Mode & Beauty alle pijlers

Stylist inhuren, iemand ervaring?

23-07-2014 09:56 24 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een tijdje geleden bevallen en nog een paar kilo te gaan, sta ik regelmatig gefrustreerd voor de kast. Eerlijk is eerlijk; een aanzienlijk deel van de inhoud kon misschien vóór de zwangerschap ook niet en nu ben ik het zat. Ik wil advies van een stylist: welk model broek/rok/etc flatteert mij nou het beste, wat voor stoffen moet ik kiezen en hoe zit het met printjes...?



Ik heb begrepen dat er stylisten zijn die bij je thuis in de kast komen kijken en gaan schiften (de what not to wear methode), maar ook stylisten waar je zelf naar toe gaat en je een paar outfits mee moet nemen.



Wie heeft hier ervaring mee? Waar moet ik op letten bij het zoeken naar een stylist? Ik ben benieuwd!
Clap your hands everybody, and everybody clap your hands.
Alle reacties Link kopieren
http://www.misslipgloss.n ... p-met-styled-by-romy-win/



Cynthia schreef er een tijdje terug een blog over. Ik vind het wel interessant, iemand die met een nieuwe blik naar je kleding kijkt. Heb alleen geen concrete tips, haha.
Ik heb de indruk dat veel 'stylisten' hun vak hebben geleerd door een thuiscursus. Die zou ik niet blieven. Kies iemand met een fatsoenlijke mode opleiding die vooral kijkt naar jouw wensen en smaak en niet de laatste modegrillen achterna loopt.





Er zijn ook goede winkels die je kunnen helpen.
Alle reacties Link kopieren
Dat is ook mijn idee Meds; iemand met een goeie opleiding en het liefst een bak ervaring.



Ik weet natuurlijk ook dat je in de winkel geholpen kunt worden, maar ik wil graag een totaaladvies. Niet alleen welke broek goed staat maar van top tot teen. En als ik daarvoor iemand inhuur weet ik zeker dat ze (hij) de tijd voor mij neemt.



Die blog ga ik even bekijken Kerstklok!
Clap your hands everybody, and everybody clap your hands.
Alle reacties Link kopieren
Geen ervaring mee, maar wat ik altijd wel een leuke site vind om te bekijken is die van Lida Thiry. Afgaande op haar site, zou ik een advies van haar wel aandurven.



Ik denk dat je sowieso altijd even goed iemands site/stijl moet bekijken voor je een afspraak maakt. Want ook al zijn veel adviezen tijdloos, als iemands stijl veel tuttiger of ouderwetser is dan bij jou past betwijfel ik of het gaat werken.

Zo vind ik de adviezen in Hotter then my Daughter vaak helemaal niet zo goed, gewoon omdat ik de stijl van Gordon & Co vreselijk vind.
Ik zou ook iemand kiezen die niet meer zo jong is. Een ouder lijf of een pas bevallen lijf is anders dan het lijf van een twintiger.
Alle reacties Link kopieren
Misschien de stylist van het zuiden?
Alle reacties Link kopieren
En gewoon wat aantrekken en een foto maken? Dan zie je zelf toch ook wel dat broek A beter staat dan broek B.

Kun je ook doen bij winkels. Met een vriendin gaan winkelen en ff een foto laten maken.

Er zijn genoeg stylisten op tv, waarvan je verwacht dat ze goed zouden moeten zijn, waarvan ik denk Gatver hoe kunnen ze dat voor die persoon uitkiezen.
Alle reacties Link kopieren
Wauw wat een berg info op die site van Lida Thiry!!!
Clap your hands everybody, and everybody clap your hands.
Alle reacties Link kopieren
quote:nina1966 schreef op 23 juli 2014 @ 10:28:

En gewoon wat aantrekken en een foto maken? Dan zie je zelf toch ook wel dat broek A beter staat dan broek B.Klopt, maar van dat idee wordt ik toch een beetje sip; dat je je hele kast door gaat en merkt dat heel veel op de reject pile kan. Met een stylist doe je dat ook, alleen dan krijg je er meteen advies bij wat je daarvoor in de plaats kan kopen. Zodat ik gericht naar zo'n grote winkel (Bijenkorf ofzo) kan en de verkoopster gericht kan zoeken voor mij. Ik zie die stylist vooral als voorbereiding om vervolgens efficiënt te kunnen shoppen. Ik ben niet zo'n shopper, dus hoe efficiënter hoe beter.
Clap your hands everybody, and everybody clap your hands.
http://www.sylforstyle.nl/over-syl

Vriendelijke vrouw, weet waar ze het over heeft.

En nee, ik heb geen aandelen of belangen.
Ze zal best heel aardig zijn, maar ik vind haar er ook niet echt goed uitzien.

Broek zit raar gerimpeld bij haar kruis, blouse lijkt op een pyjama, kleuren die net niet bij elkaar passen, ook bij de klanten die op de site staan.

Volgens mij ook verkeerde kleur foundation, vind veel mensen op de foto's in ieder geval een beetje vreemde huidskleur hebben.

En dat zijn dan enkel de foto' die ik zo snel zie staan.



http://www.sylforstyle.nl ... ollage_sylvia-verkerk.jpg





http://www.sylforstyle.nl ... ry/make-over/dsc_5279.jpg





@To, misschien als laagdrempelig begin eens naar de h& m? Je kunt daar gratis een stylist inhuren.
quote:Lucky_Birdie schreef op 23 juli 2014 @ 11:34:

Ze zal best heel aardig zijn, maar ik vind haar er ook niet echt goed uitzien.

Broek zit raar gerimpeld bij haar kruis, blouse lijkt op een pyjama, kleuren die net niet bij elkaar passen, ook bij de klanten die op de site staan.

Volgens mij ook verkeerde kleur foundation, vind veel mensen op de foto's in ieder geval een beetje vreemde huidskleur hebben.

En dat zijn dan enkel de foto' die ik zo snel zie staan.



http://www.sylforstyle.nl ... ollage_sylvia-verkerk.jpg





http://www.sylforstyle.nl ... ry/make-over/dsc_5279.jpg





@To, misschien als laagdrempelig begin eens naar de h& m? Je kunt daar gratis een stylist inhuren.Ze werkt voor diverse grote damesbladen, kennelijk zijn zij wel tevreden.
Alle reacties Link kopieren
http://annaslab.nl/



Zelf heb ik haar bij mijn favorieten staan. Als ik weer beter ben ga ik misschien haar een keer benaderen. Ze komt op mij over als een vrouw die er echt verstand van heeft. Alleen de prijs... nou ja, misschien als
Alle reacties Link kopieren
Nodig Gordon eens uit, of de modepolitie.



Werken beiden voor grote televisie zenders dus blijkbaar zijn die wel tevreden over ze.
Niet geschoten is altijd mis
Alle reacties Link kopieren
quote:Bitje93 schreef op 23 juli 2014 @ 11:57:

Nodig Gordon eens uit, of de modepolitie.



Werken beiden voor grote televisie zenders dus blijkbaar zijn die wel tevreden over ze.
Ik heb die site van die Lida bekeken en dat ziet er goed uit. Veel advies, helder uitgelegd en goed geschreven.
Alle reacties Link kopieren
quote:Bitje93 schreef op 23 juli 2014 @ 11:57:

Nodig Gordon eens uit, of de modepolitie.



Werken beiden voor grote televisie zenders dus blijkbaar zijn die wel tevreden over ze.Haha! Ik ben alleen een beetje camera-schuw. Trinny & Susannah; ook zo'n stel. Er gaat geen aflevering voorbij of één van die dames graait weer naar de tieten van een deelnemer.
Clap your hands everybody, and everybody clap your hands.
Alle reacties Link kopieren
quote:lente120 schreef op 23 juli 2014 @ 11:55:

http://annaslab.nl/



Zelf heb ik haar bij mijn favorieten staan. Als ik weer beter ben ga ik misschien haar een keer benaderen. Ze komt op mij over als een vrouw die er echt verstand van heeft. Alleen de prijs... nou ja, misschien als Ken je iemand die haar heeft ingehuurd?
Clap your hands everybody, and everybody clap your hands.
Alle reacties Link kopieren
What not to wear op TLC vind ik meestal heel geslaagd in de make overs.
Alle reacties Link kopieren
quote:pointdexter schreef op 23 juli 2014 @ 12:49:

[...]





Ken je iemand die haar heeft ingehuurd?Nee, puur op gevoel lijkt zij mij wat. Plat gezegd: de kop moet je aanspreken
quote:chocoladerijstwafel schreef op 23 juli 2014 @ 10:28:

Misschien de stylist van het zuiden?





das alleen voor Gipsykapsels en glimmertjes, steentjntjes, pappilletjes enz.

Weet niet of TO daar zo'n zin in heeft...hihihi
Alle reacties Link kopieren
Bij de h en m kun je een gratis stylist boeken:) heeft mij heel goed geholpen, je hoeft ook niet voor een bepaald bedrag te kopen
Alle reacties Link kopieren
Die van de H&M kan ik idd ook nog overwegen. Dat kan ook wel in elke grote stad denk ik? Bedankt iig voor de tips!

Clap your hands everybody, and everybody clap your hands.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven