Het grote kleine problemen topic van de nerds onder ons!

15-06-2011 20:28 2151 berichten
Welkom *knipt lintje door* in ons grote kleine problemen topic!



Dit topic is speciaal in het leven geroepen voor kleine, snel te fixen problemen!



Heeft je laptop kuren en wil ie niet meer opstarten?



Probeer je al dagen om je webcam te installeren maar krijg je het maar niet voor elkaar?



Ben je je o zo belangrijke bestanden kwijt omdat je dacht dat backuppen zoooo 1998 was?



Begint je hardeschijf te roggelen?



Heb je eindelijk een draadloze router die heel erg goed is volgens de meneer in de winkel maar krijg je hem niet aan de praat?



Kortom, wij, de niet licht-verdragende, neurotische, contactgestoorde nerds, lossen het voor je op!



En dan is het nu tijd voor de kleine lettertjes, de adders onder het gras, etc, etc... Ja, want we zien er misschien achterlijk uit, maar dat zijn we niet!



Er zijn een paar belangrijke stappen in de wereld van computers die je gedaan moet hebben zodat ons en jouw leven makkelijker wordt. Ja, het vooroordeel klopt, wij zijn inderdaad arrogant.















Zo, heb je dat allemaal gedaan en heeft het je probleem niet opgelost? Dan helpen wij je graag!



Lenova heeft een irritant besturingssysteem of ik was gehackt.

Deze wil iets scannen, maar was een vreemd uitgevoerde window.

Het leek wel alsof ik gehackt was.



Er staan gelukkig geen persoonlijke zaken op.

Ik vind de winkel waar ik hem heb gekocht wel een fijne met een goede service. Ook een fijne prijs betaald. Dat was met een korting van 20%.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik had net een heel gek probleem, niet met mijn laptop maar met Digi-D. Ik heb een paar keer geprobeerd in te loggen, met mijn gebruikelijke gebruikersnaam en wachtwoord. Elke keer was het fout ingevoerd. Ik heb uiteindelijk het wachtwoord in een word-document getypt, om te kijken of er iets mis was met mijn toetsenbord. Dit heb ik geknipt en geplakt in het inlogscherm. En je raadt het: het inloggen ging probleemloos! Iemand een idee?
Maar met Digi-D kan je toch maar een beperkt aantal pogingen om in te loggen doen? Daarna word je geblokkeerd voor een aantal dagen. Dan moet je wachten totdat het weer wordt vrij gegeven.



Dat heb ik tenminste een keer gehad.

Erg vervelend, want ik moest binnen een gestelde termijn zaken afhandelen. Die termijn had ik niet gehaald.

Bij mij had het te maken met de NumLock die wel/niet aan had gestaan bij het invoeren van de getallen. Dat zie je dus niet bij het invoeren.



Maar wat je ziet dat wordt soms onbewust gecorrigeerd.

Is een automatisme dat er al na korte tijd in je vingers gaat zitten.
Alle reacties Link kopieren Quote
Even een vraag over foto's opslaan im de cloud ik wil een app waarbij alle foto's net zo uitkomen als op je I Phone fotorol (4 op een rij ?)

Weet iemand of dit mogelijk is?



En is ICloud ook foto opslag ? Is het een appof zit ie al op de I Phone?
Ik heb een vraagje, de linkermuisknop van mijn laptop doet het ineens niet goed meer. Ik moet soms echt vaak klikken voordat er iets gebeurt, weet iemand wat ik hier aan kan doen?
Alle reacties Link kopieren Quote
Kun je de toets eraf halen? Er zit waarschijnlijk vuil onder.

Evt met tandenstoker erlangs of lsptop uit en dan open ondersteboven houden en tegen de onderkant aan tikken
Je bent zelf een theepot
...

Verkeerd topic
....
anoniem_64f4bc1c8e92f wijzigde dit bericht op 03-09-2014 13:54
Reden: Opgeslagen op geheugenkaart.
% gewijzigd
quote:SuzanneSuus schreef op 18 augustus 2014 @ 00:37:

Kun je de toets eraf halen? Er zit waarschijnlijk vuil onder.

Evt met tandenstoker erlangs of lsptop uit en dan open ondersteboven houden en tegen de onderkant aan tikken



Nee ik kan de toets er niet afhalen. Vuil had ik ook aan gedacht en geprobeert schoon te maken,helaas heeft dat niet geholpen.

Bedankt voor het mee denken.
...



muis doet wonderen zonder touchscreen.
geen nerd, maar vind dat ik toch even mag meedoen.

Ik heb nl een cassette converter (dus cassette op MP3) gekocht en deze blijkt in real time over te zetten.

Moet dus nu 30 minuten wachten op 1 kant (of was het 60 minuten per kant?) en dat kruipt voorbij...

ben echt benieuwd.

ook geen idee meer wat er op dit bandje moet staan. Er staat Disco op in het handschrift van ik denk mijn zusje.

Iemand hier ook ervaring hiermee?
Alle reacties Link kopieren Quote
Nee, alle muziek die op bandjes stond heb ik digitaal binnen.

Deels via alsnog aangeschafte cd's later en die geript of via minder legale manieren



Dat geeft een betere kwaliteit
Je bent zelf een theepot
....
anoniem_64f4bc1c8e92f wijzigde dit bericht op 03-09-2014 13:51
Reden: robleem opgelost en rapport opgelagen op nieuwe USB
% gewijzigd
....
anoniem_64f4bc1c8e92f wijzigde dit bericht op 03-09-2014 13:50
Reden: probleem opgelost en rapport opgelagen op nieuwe USB
% gewijzigd
O ja, mijn vraag hier.



Ik heb een mogelijkheid gevonden om dat te testen.

Ook iemand die dat ook interessant vind.
anoniem_64f4bc1c8e92f wijzigde dit bericht op 07-09-2014 23:01
Reden: probleem is duidelijk
% gewijzigd
Ik kan natuurlijk ook een vraag stellen of je met een mobieltje een vliegtuig zodanig kan ontregelen dat het neerstort.

Storen doet het wel.
...
anoniem_64f4bc1c8e92f wijzigde dit bericht op 07-09-2014 23:03
Reden: quote hierna is genoeg.
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
quote:Pumps_italiaans schreef op 05 september 2014 @ 13:31:

Nog een vraag. Hoewel ik begin te twijfelen of dit nog loopt.



Mijn tablet ga ik misschien ook voor meer dingen gebruiken.

Hoe kan ik het best een virusscanner er op zetten.

Ik heb hem nog maar weinig gebruikt. Voornamelijk om te bekijken welke mogelijkheden het menu heeft.



Tips? Gewoon even als opstarter. Heb wel een idee, maar hoe het anderen het doen is altijd gemakkelijk om te weten en als voorbereiding. Is koopversie. Laptop is ook alleen in gebruik zonder opslag bestanden en programma's.



Niemand?op een tablet kun je voor zover ik weet geen beveiligingssoftware installeren. is vaak closed, dwz dat software vooraf gecontroleerd wordt (zeker bij apple, android wil nog weleens wat malware etc doorlaten), vooral als je je tablet niet jailbreakt (de software als het ware kraken zodat je alle restricties kunt omzeilen, niet aan te raden als je niet goed weet wat je doet).
Ik heb bij de tablet een code voor een pakket gekregen toen ik het kocht. Het beveiligen wordt steeds moeilijker op android, maar ik gebruik nauwelijks apps, Is ook weinig ruimte voor.



d.



Er zijn diverse mobile security pakketten.

Dat ze steeds minder goed werken is heel goed mogelijk.



Ja, er zijn zelfs naaktfoto's van Doutzen gejat uit de cloud.

Maar ik denk dat dat komt doordat zij niet goed nadenken over opslag en zo.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik weet niet of dit überhaupt nog gelezen gaat worden met alle spam die ik hierboven lees, maar goed.



Ik heb een MacBook pro uit (medio) 2009, inmiddels 5 jaar oud dus. De afgelopen maanden gaf hij aan dat de batterij minder goed werkt met de melding 'Onderhoud vereist', waarbij het me ook al opviel dat de batterij niet meer zo lang mee gaat als in het begin (wat op zich logisch is). Ik heb vorige week een nieuwe batterij besteld en in de laptop geplaatst, die het in eerste instantie goed deed maar nu kuren vertoont.

Als ik mijn oplader aansluit, gebeurt het regelmatig dat er staat 'batterij wordt niet opgeladen' waarbij het lampje groen blijft in plaats van dat het oranje wordt (teken van opladen). Wel gebruikt de laptop dan de stroom van het lichtnet, maar er gebeurt dus niks met het opladingspercentage van de batterij. Als ik de laptop uit zet en een kwartier wacht, kan ik hem daarna wel weer opladen, maar na een paar minuten wordt het lampje groen, een minuut daarna weer oranje, etc. Het gebeurt ook af en toe dat het wel in 1x goed gaat, maar vaak is het een paar uur daarna weer raak.

Ik heb de laptop al een paar keer opnieuw opgestart maar dat helpt slechts tijdelijk. De batterij heb ik inmiddels drie keer verwisseld maar dat helpt ook slechts tijdelijk. Ik heb op google gevonden dat ik de SMC moest resetten en ook dat heb ik gedaan, zonder effect.

Ook heb ik nu maar een mailtje gestuurd naar de leverancier van de batterij, maar omdat het zo wisselend is denk ik dat het misschien toch aan de software ligt.

Heeft iemand nog een idee wat ik kan proberen voordat ik een nieuwe batterij moet bestellen of alles opnieuw moet installeren?
Alle reacties Link kopieren Quote
Hoi Allemaal,



Sinds een week heb ik voortdurend het probleem dat ik geen apps meer kan downloaden op mijn Samsung. Ik krijg steeds de foutmelding 491. HELP! Ik heb al vanalles geprobeerd en heel https://support.google.co ... ubleshooter/4592924?hl=nl doorlopen.. Zonder resultaat dus.



Iemand enig idee hoe ik dit probleem kan oplossen?
Heb je ook al je Google account opnieuw gekoppeld? Dat is een oplossing die vaak wordt genoemd als ik zoek op die foutmelding.
@nushy

Ik heb net een nieuw apparaat en daar stond bij dat ik de accu eerst 3x volledig opgeladen moest hebben voordat deze optimaal werkt.

Misschien kan je daar op zoeken. Maar vraag het anders even na bij een winkel die ze ook verkoopt. Ik doe dat bij een winkel hier in de buurt. Daar hebben ze personeel die ook echt weten wat ze verkopen en regelmatig contact hebben met gebruikers.

Dat komt niet vaak voor. Maar ik ben blij dat ik zo'n winkel in de buurt heb gevonden. Daar krijg ik ook service. Geen commerciële toezeggingen waar niemand iets mee kan.



O ja, ik heb e.e.a. verwijderd en elders opgeslagen. Ik had geen reacties gekregen. Verder heb ik ook geen reacties meer nodig.



De weg gehaalde regels is dus GEEN spam.
Alle reacties Link kopieren Quote
Wie weet hoe ik onderstaand irritant `probleempje` kan oplossen?



Als je hier op het forum in dit reageervenster iets typt, zag je normaal alleen bij woorden die je fout schreef een rood `streepje` eronder.

Nu is het bij alle woorden. Ik heb dit alleen bij Chrome en niet onder bijv. FF.



Weet iemand hoe ik dit weer ongedaan kan krijgen? Bij de echte fouten vind ik het geen probleem een berichtje maar bij elk woord is een beetje overdreven.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Alle reacties Link kopieren Quote
Taalinstelling



Jij typt Nederlands en je pc/laptop/tablet heeft een andere default taal, waarschijnlijk Engels
Je bent zelf een theepot

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven