Lijf & Lijn alle pijlers

Voor iedereen die kilo's kwijt wil versie zomer 2014

19-07-2014 14:40 1624 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een nieuw vers topic om verder te strijden tegen de extra kilo's. Iedereen blijft van harte welkom.



Ben je trots op jouw eetlijstje? Wil je wat extra motivatie? Loopt jouw eetgedrag de spuigaten uit? Wil je pronken met jouw gewichtsverlies / sportprestatie? Of wil je gewoon gezellig kletsen over alles en nog wat? Hier moet je zijn!





Op vrijdag geven we ons gewicht door:

afgevallen deze week:

huidig gewicht:

afgevallen totaal:



Geef je jouw gewicht driemaal niet door? Dan verdwijn je uit de tabel. Laat me weten wanneer je jouw gewicht niet kan melden.



Veel schrijfplezier!



naamlengtestartstreefhuidigafgevallenStrawberry1,67766675,8-0,2Marisje1,65957092,1-2,9Twilight1,7588,77581,7-7Pamplemoes1,631106573,6-36,4Konijn-tje1,67696064,2-4,8Mootje1,70817075-6Lionne1,5867,26062,5-4,7Lisss1,8075,86575,6-0,2
Alle reacties Link kopieren
quote:cha20 schreef op maandag 21 juli 2014 20:50 Hoi dames!

Ik ben 20 jaar en vind de tabel met het aantal kilo's die er al af zijn onwijs motiverend! Jullie zijn allemaal zo goed bezig! Ik wil me ook graag bij jullie aansluiten. Ik ben 1.64 en weeg 66 kilo. Ik wil graag 59 kilo wegen omdat ik dan een stuk strakker ben.

Vraagje: hoe vaak sporten jullie? ik weet echt niet waar en hoe ik moet beginnen met de afvalrace. Hebben jullie misschien tips voor de eerste week?



Hoi

Allereerst heb je het streefgewicht van de meeste van ons al bereikt ;) dat scheelt!



Ik doe (probeer) 4x / week krachttraining, train 2x per week in de sportschool met fysio en ik doe een hardloopschema. Ik loop 3 of 4 keer per week, afgelopen week wegens omstandigheden 2x. Krachttraining is fijn om te doen en heeft bij mij de boel écht strakker gemaakt; naast die magere 4 kilootjes zijn er wel al 16cm van mijn buik af, niet netto maar een soort van gelift. Ik kan je ook echt aanraden om oefeningen te doen.





Verder; niet te weinig eten, doen wij meestal ook niet en praat gerust mee, ik ben benieuwd naar je inbreng.



Op vrijdag werd de tabel altijd gedaan, die is nu in het beheer van Pampelmoes en na de vakanties kan dat wisselen.
Geniet van elke dag!
Alle reacties Link kopieren
Heb aardig wat gemist vandaag. Om aan de juiste hoeveelheid kcal te komen kan je ipv van extra boterham ook nootjes en yogurt met muesli oid eten.



Want het beste is proberen balans tussen kcal, eiwit, khoolydraten enz te vinden. het is wel enorm lastig.



Ik zal tijdens de vakantie als ik soms toegang heb tot een weegschaal even gewicht posten. Meer om het een beetje bij te houden. Lijstje van vandaag best redelijk.



O: Bbh jam

T: bbh komkommersalade & vitaminewater

L: italiaanse bol gezond & ice tea

T: crackers & bbh hageslag

D: witte pasta & karbonaadje & bonensalade

T: Bananenshake(3 banen & half liter melk in de blender)

T: paar hapjes ben & jerry, paar pistachonootjes



@Cha

Ik zou zeggen als je niet tot bijna niet sport nu, gewoon rustig opbouwen. Probeer zowel cardio als concrete spiertraining(krachttraining te doen).

Toen ik pas begon met sporten deed ik meestal 3x in de week 1 uur 2x cardio en 1x kracht. En dat ben ik gaan uitbouwen naar 3x 1,5 uur keer. En tussendoor zwemmen. En als je bij een sportschool zit is een groepsles ook wel het overwegen waard.



En verder vooral niet teveel in 1x willen maar rustig, gezond en verantwoord.
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen dames!



Wat een lekker weertje vandaag! Dat wordt vanavond lekker in de tuin/balkon zitten met een stukje ijskoude watermeloen. hmmm



@ mrsnem:

wauw wat goed! 16 cm eraf: daar mag u supertrots op zijn!



@strawberry:

Bedankt voor de tips! Ik zag dat er vanavond Zumba is in de sportschool dus daar ga ik vandaag maar mee beginnen.



Ik zag op internet staan dat drinken ook onwijs belangrijk is. Heb nu de app Water your body gedownload. Superhandig! Je voert in hoeveel je wilt drinken, of de app rekent het voor je uit aan de hand van je gewicht. En als je niet hebt gedronken, herinnert hij je eraan. Verder zag ik 30DaysChallenges staan. Waarmee je in 30 dagen een bepaald lichaamsdeel traint. Ga vandaag beginnen met de buikspieren.



Succes allemaal vandaag, en geniet lekker van het zonnetje als het kan!
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik zou heel graag willen meedoen! Ik heb zo de balen van mijzelf. 1,5 jaar geleden ben ik veel afgevallen iets meer dan 40 kilo. Nu anderhalf jaar later zit bijna alles er weer bij! Ik schaam me voor mijn omgeving en voor mezelf, weer heb ik gefaald. Dit klinkt nogal depressief, maar ik ben verder een vrolijk mens die positief in het leven staat. Ik meld me hier aan, omdat het me misschien helpt af te vallen omdat ik mij moet verantwoorden door iedere vrijdag mijn gewicht door te geven. Ik kan snel afvallen dat weet ik van mezelf maar ik moet wel de knop omzetten! Ik hoop dat ik dat kan want ik zoek al maanden naar die knop! Jullie allemaal succes, sommigen zijn al goed afgevallen zie ik, fijn hoor.

Groetjes
Alle reacties Link kopieren
Oh ja en voor de tabel ik weeg nu 105 kilo, mijn lengte 1.68 en mijn streefgewicht is 68 kilo, pff weer een lange weg te gaan.
Alle reacties Link kopieren
@Hartjes88

Welkom hier. Wat voor dieet heb je gedaan? 40 kilo is wel extreem, en het erbij komen ook... Jeetje. Ik hoop dat je motivatie en inspiratie uit dit topic haalt. Je kunt het



@Strawberry

Goed gedaan, mooi lijstje!



@Cha

Ik gebruik waterlogged, alleen op de dagen dat ik denk weinig te gaan drinken of herinnerd wil worden. Anders kom ik makkelijk aan de 2,5 liter.



Zo, net 4km hardgelopen. Mensen kijken je aan of je gek bent. Nou, ik heb wel eens met 20 graden meer hardgelopen hoor vroeger. Niks aan het handje. Nu lekker relax...



Vanavond eet ik eiwitpannekoeken als eerbetoon aan MaiMai. Vond haar bijdrage altijd fijn
Geniet van elke dag!
Alle reacties Link kopieren
Bedankt, ik heb veel groente, vlees, vis, kip gegeten, heel weinig koolhydraten 2 x fruit per dag en veel water gedronken. Niet veel gesport, maar wel veel gewandeld. Ik wil het weer op deze manier gaan doen. Morgen begin ik, vanavond nog uit eten. Stond al gepland.

Ik hoop jullie snel wat beter te leren kennen.
Alle reacties Link kopieren
Mijn eetlijstje van/voor vandaag! (1530kcal, ik vind 'm zelf wel netjes,vanavond werken daarom brood & extra tussendoortje ivm terug fietsen om 22.15) ::



Vit C

Magere kwark met krokante muesli rozijn & eetlepel chiazaad



'Paksoisalade':

- 400gr paksoi

- 75gram zilvervliesrijst (ongekookt)

- 3 lepels teriyakisaus

- 100 gram kipfilet

- 2 handjes cashewnoten

Thee



Appel



2x volkorenbrood met 1x sandwichspread en komkommer

1x volkorenbrood met halvajam



Rijstwafel met chocolade



Banaan
Alle reacties Link kopieren
Ps. Er komen alleen nog 3/4 flesjes water bij met werken trouwens!





@hartje, jeetje wat een hoop afgevallen! Wel zonde dat het er na 1,5 jaar weer aan zit, hoe kan dat?! Misschien kun je dan beter niet teveel dingen vermijden tijdens afvallen, maar simpelweg minder kcal eten dan dat jij verbruikt op een dag... De kans dat je dit volhoud is vaak wel groter toch?!
Alle reacties Link kopieren
Ik wil ook graag mee doen vd laatste zwangerschaps kilo's!

Ben 1.69 en weeg 63,5..

Wil weer onder de 60kg wegen.

Nieuwe baan, niet meer thuis zitten en weg met de kg's! Frisse start!

Mijn valkuil is dus dat ik thuis zit en eigenlijk niet echt een snoeperd ben maar sinds ik thuis ben (vorig jr feb) en zwanger was nu zoon van 15, 5 mnd meer een verveel eter ben geworden..

Begin vlgd wk met mn nieuwe baan en weet dat ik dus dan dat niet meer kan doen want ben dan lekker druk op het werk en hoef ik niet aan eten tedenken haha..

Ga dus vanaf nu snoep, koek laten staan en geen chocolade meer .. chips at ik toch al niet..

Maar een beetje support en motivatie kan ik wel gebruiken.

Ook wil ik hardlopen weer op gaan pakken voor 2x in de wk..
Alle reacties Link kopieren
Super, het wordt lekker druk hier ! Ga straks uitgebreid reageren op iedereen, want ga nu beetje zwemmen met mijn nichtjes.



Nieuwelingen plaats ik vrijdag in de tabel. Veel succes iedereen!
Alle reacties Link kopieren
@menn: ik ben het alles of niets type! En kom ook echt snel aan hoor! Weer lekker een wijntje, stukje (lees reep) chocolade. Weet gewoon geen maat te houden! Maar hopelijk kom ik door de motivatie hier weer in mijn eetgewoonte waarbij ik afviel en me heel goed voelde!



Verder neem merk ik dat ik de deadline op morgen heb gezet. Vandaag dus al een paar keer iets gegeten wat vanaf morgen niet meer mag!
Alle reacties Link kopieren
Gezellig hier, en 'welkom' iedereen Vandaag lekker gewinkeld met moeders en zus, erg leuk altijd. Eten gaat de laatste tijd goed, niet te veel, maar gelukkig ook zeker niet te weinig. En aardig gezond! De balans die een week of 2 totaal zoek was, lijkt weer terug.



Ontbijt; Gr yoghurt met druiven.

Lunch; Mexicaanse roerbakmix (zit mais in) met gesneden rauwkost.

Avond; Boekweit-pannenkoeken! (Beleg wordt denk ik; appelstroop/honing+citroenrasp/aardbeien oid)



Voor morgenmiddag staat er vast dikke erwtensoep te pruttelen (lekkerder om de soep een dag eerder te maken..) en s'avonds andijvie stamppot (ja, ik ben gek op de herfst! Heerlijk)



Fijne avond iedereen!
Welkom allemaal, gezellig en succes!



@menn: Mooi lijstje, en 1530 kcal is heel netjes!



Mijn lijstje voor vandaag:



O: Havermoutpap met amandelmelk en een handje kersen

T: Handje druiven

L: Twee boterhammen met kipfilet, handje druiven

T: Appel

D: Nasi
Alle reacties Link kopieren
Mooie lijstjes alweer!!

Menn 1530kcal is erg netjes!!!

Wauw appelmoes jij sport veel. Goed bezig. Ik ga niet uit van sporten, in die zin dat als ik het die mooi is mee genomen en anders niet.



Hartje88 zo veel afgevallen. En ja weer aangekomen niet leuk. Maar echt goed dat je weer begint, top van je. Ik herken veel in je verhaal. Ben ook een alles of niets. Moet nu echt leren om ' normaal' te eten en niet te streng te zijn voor mezelf. Hogelijk gaat het je goed.
Alle reacties Link kopieren
@Menn: 1530 kcal is heel goed. Ik zou zeker nooit onder 1500 kcal gaan! Hopelijk is jouw snaaidrang hierdoor wat minder. Verder mooi lijstje.



@Cha: Welkom! Mijn tip voor jou is: niet overdrijven, maar eten met jouw verstand. Bepaalde voedingsmiddelen schrappen is niet mijn dada, maar ik probeer niet te overdrijven. Niet te veel fruit, niet te veel snoep... Het is echt een evenwichtsoefening! Ik had heel zwaar overgewicht (nu nog hoor) toen ik begon sporten. Ik ben rustig begonnen met tweemaal te zwemmen (drie kwartier) en éénmaal tien km te fietsen. Zoek dus ook iets dat bij jou past. Veel succes!



@hartjes: Ook welkom. Ik ken jouw verhaal maar al te goed hoor. Ik ben ook eens 20 kg afgevallen, maar alles zit er alweer dubbel en dik aan. Ik ben er zelfs meer dan 20 kg bijgekomen . Hoe kan dat, vragen anderen zich af? Eten is voor mij echt een verslaving. Je valt zoooooo snel terug in jouw oude eetgewoonten. Hopelijk kunnen we deze keer het tij doen keren! Voor mij helpt het enorm dat ik al mijn eten afweeg. Groenten en fruit uiteraard niet.



@miyesa: Ken dat ook hoor, eten uit verveling. Sporten kan wel een goede afleiding zijn. Tgoh, je mag af en toe wel een stukje chocolade of een koekje. Ik kan daar ook nog wel van genieten, maar ik eet dan nooit meer dan tien gram zwarte chocolade. Succes met de kilo's!



@Mrsnem: Ik vind het toch gek dat je kunt hardlopen hoor in zo'n warm weer! Vandaag wat in het huishouden gedaan en het zweet drupte al van mijn lijf! Toch wel beetje jaloers, haha!



@Lantana en Ilona: mooie lijstjes!



Zo, heel leuk dat iedereen hier zo gemotiveerd is! Ik ben weer begonnen met alles wat ik eet in te voeren in Myfitnesspal. Ik merk toch dat ik het wat liet versloffen... Mag niet, want moet nog zooooveeel kilo's kwijt. Vandaag wat liggen dobberen in het zwembad. Zal morgen wel wat fietsen en baantjes trekken.



Eetlijstje:

O: drie sneetjes speltbrood met abrikozenconfituur

T: sojapudding chocolade

L: krieltjes, gemarineerde kip en broccoli uit de oven

T: smoothie van kokosmelk, ananas en banaan

D: verse soep van geroosterde tomaten, 2 sneetjes speltbrood met geprakte avocado, tomaat en komkommer

T: fruitsalade (kiwi en mango)



Zet 'em op!
Alle reacties Link kopieren
@pamplemoes, wat is dat abrikozenconfiture wat jij vaak eet?! ?

Het klinkt zo lekker fris!?
Alle reacties Link kopieren
Aan de dames die smiddags warm eten, wat doen jullie voor werk?!

Vond het vanmiddag erg lekker! Maar in de zorg is het lastig om een warme maaltijd te eten als je overdag werkt ?... Eerder een kwestie van m'n boterhammen opeten omdat ik anders omval van de honger?





Zijn er mensen met tips voor afwisseling van of op brood, want ik ben gek op brood & eet het vaak als ik avonddienst heb ivm anders hele avond last van eten. maar vind het leuk/lekker om eens wat anders te eten dan smeerkaas, sandwichspread,kipfilet of 30+ Kaas met dezelfde groentes als topping.. ?
Alle reacties Link kopieren
bleegh... Nu net thuis van m'n werk, 30min fietsen... appel & banaan om 21.45 gegeten... En nu... Heb ik een knorrende maag! (Uiteindelijk opgelost met 8cherrytomaatjes & grote beker groene thee)

Maar hoe kan dit nouweer?!

als ik 1200 at, en hetzelfde deed..

Vb: Boodschappen, fietsen naar werk, 7u werken, terugfietsen.. (Thuis een bak kwark binnen de 1200kcal) dan had ik nergens last van... Soms snap ik niks van het lichaam?!
Alle reacties Link kopieren
als ik 1200kcal at... Had ik eetbuien, dat is natuurlijk ook zo... Dan at ik na 5dagen 1200, misschien wel 3000 weg....



* haha, het helpt zelfs om tegen mezelf te praten op deze manier!

Sorry voor de vele berichten ?
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen. Vanaf vandaag moet het gebeuren! Net ontbeten met een bakje yoghurt en een volkorencracker. Halve liter water erbij en de kop is eraf. Ik zal later ook reageren op jullie berichten maar moet me er even in verdiepen (wie is wie). Succes iedereen. Ik hoop hier echt veel steun te vinden want ik wil het echt heel graag. Het zal wel weer een warme dag worden. Gelukkig ga ik zo de airco in op mijn werk! Fijne dag
Alle reacties Link kopieren
@Menn



Vele berichten is helemaal niet erg. Maar ik denk dat je je een beetje focust op die 1530 terwijl dat helemaal niet nodig is. Ik let nooit op kcal, voer wel alles in, en als ik overdag rond de 1000 zit kan ik je met zekerheid zeggen dat daar savonds nog 400 bij worden gegeten. Ik sport wel veel ;)



Maak gewoon eens een gezond en gevarieerd lijste van 1700 kcal, eet hem weg en kijk hoe je je voelt. Geen stress, gewoon van tevoren vastleggen. Ik denk dat dat voor jezelf ook een stuk rustiger is dan focussen op de honger of niet honger





OT: gister 2 radlers, mini bakje chips en een ijsje gegeten! Oeps. Maar had wat te vieren en ga zometeen weer hardlopen en vanavond kracht in de sportschool ;) hopelijk compenseert dat..
Geniet van elke dag!
Alle reacties Link kopieren
@Menn: Hier mag je schrijven zoveel je wil! Ik volg Mrsnem hierin. Alleen jij kunt aanvoelen hoeveel jouw lichaam nodig heeft. Met 1700 kcal zal je niets bijkomen. Eet je wel genoeg verzadigende producten? Eet eens volle kwark, ipv magere. Vetten zijn niet zo slecht. Ik gebruik altijd een goede scheut olijfolie wanneer ik mijn eten klaarmaak.



Abrikozenconfituur is jam. Ik maak mijn jam altijd zelf, dus moet er wel vaak eten. Het bederft anders snel. Ik gebruik dan 250 gr vruchten, 50 gr suiker en 5 gr pecplus. Dat laatste heb ik nodig om de jam stijf te laten worden.



Momenteel heb ik enkele weken vakantie (onderwijs), dus kan ik 's middags koken. Maar als ik ga werken neem ik meestal boterhammen mee, soms met een portie verse soep of ik maak een lekkere salade (dressing apart). Bij boterhammen heb ik altijd rauwkost mee. Dat zijn dan kerstomaatjes, stukjes komkommer, wortel of radijsjes. Soms neem ik ook stukjes frittata (dikke omelet) mee, daarin kun je ook heel wat groenten/vlees/vis stoppen en dat hoef je niet per se op te warmen. Beleg op boterhammen is hier het volgende: kip- of kalkoenfilet, gerookte zalm/makreel (ik vind die van de aldi heeeerlijk!), geitenkaas (uit een potje) met honing en rucola, mozzarella met pesto en rucola, een eitje, kruidenkaas, kwark met verse aardbeien/kiwi, zelfgemaakte tzatziki (geraspte komkommer met yoghurt)... Kun je meenemen in aparte bakjes en jouw boterhammen pas op het werk smeren. Ik hou echt wel van boterhammen (valt het op )!



@hartjes: Klinkt als een goed begin. Veel succes!



Daarnet heerlijk ontbeten met muesli, perzik, frambozen en wat melk. Nu lekker aan de koffie. Ga straks lekkere paella klaarmaken met scampi. Goede dag, iedereen!
Alle reacties Link kopieren
Hier vanmorge een rijstewafel met linessa jam gehad met kop thee.

Tussen door banaan.

Luch 2 bruind boterhammen met appelstroop en glas melk en kop thee.

Tussen door strax liga.

Avond eten aardappels met witlof en gehaktbal.
@Pamplemoes: wat een boel lekkere dingen voor op brood! Ik hou zelf ook veel van brood en broodjes.



Mijn lijstje van vandaag:



O: Twee crackers met pompoenpitjes, kaas en tomaat

T: Handje druiven

L: Twee boterhammen met kaas en komkommer

T: Appel

T: Drie blokjes pure Toblerone

D: Pasta met kipfilet, rucola en mais.



De Toblerone was omdat ik op mijn werk de dikke slagroompunten afgeslagen had, in plaats daarvan neem ik nu liever een klein beetje van iets dat ik heel lekker vind. Ik moet zeggen, dat hielp wel. Had geen moment moeite om de taart te laten staan, omdat ik wist dat er iets veel lekkerders tegenover zou staan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven