Vlucht MH 17. Amsterdam Kuala Lumpur.

20-07-2014 20:14 3136 berichten
Alle reacties Link kopieren
Praat hier mee over je gevoelens, angsten, kwaadheid, frustraties, en onmacht.

Er zal nog voldoende te discussiëren zijn.
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
quote:Mylene_Valerie schreef op 23 juli 2014 @ 09:26:

wo 23 jul 2014, 06:57

Passagiers al na enkele seconden bewusteloos



Van onze wetenschapsredactie

DELFT -

Veel draaglijker wordt het verlies er waarschijnlijk niet door, maar mogelijk is het voor nabestaanden van de ramp met vlucht MH17 toch belangrijk om te weten: de passagiers die niet zijn overleden als direct gevolg van de raketinslag verloren binnen enkele seconden het bewustzijn.





Volgens ir. Joris Melkert, universitair docent Lucht- en Ruimtevaarttechniek van de TU Delft, is het onmogelijk dat er passagiers bij bewustzijn waren gedurende de meer dan anderhalve tot drie minuten voor de gehavende romp van het toestel de grond raakte. Hij geeft daarmee antwoord op een vraag die veel nabestaanden kwelt.

Hij zegt dit naar aanleiding van het emotionele betoog van minster Timmermans voor de VN-Veiligheidsraad, afgelopen maandag. De bewindsman probeerde zich voor te stellen wat de slachtoffers in hun laatste momenten gedacht moeten hebben. Zo zei hij: ’Hebben zij de handen van hun geliefden vastgehouden, hun kinderen aan de borst gedrukt? We zullen het nooit weten’.



Zuurstof

Ir. Melkert: „De luchtdruk op elf kilometer hoogte is minder dan 250 millibar, dus een kwart van wat wij op de grond gewend zijn. Dat betekent automatisch ook dat het zuurstofgehalte slechts een kwart is. Wie daar plotseling aan wordt blootgesteld zal zeer snel het bewustzijn verliezen. Er is simpelweg onvoldoende zuurstof om in te ademen. Daarnaast ligt de temperatuur op deze hoogte tussen de min 50 en min 60 graden, wat een zeer heftige reactie op het lichaam geeft. In een dergelijke extreme situatie blijf je maar heel kort functioneren.”

Het is volgens ir. Melkert dan ook niet zonder reden waarom voor het opstijgen door het cabinepersoneel altijd wordt geadviseerd om in geval de luchtdruk in de cabine wegvalt altijd eerst zelf het zuurstofmasker op te zetten en pas daarna kinderen te helpen.

„Je hebt anders simpelweg geen tijd om nog te handelen. Dat geldt helemaal wanneer een vliegtuigromp plots wordt opengereten en de passagiers zonder waarschuwing de zuurstof wordt ontnomen en worden blootgesteld aan de extreme kou. Dan is voor doordacht handelen of emotioneel afscheid vrijwel geen tijd en zal men het bewustzijn binnen tien tot maximaal 30 seconden verliezen.”



Ik las dit inderdaad ergens op het internet. En ik vind dat een enorme geruststelling.



Juist dat deel uit de toespraak van Frans Timmermans ergerde mij enorm: dat deel over die mogelijk blikken die uitgewisseld waren. Ik snap dat hij een emotie wilde overbrengen op zijn toehoorders, en ja, ik denk dat hij heus op dat moment emotioneel was. Maar hij wist ook bij het schrijven van zijn speech welke woorden zijn eigen sentiment konden versterken en hoe hij zo zijn toehoorders nog beter kon bereiken. De man is hartstikke intelligent, die wist wat hij deed.



Maar de impact daarvan op nabestaanden, het benoemen van wat precies hun allergrootste angst en zorg moet zijn - hoe erg hebben zij geleden? - daar had hij wat mij betreft wel bij stil mogen staan.



Maar goed. De man zat er met een politieke missie en die heeft hij goed volbracht.
Poeh, ik vind het echt wel indrukwekkend hoe deze dag wordt geregiseerd, snelwegen dicht; aparte rouwauto voor ieder slachtoffer.
Alle reacties Link kopieren
quote:

MevrouwJack schreef op 23 juli 2014 @ 00:38:

Lees net een tweet van Frans Weisglas:



"Die #FIFA is echt een volstrekt gestoorde organisatie : houden vandaag feestelijke ceremonie met #Poetin over #WK18. NL. leden: ga daaruit"



Dat is toch te erg?Ik sta er niks versteld van, het is de FIFA. Wel zou ik er versteld van staan als de stadions in Rusland weer oranje verkleuren over vier jaar en de schappen hier weer vol liggen met oranjemeuk. Maar over vier jaar is alles weer vergeten en vergeven, wedden?
You know how I know? Because I reeaally think so!
Stora.. alles wat er niet respectvol is gedaan in Oekraine, wordt nu wel gedaan. Mooi, waardig. (alsof NL t hier iets mee wil verzachten t leed wat daar is aangedaan met de lichamen)
quote:SuperWijf schreef op 23 juli 2014 @ 10:53:

Stora.. alles wat er niet respectvol is gedaan in Oekraine, wordt nu wel gedaan. Mooi, waardig. (alsof NL t hier iets mee wil verzachten t leed wat daar is aangedaan met de lichamen)Fijn he.
quote:MrsStanleyWalker schreef op 23 juli 2014 @ 10:50:

[...]





Ik sta er niks versteld van, het is de FIFA. Wel zou ik er versteld van staan als de stadions in Rusland weer oranje verkleuren over vier jaar en de schappen hier weer vol liggen met oranjemeuk. Maar over vier jaar is alles weer vergeten en vergeven, wedden?Ik weet het wel zeker.
Plan kabinet: militairen of politie naar rampplek MH17.
Het Nederlandse kabinet overweegt serieus om een groep militairen of politie naar Oekraïne te sturen om de rampplek veilig te stellen. Voorwaarde is dat de groep gaat opereren in een internationale coalitie, bestaande uit beveiligers uit diverse landen die zijn 'getroffen' door de vliegramp.



Het is een prematuur plan waarvoor nu nog politiek draagvlak wordt gezocht in Den Haag en andere hoofdsteden. Dat melden bronnen in Nederland aan de Volkskrant. Ook Australische en Oekraïense media maken woensdagochtend melding van het plan.



De militairen en politieagenten moeten zorgen dat wrakstukken en stoffelijke resten van nog niet geborgen slachtoffers veilig gesteld worden. Gevreesd wordt dat bewijsmateriaal mogelijk vernietigd wordt en dat forensisch experts en onderzoekers van de OVSE niet veilig hun werk kunnen doen in het rampgebied waar momenteel een oorlog wordt uitgevochten. Eerder dit jaar zijn teams van de OVSE in Oekraïne ontvoerd geweest.
Alle reacties Link kopieren
quote:SuperWijf schreef op 23 juli 2014 @ 10:04:

Mooi dat er allemaal rouwauto's voor elke kist zijn. Wauw !!

Gelijk kippenvel, wat waardig en respectvol !



Ik ben helemaal geen emotioneel mens, maar hier schiet ik van vol.

Zo symbolisch, dat ieder leven waardevol is.
En al is alles over een paar jaar vergeten: nou en?
Check het filmpje, waardig gedaan:



http://www.telegraaf.nl/b ... e_vliegtuig_op_weg__.html
Lees net in metro dat Nederlandse Russen dreigmail krijgen. Lame.
quote:matroesjka_ schreef op 23 juli 2014 @ 11:26:

Lees net in metro dat Nederlandse Russen dreigmail krijgen. Lame. Triest.
Alle reacties Link kopieren
quote:matroesjka_, 10 minuten geleden

En al is alles over een paar jaar vergeten: nou en?

Lijkt me gewoon niet kies om te vergeten dat de nabestaanden die de afgelopen dagen door een hel gegaan zijn door deze terroristische daad en de afschuwelijke daden daarna. Het is geen gewoon vliegtuigongeluk.
You know how I know? Because I reeaally think so!
quote:amarna schreef op 23 juli 2014 @ 11:10:

[...]





Ik ben helemaal geen emotioneel mens, maar hier schiet ik van vol.

Zo symbolisch, dat ieder leven waardevol is.Volgens mij is dit niet meer dan normaal in Nl.
Oh mrsstanley sorry dan heb ik je bericht verkeerd geinterpreteerd.
quote:MrsStanleyWalker schreef op 23 juli 2014 @ 10:50:

[...]





Ik sta er niks versteld van, het is de FIFA. Wel zou ik er versteld van staan als de stadions in Rusland weer oranje verkleuren over vier jaar en de schappen hier weer vol liggen met oranjemeuk. Maar over vier jaar is alles weer vergeten en vergeven, wedden?Hoeveel tijd staat daar dan voor? Ik zou het werkelijk waar niet weten.
Deze man spoort echt niet, wil goedkoop scoren



Uitzetten dochter Poetin
Alle reacties Link kopieren
quote:mika65 schreef op 23 juli 2014 @ 12:00:

Deze man spoort echt niet, wil goedkoop scoren



Uitzetten dochter Poetin

Nou ja zeg...

Dan ken ik nog wel wat hooggeplaatste mensen die uitgezet kunnen worden.
Die spoort niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:matroesjka_ schreef op 23 juli 2014 @ 09:35:

http://www.joop.nl/wereld ... _aan_rusland_gaan_door/Zo veel is de grote mond van Cameron waard:Jij denkt dat Cameron alleen over alles beslist? De Britse politiek werkt ook nog eens heel anders dan de Nederlandse.
Dan moet je er dus niet zo'n grote mond over hebben.



Bespottelijk om zo te hameren op sancties maar vervolgens je eigen wapenhandel voort te zetten.
Alle reacties Link kopieren
quote:mika65 schreef op 23 juli 2014 @ 12:00:

Deze man spoort echt niet, wil goedkoop scoren



Uitzetten dochter PoetinZieke mens. Dan moet Máxima eerst uitgezet worden.
Alle reacties Link kopieren
quote:jippie55 schreef op 23 juli 2014 @ 12:07:

[...]



Nou ja zeg...

Dan ken ik nog wel wat hooggeplaatste mensen die uitgezet kunnen worden.Inderdaad ja.
I’m doing superhero stuff. I’m staying focused. If anybody comes in here looking for trouble, oh, they’re going to meet my partners. We’re talking about paw and order.
Alle reacties Link kopieren
quote:matroesjka_ schreef op 23 juli 2014 @ 12:23:

Dan moet je er dus niet zo'n grote mond over hebben.



Bespottelijk om zo te hameren op sancties maar vervolgens je eigen wapenhandel voort te zetten.

Het is 6 dagen geleden. Er is een zomer reces. Er zijn twee partijen en twee kamers die over dingen beslissen.

Zo gaat dat hier in de Britse politiek.

Hij moet dingen roepen om het voor elkaar te kunnen krijgen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven