Vlucht MH 17. Amsterdam Kuala Lumpur.

20-07-2014 20:14 3136 berichten
Alle reacties Link kopieren
Praat hier mee over je gevoelens, angsten, kwaadheid, frustraties, en onmacht.

Er zal nog voldoende te discussiëren zijn.
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
quote:Cadou schreef op 23 juli 2014 @ 00:21:

[...]











Oh, ik moet echt richting bed.

Hoop het morgen allemaal een beetje te kunnen volgen, retedrukke dag, weet nog niet eens waar ik tegen 16.00 ben. Hoop dat alle kerken hun klokken slaan, mag best door heel Nederland gehoord worden!

Ik denk het niet.



Nationale rouw.. Misschien een domme vraag. Maar is dit nou ieder jaar weer hetzelfde met 1 minuut stilte voor deze ramp?
Nee sooph. Is eenmalig.
Trouwens offtopic. Maar ben jij de sooph die het emotioneel zo zwaar had tijdens haar zwangerschap? En zo ja: hoe gaat het nu?
Dacht al. Dat had ik, hoe erg het ook is, wel ietwat overdreven gevonden..
Ik ook hoor.
quote:redhothead schreef op 23 juli 2014 @ 00:05:

[...]





Wat ik weet van Kroatische mensen is dat er heel veel broeit van heel lang geleden en ik denk dat dat HET issue is van alle vechtende volkeren: al het leed en daaruit komende wraakgevoelens.





Dit! En daarom zal oorlog altijd blijven bestaan. Sommige kinderen worden opgevoed met haat tegen wie dan ook, zo fout! (Israel/Gaza bijv). Mijn opa heeft in WW2 in allerlei concentratie kampen gezeten en het ternauwernood overleefd. Gelukkig hebben mijn ouders me opgevoed met het idee om niet te blijven hangen in de ellende aangedaan door het verleden. Er was een tijdje geleden een topic over Auschwitz, en de reacties van sommigen mensen daar (die niet eens familie en/of vrienden hebben gehad in concentratiekampen) doen me mijn haren op mijn armen overeind laten staan. Haat over wat er in het verleden gebeurd is gaat soms zo ver, zelfs door niet-nabestaanden... Gek is dat, of is het angst? Ik geloof dat noreservations toen iets zei over vergeten en vergeven, was ik het totaal mee eens... vergeten hoeft niet, vergeven wel, anders blijf je hangen in die haat/angst voor.

En ook voor mensen die altijd zeggen dat wapens niet doden (want dat hoor ik erg vaak). Ik vind dat een erg ondoordachte uitspraak, wapens doden wel degelijk, met je vuisten kan je geen vliegtuig de lucht uit schieten.
Daarmee wordt bedoeld dat er altijd een mens nodig is om het wapen te laten doen waarvoor het gemaakt is.
Alle reacties Link kopieren
Ik kan het nergens vinden maar betekent deze dag van nationale rouw dat ook de gewone burger moet/mag vlaggen?
Alle reacties Link kopieren
Natuurlijk mag je vlaggen. Ik baal ervan dat onze kapot is en dat het dus niet kan. Overheid moet vlaggen en een ieder die wil mag het.
Je hebt hierin natuurlijk geen goed of fout maar dat wat jij zegt is het dus niet...
Alle reacties Link kopieren
Misschien rij ik zo wel even naar Gamma voor een vlag bedenk ik me net
Je hebt hierin natuurlijk geen goed of fout maar dat wat jij zegt is het dus niet...
Ik ga ook de vlag halfstok hangen, is het minste wat je kan doen voor de slachtoffers en hun nabestaanden.



Alleen.... Mag je dat de hele dag ophangen? Of vanaf bepaalde tijden.
Alle reacties Link kopieren
De overheid adviseert burgers om het voorbeeld te volgen.. Verplichten doen ze niet maar dit is wel een sterk advies..



Vlag uit vanaf zonsopgang, vlag binnen voor zonsondergang
veroordeel wat je ziet, maar wat jij ziet .... ben ik niet
Alle reacties Link kopieren
Dat kon ik dus nergens vinden. Alleen dat het voor overheidsgebouwen geldt. Duidelijk!
http://www.telegraaf.nl/b ... peaan_neemt_gsm_op__.html
Alle reacties Link kopieren
Deze al gezien? https://www.facebook.com/Vladimir.Putin.Page?fref=photo
Wat een drama ook. Normaalgesproken heb je vrij snel een overlijdensakte om zaken mee te regelen. Dat is nu natuurlijk helemaal anders.
@tattou hoe oud ben jij en hoe oud zijn je ouders? Je post klinkt heel mooi hoor maar uit ervaring weet ik dat het domweg niet zo werkt als de oorlog dicht bij is. Leuk dat jouw ouders je zo opgevoed hebben maar als een kind de gevolgen van oorlog aan levende lijve heeft ondervonden kun je daar niet tegen opvoeden zoals dat bij jou is gegaan. Of als dat kind helemaal geen ouders meer heeft om door opgevoed te worden. Dan is er geen ruimte voor de vergeving waar wij nu 70 jaar na dato zo gemakkelijk over praten.
Alle reacties Link kopieren
wo 23 jul 2014, 06:57

Passagiers al na enkele seconden bewusteloos



Van onze wetenschapsredactie

DELFT -

Veel draaglijker wordt het verlies er waarschijnlijk niet door, maar mogelijk is het voor nabestaanden van de ramp met vlucht MH17 toch belangrijk om te weten: de passagiers die niet zijn overleden als direct gevolg van de raketinslag verloren binnen enkele seconden het bewustzijn.





Volgens ir. Joris Melkert, universitair docent Lucht- en Ruimtevaarttechniek van de TU Delft, is het onmogelijk dat er passagiers bij bewustzijn waren gedurende de meer dan anderhalve tot drie minuten voor de gehavende romp van het toestel de grond raakte. Hij geeft daarmee antwoord op een vraag die veel nabestaanden kwelt.

Hij zegt dit naar aanleiding van het emotionele betoog van minster Timmermans voor de VN-Veiligheidsraad, afgelopen maandag. De bewindsman probeerde zich voor te stellen wat de slachtoffers in hun laatste momenten gedacht moeten hebben. Zo zei hij: ’Hebben zij de handen van hun geliefden vastgehouden, hun kinderen aan de borst gedrukt? We zullen het nooit weten’.



Zuurstof

Ir. Melkert: „De luchtdruk op elf kilometer hoogte is minder dan 250 millibar, dus een kwart van wat wij op de grond gewend zijn. Dat betekent automatisch ook dat het zuurstofgehalte slechts een kwart is. Wie daar plotseling aan wordt blootgesteld zal zeer snel het bewustzijn verliezen. Er is simpelweg onvoldoende zuurstof om in te ademen. Daarnaast ligt de temperatuur op deze hoogte tussen de min 50 en min 60 graden, wat een zeer heftige reactie op het lichaam geeft. In een dergelijke extreme situatie blijf je maar heel kort functioneren.”

Het is volgens ir. Melkert dan ook niet zonder reden waarom voor het opstijgen door het cabinepersoneel altijd wordt geadviseerd om in geval de luchtdruk in de cabine wegvalt altijd eerst zelf het zuurstofmasker op te zetten en pas daarna kinderen te helpen.

„Je hebt anders simpelweg geen tijd om nog te handelen. Dat geldt helemaal wanneer een vliegtuigromp plots wordt opengereten en de passagiers zonder waarschuwing de zuurstof wordt ontnomen en worden blootgesteld aan de extreme kou. Dan is voor doordacht handelen of emotioneel afscheid vrijwel geen tijd en zal men het bewustzijn binnen tien tot maximaal 30 seconden verliezen.”
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Alle reacties Link kopieren
http://m.telegraaf.nl/art ... st-europeaan-neemt-gsm-op



Schande inderdaad!
.
Alle reacties Link kopieren
quote:tattou schreef op 23 juli 2014 @ 01:57:

[...]





Dit! En daarom zal oorlog altijd blijven bestaan. Sommige kinderen worden opgevoed met haat tegen wie dan ook, zo fout! (Israel/Gaza bijv). Mijn opa heeft in WW2 in allerlei concentratie kampen gezeten en het ternauwernood overleefd. Gelukkig hebben mijn ouders me opgevoed met het idee om niet te blijven hangen in de ellende aangedaan door het verleden. Er was een tijdje geleden een topic over Auschwitz, en de reacties van sommigen mensen daar (die niet eens familie en/of vrienden hebben gehad in concentratiekampen) doen me mijn haren op mijn armen overeind laten staan. Haat over wat er in het verleden gebeurd is gaat soms zo ver, zelfs door niet-nabestaanden... Gek is dat, of is het angst? Ik geloof dat noreservations toen iets zei over vergeten en vergeven, was ik het totaal mee eens... vergeten hoeft niet, vergeven wel, anders blijf je hangen in die haat/angst voor.

En ook voor mensen die altijd zeggen dat wapens niet doden (want dat hoor ik erg vaak). Ik vind dat een erg ondoordachte uitspraak, wapens doden wel degelijk, met je vuisten kan je geen vliegtuig de lucht uit schieten.Het zijn niet de wapens die doden maar de mens die, al dan niet in opdracht, dat wapen hanteert.
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren
Ik vraag me af of de ware toedracht ooit boven tafel komt:



http://www.trouw.nl/tr/nl ... schuld-separatisten.dhtml
verba volant, scripta manent.
http://www.joop.nl/wereld ... _aan_rusland_gaan_door/Zo veel is de grote mond van Cameron waard:
Enige weinige *hoop* zijn nog de zwarte dozen, hopelijk staat er nog iets op over evt straaljager die ze zien in de lucht door de piloten o.d..



Mijn theorie:

Pro- russen hebben vast straaljager van oekraine neer willen schieten met die BUK, straaljager is bij MA vliegtuig gaan vliegen, raket is bij MA ontploft ipv bij straaljager.
Mooi dat er allemaal rouwauto's voor elke kist zijn. Wauw !!

Gelijk kippenvel, wat waardig en respectvol !
Alle reacties Link kopieren
Facebookbericht van Timmermans:



"Helaas heb ik niet de tijd om iedereen persoonlijk te bedanken die reageert op mijn toespraak in de Veiligheidsraad. Daarom langs deze weg: dank u wel! Een uur voordat de Veiligheidsraad zou beginnen, heb ik mijn gevoelens over deze tragedie, die ons land in het hart trof, getracht op papier te zetten. Velen van u laten mij nu weten dat onze gevoelens overeen komen. Dat laat zien hoe ons land in staat is tot grote medemenselijkheid en grote eensgezindheid. Niemand, helemaal niemand krijgt ons klein. Met u denk ik, zeker vandaag, aan de slachtoffers en hun dierbaren. Zij vertegenwoordigen het beste van onze natie en zij halen het beste uit onze natie naar boven."
Tjezus, wat vals

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven