Filmpje uithuisplaatsing deel 7

15-07-2014 09:59 1877 berichten
Alle reacties Link kopieren
Waar we maar niet uitgepraat raken over het filmpje dat door moeder Irme op internet werd gezet van de uithuisplaatsing van zoon Hans en vooral niet over de nasleep daarvan op facebook.



In de zes voorgaande delen zagen we een 'wanhopige' moeder volledig doordraaien, een leger aan tokkie-vrienden verzamelen, vele leugens verspreiden, keihard aangevallen worden en verstrikt raken in een web van geld- en aandachtswolven, wanna-bee politici, pedo-jagers en hun prooien en andere dubieuze figuren die hun eigen graantje mee willen pikken in deze facebookhype.



Terwijl haar volgelingen en vijanden elkaar virtueel afslachten en Hansje in een instelling verblijft, geniet moeder aan het begin van dit deel 7 met haar nieuwe vrienden van een welverdiende vakantie op een motorboot, ergens op de Nederlandse wateren. Waar ze zich zal bevinden -en met wie- tegen de tijd dat hier 3000 posts zijn gedaan, Joost mag het weten. Of de goed beveiligde bosvilla nog tot de opties behoort, hangt af van hoeveel klinkende munt ze weet te slaan uit haar facebookimperium.





Deel 6 is hier te vinden:

Filmpje uithuisplaatsing deel 6
.
quote:mwcactus schreef op 21 juli 2014 @ 13:33:

[...]





Gek genoeg vind ik die er het meest geloofwaardig uit zien. Zou mij ook niets verbazen met het gedrag dat ik eerder van Kiddo gezien heb in deze zaak. Ik ben ervan overtuigt dat er bij haar een persoonlijk belang speelt om I te pakken. Ik ben het met I eens (jawel!) dat het walgelijk is om dat over de rug van een kind te doen. Dan ben je wat mij betreft ook een slap excuus voor een mens.



Er worden van beide kanten een vies spel gespeeld.

Het lijkt of dat niemand werkelijk is wie hij is en wat de werkelijke motivatie is om dit zo te spelen.



Maar goed , de werkplicht roept weer.

Fijne dag dames.
Alle reacties Link kopieren
Ach, na het positieve nieuws zullen de aangiftes, lastercampagnes etc wel weer starten. Je moet wat in zo'n zomer he...
Van kritisch:

M-J G F: Nu blijkt dat bepaalde discussies van hier ook worden geplaatst op de blog van I, lijkt het mij wijs om vooral vooraf goed na te denken over wat je hier schrijft. Je weet nu immers, dat je daar dus met je reacties terecht kunt komen. Wil je dit niet...dan hier niet meer schrijven. Vanaf nu zal ik hier niet meer reageren, tenzij heel algemeen.



W V Dat had je kunnen verwachten he, nu heeft ze het op haar blog geplaatst maar screenshots zullen van al die tijd echt wel in bezit zijn bij Irme.

Mag ook, ieder mag en kan zijn/haar mening schrijven.



Zij lezen met een "nepprofiel" daar omdat ze geblokt zijn maar ze snappen niet dat I en co dat andersom ook kunnen doen? Het niveau is ook lekker hoog daar.
quote:waterval70 schreef op 21 juli 2014 @ 14:15:

Ach, na het positieve nieuws zullen de aangiftes, lastercampagnes etc wel weer starten. Je moet wat in zo'n zomer he...Zou kunnen dat ze in stilte iets voorbereiden maar ik vermoed dat ze door iemand tot de orde is geroepen. Dan verdwijnt de aandacht ook langzaam. Dat hoop ik ook een beetje eigenlijk.
Goedemorgen dames,



Wat zijn jullie rustig, net zo rustig als aan de andere kant.

Zijn jullie allemaal aan het genieten van het mooie weer ?



mwcactus( leuke nieuwe avatar) het zou mooi zijn als het stil bleef daar maar denk dat het ijdele hoop is, stilte voor de storm misschien. ?

Geloof niet dat het vanaf nu gedaan is.

Volgers zullen gevoed moeten blijven om de aandacht vast te blijven houden en daar moet dan ook weer kritisch naar gekeken worden natuurlijk en zo is de cirkel weer rond.



Bij kritisch een mooie discussie geweest, zeer beleefd en netjes, mooi om andere verhalen te lezen.

Dat er verbeterpunten nodig zijn bij BJZ is ook wel duidelijk, hopelijk wordt daar nu ook naar gekeken.
Ik ben ook stil hier; maar meer ingegeven door de vliegtuigcrash.



Wat maakt het 'probleem' van I heel erg nietig ... Is lees her en der nog wel, maar denk bovenal dat als Kritisch uit de lucht zou gaan het heel wat rustiger zou worden. Kritisch dient het doel niet meer; Hansje wordt geholpen, er wordt gekeken wat het beste voor hem is. Daar kan een FB-pagina nooit verder aan meehelpen ...
Mee eens, het is daar een herhaling van zetten en voegt weinig meer toe.

De discussie van gisteren was inhoudelijk heel mooi en netjes, maar verder is het meer van hetzelfde. Je merkt het ook aan dit topic, dat het rustig wordt. En dat geldt ook voor Kritisch. Dezelfde schrijvers, dezelfde tekst.



Het loopt op zijn einde, mag ik hopen. Ook Irme heeft alles al gezegd, lijkt mij. Het is nu vooral herkauwen van wat ze ooit eerder schreef.



Ook ik ben meer bezig met de crash, dat is pas een echt drama!
Lavendel, Irme zal echt met iets nieuws moeten komen wil ze de aandacht vasthouden. Alles is al gezegd, x10. Dus ik geloof dat het op zijn einde loopt. Thank God!
Alle reacties Link kopieren
Op dat blog van haar een brief van BJZ naar I. van vorig jaar. Natuurlijk wordt vader weer zwart gemaakt. Ik snap echt niet dat dit nog steeds met naam en al mag. Ik hoop dat vader wel aangifte heeft gedaan inmiddels.



Overigens lijkt I. het zelf niet zo'n probleem te vinden dat BJZ haar telefonisch niet meer kon bereiken...
Alle reacties Link kopieren
H. net aan de telefoon gehad, ben heel erg verdrietig nu..Hans is al een paar dagen ziek, hoofdpijn en koorts..slecht slapen (nachtmerrie's) verteld hij. Dit is de eerste keer in mijn leven dat ik er nu niet voor hem kan zijn en ik maak me ernstige zorgen over de gezondheid, geestelijke gesteldheid van mijn zoon. Wat een ontzettend machteloos gevoel is dit!! Morgen mag ik hem gelukkig bezoeken maar mijn hart huilt....



Volgens mij zuigt ze die nachtmerries steeds uit haar duim. We hoeven niet te raden waar die nachtmerries volgens I. over gaan...
Traumaverwerking. Hij heeft nogal wat meegemaakt lijkt mij. Maar Irme doet het overkomen alsof ze bij de instelling juist zorgen voor zijn nachtmerries. Hoezo de boel omdraaien?? Morgen krijgen we weer een update. En vraagt iedereen weer wanneer hij naar huis komt.
Alle reacties Link kopieren
Niks wat irme plaatst kan ik serieus nemen... idd allemaal uit die dikke duim van haar gezogen...gewoon niets interessants meer aan.



In mijn ogen is zij nog steeds een narcist, "de hele wereld is gek, behalve ik!" En ja, ik geloof dat hij erg afhankelijk is van zijn moeder, sowieso omdat hij pas 6 is, maar ook omdat een narcist een aanbidder nodig heeft als voeding. Gelukkig is hij nog jong, want als kind van zo'n moeder krijg je het nóg zwaarder als je ouder wordt, als je dingen door begint te krijgen. gelukkig is hij nu al uit deze barre situatie gehaald.

Hansje zit daar ter observatie, denk ook dat hij wat zware/moeilijke gesprekjes moet voeren daar.. arm jochie... hopelijk kan hij daar loskomen van haar en zich ontwikkelen tot een gezond individu. En hopelijk krijgt hij nu eindelijk mensen om zich heen die oprecht om hem geven en om hem bekommeren.



Die update van morgen zal er vast weer eentje zijn waarin ze geen respect voor haar eigen zoon kan opbrengen. Dus een met veel drama en een hele zielige Hansje.. bah.. hoe kan je je eigen zoon toch zo gebruiken.
Ik denk nog steeds dat ze van iemand op haar donder heeft gehad. Het is zo abrupt gestopt.



Het mag duidelijk zijn en dat ik het denk ik ook voor haar dat al die zooi online gooien niets uithaalt. Haar nieuwe vrienden kunnen haar ook niet helpen en de meeste van haar volgers kunnen zichzelf niet eens helpen. Dus ik denk dat ze netje meewerkt met JZ, af en toe een sneu berichtje om wat aandacht te houden. Ze kan ook niet anders meer, H komt voorlopig niet naar huis en dat weet ze. Hopelijk blijft ze rustig.



Op kritisch houden ze zichzelf nog even bezig, die pagina is actiever dan die van I zelf ondertussen. Ik heb ondertussen andere dingen aan mijn hoofd dan kijken naar een herhaling van zetten.
Op Irme's blog een heel stuk van Sven Sneijer. Hans komt voorlopig niet terug, dat schrijft hij. Moeder zou aan het lijntje worden gehouden door BJZ.
Alle reacties Link kopieren
quote:Julus schreef op 23 juli 2014 @ 12:50:

Op Irme's blog een heel stuk van Sven Sneijer. Hans komt voorlopig niet terug, dat schrijft hij. Moeder zou aan het lijntje worden gehouden door BJZ.Hier de link http://hans-hulp-nederlan ... oeksvragen-voor-hans.html



Ik word hier een beetje misselijk van, hoe de boel weer verdraaid wordt.



Jeugdzorg zou Irme beloofd hebben dat Hans binnen een maand weer thuis komt. Ik geloof er helemaal niets van. Maar, het is de schuld van Jeugdzorg dat Hans nu weer een klap krijgt want:

,,Moeder heeft in haar opluchting en blijdschap haar kind al van de spoedige thuiskeer op de hoogte gesteld en moet haar kind straks weer teleurstellen.'' Het is Irme die steeds valse verwachtingen wekt, bij haar volgers én bij Hans.



Onderzocht wordt of Hans op een 'onbelaste manier contact kan hebben met zijn vader' en dan komt er dit: ,,ik heb van de kant van Bureau Jeugdzorg niets gezien dat aantoont dat het bij vader veilig is.'' Gaan Irme/Sven de bewijslast nu opeens omkeren?



Jeugdzorg/ de gezinsvoogd zegt

De voorwaarden voor een evt. thuisplaatsing die gesteld zijn, zijn:

- Nieuwe veilige en stabiele thuissituatie

- Persoonlijkheidsonderzoek moeder en moeder overhandigt de uitslagen van dit onderzoek aan BJZ (dus Irme moet dit zélf regelen, begrijp ik hieruit)

- Observatie Hans:

Laat Hans een positieve ontwikkeling zien?

Is Hans getraumatiseerd? En zo ja, welke behandeling heeft hij hier voor nodig.

Hoe is het contact tussen Hans en moeder? Wordt Hans belast door moeder?

Kan Hans op een onbelaste manier contact hebben met zijn vader?

- Evt. persoonlijkheidsonderzoek van Hans.

- Traumabehandeling Hans



Als alle uitslagen van bovenstaande onderzoeken en/of observaties bekend zijn, wordt gekeken of een thuisplaatsing van Hans, in Hans zijn belang is. Aan deze onderzoeken en observaties kunnen wij helaas geen termijn verbinden. Natuurlijk proberen wij alles zo snel mogelijk op te starten. Maar hierin zijn wij ook afhankelijk van anderen en moeten we steeds kijken wat Hans aan kan en wat in zijn belang is.



Wij kunnen u betrekken bij de gesprekken met de behandelaars van Hans. BJZ is wel degene die de observatie,- en/of behandeldoelen opstelt.



Wij zullen steeds in het belang van Hans kijken, wanneer de onderzoeken het beste uitgevoerd kunnen worden en in welke setting.

Wij hebben gister contact gehad met de traumabehandeling. De traumabehandeling kan nog niet starten, omdat er eerst meer rust en stabiliteit voor Hans moet komen. Zo gauw dit er is, kan de traumabehandeling starten.



Tot slot zegt de gezinsvoogd:

Wij willen u veel succes wensen bij u gesprek aanstaande maandag bij de Burgemeester voor een nieuw veilig huis.



Fijn dat de heer B. inmiddels iemand benaderd heeft om de onderzoeken bij u uit te laten voeren.



--



De bezoekregeling is overigens inmiddels uitgebreid. Deze uitbreiding wordt aangegrepen als argument voor het 'aan het lijntje houden':

,,Het heeft er sterk de schijn van dat Bureau Jeugdzorg Oss moeder aan het lijntje houdt en haar beloften heeft gedaan om haar te kalmeren en haar contacten met de media op een laag pitje te zetten. Zo is de omgangsregeling deze week uitgebreid naar twee maal twee uur...''
.
Wat een hoop onzin weer zeg. Alles wat hij schrijft over wat JZ belooft en gezegd heeft komt puur en alleen van haar en het is niet waar. Echt niet dat JZ gezegd heeft dat hij snel naar huis komt en ze fout zaten.



Dit is zoals het in werkelijkheid is en dat is nooit anders geweest. Ze kan er niet meer onderuit, hij komt niet snel naar huis ze geven geen eens een termijn. Ze kan wel blijven roepen maar het heeft helemaal geen zin. Dit is een poging haar gezicht te redden. Ze doen alsof JZ gelogen heeft. Ze heeft zelf al die leugens verteld over dat hij snel naar huis kwam en dat ze inzagen dat ze fout zaten als bewijs dat haar (sociale) media aandacht geholpen heeft en vooral door moest gaan.



Ik denk dat het snel klaar is nu. Er is geen nieuws meer. Die onderzoeken en observaties duren nog maanden. Hij zal denk ik niet voor volgend jaar thuis zijn. Maar je weet het nooit met ze.
Alle reacties Link kopieren
Ja erg he.. dat eenzijdige geneuzel. "Iedereen is gek, behalve Irme" pffff... Ik zag dat Nico Mul een reactie heeft geplaatst onder het kopje mollen en trollen. Zou dat de echte Nico Mul zijn? Die is absoluut niet te spreken over Irme, ben benieuwd hoelang zijn reactie blijft staan daar.
Alle reacties Link kopieren
Hele facebook-pagina is leeg, hoe verrassend. I. heeft alles verwijderd en zit alleen nog een beetje na te snotteren. Het aantal volgers is al lekker gedaald dus benieuwd wat er nog komt. Ik denk dat mevrouw inmiddels is uit geraaskald.
"Het verschil tussen wachten en verwachten leerde je/ van een kat die twee keer van huis liep en maar één keer terugkwam"- Else Kemps
I van der H Herkenbaar....ben er ook beetje klaar mee telkens je verhaal te vertellen. Heeft toch geen zin.

ongeveer een uur geleden · Vind ik leuk · 1



Het is over en uit. Het staat nu op papier. Ik merkte gisteren al op dat ze niet meer met termijnen strooit. Dat komt omdat die er niet zijn zoals te verwachten was. Het hele circus is voor niets geweest. H blijft waar hij is, ze gaan aan de slag om contact met vader te bewerkstelligen en zij moet gewoon meewerken anders is ze straks haar kind kwijt. Al die ellende, al die beelden, alles op straat voor niets. Maar al is het klaar het gaat nooit meer helemaal weg. Hopelijk verwijdert ze zoveel mogelijk.



Nog een beetje napraten en misschien nog even schoppen maar dat zal het denk ik wel zijn.
Alle reacties Link kopieren
quote:Julus schreef op 23 juli 2014 @ 12:50:

Op Irme's blog een heel stuk van Sven Sneijer. Hans komt voorlopig niet terug, dat schrijft hij. Moeder zou aan het lijntje worden gehouden door BJZ.Ik heb hem gisteren gemaild met wat vragen, of hij de info van BJZ heeft of uit tweede hand van Irme.... uiteraard geen reactie
Alle reacties Link kopieren
Irmes blog is verhuisd (maar niet alle inhoud is meeverhuisd )



https://hanshulpaannederl ... recht-uit-huis-geplaatst/



Er is een poll:

Is Hans onterecht uit huis geplaatst? (niet erg slim trouwens, een ontkenning in de vraagstelling..)

53% NEE

33% JA

de rest weet t niet,



Ben je het ermee eens dat Hans snel terug moet naar zijn moeder?

70% Ja, natuurlijk

23% Nee, vind ik niet

de rest: weet ik niet/misschien
.
Alle reacties Link kopieren
Die Nico Mul is trouwens ook een compleet gestoord figuur, wat een mafklapper.
"Het verschil tussen wachten en verwachten leerde je/ van een kat die twee keer van huis liep en maar één keer terugkwam"- Else Kemps
Alle reacties Link kopieren
quote:tallyho schreef op 24 juli 2014 @ 15:07:

Die Nico Mul is trouwens ook een compleet gestoord figuur, wat een mafklapper.http://www.geenstijl.nl/m ... edo_voelt_zich_genaa.html
Alle reacties Link kopieren
Ik vind maar een zielig vertoon worden !!!
"Not making a decision Is a BIIIIIIIIIIG decision"
Alle reacties Link kopieren
En toch als ik die foto's zie van kind doet me dat wel wat. Hoe fout ik moeder ook vind. Want daar gaat het uiteindelijk om he, het is wel de moeder van dat jochie.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven