Aardappels in vorm van hart opbakken.. Iemand tip?

22-07-2014 14:59 44 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vanavond wil ik mijn vriend verrassen met het avond eten. Ik heb aardappels geschild en in plakjes gesneden. En daarvan heb ik hartjes gemaakt. Ik zou dat eerst gewoon koken en zo opdienen, maar ik bedacht net, dat het misschien leuker en aantrekkelijker, is om eerst te aardappeltjes wat voor te komen en daarna eventueel in de koekenpan opbakken.



Maar vaak als ik van aardappels aardappelschijfjes maak en dat dan opbak, worden ze vaak te zacht waardoor het of uit elkaar vallen of gewoon kapot gaan.

Normaal moet je aardappels 20 minuten koken. Maar hoe kan ik er voor zorgen dat ze niet uit elkaar vallen of kapot gaan in de koekenpan Of zou ik ze dan eventueel korter moeten voorkoken en dan opbakken? Of zou het handiger zijn om eerst dat voor te koken en het te laten bereiden in de oven?



Ik heb er ook kipvleugeltjes erbij en die wil ik ook in de oven bereiden, aangezien ik een combi/magnetron heb en die 2 dingen niet tegelijk in de over kan bereiden..



Heeft iemand een idee hoe ik dit eventueel zou kunnen aanpakken?
Of snel naar de winkel en een (koekjes)uitsteker in hartvorm halen, kunnen ze ook niet mislukken ;).
Ah, je gaat het nu toch niet doen vanwege een paar negatieve reacties? Het is juist een heel lief idee! Doe wat met de gegeven tips en dien lekker die hartvormige aardappeltjes op.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben er al mee bezig;) het gaat immers om het idee, en het is een keer wat anders
Je hebt die aardappel hartjes toch al? Dan zou ik ze gewoon bakken.



Al hij het niet leuk vindt is hij een zeurpiet hoor. Het gaat toch om het idee dat je partner moeite voor je doet. Ik heb wel eens een liefdesverklaring op een banaan geschreven voor mijn man. Vonden zijn collega's ook lief en niet raar.



Ook lekker met mosterd
quote:makreel schreef op 22 juli 2014 @ 16:02:

Rauwe aardappelplakjes frituren? Oh my...Friet kook je toch ook niet voor?
Friet bak je wel voor voor het beste resultaat. In één keer is een slecht idee.
Alle reacties Link kopieren
quote:elninjoo schreef op 22 juli 2014 @ 16:22:

[...]



Friet kook je toch ook niet voor?Wilde ik net ook zeggen, met friet wordt hetzelfde gedaan. lekker met zelfgemaakte mayonaise, daar zou ik mijn man een groot plezier mee doen.
Aan de kook brengen, regelmatig met vork prikken of ze zachter worden maar niet echt zacht laten worden, dan afgieten en verder afbakken. Zo zou ik het doen.
Alle reacties Link kopieren
quote:elninjoo schreef op 22 juli 2014 @ 16:22:

[...]



Friet kook je toch ook niet voor?Friet frituur je in 2x, beide keren op verschillende temperaturen.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Alle reacties Link kopieren
ik vind het lief en mijn man zou het ook waarderen

Alleen al om de tijd en aandacht die ik eraan besteed zou hebben

ik denk dat je ze het beste in een dicht bakje in de magnetron een paar minuutjes denk 3 ofzo kan voorgaren en dan plat in de pan bakken en een voor een omdraaien en voldoende boter / olie erbij
Alle reacties Link kopieren
Wat een lief idee.

Trek je maar niets aan van de zure reacties.

Ik wou dat ik zoiets ook nog kon voelen.



Succes!

Laat je nog weten of het in de smaak viel?
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
quote:Mylene_Valerie schreef op 22 juli 2014 @ 16:38:

[...]





Friet frituur je in 2x, beide keren op verschillende temperaturen.Dat kun je met die aardappeltjes toch net zo goed doen? Hoef je nog steeds niet voor te koken dan.
Alle reacties Link kopieren
Ik weet dat hij alles waardeert, als het van mij komt, en daarbij heb ik ook een brief geschreven met een liefdesverklaring, ook omdat hij er altijd voor mij is, en hij een paar maand geleden zijn vader is verloren, wat hij nog aan het verwerken is, maar ik zie die kracht in hem, die hem zo sterk maak, om door te gaan.. Wou hem gewoon bedanken voor alles, en ook iets voor hem doen, hij heeft het al moeilijk genoeg...
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het hartstikke lief! Ik weet zeker dat je vriend dit ook zal waarderen! Gewoon lekker doe n!
Find people who will make you better (M. Obama)
Alle reacties Link kopieren
Vind het echt een heel lief en leuk idee to, dat wou ik alleen even zeggen, verder geen tips
Is het gelukt?



Ik had ze trouwens in de oven gedaan. Minste kans op breken.
Alle reacties Link kopieren
Het is gelukt, mijn vriend vond het geweldig. Heb er een brief bij gedaan met mijn gevoelens en woorden.. Hij was echt overdonderd, dat hij er gewoon een traantje om moest laten..



Omdat nog nooit iemand dit voor hem heeft gedaan..
Alle reacties Link kopieren
Wat een leuk idee en superlief van je! Fijn dat het gelukt is en dat je vriend het geweldig vond.
Enjoy the little things in life
Alle reacties Link kopieren
Ik heb met kerst wel eens aardappeltjes in de vorm van sterretjes gemaakt met van die steekdingetjes waar je koekjes mee maakt. Je moet de aardappels schillen, dan redelijk dun snijden en de vormpjes eruit steken zoals bij koekjes. Vervolgens gewoon bakken. (Duurt wel lang, je moet ze ook echt naast elkaar leggen in plaats van op elkaar..)



Als je er een paar klaar hebt dan kan je ze in de oven doen op 100 graden, dan blijven ze warm tot dat je de rest ook gebakken hebt.



Oh laat maar ik zie dat het al is gelukt. :')

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven