Mode & Beauty alle pijlers

Knippen en hoe daarna het föhnen

23-07-2014 11:43 31 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik wil eens vragen hoe het bij jullie kappersbezoeken aan toe gaat.



Ik laat mijn haar om de zoveel weken kleuren en om de zoveel maanden knippen. Maar de vraag gaat over het drogen na het knippen of na het kleuren. De kapsters vragen of je het haar alleen wil laten drogen of dat ze het ook in model moeten brengen.

Zowel kleuren als knippen kost zo'n ¤ 37 in model brengen komt er nog extra bij. Ik kies meestal voor alleen drogen aangezien ik het erg prijzig vindt.

In de praktijk komt het er op neer dat de ene kapster het haar nog wel in model brengt (niet te uitgebreid) maar de andere kapster zich er erg snel van af maakt en ik thuis meteen mijn haar weer kan wassen omdat er totaal geen model in zit en alles strakgetrokken.is.



Hoe zijn jullie ervaringen hiermee en vind je dat je voor ¤ 37 ook wel iets model in het haar geföhnd mag hebben of niet?
Hier geld gewoon 1 prijs voor in model knippen en dan word het ook in model geföhnd. Kappers die alle extra handelingen extra berekenen, ga ik uit principe al niet naar toe.
Alle reacties Link kopieren
quote:Penelope_ schreef op 23 juli 2014 @ 11:46:

Hier geld gewoon 1 prijs voor in model knippen en dan word het ook in model geföhnd. Kappers die alle extra handelingen extra berekenen, ga ik uit principe al niet naar toe.Hoeveel betaal je dan voor het knippen inclusief in model föhnen?
19 euro meende ik.
Alle reacties Link kopieren
Ik betaal voor kleuren, knippen, fohnen en stylen en het knippen van mijn zoon en man 65 euro.
Alle reacties Link kopieren
Ik betaal ongeveer ¤70 voor knippen, kleuren en in model föhnen (heb geen lang of dik haar). Voor ¤37 zou ik het met alle liefde thuis opnieuw doen.
quote:Penelope_ schreef op 23 juli 2014 @ 11:58:

19 euro meende ik.





En dan wordt het niet gewassen?



¤19 is wel weinig hoor.
TO, ik hou er ook niet van hoor. Laatst nog bij de kapper, mijn haar werd gekleurd, en of ik er behandeling xxx bij wilde, dan bleef de kleur langer mooi (''nieuwe technieken bla bla''). Wat dat kostte? ¤45 extra. Nee dank je, laat maar zitten.
Alle reacties Link kopieren
quote:hartenvier schreef op 23 juli 2014 @ 12:03:

Ik betaal voor kleuren, knippen, fohnen en stylen en het knippen van mijn zoon en man 65 euro.¤ 65 euro voor alle drie samen?
Alle reacties Link kopieren
quote:lisa2 schreef op 23 juli 2014 @ 12:09:

[...]





¤ 65 euro voor alle drie samen?



ja, en dan knipt ze dochter nog gratis (dat zijn vaak kleine plukjes om er een beetje model in te krijgen)



En zoon krijgt ook nog het aller vetste van het hele kappersgebeuren.....gekleurde gel in zijn haar!
Alle reacties Link kopieren
quote:sophiax schreef op 23 juli 2014 @ 12:06:

Ik betaal ongeveer ¤70 voor knippen, kleuren en in model föhnen (heb geen lang of dik haar). Voor ¤37 zou ik het met alle liefde thuis opnieuw doen.Ik betaal voor zowel kleuren als voor knippen ¤ 37 Dus al ik mijn haar tegelijkertijd laat kleuren en daarna knippen dan ben ik ¤ 74 kwijt en dat moet ik nog afwachten of de kapster er één is die mijn haar nog even heel vlug droog föhnt of iemand die daar nog even wat werk van maakt.
Alle reacties Link kopieren
quote:hartenvier schreef op 23 juli 2014 @ 12:11:

[...]





ja, en dan knipt ze dochter nog gratis (dat zijn vaak kleine plukjes om er een beetje model in te krijgen)



En zoon krijgt ook nog het aller vetste van het hele kappersgebeuren.....gekleurde gel in zijn haar!Dat is echt goedkoop vooral als jullie het ook goed vinden zitten daarna.
Alle reacties Link kopieren
quote:clemance schreef op 23 juli 2014 @ 12:07:

TO, ik hou er ook niet van hoor. Laatst nog bij de kapper, mijn haar werd gekleurd, en of ik er behandeling xxx bij wilde, dan bleef de kleur langer mooi (''nieuwe technieken bla bla''). Wat dat kostte? ¤45 extra. Nee dank je, laat maar zitten.Die extra's zijn bij mijn kapper ook, ik doe een heel enkele keer zo'n extra iets erbij maar meestal niet. Maar tijdens de behandelingen vragen ze (de ene kapster meer dan de andere) wel of ik nog wat extra's wil). Meestal gaat het dan over bedragen van zo'n ¤ 5 tot ¤ 10 extra voor oppeppen van de kleur, was massages e.d.
Alle reacties Link kopieren
het is goedkoop, dat klopt. Kapster heeft een salon aan huis en daardoor kan ze de kosten laag houden.



Maar 75-80 eur voor knippen en kleuren was ik voorheen ook kwijt. Het is belachelijk veel geld, maar geen belachelijk bedrag in de kappers wereld.
Alle reacties Link kopieren
quote:hartenvier schreef op 23 juli 2014 @ 12:23:

het is goedkoop, dat klopt. Kapster heeft een salon aan huis en daardoor kan ze de kosten laag houden.



Maar 75-80 eur voor knippen en kleuren was ik voorheen ook kwijt. Het is belachelijk veel geld, maar geen belachelijk bedrag in de kappers wereld.Klopt je hoort minder maar ook vaak net zoveel. Maar ik vind dat je voor dat bedrag wel je haar netjes in model mag hebben en niet even vlug vlug drogen met een te hete föhn.
Alle reacties Link kopieren
brainwash kappers (zitten door heel nl)

¤ 16,50 voor wassen, knippen en in model fohnen.

Kleuren doen ze ook wel, maar de prijs weet ik zo niet.

Sinds ik hier naartoe ga, voel ik mij bij iedere andere kapper 'bekocht'. Vaak is alleen het knippen al boven de ¤ 20 en komen er voor wassen en fohnen nog bedragen bij op.
Alle reacties Link kopieren
In model brengen duurt langer dan gewoon drogen. Dus ja vind het niet raar dat ze er dan ook extra voor vragen. Als het bij de prijs in zou zitten zou iemand die met 2 minuten klaar is te veel betalen.

Je kunt ook overwegen om het zelf te drogen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een kapper die wil dat iedereen knap de deur uit gaat, wel slim eigenlijk want je bent het visitekaartje van de winkel. Zelfs bij met de hand fohnen maken zij er iets moois van, door bijv. eerst strengen te draaien of door voor wat plukken bij te werken met een ronde borstel of stijltang.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Brainwash is inderdaad heel goedkoop, maar ook dramatisch slecht is mijn ervaring, net zoiets als Hizzihair.

Ik betaal voor kleuren (folies door het hele haar), knippen en föhnen 125 euro, misschien wel meer.

Dat is wel bij een bekende, goede kapper in een grote stad.
Alle reacties Link kopieren
al 15 jaar door dezelfde kapper, wassen, kleuren (vaak 3/4 kleurtinten), knippen en fohnen, is er vaak 2,5 uur zoet mee. altijd zo rond de 90/100 euro. Maar dan is het ook helemaal 100% naar mijn zin.
Alle reacties Link kopieren
Ik betaal 70 euro voor alleen knippen en fohnen. Maakt niet uit of ik het wel of niet in model gebracht wil hebben, prijs is hetzelfde. Ik heb het altijd duur gevonden maar... mijn kapper is een GOD. Mijn haar zit al-tijd goed en krijg ook veel complimenten.

Helaas ga ik verhuizen en is een tocht naar hem met baby bijna niet te doen... Dus ik moet opzoek naar een nieuwe kapper
No worries
Mijn ervaring is dat ze met droog föhnen ze het haar ook alleen maar droog maken en je vaak wel het model ziet. Bij in model föhnen doen ze ook de styling erbij met haarlak, wax etc.



Toen ik erachter kwam dat een kapper daar soms heel veel voor vraagt laat ik het alleen drogen. Heb wel eens een kapper gehad die heel fanatiek met haarlak en wax aan de slag ging om mijn haar wat warrig te maken zoals op het plaatje maar ik hou er niet van als mijn haar hard aanvoelt.
Alle reacties Link kopieren
Wanneer ze het bij de kapper in model föhnen ga ik steevast met een truttige 'Bea-coupe' de deur uit, en dat terwijl ik zelfs lang haar heb?! Echt waar, elke kapper waar ik ooit was föhnt het zo. Kortom: ik doe het niet meer! Al deden ze t gratis, mij doen ze er geen plezier mee .
Alle reacties Link kopieren
Het drogen is heel verschillend en hangt dus af van de kapster, Ze vragen altijd of je het haar in model wil hebben of alleen droog föhnen. Aangezien ik het duur vind kies ik van de 100 keer 99 keer droog föhnen (dat is dus incl.de prijs van het knippen). Maar het gekke is dat de één er dan toch meer werk van maakt dan de andere kapster.

Maar eigenlijk vind ik het gewoon dat er wat model in wordt gebracht met de handen tijdens het föhnen of met een krultang om het iets boller te maken. Met wassen, knippen en drogen sta ik meestal in 20 minuten weer op straat en dat voor ¤ 37
Alle reacties Link kopieren
quote:Gigi- schreef op 23 juli 2014 @ 13:35:

Wanneer ze het bij de kapper in model föhnen ga ik steevast met een truttige 'Bea-coupe' de deur uit, en dat terwijl ik zelfs lang haar heb?! Echt waar, elke kapper waar ik ooit was föhnt het zo. Kortom: ik doe het niet meer! Al deden ze t gratis, mij doen ze er geen plezier mee .Als ze mijn haar droog föhnen trekken ze het altijd heel strak naar beneden waardoor ik van dat akelig sluike haar heb wat mij totaal niet staat. Bovendien zetten ze de fohn vaak loei heet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven