overtuigen om een test te halen omdat ik simpelweg niet weet wat ik moet doen als deze test positief blijkt te zijn, ik kan mn ouders niet vertellen dat ik zwanger ben en ik heb een afstandsrelatie dus ik sta er dan simpelweg alleen voor, niet dat het geen serieuze relatie is maar heen en weer reizen is niet elke keer mogelijk



Sorry, lang bericht, maar zouden jullie me kunnen helpen?
Alle reacties Link kopieren
Gewoon testen voor de zekerheid, condooms kunnen kapot gaan of te snel afglijden.
Testen. Hoe langer je wacht hoe moeiljker het wordt mocht je zwanger zijn
Alle reacties Link kopieren
Het lijkt me bijna onmogelijk. Je bent de dag na de seks ongesteld geworden? Als je sinds die dag geen seks hebt gehad is de kans erg klein. Voor de zekerheid toch testen. Ik ben een keer ook twee weken overtijd geweest omdat ik zo zat te stressen erover.
I'm Doing Me
Alle reacties Link kopieren
Toch een test halen. Door de stress kan inderdaad je menstruatie uitblijven.
Alle reacties Link kopieren
Testen, dan weet je waar je staat.

De huisarts kan ook testen, ochtend urine meenemen (geloof 'gewassen' urine: zie Google thuisarts). De huisarts heeft geheimhoudingsplicht en kan je ook voorzien van pil of andere anticonceptie.
Gewoon testen en je hoeft het je ouders niet te vertellen als je 'n overtijdbehandeling/abortus laat doen. Het is vele malen lulliger voor je als het mis is en je over 'n tijd met 'n dikke buik en baby op de stoep staat.
Verder zou ik maar 'ns aan de pil gaan. Op alleen condooms vertrouwen is niet zo handig.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou ook voor de zekerheid een test doen. Bij de Kruidvat kun je twee testen kopen voor maar ¤5,- en bij de Action zijn ze nog goedkoper. Misschien is het wel verstandig om ook voor aanvullende anticonceptie te gaan, want met condooms kan nog weleens iets misgaan. De huisarts kan je informeren over de mogelijkheden (pil, nuvaring, spiraaltje enz.).
Alle reacties Link kopieren
Het was dus op dag 27 (?), je hebt een condoom gebruikt en je was de volgende dag ongesteld? Dan lijkt de kans dat je dit jezelf aanpraat mij groter dan dat je zwanger bent. Maar joh, gun jezelf die zekerheid en doe een test. Waarschijnlijk is het gewoon de spanning, de warmte of even een gekkigheid van je lichaam. Kan gebeuren.

En ga aan de pil als je niet volledig op het condoom vertrouwt.
Alle reacties Link kopieren
Doe een test. Test kan namelijk ook zeggen dat je niet zwanger bent. En dan zal je zien dat jebinnen no time ongesteld wordt.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Wat had je gedacht dat wij zouden kunnen doen dan, om te helpen? Is er iets wat je wilt horen?



Je zult zélf een test moeten doen. En andere oplossing is er niet.



Als je na die ene keer geen sex meer hebt gehad, lijkt de kans me klein dat je zwanger bent, maar, een test geeft duidelijkheid.



Verder zou ik nadenken over aan de pil (of spiraal etc) gaan.
Gewoon niet testen meid. Over 9 maanden weet je het zeker.
Alle reacties Link kopieren
Als je bang bent voor de test, test dan in het bijzijn van een goeie vriendin. Als je datums kloppen, lijkt het me onmogelijk dat je zwanger zou zijn en is de test gewoon een geruststelling.

Niet panikeren....je hebt niets verkeerd gedaan.
Alle reacties Link kopieren
En als je bang bent voor een test... als je zwanger bent, ben je het nu toch al. Daar verandert wel/niet testen niks aan, behalve dat je het dan zelf ook weet. Snap ook goed dat het spannend is! Ik denk overigens wel dat de kans heeeel klein is dat je zwanger bent, omdat je het 1. veilig gedaan hebt en 2. daarna ongesteld bent geweest.



Laat je weten wat er uit de test komt?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven