Het grote kleine problemen topic van de nerds onder ons!

15-06-2011 20:28 2151 berichten
Welkom *knipt lintje door* in ons grote kleine problemen topic!



Dit topic is speciaal in het leven geroepen voor kleine, snel te fixen problemen!



Heeft je laptop kuren en wil ie niet meer opstarten?



Probeer je al dagen om je webcam te installeren maar krijg je het maar niet voor elkaar?



Ben je je o zo belangrijke bestanden kwijt omdat je dacht dat backuppen zoooo 1998 was?



Begint je hardeschijf te roggelen?



Heb je eindelijk een draadloze router die heel erg goed is volgens de meneer in de winkel maar krijg je hem niet aan de praat?



Kortom, wij, de niet licht-verdragende, neurotische, contactgestoorde nerds, lossen het voor je op!



En dan is het nu tijd voor de kleine lettertjes, de adders onder het gras, etc, etc... Ja, want we zien er misschien achterlijk uit, maar dat zijn we niet!



Er zijn een paar belangrijke stappen in de wereld van computers die je gedaan moet hebben zodat ons en jouw leven makkelijker wordt. Ja, het vooroordeel klopt, wij zijn inderdaad arrogant.















Zo, heb je dat allemaal gedaan en heeft het je probleem niet opgelost? Dan helpen wij je graag!



En interessant: Www.eff.org/https-everywhere maar is dit niet illegaal? Las het in de digitaalgids van mei/juni 2014

Ik krijg ook en "not found" op page. wel de site. Na een tweede keer ging het wel goed. Niet duidelijk waarom.



En de adblockplus.org is gevonden. Nog niet geprobeerd. Ja, doet het. Maar ik moest er wel een speciale toestemming voor geven. Firefox blokkeert het.
en wie kent deze https://disconnect.me

Zou de cookies van adverteerders blokkeren tijdens het surfen.

Heeft als voordeel t.o.v. ghostery dat op een netwerktekening te zien is hoe de adverteerders de cookies aan elkaar knopen. (Dat zag ik via XP ook.)

Google komt wel tussenbeide en er moet een try me first worden aangeklikt.



Iemand ervaring daarmee?
Alle reacties Link kopieren Quote
Heb je al antwoord op je vraag Frizz? Ik weet het niet, maar er is vast een slimmerd hier die het wel weet?!
'Dat was mijn spreekbeurt, zijn er nog vragen?'
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb heel leuk tegen een paar forummers gezegd dat ik wel zou helpen met een avatar in `WK sfeer`. Bij 2 forummers lukt het mij niet.



Zou iemand kunnen zeggen hoe je bij een avatar simpel het jurkje of jurkje en vleugels oranje kan maken? Het is voor forumster Ingeltje premingeltje (of iets wat erop lijkt _







Als iemand kan aangeven hoe ik dat moet dan dan hartstikke bedankt.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Alle reacties Link kopieren Quote
.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Kan iemand mij kort uitleggen hoe ik een schrijfbeveiliging op een usb-stick kan verwijderen?

Die is er per ongeluk op gekomen. Waarschijnlijk door het niet goed afsluiten voor het verwijderen. Ik heb de bestanden er op op verschillende manieren bekeken, maar weet niet waar het mis ging.



Waarschijnlijk door foto te bekijken via een monitor die als tv in gebruik is (zonder pc er op aan te sluiten. Het kan ook zonder PC en alleen met USB-stick.)
Niemand?

Ik kan de instellingen alleen aanpassen als ik als administrator ben aangemeld. Kan het thuis niet zo snel vinden. Heb daar nog een oud ding met XP staan. Op de USB staat de inhoud van die PC en er ontbreekt nog een file....
Kan iemand een korte uitleg geven wat je met deze kan doen?



http://www.paradigit.nl/v ... ter/80013815/details.aspx

En dan bedoel ik eigenlijk of er ook andere mogelijkheden zijn voor aansluiting. De storage is gekoppeld aan de mini-USB waarop een opslagcapaciteit van een aantal GB zit. Die Usb adapter die begrijp ik niet helemaal. Kan je dat ook 2 richtingen op gebruiken? Kan je bijvoorbeeld een USB-stick 2.0 ook gebruiken voor opslag via de miscro-USB?



EDIT: Misschien een wat gerichtere vraag.



Wat is het voordeel van zo'n micro USB adapter vergeleken bij een gewoon kabeltje (waarvan ik er inmiddels ook al 3 of 4 heb liggen) ?

Voor een kleine 5 tot 10 euro kan je USB-sticks kopen van 16 tot 32 GB.

Waarom die dan niet aangesloten kunnen worden op een tablet met mico-USB. Dat begrijp ik niet.



Iemand die het wel begrijpt?



UITLEG:

http://www.paradigit.nl/c ... eugenkaarten/default.aspx

Het is mogelijkheid voor opslag van data/gegevens/informatie, maar het gebruik is vergelijkbaar.

Ja, mogelijkheden moeten per toepassing worden bekeken. Niet bij alle apparaten kan het. Daarvoor is de handleiding. Dat kunnen grote verschillen zijn. Begrip van het principe is dan wel handig.
Alle reacties Link kopieren Quote
Beste nerds,



zouden jullie me kunnen helpen met het volgende?

Ik wil graag What'sApp-foto's op Dropbox zetten.

Ik dacht dat dit me gelukt was omdat ik de afbeeldingen heb geselecteerd en verstuurd naar Dropbox, maar in de desbetreffende map van Dropbox is het akelig leeg. Als ik nu een foto selecteer om te verplaatsen naar Dropbox zie ik wel zo'n overzichtje van alle foto's die ik er naar toe heb gestuurd, maar in Dropbox zelf zie ik ze dus niet.

Ik heb een Samsung Galaxy Ace Plus.



Alvast bedankt!
Loop met je gezicht in de zon, dan valt de schaduw achter je.
Alle reacties Link kopieren Quote
Mijn probleem heeft zich inmiddels, na een hoop ergernis enigszins vanzelf, opgelost.
Loop met je gezicht in de zon, dan valt de schaduw achter je.
...



Antwoord ondertussen duidelijk
Ik zou nooit meer naar de winkel gaan waar die verkoper werkt.
...

laptop heeft een vreemd besturingsysteem

of ik was gehackt. Doet wat ik niet wil.



In een van de reviews staat dit ook.
Alle reacties Link kopieren Quote
Technische problemen? Ik vraag het voortaan aan mijn sexy "ahuhm" buurman.
... alles weg gehaald......



Ik heb een ander kanaal.

Ik stap anders 100% over op een nieuwe provider.
Om even verwarring te voorkomen heb ik mijn vraag weg gehaald.

Ik heb het probleem zelf eindelijk op een rijtje en dan kan ik gerichter vragen stellen.

Ik weet nu dus waar ik me op moet richten om het probleem te kunnen oplossen. Kan ik ook bij kennissen vragen wat zij gebruiken.
....



Ik denk niet dat ze het hier weten.

Een kabel in een gat steken. Dat is niet voldoende.

Dat heb ik trouwens al gevonden.

Ik heb software van een oud besturingssysteem en ik kan geen informatie vinden of de hardware voldoet aan de systeemeisen.

En die vraag is zelfs voor het personeel van de leverancier niet duidelijk.
Is verwijderd ivm reclameopbrengsten waar dit forum van afhankelijk is.
quote:longines schreef op 12 juli 2014 @ 11:20:

Technische problemen? Ik vraag het voortaan aan mijn sexy "ahuhm" buurman.probleem heeft zichzelf opgelost.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ben je een dagboek hier aan het schrijven?
Je bent zelf een theepot
Die pratende jurken die ik trof.

Die zitten hier ook op dit forum.

Zie voor de quote hierna. Een keer is genoeg.
quote:Pumps_italiaans schreef op 22 juli 2014 @ 18:33:

Heb de laptop van @Mozula in huis.Dat kan niet want die heb ik op mijn schoot.
Alle reacties Link kopieren Quote
quote:Pumps_italiaans schreef op 22 juli 2014 @ 18:33:

Nee, maar wel een journaal.

Soms wel handig om dingen terug te vinden die je tijdelijk nodig hebt.



Maar nu je het er toch over hebt....



Ik kwam net een paar fietsende jurken tegen. Ik zucht en krijg gelijk een hele preek te horen dat ik blij en gelukkig moet zijn. Goede schoenen moet dragen.

Ik kreeg er geen woord tussen. Moest luisteren naar verhalen over ernstige en bijna dodelijke ongelukken en zware hartklachten.



Ik heb gelijk weer een goed voornemen.

Niet gaan zeuren en laten kletsen.

Ja, dan liever nerds waarmee ik over pc's en modems, wifi en zo kan praten.



Daar weet ik nu voldoende van.

Ben gewoon blij. Heb de laptop van @Mozula in huis.

Voor de rest houd ik het kort. Ik heb geen tijd meer.

Ik ken de problemen en weet waar ik overal moet gaan klagen om gerichte oplossingen te krijgen.



TIP: Druk op de begeerknop en je ziet me niet meer.



EDIT: Ach, dat is waar ook. Het is weer vakantie. Dan is het hier druk. Ik heb gelukkig al langere tijd geen vieze plaatjes gezien.

Is wel relaxt zo. Waar zit die, waar zit die, waar zit die?
Je beseft pas hoe fijn het is om te ademen als je neus verstopt zit.
quote:Alixane schreef op 22 juli 2014 @ 21:35:

[...]



Waar zit die, waar zit die, waar zit die? quote:Muloza schreef op 22 juli 2014 @ 18:48:

[...]



Dat kan niet want die heb ik op mijn schoot.







Het gaat goed hier.

Mijn humeur is niet kapot te krijgen.



Dus... ik denk dat die @Mozula op schoot zit.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven