Ervaring koffermerk suitsuit? En 4 wieltjes handig?

23-07-2014 08:17 35 berichten
Ik wil een nieuwe koffer. Heb nu een carlton met 2 wieltjes achterop en ben daar eigenlijk te lang voor. Als ik rechtop loop, komt de achterkant tegen de grond. Normaal geen probleem, dan til ik hem gewoon. Maar we gaan binnenkort op vliegvakantie en dochter van 2,5 gaat mee, dus ik wil graag mijn handen wat vrijer hebben.

Ik neig dus nu naar zo'n rechtopstaand model met 4 wieltjes. Die kan ik makkelijk meenemen met 1 hand en ik kan gewoon rechtop lopen. Dochter aan de andere hand en klaar. Ik zie ze van onbekende merken en dan rond de 60-70 euro. Ik weet niet, heb gevoeld en het deksel is qua plastic vrij slap. Ben bang dat dat snel stuk gaat als er mee gegooid word.

Nu zie ik ook koffers van het merk suitsuit. Ik ken dit merk totaal niet, qua prijs zijn ze ¤170 euro voor een grote koffer van 77cm. Heeft iemand hier ervaring met dit merk? Is het stevig, wieltjes die goed vast zitten?

En is zo'n koffer met 4 wieltjes echt handig? De wieltjes steken uit, breken die niet snel af in het vliegtuig?



Qua merk vind ik bv samsonite gewoon echt te duur. Ik wil een grote koffer, zodat ik voor dochter geen extra koffer mee hoef te nemen (ga met arkefly en dan mag 1 koffer max 32kg zijn).
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben een samsonite spinner met 4 wieltjes en is een hele fijne koffer. Gekocht bij bagageonline. Geen idee meer wat hij kostte maar zeker geen 170¤

Voordeel van zo'n koffer met 4 wielen is dat je niet hoeft te trekken/tillen. Hij rolt heel soepel.
Vorig jaar een koffer van Samsonite gekocht voor nog geen 120 euro. Dus zou ik beter gewoon een Samsonite kopen met 4 wielen. Kijk ook eens naar bijvoorbeeld oudere modellen, bv een jaar oud waar korting op zit.
quote:dolfje schreef op 23 juli 2014 @ 08:21:

Wij hebben een samsonite spinner met 4 wieltjes en is een hele fijne koffer. Gekocht bij bagageonline. Geen idee meer wat hij kostte maar zeker geen 170¤

Voordeel van zo'n koffer met 4 wielen is dat je niet hoeft te trekken/tillen. Hij rolt heel soepel.Ik zie alleen maar blauw, rood, zwart. Gewone standaard kleuren dus. Ik zoek iets opvallends, heb nu een knalroze en dat is handig maar die zie ik ook steeds meer. Wil dus iets met een motief ofzo erop, zodat ik hem makkelijk herken weet niet of samsonite dat heeft. En die van 75cm zijn ook al 144 euro.
Marktplaats?



4 wielen is echt handig vind ik!
Beplak je hem toch gewoon met stickers?
quote:Penelope_ schreef op 23 juli 2014 @ 08:57:

Marktplaats?



4 wielen is echt handig vind ik!ik vraag er geld voor voor mijn verjaardag dan vind ik een tweedehands koffer niet zo en ik kan er best wat aan uitgeven. Maar bij samsonite gaan sommige koffers (net degene die ik mooi vind) ver over de 200 euro. Dat vind ik toch iets te. Zeker omdat ik hem niet jaarlijks ga gebruiken. Laatste keer was 2011 (en tussendoor is hij meegeweest met een vriendin).
Oke, 4 wielen gaat hem dan dus sowieso worden. Als jullie al zeggen dat hij zo handig is
quote:Penelope_ schreef op 23 juli 2014 @ 08:59:

Beplak je hem toch gewoon met stickers?dat vind ik echt helemaal niks. Er zijn genoeg koffers met een leuk en opvallend motief, daar moet wel iets in te vinden zijn lijkt me.
Alle reacties Link kopieren
quote:Desperate_Housewive schreef op 23 juli 2014 @ 09:00:

Oke, 4 wielen gaat hem dan dus sowieso worden. Als jullie al zeggen dat hij zo handig is



Ja echt dat is ideaal!

Irritant dat man nu de koffer met 4 wielen ingepikt heeft en ik altijd de oude gele samsonite op 2 wielen moet trekken

Maar die is nog te goed om er nog 1 bij te kopen voor die twee keer in een jaar.
Alle reacties Link kopieren
Ik ken het merk wat je noemt niet. Ik heb deze week een nieuwe van Carlton besteld, met 2 wielen, juist omdat ik het idee heb dat 4 wieltjes kwetsbaarder zijn. Ik heb de koffer uit de bovenste link besteld, maar hij is er ook met 4 wieltjes. Misschien heb je er wat aan?

http://www.bagageonline.n ... -iii-upright-70-lime.html

http://www.bagageonline.n ... -iii-spinner-75-lime.html



Oja, mijn vorige koffer had 4 wieltjes en alleen op de luchthaven kon ik hem op 4 wieltjes rollen. Daarbuiten gaat het vaak te zwaar/is de ondergrond te ongelijk, waardoor je hem alsnog schuin op 2 wieltjes achter je aan trekt.
I would rather shit in my hands and clap
Maar een koffer op 4 wielen staat wel rechtop en trekt dan alsnog handiger op 2 wielen dan degene die ik nu heb. Die staat in de lengte en is dan dus erg onhandig om te trekken.
Alle reacties Link kopieren
Heb ooit op schiphol gewerkt en de koffers van Hema stonden beter bekend (lastiger open te maken als ze op slot waren voor douane enzo) dan die dure merken. Ik weet niet of die dure nu zoveel beter zijn dan die goedkopere die je gezien hebt. Je betaalt vaak toch een hoop extra voor het merk op zich al..



Misschien heeft Hema ze ook? In opvallender kleuren?

Succes en fijne vakantie iig..
Een open hart toont de weg naar een bezield leven..
Alle reacties Link kopieren
DH, als die koffer helemaal vol zit ga je het echt niet redden om hem op 4 wielen te laten rollen. Voor je uit duwen gaat (buiten de luchthaven) echt zwaar, je blijft continu haken. Dat is echt een workout op zich. Als je hem achter je aan trekt komt hij bijna automatisch schuin op 2 wielen te hangen.

Maar goed, daarom stuurde ik ook 2 linkjes mee. Zelf kiezen



Suzy, de grootste van de Hema is alsnog ruim ¤ 60 en is na 1x vliegen bij mij zwaar gehavend terug gekomen (grote barst over de lengte van de koffer). Dan betaal ik liever iets meer voor een koffer van een ander merk dat letterlijk 30 jaar meegaat. Ik heb nog Carlton koffers van m'n opa en oma liggen die zo oud zijn, het is dat ze niet handig in gebruik zijn anders konden die nog prima mee
I would rather shit in my hands and clap
Alle reacties Link kopieren
Ik lees steeds koffiemelksluiting.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Tialtngo : maar zo'n koffer op 2 wielen is alsnog fijner dan mijn huidige koffer. En hoeveel rij je ermee buiten de luchthaven? Stukje naar de transferbus en in het hotel.
Alle reacties Link kopieren
Hoe lang je er mee loopt? Geen idee, afgelopen keer op het takkenstuk lopen van de parkeerplaats van Schiphol naar de bus heb ik me al vloekend en tierend voorgenomen nooit meer zo'n onding met 4 wielen te nemen



Wat vind je van de koffers die ik in m'n eerste post gestuurd heb?
I would rather shit in my hands and clap
Qua kleur niet leuk genoeg Qua model is het wel wat ik zoek, maar denk dus zelf dat die met 4 wielen handiger is. Als je die schuin op 2 wielen mee moet trekken, is het in principe gewoon dezelfde als die uit de eerste link. Maar op gladde vloeren heb je dus het voordeel van die 4 wielen.

En ik laat me afdroppen op schiphol, ga nooit met eigen auto.
Ik heb nu dus zoiets :







En die raakt dus met de achterkant steeds de grond als ik gewoon rechtop loop. Blijft dus telkens haken, vandaar dat ik die niet heel handig vind. En heel groot is hij ook niet, dus dan zou ik 3 koffers mee moeten memen deze vakantie
Alle reacties Link kopieren
Ohja, als dit is wat je nu hebt, dan zal het beide een verbetering zijn Of je nou rechtopstaand met 2 of 4 wielen neemt. Succes in ieder geval!
I would rather shit in my hands and clap
Die je nu hebt is inderdaad onhandig, bij mij kiepen ze altijd om naar de zijkant.

Ik heb er nu een met 4 wielen, van Samsonite. Rollen op vlakke ondergrond is ideaal maar trekken op 2 wielen minder, want dan raakt de onderrand van de koffer de grond een beetje en beschadigt zo. Maar ach, voor de paar kleine stukjes. Verder vind ik het een heel fijn koffer. En heb er zeker geen 150 euro voor betaald trouwens.
Ik heb er trouwens een van de lichtere serie. Die (grote) koffers zijn leeg al enorm zwaar, zodat je dik boven de 20 kilo komt als je ´m helemaal vol pakt.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb 2 koffers van suitsuit (fabulous fifties). Prachtige koffers (kreeg er zelfs complimenten over op Schiphol) en erg licht wat gewicht betreft. 4 wielen super handig, kon 'm bij wijze van met 1 vinger aanduwen. Wieltjes van de suitsuit koffers staan ook bekend als zeer soepel rollend. De koffer voelt wel slapjes/elastisch aan moet ik zeggen maar heb gehoord dat dat ze juist sterk maakt (omdat ze meegeven). Er zit 10 jaar garantie op. Het enige dat ik bij het inpakken wat onhandig vond was dat de koffer (de grote is erg diep/hoog, iemand noemde het zelfs een koelkast ) uit 2 gelijke helften bestaat. Ik had 23 kilo bagage en vond het daardoor wat lastig dichtklappen omdat de helften in elkaar moeten passen en ook nog zwaar zijn. Beetje onhandig maar voor mij geen groot probleem.
Ik ben eruit! Heb zojuist deze gekocht bij Duifhuizen! Als het goed is heb ik hem donderdag







De print lijkt van veraf een soort bloemenslinger, van dichtbij zijn het allemaal kleine gezichtjes met verschillende uitdrukkingen. Vind hem zo leuk
Alle reacties Link kopieren
Die is zeker leuk!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven