Lijf & Lijn alle pijlers

WTF? En stom geweest...

23-07-2014 12:05 60 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vage titel. Vaag gevoel. Ik voel me vaag. Ik zal het proberen uit te leggen.



Heb de afgelopen twee weken flink mijn best gedaan om af te vallen. Vol goede moed ben ik dinsdag 9 juli weer van start gegaan. Veel gesport, goed op mijn voeding gelet en veel water gedronken. Sporten was afzien met het warme weer, vooral de krachttraining heb ik als erg zwaar ervaren. Daarnaast ook veel snaaihonger geleden. Voor mijn doen zwaar afzien.



En vanmorgen, wilde ik weleens zien wat het resultaat was van twee weken afzien. Ik voelde me goed en trots. En wat denk je? Aangekomen! 1,4 kilo. Ik vloek (bijna) nooit, maar liep nu te vloeken en te tieren in de kamer.



Ik vond mezelf zo zielig dat ik vanmorgen al een bus Pringles helemaal leeg gegeten heb. Slap en waardeloos, ik weet het, heb er nu vreselijk spijt, want ik zal nu nog wel meer aankomen.



Wil graag doorzetten, maar had zo graag wat resultaat gezien. In de spiegel zie ik niks, maar op de weegschaal staat er 1,4 kilo bij. Erg inspirerend en motiverend kan ik je vertellen.



Zucht....geen idee wat ik met dit topic wil. Heb het in ieder geval even van mij af kunnen schrijven.
Ben je nou helemaal gek?
Alle reacties Link kopieren
Welkom in het leven van een vrouw!

Heel herkenbaar..

Hopelijk heb je stiekem nog wel genoten van die bus Pringles.





En gewicht schommelt per dag ontzettend, door hormonen, vocht vasthouden, wat er nog in je darmen zit.. etc.

Wie weet ben je volgende week ineens 2 week lichter..
Alle reacties Link kopieren
1,4 is vocht. Heb je wel gevoeld hoe warm het is? Ik voel me nu ook een michelin mannetje en ben 1.5 kilo zwaarder dan gisteren.
je houdt net als de rest van Nl. vocht vast
Alle reacties Link kopieren
Je hebtveel gesport lees ik. Spieren wegen meer als vet! Als je slanker wil worden door sporten, meet dan centimeters en geen kilo's
Alle reacties Link kopieren
Ik ben een man... Sorry, dat had ik er misschien even bij moeten zetten.



Geen idee of het vocht is. Ben wel al een tijdje niet meer naar de WC geweest... Maandag voor het laatst denk ik.
Ben je nou helemaal gek?
Alle reacties Link kopieren
Zitten je broeken wel al wat losser? Voel je je fitter? Heb je t idee dat je al wat strakker wordt? Focus je daar op! Niet alleen naar de weegschaal kijken. Ik weeg mezelf nooit.
Alle reacties Link kopieren
quote:renate73 schreef op 23 juli 2014 @ 12:14:

Je hebtveel gesport lees ik. Spieren wegen meer als vet! Als je slanker wil worden door sporten, meet dan centimeters en geen kilo'sJa, dat zei mijn trainer ook al. Heb een schema met hem gemaakt, maar pfoe, het is wel een uitdagend schema.
Ben je nou helemaal gek?
Hou eens echt heel goed bij wat je eet, noteer alles wat je eet, weeg je eten en kijk op het etiket, pak je reken machine en noteer alles.



Ik schat mijn eten eigenlijk altijd te laag in en denk 'oh ik heb 1800 op z'n hoogst op' terwijl het gewoon 2000 is. Nog geen ramp want ik kan steeds meer gaan sporten, maar punt is: je schat het heel snel verkeerd in. Geen wonder ook want als ik mensen moet geloven (en dat zin er heel veel) eten ze vrijwel niiiiks maar vallen ze toch niet af.
Serieus, hebben mannen ook dit soort problemen?
ik denk niet dat je in 2 weken al resultaat hebt van de sport trouwens, spieren op bouwen kost veel tijd, meer dan conditie op bouwen.



en als je erg veel overgewicht hebt kan het misschien beter zijn om alleen cardio te doen in combi met minder eten tot je op een gezonder gewicht bent? meds is expert ik niet
quote:Splinter_ schreef op 23 juli 2014 @ 12:18:

Serieus, hebben mannen ook dit soort problemen?er hebben meer mannen dan vrouwen overgewicht in nl...
Vocht.



Jammer he van die bus pringles, had dan eerst dit topic geopend voordat je naar die bus greep, maar de verleiding was zeker heel groot en je had een goed excuus.
Alle reacties Link kopieren
quote:carpediem90 schreef op 23 juli 2014 @ 12:15:

Zitten je broeken wel al wat losser? Voel je je fitter? Heb je t idee dat je al wat strakker wordt? Focus je daar op! Niet alleen naar de weegschaal kijken. Ik weeg mezelf nooit.



Ja, dat dus wel. Tenminste, mijn broek weet ik niet zo, maar voelde me geweldig en heel sterk vooral. Omdat het me zo zwaar valt en ik toch volgehouden heb. Ik ging vol vertrouwen de weegschaal op (balance board). "It might be difficult for you to reach your goal at this pace." zei dat ding tegen mij. Ja duh! Dat kon ik zelf ook wel bedenken.



Overigens ben ik veel te zwaar. Woog vanmorgen 107,8 kilo. Bij een lengte van 1,76 m is dat BMI van 34,83.
Ben je nou helemaal gek?
mannen houden ook vocht vast met warm weer. Weliswaar minder dan vrouwen

1,4 kilo spierwinst in 3 weken is onmogelijk
Alle reacties Link kopieren
strikjemetstippels: Mijn personal trainer zegt dat ik ook krachttraining moet doen. Hoe meer spieren ik ontwikkel, hoe meer calorieën mijn lichaam verbrand op momenten dat ik niet sport. Sterker nog, de nadruk van mijn sportprogramma ligt op de spieroefeningen.



milouda: ja, de verleiding was ontzettend groot en was vanmorgen niet sterk genoeg om de verleiding te weerstaan. Jammer, maar het is gebeurd. Ik wil nu weer verder.
Ben je nou helemaal gek?
1.4 kilo op jouw gewicht is helemaal niet zo veel als dat vocht is hoor, no worries.
Alle reacties Link kopieren
quote:sabbaticalmeds schreef op 23 juli 2014 @ 12:22:

mannen houden ook vocht vast met warm weer. Weliswaar minder dan vrouwen

1,4 kilo spierwinst in 3 weken is onmogelijkIk houd mezelf ook absoluut niet voor de gek door te denken dat mijn gewichtstoename toe te schrijven is aan spiergroei.
Ben je nou helemaal gek?
Alle reacties Link kopieren
Ik was vanochtend ook anderhalve kilo zwaarder dan drie dagen geleden, en ik heb gesport en gewoon normaal gegeten. Met dit weer houdt iedereen vocht vast.



Laat je niet gek maken door schommelingen op de korte termijn. Je was goed bezig, twee weken is heel kort om al resultaat te verwachten. Gewoon doorgaan met sporten en goed eten, en die doos pringles is ook echt geen ramp (maar wel zout, dus nog meer vocht ).

Een vast weegmoment één keer per week op dezelfde dag en hetzelfde tijdstip geeft je op de langere termijn inzicht in je voortgang. Of je negeert inderdaad die weegschaal helemaal en gaat centimeters meten.
What a nuanced anxiety
quote:aanmaaklimonade schreef op 23 juli 2014 @ 12:26:

strikjemetstippels: Mijn personal trainer zegt dat ik ook krachttraining moet doen. Hoe meer spieren ik ontwikkel, hoe meer calorieën mijn lichaam verbrand op momenten dat ik niet sport. Sterker nog, de nadruk van mijn sportprogramma ligt op de spieroefeningen.



milouda: ja, de verleiding was ontzettend groot en was vanmorgen niet sterk genoeg om de verleiding te weerstaan. Jammer, maar het is gebeurd. Ik wil nu weer verder.dat is waar maar conditie op bouwen lijkt me ook wel iets om te doen en nu het weer zo goed is heb je zo een uurtje gefietst. Heb je ook een eet schema?
ik begrijp best dat chips lekker zijn, maar ik snap niet dat je uit frustratie 's ochtends een pak pringles leeg kan eten.
quote:renate73 schreef op 23 juli 2014 @ 12:14:

Je hebtveel gesport lees ik. Spieren wegen meer als vet! Als je slanker wil worden door sporten, meet dan centimeters en geen kilo'sSpieren wegen inderdaad meer dan vet, maar in 2 weken zoveel meer spieren creëren is onmogelijk.
Alle reacties Link kopieren
quote:strikjemetstippels schreef op woensdag 23 juli 2014 12:20 <blockquote><div>quote:</div><div class="message-quote-div"><b><a href="Splinter_ in "WTF? En stom geweest..."" class="messagelink">Splinter_ schreef op 23 juli 2014 @ 12:18</a>:</b>

Serieus, hebben mannen ook dit soort problemen?</div></blockquote>er hebben meer mannen dan vrouwen overgewicht in nl... Haha wat als die hier afvaltopics maken
Geniet van elke dag!
quote:aanmaaklimonade schreef op 23 juli 2014 @ 12:15:

Ik ben een man... Sorry, dat had ik er misschien even bij moeten zetten.



Geen idee of het vocht is. Ben wel al een tijdje niet meer naar de WC geweest... Maandag voor het laatst denk ik.Jij hebt al sinds maandag niet meer geplast? Dan is er iets ernstig mis en moet je meteen contact opnemen met je huisarts.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven