Entertainment alle pijlers

Domste uitspraken die mensen verzinnen...

23-07-2014 15:06 137 berichten
Alle reacties Link kopieren
Stond net in de supermarkt om een heerlijke meloen te scoren. Komt er een vrouw binnen met haar zoon, zegt ze; Kijk Pietje dat is nou een neger. Wijzend naar een neger. Ik stond er met mijn bek open, me de gedachte WTF!



Hoe kunnen sommige mensen uitspraken verzinnen? Wou de vrouw bijna feliciteren met dat ze de domste opmerking maakte de ik ooit heb gehoord.



Ik heb overigens op de weg naar huis de vraag ; mama wat is een Neger antwoord mogen geven.
Alle reacties Link kopieren
Misschien gaf die mevrouw wel antwoord op dezelfde vraag die ze eerder van Pietje kreeg.



Niet helemaal subtiel geplaatst, dat moet ik toegeven.

Of jij hebt de volledige context gemist.
En dit deel je op de pijler entertainment?
Alle reacties Link kopieren
@ Isis , sorry zie het nu ook.. Verkeerde pijler.
Alle reacties Link kopieren
Sorry maar...



Ik heb als verklaring gegeven dat een neger een mens is die uit Afrika komt. De waarheid.



De meesten van ons, op een paar zieke mensen na willen onze kinderen leren dat alle mensen gelijk zijn, of ze nou zwart wit rood geel of paars zijn. Iedereen is gelijk. Je gaat niet in een supermarkt staan aanwijzen wat een neger is.

Kindje was een jaar of 4/5. Die zien het verschil niet hoor..
En hoe reageerde die neger?
Alle reacties Link kopieren
Die meneer, die liep hoofdschuddend weg.
En, was het een neger?
Alle reacties Link kopieren
quote:dessii schreef op 23 juli 2014 @ 15:13:

Sorry maar...



Ik heb als verklaring gegeven dat een neger een mens is die uit Afrika komt. De waarheid.



De meesten van ons, op een paar zieke mensen na willen onze kinderen leren dat alle mensen gelijk zijn, of ze nou zwart wit rood geel of paars zijn. Iedereen is gelijk. Je gaat niet in een supermarkt staan aanwijzen wat een neger is.

Kindje was een jaar of 4/5. Die zien het verschil niet hoor..



En alle 'negers' uit Amerika dan? Ja ooit een tijd geleden kwamen die uit Afrika, maar wij witten/ blanken/ you name it, komen ook uit Afrika. Ik zou jouw antwoord ook nooit geven.



Ik zeg toch, niet helemaal subtiel gebracht.





Anyway, ik vind uitspraken niet snel heel dom (wat wil je, als je voor de klas staat).
Jee, wat ongepast.



Ik was vegetariër toen ik een tiener was. Kwam ik eens bij iemand thuis en mocht ik blijven mee-eten. Toen ze hoorden dat ik vegetariër was, reageerde de moeder van dat meisje met de opmerking:

"Zou je dan ook nooit de lul van je vriendje in je mond willen nemen?"
Alle reacties Link kopieren
quote:NYC schreef op 23 juli 2014 @ 15:20:

Jee, wat ongepast.



Ik was vegetariër toen ik een tiener was. Kwam ik eens bij iemand thuis en mocht ik blijven mee-eten. Toen ze hoorden dat ik vegetariër was, reageerde de moeder van dat meisje met de opmerking:

"Zou je dan ook nooit de lul van je vriendje in je mond willen nemen?"Die is wel een nominatie waard
quote:dessii schreef op 23 juli 2014 @ 15:13:

Sorry maar...



Ik heb als verklaring gegeven dat een neger een mens is die uit Afrika komt. De waarheid. Nee, een zo mogelijk nog dommere opmerking dan die van die mevrouw quote:De meesten van ons, op een paar zieke mensen na willen onze kinderen leren dat alle mensen gelijk zijn, of ze nou zwart wit rood geel of paars zijn. Iedereen is gelijk. Je gaat niet in een supermarkt staan aanwijzen wat een neger is.

Kindje was een jaar of 4/5. Die zien het verschil niet hoor..

Denk je dat kinderen van 4/5 blind zijn? Of minstens kleurenblind? Alle mensen zijn niet gelijk. Als je een klein beetje moeite doet, kan je een japanner vrij goed onderscheiden van een blanke (pardon, een kaukasier ) die ook weer redelijk eenvoudig valt te onderscheiden van een neger.



Kennelijk zit jij erg met het feit dat mensen ongelijk, maar gelijkwaardig zijn, en probeer je krampachtig jezelf en anderen wijs te maken dat er geen verschillen zijn. Iets wat ik door Oprah Winfrey ooit als goedbedoeld, maar daarom niet minder kwaadaardig racisme heb horen noemen. Soms best een verstandige vrouw, die Oprah.
quote:NYC schreef op 23 juli 2014 @ 15:20:

Jee, wat ongepast.



Ik was vegetariër toen ik een tiener was. Kwam ik eens bij iemand thuis en mocht ik blijven mee-eten. Toen ze hoorden dat ik vegetariër was, reageerde de moeder van dat meisje met de opmerking:

"Zou je dan ook nooit de lul van je vriendje in je mond willen nemen?"Die vind ik behalve dom, ook een beetje eng. Als man zijnde.
Alle reacties Link kopieren
quote:NYC schreef op 23 juli 2014 @ 15:20:

Jee, wat ongepast.



Ik was vegetariër toen ik een tiener was. Kwam ik eens bij iemand thuis en mocht ik blijven mee-eten. Toen ze hoorden dat ik vegetariër was, reageerde de moeder van dat meisje met de opmerking:

"Zou je dan ook nooit de lul van je vriendje in je mond willen nemen?" en we hebben een winnaar!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb aan mijn 4 jarige een antwoord gegeven want dan was et klaar. Had hem moeilijk een preek kunnen geven over alle volksverhuizingen die er hebben plaats gevonden.
Alle reacties Link kopieren
quote:NYC schreef op 23 juli 2014 @ 15:20:

Jee, wat ongepast.



Ik was vegetariër toen ik een tiener was. Kwam ik eens bij iemand thuis en mocht ik blijven mee-eten. Toen ze hoorden dat ik vegetariër was, reageerde de moeder van dat meisje met de opmerking:

"Zou je dan ook nooit de lul van je vriendje in je mond willen nemen?"hahahahaha!
Alle reacties Link kopieren
quote:NYC schreef op 23 juli 2014 @ 15:20:

Jee, wat ongepast.



Ik was vegetariër toen ik een tiener was. Kwam ik eens bij iemand thuis en mocht ik blijven mee-eten. Toen ze hoorden dat ik vegetariër was, reageerde de moeder van dat meisje met de opmerking:

"Zou je dan ook nooit de lul van je vriendje in je mond willen nemen?"Zeker een nominatie waard!
Alle reacties Link kopieren
quote:dessii schreef op 23 juli 2014 @ 15:26:

Ik heb aan mijn 4 jarige een antwoord gegeven want dan was et klaar. Had hem moeilijk een preek kunnen geven over alle volksverhuizingen die er hebben plaats gevonden.



Wel heel grappig, want nu denkt hij dat zijn witte vriendje, geboren in Mali ofzo, ook een neger is.



Maar negers bestaan toch niet meer? Althans, het woord neger wordt in principe toch niet meer gebruikt?



Kinderen zien het verschil trouwens wel degelijk. Ze hebben alleen geen weet van maatschappelijke verschillen/ gelijkheden.
quote:dessii schreef op 23 juli 2014 @ 15:26:

Ik heb aan mijn 4 jarige een antwoord gegeven want dan was et klaar. Had hem moeilijk een preek kunnen geven over alle volksverhuizingen die er hebben plaats gevonden.Dus gaf je een volstrekt onjuist antwoord. Sterk. En waarom geef je je kind een verkeerd beeld van de werkelijkheid, omdat je zo racistisch bang bent racistisch te zijn dat je de werkelijkheid ontkent. Een neger mag van jou dus geen neger zijn, maar is een soort "blanke uit Afrika". Puur racisme, zonder dat je het zelf door hebt.
Alle reacties Link kopieren
NYC, ik ken het, ben ook vegetarier en hoor soortgelijke opmerkingen regelmatig.

Ik antwoord altijd maar met; ik hoef hem niet op te eten toch?!!

Meestal is men dan wel stil...
Hallo hee Eldorado, doe even relaxed.

Welk antwoord had jij een 4 jarige gegeven? Ik denk dat ik ook had gezegd "bruin, kroeshaar en Afrikaans". En dat zit niet zo heel ver bij de waarheid vandaan hoor, oorspronkelijk gezien.
"oorspronkelijk gezien" hou toch op. De kans dat een neger die je in Nederland ziet uit Afrika komt is afgerond nihil. Als mijn 4-jarigen vroegen "wat is een XXX" terwijl XXX gewoon voorhanden was, was het antwoord vrij simpel: "dat is een XXX".
Alle reacties Link kopieren
Voor mij heeft het woord 'neger' een negatieve bijklank. Ik zou dat dus aan mijn (hypothetische) kind wel uitleggen. Dat je mensen geen 'neger' noemt.

Maar Wikipedia vertelt me net dat de meningen daarover zijn verdeeld: http://nl.m.wikipedia.org/wiki/Neger
'Wie de werkelijkheid durft aan te kijken en het daarbij weet uit te houden, kan het overkomen dat er een andere kijk op de werkelijkheid komt.' Frans Vosman
Prima.

Nogmaals, wat voor antwoord had jij gegeven?
Alle reacties Link kopieren
quote:eldorado schreef op 23 juli 2014 @ 15:40:

"oorspronkelijk gezien" hou toch op. De kans dat een neger die je in Nederland ziet uit Afrika komt is afgerond nihil. Als mijn 4-jarigen vroegen "wat is een XXX" terwijl XXX gewoon voorhanden was, was het antwoord vrij simpel: "dat is een XXX".



Zo snel kom je niet van mijn zoon af...

Hij kan eeuwig door vragen.



Welke verklaring hadden jullie gegeven om veders discussie's te beëindigen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven