Eindelijk een ijsmachine gekocht

21-07-2014 21:08 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb na lang nadenken een ijsmachine gekocht, mijn man en ik zijn beide gek van roomijs, en de knoop is nu doorgehakt. We hebben al kaneelijs en citroen-yoghurtijs gemaakt, SUPER LEKKER, maar man oh man wat gaan er veel calorieën in.

Heeft er iemand tips voor minder calorie vol roomijs?

Nu gaat er volgens recept

Room met minimaal 50% vet, een ei, suiker, melk (mager nemen we).

Zelf heb ik geen ervaring met suiker vervangers, zou dat lekker zijn in het ijs?
Ik zou zeggen probeer het eens? Er zal vet nodig zijn voor de consistentie van het ijs, maar wellicht kun je ook eens de magere variant room proberen. Baadt het niet dan schaadt het niet, toch?



Heb je al ijs gemaakt met cookie dough er in ?
Alle reacties Link kopieren
We gaan het zeker proberen, maar de machine draait nu, en ik dacht even polsen of iemand al wat ervaring hiermee heeft.

Suikervervangers heb ik niet, dus ga ik zeker kopen, en mager room ga ik ook eens proberen.

Nee nog geen Cookie Dough, maar die gaan we zeker proberen. Of advocaatijs, hmmmmmmmm
Mmm klinkt lekker. Ik heb een kitchenaid roomijsmaker.

Hoe kom je eigenlijk aan room 50 % ik dacht dat slagroom altijd 35% is.



Ik gebruik altijd volle melk en slagroom.
Alle reacties Link kopieren
Lotslove, wat voor smaken heb jij al gemaakt?

Mijn man dacht dat hij 50% slagroom had gekocht, maar het is idd 35% slagroom, foutje, sorry. Wel magere melk gebruikt, maar het ijs is wat slap, maar even in de vriezer en dan is het prima.

Wij hebben een AFK ijsmachine uit Duitsland, model ICC-1.o met koelelement erin, je hoeft het dus niet in de vriezer op te stijfen.
Vet heb je nodig voor de structuur, net zoals eieren en suiker. Je kan natuurlijk altijd experimenteren. Dat doe ik ook graag



Favoriet is hier



Vanille roomijs

Aardbeien yoghurt ijs

Chocolade / tia Maria (of iets wat er op lijkt ) roomijs

Frambozen yoghurtijs



Ijs moet hier altijd nog even in de vriezer. Na twee uur is hij dan het lekkerst vind ik.
Alle reacties Link kopieren
ik maak altijd ijs met tahoe, banaan en appeldiksap. Wat anders dan je gewend bent maar erg lekker! Of met kokosmelk en dadels....
Alle reacties Link kopieren
Google eens op Paleo IJs dan vind je recepten met kokosmelk en andere ingrediënten.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Misschien kun je meloen ijs eens proberen?



http://youtu.be/A84D6-ILVOA



Wil het zelf ook een keer maken maar zie het niet zo zitten om 6 uur lang ieder half uur het om te husselen.
quote:closednote schreef op 21 juli 2014 @ 22:24:

Misschien kun je meloen ijs eens proberen?



http://youtu.be/A84D6-ILVOA



Wil het zelf ook een keer maken maar zie het niet zo zitten om 6 uur lang ieder half uur het om te husselen.Meloen ijs heb ik nog nooit geprobeerd. Ziet er lekker uit. Die ga ik zeker eens proberen. Bedankt
Alle reacties Link kopieren
Sorbet-ijs proberen, dus op fruit- en niet op roombasis?

En klagen over de calorien? Je hebt 'm zelf gekocht hoor. Als je een bak in de winkel koopt, zullen het er niet minder zijn...
quote:hamerhaai schreef op 21 juli 2014 @ 21:54:

Google eens op Paleo IJs dan vind je recepten met kokosmelk en andere ingrediënten.Ja, chocomelk. Das lekker calorie arm
Alle reacties Link kopieren
Wat ik soms doe is magere yoghurt met aardbeien erdoor. Best lekker en calorie arm.
Alle reacties Link kopieren
Kokosmelk wopper. Geen chocomelk
i'm on a seafood diet, i see food and i eat it

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven