Vlucht MH 17. Amsterdam Kuala Lumpur.

20-07-2014 20:14 3136 berichten
Alle reacties Link kopieren
Praat hier mee over je gevoelens, angsten, kwaadheid, frustraties, en onmacht.

Er zal nog voldoende te discussiëren zijn.
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
quote:mika65 schreef op 23 juli 2014 @ 12:00:

Deze man spoort echt niet, wil goedkoop scoren



Uitzetten dochter PoetinDie moeten ze per direct de laan uit sturen, wat een schande als burgemeester zijnde, lul hannes
Alle reacties Link kopieren
quote:matroesjka_ schreef op 23 juli 2014 @ 12:23:

Dan moet je er dus niet zo'n grote mond over hebben.



Bespottelijk om zo te hameren op sancties maar vervolgens je eigen wapenhandel voort te zetten.Ach ik kan me voorstellen dat ze liever gaan voor sancties die hun eigen economie minder hard raakt.
Alle reacties Link kopieren
quote:Shebyte schreef op 23 juli 2014 @ 12:43:

[...]



Ach ik kan me voorstellen dat ze liever gaan voor sancties die hun eigen economie minder hard raakt.Ook dat, dat zeker. We komen net uit een dubbele recessie. Lijkt me niet handig om onszelf te straffen.
quote:_isis_ schreef op 23 juli 2014 @ 12:40:

[...]



Die moeten ze per direct de laan uit sturen, wat een schande als burgemeester zijnde, lul hannesDeze man heeft het hoogst aantal slachtoffers in zijn gemeente. Het zal wel een emotionele uitspraak zijn geweest. Niet dat het ok maakt, maar toch.
Volgens mij wordt er in EU-verband nu over sancties gepraat. En die zouden dan sectoren als wapenhandel en energieinfrastructuur treffen. In de loop van de maand zou daar werk van gemaakt moeten worden maar daar gaan nog wel de nodige onderhandelingen tussen de lidstaten aan vooraf. Veel landen zullen het liefst de sectoren ontzien die hun eigen handel met Rusland het hardste treffen.
Alle reacties Link kopieren
quote:MevrouwJack schreef op 23 juli 2014 @ 10:06:

Facebookbericht van Timmermans:



"Helaas heb ik niet de tijd om iedereen persoonlijk te bedanken die reageert op mijn toespraak in de Veiligheidsraad. Daarom langs deze weg: dank u wel! Een uur voordat de Veiligheidsraad zou beginnen, heb ik mijn gevoelens over deze tragedie, die ons land in het hart trof, getracht op papier te zetten. Velen van u laten mij nu weten dat onze gevoelens overeen komen. Dat laat zien hoe ons land in staat is tot grote medemenselijkheid en grote eensgezindheid. Niemand, helemaal niemand krijgt ons klein. Met u denk ik, zeker vandaag, aan de slachtoffers en hun dierbaren. Zij vertegenwoordigen het beste van onze natie en zij halen het beste uit onze natie naar boven."Fantastisch !
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Alle reacties Link kopieren
Skynews geeft net aan dat Pro Russische rebellen twee fighter planes hebben neergehaald.



(sorry kan even niet op de nederlandse woorden komen)
Reuters meldt het ook, twee gevechtsvliegtuigen neergehaald. Ze hebben blijkbaar nog een Buk staan ergens.



De idiote burgemeester heeft inmiddels gezegd dat zijn woorden niet zo handig waren en in een moment van emotie geuit. Excuses maken voor zijn uitglijder was blijkbaar te moeilijk.


Wat een verdrietige dag vandaag.

Ik heb momenteel een brok in mijn keel door het liedje van Queen, 'who wants to live for ever' op Q music. Heb het liedje altijd een emotionele nummer gevonden, maar vandaag is die zo extra beladen van verdriet.
quote:milouda schreef op 23 juli 2014 @ 13:44:



Wat een verdrietige dag vandaag.

Ik heb momenteel een brok in mijn keel door het liedje van Queen, 'who wants to live for ever' op Q music. Heb het liedje altijd een emotionele nummer gevonden, maar vandaag is die zo extra beladen van verdriet.







De versie van Dune vind ik persoonlijk nog emotioneler.. http://www.youtube.com/watch?v=swMTl9WKNiI
Alle reacties Link kopieren
quote:zoembaya schreef op 23 juli 2014 @ 13:38:

Reuters meldt het ook, twee gevechtsvliegtuigen neergehaald. Ze hebben blijkbaar nog een Buk staan ergens.



Voor gevechtsvliegtuigen heb je geen surface to air nodig. Dat kan gewoon 'mobiel'.
Ik had begrepen dat zo'n Buk juist bedoeld was om straaljagers uit de lucht te halen. Maar ik heb verder weinig verstand van militair materieel.
Alle reacties Link kopieren
Straaljagers vliegen lager en kunnen daarom met een mobiele uit de lucht worden gehaald. Passagiervliegtuigen vliegen te hoog voor een mobiele en kunnen daarom alleen neergehaald worden met een SAM.



Ze zijn bepaald niet dom die separatisten, die gaan nu echt niet de SAM gebruiken terwijl ze gisteren nog hebben ontkent deze in bezit te hebben.

Er staat wel een BUK in Rostok (Rusland) dus daar zou de raket ook nog eventueel vandaan gekomen kunnen zijn.
Alle reacties Link kopieren
quote:mrssippie schreef op 23 juli 2014 @ 13:56:

[...]









De versie van Dune vind ik persoonlijk nog emotioneler.. http://www.youtube.com/watch?v=swMTl9WKNiI



Voor 9/11 had ik dit nummer al op een cd maar daarna heb ik hem helemaal grijs gedraaid en nog luister ik hem vaak even via youtube.



https://www.youtube.com/watch?v=sXakKv02T5k
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Alle reacties Link kopieren
quote:Mylene_Valerie schreef op 23 juli 2014 @ 14:11:

[...]





Voor 9/11 had ik dit nummer al op een cd maar daarna heb ik hem helemaal grijs gedraaid en nog luister ik hem vaak even via youtube.



https://www.youtube.com/watch?v=sXakKv02T5kMooi Mylene!
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Alle reacties Link kopieren
quote:Mylene_Valerie schreef op 23 juli 2014 @ 14:11:

[...]





Voor 9/11 had ik dit nummer al op een cd maar daarna heb ik hem helemaal grijs gedraaid en nog luister ik hem vaak even via youtube.



https://www.youtube.com/watch?v=sXakKv02T5kDit nummer blijft voor mij voor altijd verbonden met 9/11.
Pfffff hier op mijn werk is een collega een goede vriend verloren. Hoort gisteren dat de familie vanavond een herdenking organiseert en nu mag ze van de werkgever niet eerder weg omdat ze geen vervanging heeft geregeld.



Mooi gezegd dat ze vanavond gewoon gaat, en dan werken wij wel wat harder met de 3 collega's die overblijven.
Alle reacties Link kopieren
quote:Shebyte schreef op 23 juli 2014 @ 14:14:

[...]



Dit nummer blijft voor mij voor altijd verbonden met 9/11.

Mooi Mv.

Voor mij deze en is nu ook helaas weer toepasselijk

http://m.youtube.com/watch?v=TlBIa8z_Mts
Alle reacties Link kopieren
quote:matroesjka_ schreef op 23 juli 2014 @ 14:24:

Pfffff hier op mijn werk is een collega een goede vriend verloren. Hoort gisteren dat de familie vanavond een herdenking organiseert en nu mag ze van de werkgever niet eerder weg omdat ze geen vervanging heeft geregeld.



Mooi gezegd dat ze vanavond gewoon gaat, en dan werken wij wel wat harder met de 3 collega's die overblijven.Verbijsterend, helemaal op deze ingestelde dag. En lief van jullie
Alle reacties Link kopieren
* Separatisten laten aan persbureau Itar-Tass weten dat er nog eens zestien stoffelijke resten van slachtoffers zijn aangetroffen onder een gedeelte van de romp van het ramptoestel.



* Een verslaggeefster van de BBC op de plaats van de ramp stelde woensdag ook vast dat er van alles is veranderd aan de rampplek. "We zijn op de plaats van de crash en vreemd dat sommige persoonlijke bezittingen de afgelopen 2 dagen zijn verdwenen. Stapels kleiner, dingen herschikt", twitterde ze woensdag.



bron. www.nu.nl
Alle reacties Link kopieren
quote:waranaka schreef op 23 juli 2014 @ 10:15:

[...]





Ik las dit inderdaad ergens op het internet. En ik vind dat een enorme geruststelling.



Juist dat deel uit de toespraak van Frans Timmermans ergerde mij enorm: dat deel over die mogelijk blikken die uitgewisseld waren. Ik snap dat hij een emotie wilde overbrengen op zijn toehoorders, en ja, ik denk dat hij heus op dat moment emotioneel was. Maar hij wist ook bij het schrijven van zijn speech welke woorden zijn eigen sentiment konden versterken en hoe hij zo zijn toehoorders nog beter kon bereiken. De man is hartstikke intelligent, die wist wat hij deed.



Maar de impact daarvan op nabestaanden, het benoemen van wat precies hun allergrootste angst en zorg moet zijn - hoe erg hebben zij geleden? - daar had hij wat mij betreft wel bij stil mogen staan.



Maar goed. De man zat er met een politieke missie en die heeft hij goed volbracht.



Ik ben het niet helemaal met je eens. Timmermans/Rutten/NL heeft wel de steun van de EU en VN nodig. Je moet de andere leden wel raken om zich in te zetten voor iets waar ze zelf geen belang bij hebben (op de landen na waar ook slachtoffers zijn gevallen).



Persoonlijk vond ik het een mooi bondige speech waarin de ernst van de zaak duidelijk werd. Ik had het niet zo mooi kunnen samenvatten. En daarbij hoort ook het stuk verdriet van de nabestaande, het respect voor de overledenen, de mogelijkheid tot het uitzoeken van de oorzaak en op het rampgebied kunnen komen.



En feitelijk denk ik dat hij het goed verwoord heeft, we weten gewoonweg niet de laatste minuten of seconden.



Als ik het goed heb is die verklaring die ik hier had gepost pas na de speech naar buiten gebracht, zo niet nav de speech. Maar voor mij blijft de essentie hetzelfde. Het kan een blik naar elkaar zijn geweest, de hand vastpakken enz.



Voor de nabestaande lijkt het mij wel fijn te horen dat het bijna niet anders kan dan dat ze niet heel lang hebben geleden.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Alle reacties Link kopieren
Ik krijg net op de Ipad bericht dat er onder de brokstukken nog 16 slachtoffers zijn gevonden!!!!



Via gewoon internet kan ik het bericht nog niet vinden en ik weet nog niet hoe de Ipad werkt maar als ik het artikel vind dan plaats ik het nog hier.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Alle reacties Link kopieren
één minuut geleden

Het vliegtuig met de lichamen van de slachtoffers vliegt momenteel boven Duitsland. De vlucht - met vluchtnummer NAF22 - heeft een speciale toevoeging gekregen: Royal Netherlands Air Force R.I.P.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Alle reacties Link kopieren
http://www.telegraaf.nl/b ... vonden_op_rampplek__.html
Alle reacties Link kopieren
Gevonden;



http://www.telegraaf.nl/b ... vonden_op_rampplek__.html



Oh crosspost met Jip
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven